Skocz do zawartości

michos3

  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O michos3

  • Urodziny 14.12.1989

Informacje osobiste

  • Imię
    Michał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Szczecin

Samochód

  • Silnik
    B4 1.8 90KM (ADZ)
  • Rok produkcji
    1995
  1. Witam wszystkich, Używam VAG-COM 409 (wersja full registered , VAG KKL VIAKENA na kontrolerze FT231X) i po połączeniu z silnikiem(motronic 1.2.3.), w measuring blocks mogę sprawdzić jedynie bloki od 0 do 4, następne są już zablokowane (niedostępne czy coś w tym stylu). Czy to wszystko co można wycisnąć z tego sterownika, czy część bloków w jakiś sposób trzeba odblokować? Bardzo zależy mi na wgląd w STFT i LTFT. Drugie pytanie odnośnie regulacji kąta wyprzedzania zapłonu. Po wymianie modułu rozdzielacza, kąt podczas odpalania nagrzewania silnika BTDC wynosił 6 stopni, po nagrzaniu 21 stopni. Wartość mnie mocno zmartwiła (książki np. Haynes zalecają BTDC 6 stopni) dlatego zacząłem się za to brać, pomimo, że auto ma dobrą moc i dobre spalanie. Nie posiadam aktualnie lampy więc ustawioną wartość odczytuję z komputera. - podpinam VAG, łączę się ze sterownikiem silnika - BASIC SETTINGS, ustawiam kanał 0 i zostaję w tym oknie, - przekręcam aparat zapłonowy - w MEASURING BLOCKS sprawdzam ustawiony kąt - jeżeli wymaga doregulowania czy muszę ponownie wchodzić w BASIC SETTINGS? - czy należy zrobić reset komputera (odłączyć klemy na 15 minut będzie ok?) żeby skasować to czego komputer się wcześniej "uczył"? Wyniki takiej regulacji: - po obniżeniu kąta do 6 stopni na jałowym obroty ok 500, silnik kompletnie nie ma mocy. - 19 stopni, silnik ma trochę mniej mocy niż 21, obroty ok 800, na LPG trochę mniej - ok 24 słychać już pukanie w silniku. W takim wypadku wróciłem do 21 stopni. Dziwi mnie ta wartość, ale głównie zwracam uwagę na wartości wyściowe, moc i spalanie. Dodam jeszcze, że silniczek krokowy nie jest w idealnej kondycji, jego maksymalna wartość rezystancji 200ohm, po której wg książki kwalifikuje się do wymiany, wynosi 240ohm. Auto swoją drogą ma przejechane 400k Pozdrawiam i będę wdzięczny za podzielenie się swoim doświadczeniem starszych użytkowników.
  2. michos3

    adaptacja przepustnicy

    Podłączam się do tematu.
  3. Faktycznie jest już ok, nie wiem czemu wcześniej AVAST mi to zablokował
  4. Jaka jest minimalna grubość tarcz?
  5. Ciężko znaleźć sam potencjometr...
  6. sprawdzałeś kąt wyprzedzania zapłonu?
  7. Pół roku tak przejeździłem, niestety mechanik tego nie ogarnął, pomimo, że mu to kilka razy sugerowałem, ponoć od dołu wyglądało ok. no cóż . Na YT są filmiki jak wyglądają objawy zerwanej poduszki.
  8. Polecam książki Haynes (niestety po ang.)
  9. michos3

    Czujnik ABS

    Rezystancja czujnika nie powinna przekraczać 1kOhm. Najpierw sprawdź przy sterowniku, jeżeli wynik nie wychodzi odepnij przewód i sprawdź jeszcze na samym czujniku (możę być przewód walnięty jedynie).
  10. Zgadza się, walnęli się z rysunkami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności