pajak2444
-
Liczba zawartości
11 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O pajak2444
- Urodziny 04.07.1981
Informacje osobiste
-
Imię
Wojtek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Długołęka
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
-
Rok produkcji
2004
Ostatnie wizyty
381 wyświetleń profilu
-
pajak2444 obserwuje zawartość → [B5] Przeróbka automata na manual., Oznaczenia skrzyń biegów 3B i 3BG i Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?
-
Oznaczenia skrzyń biegów 3B i 3BG
pajak2444 odpowiedział JurekW → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Czy rzeczywiście są takie problemy ze skrzyniami w passatach?? Miałem V6 z automatem, wjechał manual 6b jakiś z audi, usiadło wszystko jest idealnie. Zmieniłem silnik na 1.9 pd, skrzynia została z V6 TDI i wszystko pasuje P&P, ale sanki miałem v6-kowe. Leży mi na strychu skrzynia 6b z AVF jakby ktoś potrzebował, ja wolałem v6tdi bo ma najdłuższe przełożenia. -
Ile waszym zdaniem warte są teraz Passaty B5 i B5 FL ?
pajak2444 odpowiedział Pestek92 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Ja 2 lata temu od ojca odkupiłem 3bg z 2.5v6 TDI za 8, w zakupie go wyszedł 12. Do dnia dzisiejszego jest bardzo ładny i jak na V6 przystało dobrze wyposażony. Hamulce, SWAP silnika, SWAP skrzyni na 6b z V6 TDI, chip, wydech, dolot i takie tam pierdoły i dziś kosztuje mnie 29000. Paska kupisz za 3tys, najczęściej dojechanego, w którym nigdy nic się nie psuło=cały serwis do zrobienia i wyjdzie 8000. Kupisz za 8000, to też żeby być pewnym, wpakujesz kolejne 3-4tys zł. Wszystko zależy czy chcesz dupowóz, który będziesz traktował jak auto firmowe, czy chcesz mieć auto perfekcyjne w każdym detalu. -
Bo teraz się prowadzi jak duży gokart. Błyskawiczna reakcja na ruch kierownicy. Wszystkie auta mam na poli.
-
No przecież napisałem, że jak się wyrobi sworzeń, to kupię nówkę wahacz dobrej firmy i wytnę z niego tuleje metalowo-gumowe i zastąpię je używanym poliuretanem. Na zużyty sworzeń niema rady.
-
To z nowych wahaczy wytnę tuleje met-gum i wrzucę ze starego wahacza poli
-
Skrzynia biegów TDI 5 czy 6? Różnice w przełożeniach.
pajak2444 odpowiedział mac30 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
B5fl silnik AVF, skrzynia 6b z audi A6 2.5 v6 tdi Prędkość: 100km/h 1850obr 120km/h 2150obr 140km/h 2500obr Przy 3000obr licznikowo 168km/h -
Dziś nad ranem zakończyłem proces regeneracji zawieszenia. Wjechał leżący od roku zestaw poliuretanów Strongflex. Standardowo śruby górnych wahaczy nie chciały drgnąć, molestowanie młotkiem rozwiązało problem Sworznie w wahaczach by całe, ale gumy na 3 sztukach zerwane. Stuków w zawieszeniu mnie było, ale prowadził się jak amerykański krążownik- reakcja auta na skręt kierownicy z opóźnieniem, ogólnie jakiś taki gąbczasty. Na poli jest genialnie, reakcja na ruch kierownicy natychmiastowa, prowadzenie super Mankamenty: brak, rezonans który w pewnym momencie się pojawił, to rurka od klimy dotykająca rury dolotowej na pasie przednim. Koszt ok 800zl. Werdykt: żałuję, że tak późno się na to skusiłem, ale natłok prac przy passacie wymusił leżakowanie poliuretanów. Zostały jeszcze jakieś drobnostki do przeglądu, typu brak wstecznego- brak połączenia sygnału włącznika z wiązka po automacie i po ponad 2 latach stania auto znów jeździ.
-
Mam problem po zmianie na manuala. Auto jeszcze dziś jeździło, a podczas porządków pod nogami wypisałem zworkę N i P i zmostkowalem plusa z masą prawdopodobnie sygnałową na wtrczce przekaźnika 6, piny 4 i 6, zamiast 6 i 8. Efekt: brak + na przekaźniku a tym samym brak reakcji rozrusznika. Bezpieczniki całe ECU łączy się z vcds-em. Czy ten + jest jakos zabezpieczony? Bezpiecznik czy spaliłem jakiś przekaźnik?? Prośba do moderatora: Post do usunięcia. Prąd wrócił na miejsce.
-
Poszukiwany wsad PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI BDG Manual
pajak2444 odpowiedział pajak2444 → na temat → Diagnostyka - VAG
W ramach podziękowań mogę udostępnić soft po chipsie.. ewentualnie czy ma ktoś namiar na tunera , który ogarnial elektryke w v6 tdi po swapie skrzyni -
Jak w temacie. Poszukuję posiadacza passata z silnikiem BDG spiętego z manualem, który byłby w stanie udostepnić do zczytania autko, jestem w stanie dojechać gdziekolwiek w PL. po przekładce skrzyni z tiptronica na manuala, przez rzestawiony czujnik położenia koła zamachowego, autko chodziło kulawo ale odpalało, po zmianie softu i sterowania na manual( dawca wsadu superb) autko nie odpala wogóle. Wszelka pomoc mile widziana. pozdrawiam Wojtek
-
Ja jak kupiłem w używce KW, to było bez helperow, a nakrętki ustawione na 305mm oś amortyzatora-sprężyna, oś-nadkole wyszło 298mm, opona schowana 15mm w nadkolu, po odcięciu nakrętek i założeniu nowych podkręciłem 30mm do góry i nareszcie da się jeździć. Nadal jest pełna gleba, ale nie jest twardo, komfort jazdy zdecydowanie wyższy=można atakować zakręty bez stresu o rolkę, czy oranie przodem, a fabryczne fotele itak zadbają, żeby nam kręgi nie klepały na nierównościach.