Witam.
Mam podobny problem co autor wątku.Chodzi o silnik 1.9 tdi-silnik traci moc w czasie jazdy.Zapala się kontrolka EMISSION GARAGE.Raz jest dobrze,raz traci moc.Raz po ponownym uruchomieniu silnika jest dobrze,raz to nie pomaga.Powiem-szczerze że nie wiem,nie umiem i nie znam się.Nie będę sam nic sprawdzał.Ułatwię jednak forumowiczom wytypowanie przyczyny takiego stanu rzeczy:
1.Półtora roku temu została sprawdzona i wyczyszczona trubina-zakładamy że jest sprawna na 100%
2.Również półtora roku temu został wymieniony przepływomierz-jest sprawny na 100%.
Zakaładamy że naprawy wykonywa łrenomowany mechanik,fachowiec i teraz kolejne moje pytania:
3.CZy jeżeli mechanik jest fachowcem to przy wymianie przepływomierza i czyszczeniu turbiny mógł olać takie rzeczy jak:
-sprawdzenie zaworu n75(czy jak mu tam)
-sprawdzenie przewodów podciśnieniowych
-sprawdzenie gruszki i sztangi(czy jak im tam)
Żeby jeszcze bardziej ułatwić zawężenie przyczyny usterki dodam że Jednen pompowtrysk kwalifikuje się już do wymiany-auto szarpie przy zapalaniu,zostało to wykryte przy podłączniu do komputera-czy niesprawny pompowtrysk może być przyczyną spadków mocy czy raczej nie?
KOlejna sprawa-filtr DPF-Auto przez 90% czasu jeździ po mieście na krótkich dystansach-przebieg 160 tys(pewnie byl kręcony więc moży być i 210-220)-na desce nie pojawai się żadna kontrolka filtra.CZy zapchany filtr może być przyczyną spadków mocy? czy może jeżeli byłby zapchany to auto jeździłoby mułowato non-stop ?
I ostatnia rzecz:problem mam od roku ale do tej pory....zlewałem temat dlaczego?
-ten mechanik też go zlewa
-jestem u neigo co miesiąc-dwa miesiące i usuwa mi ten błąd emission garage i przez kolejny miesiąc auto jeżdzi dobrze
-kasowanie błędu trwa minutkę
-robi to zawsze za darmo:roll
Jednak sprawa mnie zaczyna już wkurzać.Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy.