michos3
-
Liczba zawartości
20 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O michos3
- Urodziny 14.12.1989
Informacje osobiste
-
Imię
Michał
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Szczecin
Samochód
-
Silnik
B4 1.8 90KM (ADZ)
-
Rok produkcji
1995
-
Witam wszystkich, Używam VAG-COM 409 (wersja full registered , VAG KKL VIAKENA na kontrolerze FT231X) i po połączeniu z silnikiem(motronic 1.2.3.), w measuring blocks mogę sprawdzić jedynie bloki od 0 do 4, następne są już zablokowane (niedostępne czy coś w tym stylu). Czy to wszystko co można wycisnąć z tego sterownika, czy część bloków w jakiś sposób trzeba odblokować? Bardzo zależy mi na wgląd w STFT i LTFT. Drugie pytanie odnośnie regulacji kąta wyprzedzania zapłonu. Po wymianie modułu rozdzielacza, kąt podczas odpalania nagrzewania silnika BTDC wynosił 6 stopni, po nagrzaniu 21 stopni. Wartość mnie mocno zmartwiła (książki np. Haynes zalecają BTDC 6 stopni) dlatego zacząłem się za to brać, pomimo, że auto ma dobrą moc i dobre spalanie. Nie posiadam aktualnie lampy więc ustawioną wartość odczytuję z komputera. - podpinam VAG, łączę się ze sterownikiem silnika - BASIC SETTINGS, ustawiam kanał 0 i zostaję w tym oknie, - przekręcam aparat zapłonowy - w MEASURING BLOCKS sprawdzam ustawiony kąt - jeżeli wymaga doregulowania czy muszę ponownie wchodzić w BASIC SETTINGS? - czy należy zrobić reset komputera (odłączyć klemy na 15 minut będzie ok?) żeby skasować to czego komputer się wcześniej "uczył"? Wyniki takiej regulacji: - po obniżeniu kąta do 6 stopni na jałowym obroty ok 500, silnik kompletnie nie ma mocy. - 19 stopni, silnik ma trochę mniej mocy niż 21, obroty ok 800, na LPG trochę mniej - ok 24 słychać już pukanie w silniku. W takim wypadku wróciłem do 21 stopni. Dziwi mnie ta wartość, ale głównie zwracam uwagę na wartości wyściowe, moc i spalanie. Dodam jeszcze, że silniczek krokowy nie jest w idealnej kondycji, jego maksymalna wartość rezystancji 200ohm, po której wg książki kwalifikuje się do wymiany, wynosi 240ohm. Auto swoją drogą ma przejechane 400k Pozdrawiam i będę wdzięczny za podzielenie się swoim doświadczeniem starszych użytkowników.
-
Proszę o usunięcie tematu.
-
Podłączam się do tematu.
-
jak kogoś interesuje vcds lite 1.2 full version!!
michos3 odpowiedział losgorniacos → na temat → Diagnostyka VAG
Również poproszę na [email protected] -
Oficjalny Tutorial VW Passat B4 ABA
michos3 odpowiedział roster82 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Faktycznie jest już ok, nie wiem czemu wcześniej AVAST mi to zablokował -
Jaka jest minimalna grubość tarcz?
-
Parametry potencjometru przepustnicy i pare innych problemów
michos3 odpowiedział temat → Silnik, skrzynia biegów
Dla silnika ADZ wg autodaty TPS do 1300ohm -
Ciężko znaleźć sam potencjometr...
-
Również stawiam na poduszki.
-
sprawdzałeś kąt wyprzedzania zapłonu?
-
Silnik gaśnie podczas szybszego ruszania.
michos3 odpowiedział tacza → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Pół roku tak przejeździłem, niestety mechanik tego nie ogarnął, pomimo, że mu to kilka razy sugerowałem, ponoć od dołu wyglądało ok. no cóż . Na YT są filmiki jak wyglądają objawy zerwanej poduszki. -
Polecam książki Haynes (niestety po ang.)
-
Rezystancja czujnika nie powinna przekraczać 1kOhm. Najpierw sprawdź przy sterowniku, jeżeli wynik nie wychodzi odepnij przewód i sprawdź jeszcze na samym czujniku (możę być przewód walnięty jedynie).
-
Zgadza się, walnęli się z rysunkami