Skocz do zawartości

aster1965

  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O aster1965

  • Urodziny 10.07.1965

Informacje osobiste

  • Imię
    Tadeusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Gdańsk

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2003
  1. Witam, dzisiaj wyjechałem do mechaniora od webasto. Zima, -10 auto zamrożone, a webasto nie działa. Jadę spokojnie i nagle coś trzasnęło na dachu, myślałem że dostałem kawałkiem lodu, który spadł z drzewa. Stanąłem na poboczu, wysiadam i widzę otwarty szyber. Miałem takie sytuacje kilka razy ale nigdy zimą, teraz myślę sobie, mam przechlapane, będę mógł lepić bałwana w środku samochodu. Zajechałem do mechanika, warsztat nagrzany, on robił przy webasto, ja przy szyberdachu. Po kilku przełączeniach sam się zamknął. Z obawy na kolejne otwieranie, wyciągnąłem bezpiecznik od szybera, teraz mogę spać spokojnie do wiosny, wtedy podjadę do elektryka
  2. Kilka dni temu mialem przegląd, jak można się domyślić brak przeciw mgielnego z tyłu. Diagnosta podbił dowód pod warunkiem naprawy tego swiatła. Zacząłem szukać po forach, na tym forum znalazłem kilka podpowiedzi i dzięki nim udąalo mi się naprawić problem. Nie obyło się bez przekleństw (których tutaj nie przytoczę ) ale udalo się. Nie będę opisywał całości moich operacji ale postaram sięopisać w miarę łopatologicznie. Całość wiąże się ze zmianą gniazda pod przyczepę, czasami idziemy po najmniejszej lini oporu i podpinamy kable w nowej polskiej wtyczce ,tak aby działały podstawowe światła, pozycja, kierunek i stop, resztakabli nas nie obchodzi a powinna. Nikt przy takiej operacji nie pomyśli o mgielnych, i tu jest pies pogrzebany. Żarówka od tylnego mgielnego jest dwówłóknowa i zmieści się w dolnej części lewej lampy ( i tylko lewej, z prawej nie powinno być mgielnego ). Kabel odpowiadający za zasilanie tej żarówki znajduje się w szerokiej wtyczce dochodzącej do oprawy żarówek, jest tam kilka przewodów, chyba 8 o ile dobrze pamiętam, może mniej, najażniejszy jest szary z żółtym paskiem, on zasila mgielne światło. Jego drugi koniec znajduje się w gnieździe do przyczepki i tam powinniśmy połączyć go z drugim kabelkiem odpowiedzialnym za zasilenie żarówki po włączeniu świateł przeciw mgielnych. W gnieździe do przyczepki należy znaleźć kabel szary z białym paskiem, ten właśnie kabel zasila światła mgielne. Metodą prób i błędów tak właśnie naprawiłem oświetlenie, najprostrza metoda, kabel z żarówką, podpiąć pod masę, zlokalizować kabel szaro biały, połączyć z żarówką z kabelkiem, włączyć pozycyjne, wyciągnąć włącznik świateł mgielnych 2x aż zapali się kontrolka na zegarach. W tym momencie powinna zapalić się nasza podłączona żarówka, ona się zaświeci ale w lampie jeszcze nie, jeśli teraz połączymy ten szary z bialym paskiem, z kablem szarym z żółtym paskiem ( który odpowiada za światło w lampie ) zaświeci się tylne mgielne. Jeśłi pozostałe światłal działają prawidłowo w gnieździe pod przyczepkę, to resztę kabli można zaizolować, aby nie zrobić jakiegoś zwarcia Mam nadzieję że moje wypociny uratują komuś nieco nerwów i nie potrzebnej kombinacji, jak przywrócić mgielne tylne . Operacja dotyczy VW Passat B5 FL kombi z 2003r.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności