Skocz do zawartości

Erget

  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Erget

  • Urodziny 01.03.1948

Informacje osobiste

  • Imię
    Ryszard
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Szczecin

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2,0 TSI 140kW 190KM DSG7
  • Rok produkcji
    2019

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, To nie jest odpowiedź, ale dołączam się do tego pytania Kolegi enriquez'a , którego przy okazji pozdrawiam i dziękuję za szereg cennych uwag i opinii w innych postach, które czytałem na tym Forum. Moja uwaga dotyczy niepełnego zestawienia opcji silnikowych i przekładni w profilu auta produkowanego od połowy 2019 roku - czyli modeli Passat B8 FL. W profilu nie można wybrać opcji napędu Passata B8 FL (z roku 2019) z silnikiem 2,0 TSI 140 kW (190 KM) z przekładnią DSG 7. Brak także innych opcji napędów do wyboru z silnikami 2,0TSI. W instrukcji obsługi (z lipca 2019) Producent podaje w zestawieniu układów napędowych silniki TSI 1,5 l 110 kW (DADA) oraz TSI 2,0 l: 140 kW (DKZA), 162 kW (CHHB lub CXDA), 200 kW (DNUA) i 206 kW (CJXA) sparowane odpowiednio z różnymi skrzyniami biegów. Na Forum istnieje możliwość wybrania (w profilu) jedynie silnika 1,5TSI Evo 150 KM, który w nowym Passacie B8 FL jest łączony ze skrzynią biegów manualną SG6, lub DSG7. Czyli tez brak jest dla tego silnika pełnych opcji wyboru. Pozdrawiam i proszę Administratorów o uzupełnienie.
  2. W moim B8 FL z silnikiem 2,0 TSI 140 kW i skrzynią DSG7 jest tak samo (rok produkcji 2019, rok modelowy 2020). Przy wybraniu w DCC trybu ECO - przy włączonym silniku - ustawia się tryb pracy przekładni DSG 7 w tryb "eco" co jest sygnalizowane wskazaniem E1 (zamiast normalnego D1 dla trybu "normal") na wyświetlaczu zestawu wskaźników. Tryb "eco" zmiany biegów i "żeglowania" działa przez cały czas, co jest potwierdzane podczas jazdy wskazaniem E1 do E7 przy napędzaniu samochodu przez silnik poprzez przekładnię DSG, oraz literą "E" na wskaźniku przyrządów podczas "żeglowania" - po zdjęciu nogi z pedału przyśpieszenia (lub po wyłączeniu funkcji ACC przyciskiem na kierownicy). Jednak po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu silnika (np. następnego dnia) na wyświetlaczu wskaźnika przyrządów widoczny jest nadal wskaźnik trybu "eco"; także po naciśnięciu na przyciska wyboru funkcji DCC na konsoli środkowej jest wyświetlana ikona trybu jazdy "eco" na ekranie infotainment - lecz skrzynia biegów nie pracuje jednak w trybie "eco" bo na wskaźniku przyrządów jest pokazany symbol D1 (przed ruszeniem) lub odpowiednio D1 do D7 podczas jazdy. Jeśli chcę kontynuować jazdę z pracą skrzyni DSG w trybie "eco" muszę ponownie po uruchomieniu silnika dokonać wyboru trybu "eco" za pomocą przycisku DCC na konsoli środkowej i potwierdzić wybór na ekranie dotykowym infotaiment (można to także dokonać podczas jazdy - lecz nie polecam ze względu na bezpieczeństwo i konieczność obserwacji drogi) Moim zdaniem może to być zamierzone przez Producenta, bowiem jest to z punktu widzenia bardziej bezpieczne rozwiązanie. Użytkownik uruchamiając samochód może nie zauważyć, że ma pozostawiony włączony tryb "eco" i w razie konieczności wykonania dynamicznego manewru może okazać się to niebezpieczne (samochód w trybie "eco" reaguje wyraźnie opieszale). BTW: nie mogę od pół roku doprosić się o wprowadzenie na tym FORUM do profili silników i przekładni DSG produkowanych i sprzedawanych od czerwca 2019 wersji napędów w Passatach B8 FL. W moim przypadku silnika 2,0 TSI 140 KW z przekładną DSG 7 (ale nie tylko tych skojarzeń napędów). Stąd moje dane w profilu dotyczące samochodu jakim dysponuję są mylące.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności