Skocz do zawartości

jerzyy23

  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O jerzyy23

  • Urodziny 30.03.1956

Informacje osobiste

  • Imię
    Jerzy
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    WITNICA

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
  • Rok produkcji
    2006
  1. Auto jest po badaniach technicznych - wynik pozytywny. Hamulec postojowy działa super.
  2. Klocki sprawdzałem przed wymianą i nie było żadnego problemu....może ja miałem problem , dlatego że jak przed garażem włączyłem ręczny to już nie mogłem odblokować. Musiałem ściągnąć koło i zwolnić docisk klocków do tarcz za pomocą torxa, a silniczek był walnięty na amen. Na forum już kiedyś czytałem,że jak się same silniczki wymienia to nie trzeba nic więcej robić....co zresztą koledzy - pers58 i wektor potwierdzacie....ja niestety nie miałem tego szczęścia. A jak sprawdzałem ręczny na szutrze to hamulce brały nierówno. Wczoraj i dzisiaj robiłem kilkakrotnie próbę hamowania (po adaptacji) na asfalcie i hamulce brzytwa....auto nie zmieniło toru jazdy. Po 12 stycznia napiszę jak wyszedł test na rolkach bo jadę na przegląd. Pozdrawiam
  3. Witam, Moja przygoda z hamulcem postojowym trwała od wiosny do teraz....! Padł mi lewy silniczek....było tak , że do garażu już nie wjechałem bo miałem zablokowane koło..... nie było co regenerować....postanowiłem wymienić silniczki po obu stronach. Z wymianą po lewej stronie nie było problemu, ale po prawej stronie okazało się ,że jest wymieniony cały zacisk hamulcowy od rocznika wyższego . Mój rocznik b6 2006 a z prawej strony od rocznika 2008> , po prostu jest inna ilość frezów. Rocznik 2006 ma silniczek z frezem 6- kątnym a od rocznika 2008 wzwyż frez 12 kątny. Postanowiłem kupić nowy zacisk hamulcowy na prawą stronę z silniczkiem który ma frez 6- kątny (samochód kupiłem 3 lata temu). Po wymianie i złożeniu części postanowiłem poprosić jakiegoś mechanika , aby przyjechał i zrobił mi adaptację hamulców odpłatnie, ale nikt nie miał czasu...etc.... Mam taki tani skaner, który tego nie robi ale czyta błędy i je kasuje....ale jakoś za pomocą stron internetowych udało mi się uruchomić hamulce i mogłem jeżdzić. Ale trwało to tylko kilka miesięcy i nie działał tak jak powinien. Dlatego uważam że adaptacja w moim przypadku musiała być wykonana. Wymieniłem również przycisk hamulca postojowego bo często mi świecił...ale to nic nie pomogło... Dlatego postanowiłem kupić skaner diagnostyczny, który wykonuje adaptacje hamulców i nie tylko. Po wykonaniu adaptacji hamulców i jeździe próbnej wszystkie błędy można było usunąć i układ działa jak należy. Zaznaczam że korzystałem z hamulca postojowego przy codziennej jeździe....stanie w korkach ....na światłach...itd....i mam zamiar to robić nadal. Chciałbym kolegom forumowiczom powiedzieć, że w połowie stycznia mam przegląd techniczny samochodu i na 100% by moje auto go nie zaliczyło. Jednocześnie chciałbym powiedzieć, że nawet przy wymianie samych silniczków na nowe trzeba przeprowadzić ich adaptację, bo w moim przypadku silniczek wymieniłem tylko po lewej stronie a błędy miałem i po lewej i po prawej stronie. Pozdrawiam...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności