Skocz do zawartości

Kapitan Brzuch

  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Kapitan Brzuch

  • Urodziny 09.07.1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Szymek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Gliwice

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Aby raz na zawsze rozwiązać zagadkę samoczynnego dodawania gazu w ADZ na LPG z wersją sterowania motronica 1.2.3. Bosch celem spełnienia ówczesnych norm spalin dodał pewną funkcję w stosunku do oprogramowania 1.2.2. Jeśli puścicie gaz podczas jazdy powyżej 2000RPM sterownik odcina paliwo na wtrysku oraz PO KRÓTKIEJ CHWILI OTWIERA PRZEPUSTNICĘ za pomocą silnika krokowego. Ma to zapewnić odpowiedni przepływ powietrza przez katalizator. Jak jedziecie na LPG to wtedy "dodaje sobie gazu" ponieważ LPG nie jest odcięte i ta funkcja nie może działać poprawnie. Realizacja tego programu jest możliwa dzięki czujnikowi obrotów w silniczku krokowym (halla) dzięki któremu sterownik wie o ile przepustnica zostanie uchylona. Również w sterowaniu 1.2.3 wprowadzono funkcję regulacji szybkości spadku obrotów przy wolnej jeździe oraz przy zmianie biegu. Najważniejsze jest to, żeby na lpg przeciąć przewód do czujnika halla w krokowcu, wtedy sterownik realizuje program jak z wersji 1.2.2 jedyny minus to tracimy funkcję "płynnej jazdy" wg dokumentacji Boscha oraz będziemy mieć błąd tego czujnika w sterowniku.
  2. W benzynowych silnikach w B3 i B4 takie objawy daje nieszczelny układ podciśnienia, najbardziej widoczne na nagrzanym silniku. Najłatwiej to sprawdzić odpinając kolejno wężyki przy kolektorze łącznie z serwem i zatykanie ich. Jeśli telepanie ustanie to nieszczelność jest w tym układzie i szukamy dalej po wężykach. Jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie nieszczelna jest podstawka wtrysku/gaźnika. Można ją sprawdzić psikając plakiem pod wtrysk jeśli obroty wzrosną to jest do wymiany. U mnie w 1.8 ADZ była nieszczelna zaślepka na wężu serwa oraz pęknięty wężyk w układzie obiegu zamkniętego.
  3. W tym silniku kąt wyprzedzenia ustawia się lampą stroboskopową ponieważ jedyny czujnik położenia wału jest w aparacie zapłonowym którym kręcisz. Nie da się ustawić zapłonu tylko vagiem! Procedura jest taka: -silnik nagrzany ponad 80C -brak błedów w sterowniku -wchodzisz w basic settings i tym sposobem masz zablokowany kąt 6 stopni według sterownika więc teraz musisz ustawic ten kąt mechanicznie -świecisz stroboskopem ustawionym na 0 na koło zamachowe przez otwór koło skrzyni masz tam dwa znaki 0 oznaczajacy GMP oraz | oznaczający 6 stopni Dla ułatwienia znalezienia znaków zdemontuj górna osłonę rozrządu i ustaw koło wałka na znaku OT ponieważ znaki na kole zamachowym będą bardzo słabo widoczne. Uważaj bo nawet niewielki ruch aparatem to zmiana kąta o parę stopni W tym sterowniku są tylko 4 bloki, w jednym z nich jest pole "Lambda factor" tam jest skład mieszanki, powinno wahać się około 1.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności