-
Zawartość
37 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
O bulon1
- Urodziny 22.06.1983
Informacje osobiste
-
Imię
Remi
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Katowice
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
-
Rok produkcji
2003
Ostatnie wizyty
245 wyświetleń profilu
-
diesel Skrzynia EEN pojawiają się problemy z wbiciem biegu.
bulon1 odpowiedział marcin305 ⇒ temat w Silnik, skrzynia biegów
Przyczyny szukać w samym wybieraku. Są zestawy naprawcze koszyczka i gałki. Jeśli to nie zda egzaminu to cały układ przełączania biegów trzeba zobaczyć -
Zestaw naprawczy mechanizmu zmiany biegów 8D0798151
bulon1 odpowiedział 0x7B3 ⇒ temat w Silnik, skrzynia biegów
Witam. Czy ktoś wymieniał samodzielnie ten zestaw ? Czy da to radę zrobić bez ruszania skrzyni biegów ? -
Moim zdaniem sam pompowrtysk może być ok, bo pomiar wykonuje się przy 2000 obr i na rozgrzanym silniku. A tu ewidentnie pompowrtysk jest poza zakresem na wolnych obrotach. Jak napisał kolega zobacz instalację elektryczną potem uszczelniacze.
-
W ostatnim czasie z uwagi na wyjąca skrzynię FRK oraz początki ślizgającego się sprzęgła postanowiłem wymienić skrzynię na DQS oraz dać autko nowe sprzęgło z BRD (zestaw LUK sprzęgło, doscisk, łożysko). Niestety nie mam warunków aby zrobić to samodzielnie więc wybrałem warsztat i tu oczywiście zonk bo średnio się spisali. Sama wymiana sprzęgła ok, ale że skrzynią same problemy ... Jakoś udało się je rozwiązać choć to trochę dziwne, jak klient prowadzi mechanika za rękę :). Mam problem z mechanizmem zmiany biegów (już na skrzyni FRK nie było za ciekawie z biegiem wstecznym ale teraz jest jeszcze gorzej). Moje pytanie jest następujące, mam luzy na wybieraku przy skrzyni oraz na samym lewarku. Co do lewarka to temat już rozpoznany i wiem jak go zaradzić mianowicie demontaż oraz założenie zestawu naprawczego tj. czop kulisty 893711118E oraz podkładka kulista 8D0711279 po wymianie oczywiście wyregulować lewarek. Pytanie mam odnośnie wymiany zestawu naprawczego przy samej skrzyni tj. 8D0798151. Czy ktoś z was to robił , bo jest tam mało miejsca i zastanawiam się jak to zrobić bez opuszczania skrzyni biegów. Z góry dzięki za porady i sugestie.
-
Ja w swoim avf używam vag can commandera. Czytasz epprom ze swojego starego sterownika a następnie wygrywasz go do nowego i jest ok.
-
Co do korekcji i bipow na pompkach to są wzorowe więc problem ze spalaniem raczej niż jest po ich stronie.
-
Wysprzeglik masz przy skrzyni biegów od strony kierowcy (na górze skrzyni biegów).
-
Kolego problem z vacum to standardowy temat. W passacie warto wymienić pompę luk na Bosch ( ja już w dwóch passatach wymienialem a koszt okolo 120 zl za używkę pozbawiona problemu), ewentualnie sprawdzic gumowy łącznik na grodzi między silnikiem a akumulatorem.
-
Metaliczny szum z prawej strony rozpoznany. Mechanik skręcając całość przestawił osłonę tarczy hamulcowej. Masakra - tarcza dotykała osłony stąd metaliczny dźwięk chrobotania.
-
Ja już po wymianie sprzęgła na BRD oraz skrzyni na DQS. Jak zwykle pojawiły się problemy i mechanik nie dał rady ustawić wstecznego (już na skrzyni FRK mialem czasami problem by wrzucić wsteczny). Dopiero jak zabrałem samochód i przejechałem kilka km wsteczny z oporem ale wchodzi. Problemem jest sam wybierak i muszę go zmienić na używkę po regeneracji. Co do samej skrzyni tone avf po programie nie czuć specjalnie różnicy. Tylko 5 i 6 bieg jest trochę inaczej zestopniowany. Na 6 biegu przy 2000 obr/min autko jedzie jakieś 110 km/h. Co do szumów to mam wrażenie , że buczenie skrzyni już nie występuje ale słychać taki metaliczny szum z prawej strony od jakiś 30 czy 40 km/h. Obawiam się, że teraz ujawniły się łożyska lub zostało coś uszkodzone przy wymianie. Mam nadzieję, że skrzynia jest ok. Człowiek chce lepiej a wychodzi jak zawsze. Teraz szukam zwrotnic aluminiowych wraz z dolnym wahaczem i zacisków od audi A4 B7 3.0 TDI pod tarcze 321 mm. Jak już mam zmieniać łożyska to lepiej zainwestować w alu zwrotnice. Czy ktoś przerabiał może wtyczki od czujników bo w alu są inne ?
-
Zmiana z 5 biegowej na 6 biegowa jest bardziej kłopotliwa bo wymaga wymiany kilku elementów poza samą skrzynia są na pewno inne łapy, rozrusznik, sprzęgło, wybierak oraz brakuje dystansu. Na forum Audi A4 temat przyzwoicie opisany. Gdybym miał 5 biegowa to raczej by została , no chyba, że jest z nią problem.
-
Witam. Czy udało się wszystko wyregulować?
-
W dzisiejszych czasach ciężko o dobry warsztat i jakiegoś kumatego mechanika. Dałem samochód na wymianę sprzęgła (zakładam BRD do AVF) i przy okazji wymianę skrzyni FRK na DQS. Oczywiście po całym dniu pracy nad tematem mechanik dzwoni, że biegi nie wchodzą - więc go pytam czy wszystko z FRK do DQS przełoży i czy czujnik cofania (dekielek też) - mówi, że nie było takiej potrzeby bo wszystko pasowało idealnie (poza tym, że wysprzęglik się rozleciał - ponoć ze starości). Przekopałem forum i widzę ewidentnie, że dekielek jest inny w FRK niż w DQS, więc mówię do gościa, że trzeba to przełożyć i będzie ok oraz dodatkowo wyregulować wybieraki imbusami przy lewarku. Dzwoni po jakimś czasie i mówi, że dekielki w skrzyniach są takie same i tu moje pytanie - czy to możliwe aby skrzynia z audi a6 c5 2.5 tdi DQS miała dekielek wybieraka taki sam jak skrzynia w Passat b5 fl FRK ?
-
Dzięki za poradę. Dzisiaj podejdę do tematu.
-
Witam. Czy może ktoś poratowac wadami do licznika 3B0920847 w wersji że skrzynia manualna oraz automatem i wskazać czy można te wsady zamiennie wgrywać. Trafił mi się licznik z automatu z full FIS i wszystko fajnie smiga ale są błędy w 17 kanale związane ze skrzynia właśnie