Skocz do zawartości

ahl16

  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O ahl16

  • Urodziny 19.04.1996

Informacje osobiste

  • Imię
    Andrzej
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Grudziądz

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 1.6 TDI 105KM (CAYC)
  • Rok produkcji
    2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam! Pacjent to zadbany b5fl z silnikiem 1.9tdi pd 101KM. W chwili obecnej zalany castrolem edge td 5w40 z normą do PD. Auto na zimno głośno pracuje i chce spróbować oleju 5W30 z wyższej półki. Niestety większość olejów (nawet motul hehe) produkuje jakieś pseudo syntetyki. I tu pytanie jaki wybrać prawdziwy syntetyk 5w30? Co do przejścia z 5w40 na 5w30. Auto jest zadbane, silnik nie nosi śladów zużycia, nie bierze oleju, nie ma nagaru. Z góry dzięki za odp
  2. Witam. Mam B5 z 2001 roku z silnikiem 1.9 tdi PD 101KM (skrzynia 5 biegowa). Auto do 100 km/h idzie jak burza. Jest szybsze od wielu mocniejszych samochodów. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu na 2 biegu mieli kołami. Niestety po przekroczeniu 100km/h auto jakby traci oddech. Jadąc 100 ciężko już dynamicznie wyprzedzić, a jak ktoś podczas wyprzedzania przyspiesza to robi się nieciekawie... Samochód się rozpędza, ale nie ma charakterystycznego dla diesli odejścia. (kiedyś miałem podobne b5 i golfa 4 z tym silnikiem i sporo lepiej się wyprzedzało). Co może być przyczyną takiego zmulenia przy wyższych prędkościach? Info o samochodzie: Pompowtryski - książkowe wartości Auto nie wyświetla żadnych błędów Nie pali się żadna kontrolka Nie było nigdy tuningowane Silnik pracuje kulturalnie i nie ma żadnych problemów z utrzymaniem obrotów Olej Castrol TD 5w40 dedykowany do pompek Turbo daje kopa przy ok 1600-1700 obrotów do ok 2400-2500. Przebieg - udokumentowane w ASO (serwisowany do końca przez 1 właściciela) 300kkm jednak silnik jest w doskonałej kondycji mechanicznej panewki, wał, wałek - fabryczne i nie noszą śladów zużycia. Z góry dzięki za pomoc!!
  3. Po kilku dniach bez akumulatora ori radio działa i nie wymagało kodu. Dzięki i pozdrawiam!
  4. Dzięki za pomoc. Byłem w PZU. Od zakupu za 31 dniu musiałem zapłacić 54zł, bo sprzedający auto nie wykupił ostatniej raty polisy. Po czym wypowiedziałem polisę, a następnie zakupiłem komisową na miesiąc za 60zł.
  5. Witam, od roku prowadzę działalność i handluję samochodami. Dotychczas bardzo szybko sprzedawałem kupione przez siebie auta i nie martwiłem się OC bo sprzedaż auta zgłaszałem ubezpieczycielowi. Teraz jednak coś rynek się popsuł i auto mam 31 dni (mimo że jest bezwypadkowe i w bardzo przyzwoitym stanie). I tu pojawia mi się pytanie co mam zrobić z OC poprzedniego właściciela? Podobno jak kupuje się samochód to ma się 30 dni na wypowiedzenie umowy oc poprzednika, albo rekalkulacje. Czy w takim razie mam udać się do PZU i wypowiedzieć im umowę, po czym zakupić miesięczne ubezpieczenie np. w link 4?? Czy mogę zostawić ubezpieczenie poprzednika, aż do czasu sprzedaży? Jak to robią duże autohandle? Czy za każdym razem rezygnują z polisy poprzednika i kupują krótkoterminowe oc? Trochę to upierdliwe. Oczywiście temat dotyczy aut zarejestrowanych w Polsce. Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam.
  6. Oki! Dzięki za pomoc! W razie gdyby chciało kodu do wsadzę mu jakiegoś chinola Pozdrawiam!
  7. Can były od 99 roku. Licznik z can ma 920 w numerze, a bez can 919. Musisz kupić w ASO kable do połączenia manetki z licznikiem coś koło 30zł za sztukę o ile pamiętam. Manetka musi mieć sterowanie komputerem. Montowałem z kumplem full fis w moim b5 1.6ahl z 97 roku (jeszcze zielone podświetlenie bez can), licznik trzeba było tylko zakodować odpowiednio w vcds (ilość cylindrów i funkcje typu zużycie klocków i brak płynu) i kluczyk z immo przez przekręcenie. No i ustawić przbieg w vag tacho. Było trochę pitolenia przy tym. Bo robiliśmy to pierwszy raz. Powiem szczerze, że drugi raz bym się na to nie porwał. Sztuka dla sztuki trochę. Tu moje fotki:
  8. Witam. Mam passka b5 fl 1.6 2003 z dosyć małym akumulatorem bo 45ah, chciałbym go naładować bo auto długo stało. Muszę wyjąć akumulator, gdyż nie mam możliwości naładować go w aucie. Czy jak wyciągnę aku na powiedzmy 10-12h, to czy będę musiał wpisać kod do radia? Radio to VW beta V do którego zgubił się kod. Z góry dzięki. Pozdrawiam.
  9. W aucie chyba ktoś podejmował próbę "korekty" licznika i po podłączeniu vcds pokazywał błąd. Jako jedyne auto w komisie nie miał przebiegu 170-220 tylko ponad 300kkm. Wygląda jakby ktoś chciał cofnąć i mu to nie wyszło. Z tymi licznikami mogą być aż takie problemy? Czy można jej jakoś odróżnić jak są zamontowane?
  10. Witam czy instrukcja z pierwszego postu podejdzie do golfa 4 oczywiście przy użyciu liczników z golfa ?
  11. Witam, mam pytani o oznaczenie na tylnej klapie. Chciałbym kupić na handelek passata b5 kombi 2005 rok, 1.9 TDI 101KM automat (zwykły), ale zastanawia mnie jego oznaczenie tj. ma na tylnej klapie czerwone DI, a z tego co się orientuję ostatnie wypusty b5 (z kierunkami w lusterkach) z tym silnikiem miały całkowicie srebrne literki. Czy to oznacza, że to ulep?
  12. Witam! Piszę w imieniu kumpla, który szuka dla siebie B5 fl z 1.9 TDI (obojętnie jaki). Tu przedstawie kilka typów: 1 https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-b5-fl-4-motion-4x4-130km-131km-zamiana-zamienie-ID6yKGm3.html#xtor=SEC-8 W powyższym egzemplarzu nie pasują mi listwy nadwozia od highline i wyposażenie basis, co może wskazywać na jakies kombinacje. 2. https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-1-9tdi-130km-skora-bogata-wersja-pewny-zadbany-ogloszenie-prywatne-ID6yNvgJ.html#xtor=SEC-8 Tu chyba tylko korozja. 3. https://www.olx.pl/oferta/vw-passat-1-9tdi-130km-CID5-IDkqVv2.html#2b8df94f38 Dekory z trendline, kiera i gałka w 'drewnie' i zmęczone skóry od highline. 4. https://www.olx.pl/oferta/vw-passat-1-9-tdi-klimatyzacja-alu-17-stki-CID5-IDiub8h.html#33adec4369 Golas i chyba obniżony? 5. https://www.olx.pl/oferta/vw-passat-b5fl-kombi-CID5-IDkzUwu.html#8cc3061185 Długo nie schodzi 6. https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-mozliwa-zamiana-ID6yAz61.html#xtor=SEC-8 7. https://www.olx.pl/oferta/vw-passat-b5-flt-CID5-IDkRDEu.html Z tym właścicielem nawet kumpel gadał, gość auto ma od czerwca kupił je niby od sąsiada (krajowe), i w między czasie podobno zainwestował w niego dużo pieniędzy, turbo, dwumas, remont silnika bo brał olej (w TDI po 300kkm?!) podobno wał był wyciągany i korbowody, głowica była ściągana i planowana i niby za taki remont zapłacił 2500zł oczywiście żadnych faktur nie ma. Teraz pytanie czy nie bać się takiego auta? Co sądzicie o tych egzemplarzach? Czego nie wyłapałem? Z góry dzięki za pomoc. Może ktoś z was ma na sprzedaż pewne b5 z kujawsko-pomorskiego?
  13. ahl16

    Jakie auto do lawety?

    Witam, Pozwolę sobie odkopać temat, gdyż niestety nie mam możliwości zakładania nowych tematów, a ten jest najbliższy temu o co chciałbym się zapytać. Zajmuję się handlem samochodami (jednoosobowa DG) i niestety nie zawsze mam z kim jechać po auto. Dotychczas jakoś dawałem sobie radę, ograniczając się do województwa. Jednak chciałbym się uniezależnić i samemu jeździć po samochody po całej Polsce i na zachód. Ostatnio dosyć pochopnie kupiłem sobie passka b7, ale to był błąd, bo tym nic sensownego nie uciągnę. Passek idzie na sprzedaż, a ja z tego chcę zagospodarować powiedzmy 25000-30000zł na środek do transportu samochodów. Początkowo myślałem nad autolawetą, ale w tej kasie to same trupy z busa cięte z kombinowanymi MW i DMC, co dyskwalifikuje takie auta bo załadowanie głupiego passka b6 skończy się rozładowaniem lawety przy kontroli krokodylków (gdyż podobno mają katalogi, a do tego ważą). Więc raczej autolaweta odpada. Pozostaje opcja BUS + przyczepa laweta. (o tyle dobra, że takim autam mozna jeździć na co dzień z pasażerami) I tu mam pytania: 1) Jakie auto będzie miało odpowiednią moc, masę własną i DMC tak, żeby bez problemów uciągnąć lawetę z autem klasy średniej? Moje typy to VW T5 lub Vivaro/Traffic/Primastar w wersji tzw. 'holenderka'. 2) Jak wygląda to prawnie? Czytałem, że auto holujące musi mieć DMC o 33% większe niż przyczepa, tylko, że inni piszą, że masa rzeczywista musi być większa o 33%? I weź tu bądź mądry. Powiedzmy, że mam Vivaro z DMC 2700KG 2700 : 1,33 = 2030,07 A więc max co takim Vivaro mozna uciągnąć to przyczepa z DMC 2030KG? Mimo, iż w dowodzie ma więcej? 3) Zdaję sobie sprawę, że taki zestaw musi mieć VIATOLLA i prawko b+E, ale jak to jest np. w Niemczech, bo podobnież jakieś winiety się szykują? 4) Jak zarejestrować takie auto? Na firmę żeby jakoś odliczać koszty? Czy wtedy nie będę musiał jakiś kursów przechodzić przewozów towarów (Mam zamiar tylko ciągnąć auta dla siebie, a nie zarabiać na transportowaniu aut dla kogoś). Dzięki za dobrnięcie aż tutaj Z góry dzięki za pomoc!
  14. Witam! Mam problem z falującymi obrotami i nierówną pracą na chwilę po starcie silnika. Objawy: odpalam auto, ruszam po czym pracuje jakby na nie wszystkich cylindrach, szarpnie i po chwili wszystko jest ok. Kiedy odpalę samochód i delikatnie trzy razy przygazuję (stojąc) obroty stabilizują się i nie ma problemu. Problem występuje tylko na zimno. Zauważyłem zapocenie na rurze przy przepustnicy. Czasami czuć paliwo z okolic silnika, ale nie ma żadnych wycieków. Silnik 1.6 AHL, rocznik 1997, zielone podświetlenie. Samochód ogólnie jest w przyzwoitej kondycji, udokumentowany przebieg 176tys., świece i przewody ok, nie bierze oleju, poza tym początkowym, chwilowym falowaniem pracuje równo i kulturalnie, filtr paliwa niedawno wymieniany. Zastanawiająca jest krótkotrwałość tej nierównej pracy i to, że wystarczy przygazować i zaczyna pracować idealnie. Co może być przyczyną tej chwilowej nierównej pracy silnika na zimno? Oraz co to za wyciek przy przepustnicy? Mam wizytę u mechanika w tygodniu i wstępnie chciałbym oszacować koszty. Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
  15. Witam! Przepraszam, że piszę w tym temacie, ale nie mam możliwości założenia nowego. Mam B5 1.6 AHL z 1997r, który z klimą na dużych felgach potrafi lekko wypić 12L PB w mieście, ale sam samochód jest w BDB stanie i nie oszczędzam na nim. Mimo, że spalanie pod względem finansowym nie stanowi dla mnie problemu, to jednak mam świadomość, że mógłbym płacić niemal o połowę mniej z LPG i to mnie kusi (żeby tym ch... z rządu płacić jak najmniej). Chcę jednak, żeby odbyło się to przy najmniejszej szkodzie dla silnika. Z tego co widzę po znajomych ich zagazowane ahl piją niesamowite ilości oleju i kończą się w szybkim tempie... No ale do rzeczy. Dużo ostatnio czytałem o LPG w fazie ciekłej. Z tego co widzę taką instalkę można założyć juz za ok. 4-5k PLN. Istotne dla mnie jest też to, że można na niej odpalać bezpiecznie silnik (robię często krótkie odcinki). Czy takie coś podejdzie do AHL? Czy są jakieś przeciwwskazania? Dodam, że nie jestem drogowym furiatem i mi ten silnik w zupełności wystarcza. Pierwotnie miałem kupić b6 w tdi, jednak wizualnie bardziej mi się podoba b5, a że był w super stanie i miał wypasione ori VW 17" felgi to go kupiłem Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności