Skocz do zawartości

msk85

  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O msk85

  • Urodziny 06.05.1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Michal
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Silnik
    Octavia 1,9 AXR
  • Rok produkcji
    2010

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Czy orientujecie się czy EDC15P+ wykryje wyłączony "na sztywno" EGR? Chodzi mi o wpisanie wszędzie wartości 08500. Gdzieś wyczytałem, że "nowsze" EDC potrafią wykryć ten zabieg i sugeruje się (youtube) aby wartości były różnorodne i bliskie wartości 08500. W jaki sposób dokonać modyfikacji mapy N75 dla wyłączonego zaworu EGR, aby nie spowodować overbost? Skorygować na sztywno niewielką wartością mapę N75? Czy może zbudować liniową zależność? Czy może póki nie mam problemów zostawić w spokoju mapę N75? Zmodyfikowałem mapę N75. Zrobiłem uzależnienie od zaworu EGR (proporcjonalne). Maksymalna korekta to 3% (na początek). Wrzuciłem plik excel, który pokazuję w jaki sposób zrobiłem modyfikację wartości oraz wsad do flash'a. Byłbym bardo wdzięczny, gdybyś ktoś rzucił okiem na pliki i odpowiedział na pytanie czy przynajmniej "patrzę" w dobry kierunku . Thx ! wsad oryginalny: Skoda.bin wsad zmodyfikowany: SkodaEgrN75_v2.bin excel: Skoda.Bin~EGR 01 codeblock 2 manual https://drive.google.com/open?id=0B6croVI74SHQeVNmYW1PYVhMcGM
  2. Bardzo dziękuję za podpowiedź. "Po omacku" poruszam się po WinOls'ie. Poniżej przesłałem oryginalny wsad: https://megawrzuta.pl/download/b65036555d8a373b696c6aab798c6d0e.html Zmodyfikowany wsad (ręcznie wpisałem wartości 08500, nie robiłem CTRL+C i CTRL+P) https://megawrzuta.pl/download/d6a99d2ae654b29a41b99631e78cb6a6.html Zmodyfikowałem tylko obszar mapy EGR, przynajmniej taką mam nadzieję .... Bardzo proszę abyś mnie poprawił jeśli się mylę. Oryginalny obszar mapy EGR to 13x16, dane do edycji zaczynają się od adresu 6C116. Nie zmieniałem rozmiaru mapy ... a jeśli tak się stało, to ta zmiana nie była celowa. Po edycji mapy EGR (wpisanie wartości 08500) WinOls widzi już tylko 51 obszarów potencjalnych map (zamiast początkowych 52 obszarów).
  3. Czesc Porzuciłem VAG EDC15P+ Suite i nie edytowałem wsadu tym programem. Wskazaliście, że miałem problemy z sumą kontrolną. Wykorzystuję MPPS v12 i Win xp. Znalazłem WinOls v1.7, który działa pod Win xp. Nowsze wersje WinOls (2.24) nie sprawdzały się na moim Win 10, może to też wina kiepskich "poprawek" do WinOls v2.24. Po próbach na ECU na biurku przystąpię do działania na swoim samochodzie. Z wykorzystaniem WinOls v1.7 zmodyfikowałem wsad. Wgrałem do ECU i ecu "żyje" i chyba ma się dobrze . Ze zrozumieniem WinOls pomógł mi bardzo dobrze przygotowany dla laików jak ja kurs, którego pierwszy odcinek jest poniżej. Wniosek: ani MPPS ani VAG EDC15P+ Suite nie pomogły mi w prawidłowej modyfikacji wsadu do ECU. WinOls v1.7 poprawnie zmodyfikował wsad do EDC15P+. Pytania oraz prośby: Czy mógłbym Was drodzy forumowicze poprosić o sprawdzenie wsadu do ECU? Zmieniłem tylko mapę dla EGR, bo to mnie interesuje na początek. Plik poniżej: https://megawrzuta.pl/download/f064da2ce24d08147498640efd0c95eb.html
  4. Hej, Dzięki za odpowiedź. Specjalnie wpisałem różne wartości przy wyłączaniu EGR. Pierwsze podejście było z wpisaniem pełnych wartości(850), gdy pojawiły się problemy z ECU zacząłem kombinować dlatego w mapie dla EGR są różne wartości. Sumy kontrolne: 1. Sprawdzałem sumy kontrolne w MPPS i było ok, zdjęcie poniżej. MPPS pytał się o dwa pliki: oryginalny i zmodyfikowany. Po wskazaniu obu plików otrzymywałem zielony komunikat, że sumy kontrolne są ok. 2. Sumy kontrolne sprawdzałem też za pomocą VAG EDC15P+ Suite i też było ok, spójrz sproszę na poniższe zdjęcie: Teraz wiem, że źle to robiłem. Czy ktoś zna VAG EDC15P+ suite? W jaki sposób sprawdza się prawidłowo sumy kontrolne w VAG EDC15P+ suite? Sądziłem, że MPPS sprawdzi sumy kontrolne... Chyba, że robiłem to niewłaściwie(?). Dodam jeszcze, że kupiłem identyczne ECU, jak mam w samochodzie. Najpierw chcę się nauczyć jak zmodyfikować mapę na ECU, które mam na biurku. Gdy poprawnie zmodyfikuję wsad w ECU na biurko, to dopiero wtedy wgram nową mapę do samochodu. Nie chcę unieruchomić auto z powodu mojej niewiedzy . Jeśli VAG EDC suite i MPPS nie radzą sobie z obliczeniem sumy kontrolnej, to byłbym wdzięczny za podanie nazwy programu, który policzy w moich plikach sumy kontrolne.
  5. Cześć, chciałbym Was poprosić o pomoc. Przedstawienie sprawy: Wcześniej już dowiadywałem się i pisałem posty w tym temacie. Mam na biurku ECU EDC15P+ 038 906 019 PF (0 281 015 334). Połączyłem przewody zgodnie z załączonym schematem. Wykorzystuję nieduży akumulator, napięcie 12,9VDC. Zgrałem oryginalny wsad. Zrobiłem kopię wsadu i w kopii wsadu wyłączyłem zawór EGR (plik SkodaAllegroEgr5, dołączyłem plik do postu). Po wgraniu wsadu zmodyfikowanego tracę komunikację z ECU. Nie udało mi się uruchomić ECU po wgraniu wsadu z wyłączonym zaworem EGR. Gdy ECU nie odpowiada na "waking" wtedy uruchamiam boot mode i wgrywam oryginalny wsad, wówczas mam komunikację z ECU. Wykorzystuję MPPS v12 z Windows XP. Modyfikuję wsad poprzez program VAG EDC15P+ Suite. Zmieniałem prędkości wgrywania w MPPS, nie pomogło. Może muszę zgrać całą pamięć? Teraz zgrywałem tylko część, zrobię też taką próbę. Nie widzę opcji dodawania plików, więc wsad przesyłam w postaci linka "wrzuc to" https://megawrzuta.pl/download/78389886ecf12962e4435be51170019c.html Pytania: 1. Może suma kontrolna zmodyfikowanego wsadu jest źle liczona? Chciałbym poprosić o sprawdzenie sumy kontrolnej wsadu, będę wdzięczny za pomoc. 2. Czy ktoś miał podobne problemy? Mikro kontrolery Siemens podobno utrudniają modyfikację wsadu
  6. Witajcie Forumowicze Sprawa dotyczy: wyłączenie EGR z poziomu ECU Mapę "próbowałem" zbliżyć do tej z filmu. Gdzieś wyczytałem, że jeśli wszędzie wpiszę wartości 850 to ECU i tak wyrzuci błąd EGR Oryginalny wsad (SkodaOrg) i zmodyfikowany wsad (Skoda.Bin) znajdują się w spakowanej paczce. Niestety nie mogłem dodać pojedynczych plików. Proszę rzućcie okiem na wsad (Skoda.Bin). paczka.zip Screen z odczytywania Flash z ECU Wykorzystałem program VAG EDC15P+ Suit - link do programu znalazłem na tym forum na początku wątku. Foty z programu EDC15+ Suit, modyfikowałem mapę "EGR 01 [codeblock 2, manual]". Zdjęcia przesłałem także jako zip (lepsza rozdzielczość): zdjecia.zip Chciałbym wgrać wsad do mojego ECU. Chciałbym Was poprosić o pomoc, czy mapa jest prawidłowo zmodyfikowana. Byłbym wdzięczny za Wasze sugestie. Na razie zależy mi tylko na wyłączeniu EGR, bo mam błąd ECU (kontrolka jest załączona). Będę bardzo wdzięczny za Waszą pomoc. Starałem się powoli i skrupulatnie czytać Wasze wypowiedzi i wyszukać informacje, które są mi potrzebne do wyłączenia EGR. Starałem się udokumentować mój tok postępowania, może w przyszłości przydadzą sie komuś te dane . Opóźnienie z przygotowaniem się do zabiegu upoad'u zależne od czynników zewnętrznych, wybaczcie .
  7. @Daron Dzięki za odpowiedź. Nie chcę się powtarzać, ale napiszę jeszcze raz jako wytłumaczenie: moja wiedza reprezentuje mizerny poziom . Oczywiście myślałem o zmianie pamięci flash, bo tutaj chcę na razie ingerować. Sterownik 038 906 019 PF EDC 15+ na allegro jest bardzo tani, można go dostać nawet za 80 zł. Moja pytanie jest następujące: czy w tym sterowniku po wyłączeniu immo samochód będzie pracował bez problemów? Czy może jeszcze gdzieś immo jest zaszyte (liczni, pompa ABS, czy też inne urządzenie elektroniczne)? Pytam ponieważ z czasem chciałbym trochę więcej pobawić się tym sterownikiem. Backup chciałbym mieć w postaci oryginalnego ECU, a pracować chciałbym z ECU kupionym na allegro. Wtedy będę spał spokojnie .
  8. Bardzo dziękuję Wam za pomoc ! Słowa wsparcia są niezwykle ważne! Już chciałem z allegro kupować drugie identyczne ECU i "bawić się" na kopii zapasowej. Zielony jestem i nie ukrywam tego. Myślałem, że przez OBD zmienia się EEPROM, byłem w błędzie. Chcę na początek zrobić kilka odczytów z ECU, aby mieć pewność, że odczyt jest stabilny, a tym samym zapis wsadu też powinien być bezproblemowy. Kabel już jakiś czas temu kupiłem tu: http://www.e-service.info.pl/MPPSv12.html Może jeszcze dodam, że używam Oracle Virtual Box z Windows XP 32 bit.
  9. Dzięki za pomoc i za rady! Już od kilku miesięcy noszę się z zamiarem zgaszenia "check enginee". Myślę, że teraz w końcu zajmę się tą sprawą. Spokojnie czytam sobie posty tego tematu i szukam informacji. Jestem zielony w tych sprawach, wiem tylko tyle co wyczytam z postów. Na początek chcę zająć się tylko EGR. Bałem się, że tylko ECU z końcówką 012 są przyjazne do zmiany danych EEPROM'ie. Na pewno podłącze akumulator pod prostownik i będę pilnował napięcia. Czy w razie zawieszenie ECU metoda z podaniem masy przez rezystor 5kOhm na pin 24 pomoże mi? Oczywiście powoli i sukcesywnie czytam ten tema, jeśli odpowiedź znajduje się gdzieś w tym temacie to proszę wybaczcie. Z tego co do tej pory znalazłem z necie, to mało informacji dotyczy silników AXR (ECU: 038 906 019 PF EDC 15+) , a moje doświadczenie jest mierne. Dlatego zadałem pytanie .
  10. Cześć Jestem świeżakiem, proszę o wyrozumiałość. Chciałbym się dowiedzieć czy w moim silniku (1,9TDI AXR 74kW, Octavia I rocznik 2010) jest możliwość zmiany mapy zaworu EGR poprzez gniazdo OBD? Zajrzałem pod podszybie i spisałem numer ECU: 038 906 019 PF EDC 15+ Będę wdzięczny za odpowiedź. Mam MPPS i kabelek, ściągnąłem też VAGEDCSiute. Lubię hobbistycznie zajmować się autem, więc chciałem zrobić to sam. Nawet kosztem spędzenia 100h roboczych na poszukiwaniu informacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności