Skocz do zawartości

Cezi

  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Cezi

  • Urodziny 22.03.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Cezary
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    IRL

Samochód

  • Silnik
    B6 2.0 FSI 150KM
  • Rok produkcji
    2006
  1. Ja dziś wymieniłem drugi raz olej i jest o niebo lepiej, mniej szarpie, praktycznie wogóle. P.S - jeśli kupujecie uszczelkę do miski kupujcie orginalną koszt chyba 170 zł, ja kupiłem tanszą za 30 zł chyba i ciekło jak cholera..
  2. Koszt filtra i uszczelki to 100 zł, ale na częsci niestety muszę czekać koło 10 dni bo mi wysyłają z Polski. Tu za te dwie rzeczy liczą mi 450 zł. Jaki musi być kolor oleju?? Jedni mówią że czerwony (ja taki mam) inni że złoty...
  3. Ja kupiłem 7 l narazie wlałem 3,5 litra, za tydzień znowu wymienię. Tylko nie wiem czy znowu muszę wymieniać filtr i uszczelkę miski??
  4. A więc: TF-60SN Automatyczna skrzynia biegów kod 09G Zalety skrzyni wg. producenta: mała masa, większa liczba przełożeń, kompaktowe wymiary, szybka zmiana biegów, wysoki poziom komfortu Szczegółowe dane : [TABLE=width: 714] [TR] [TD]Oznaczenie[/TD] [TD]Producent: TF-60SN Audi: AQ250-6F Serwis: 09G[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ACA9BB] [TD]Typ[/TD] [TD]Elektrohydrauliczna 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów.[/TD] [/TR] [TR] [TD]Torque w NM[/TD] [TD]dochodzące do 300 NM[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ACA9BB] [TD]ATF specyfikacja[/TD] [TD]G 052 025 A2, Esso JWS 3309[/TD] [/TR] [TR] [TD]Ilość oleju na wymianę[/TD] [TD]7 litrów[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #ACA9BB] [TD]Masa[/TD] [TD]82,5 kg[/TD] [/TR] [/TABLE] Biegi i ich przełożenie: [TABLE=width: 715] [TR=bgcolor: #D4CDD1] [TD]Bieg[/TD] [TD]1[/TD] [TD]2[/TD] [TD]3[/TD] [TD]4[/TD] [TD]5[/TD] [TD]6[/TD] [TD]R[/TD] [/TR] [TR=bgcolor: #E6E4E5] [TD]Przełożenie[/TD] [TD]4.148[/TD] [TD]2.370[/TD] [TD]1.556[/TD] [TD]1.155[/TD] [TD]0.859[/TD] [TD]0.686[/TD] [TD]3.394[/TD] [/TR] [/TABLE] Sterownik skrzyni Tf-60SN: Gdzie: N90- kontroluje sprzęgło K3, N283 - kontroluje hamulec B1, N282- sprzęgło K2, N92- sprzęgło K1, G93 - sensor temperatury oleju skrzyni, N93- kontroluje główne ciśnienia/ ciśnienie systemowe N91 - kontroluje Lock`up konwertera, N88 - kontroluje zmianę biegów 4 do 6, dodatkowo kontroluje hamulec B2 biegu 1 w trybie Tiptronic (hamowanie silnikiem), N89 - kontroluje zmianę biegów 4 do 6, dodatkowo kontroluje hamulec B2 biegu 1 w trybie Tiptronic (hamowanie silnikiem) Zawory N90, N283, N282, N92, N93, N91 są zaworami regulacji ciśnienia w skrzyni. Zawory N88 i N89 są zaworami zmiany biegów. Kontrola poziomu oleju skrzyni TF-60SN : Gdzie: Zawór kontroli poziomu oleju (przelewowy) umiejscowienie zaworu w skrzyni TF-60SN Typowe usterki skrzyni TF60SN. Jak każda nowoczesna skrzynia i ta boryka się z bardzo dużą ilością problemów, których nie każdy potrafi sobie poradzić. Ogólnie można to zawrzeć w 1 słowie - STEROWNIK. Dobry sterownik rozwiąże 85% problemów z tą skrzynią. Dobry! Jeżeli : - czujesz uderzenia przy redukcji, - komputer pokazuje poślizg TCC, - twarda zmiana biegów na wyższy. To znaczy że sterownik ma problem!!! źródło: http://www.prnd.pl A więc powyżej mamy trochę teorii, teraz przejdę do problemu mojej skrzyni. Problem zaczął się po 160 tyś km, zaczęły się szarpnięcia przy redukcji i przy zmianie na wyższy bieg oczywiście na zimnym silniku wszystko było ok, szukałem wiele porad dużo czytałem na ten temat, lecz każdy problem wydaje się inny mimo podobnych objawów, może być to tylko olej, poduszki pod skrzynią i co najgorsze uszkodzenia mechaniczne. Ja zacząłem od filtru, uszczelki miski oraz oleju ATF. Miałem także mały wyciek na półośce. Po zamontowaniu nowego uszczelniacza (koszt około 19 euro) oraz wymianie oleju (koszt około 18 euro za litr),uszczelka miski (koszt 35 zł),filtr oleju (koszt 55 zł) objawy jakby zmalały,są mniejsze szarpnięcia, ale są co mnie dalej niepokoi. Po podłączeniu pod VAG nie ma błędów, komputer w aucie też nie pokazuje żadnych problemów. Teraz będę wymieniał poduszki, być może to rozwiąże problem. Jeśli to zawiedzie zostaje mi tylko diagnoza laserowa skrzyni czyli scan a potem już już tylko ewentualne duże naprawy skrzyni:) Używana skrzynia z małym przebiegiem kosztuje 5.500 zł P.S - jeśli chodzi o wymianę oleju to potrzeb max 4,5 litra więcej do miski nie wejdzie. W serwisach mówią że jest potrzebne 7 litrów. Mówią też że olej w TipTronic jest LongLife w co nie wierzcie. Mój olej był jak woda i czarny jak smoła z opiłkami metalu. Pozdro
  5. nie nie, ja mam tiptronica, podałem numer w serwisie i powiedzieli ze 7 l doTF60NS. na amerykanskich stronach sprzedaja zestaw - uszczelka, filtr plus olej 7 l a na polskich jest to juz 5 litrów i piszą że wchodzi 4,5 l. Kogo tu słuchać??
  6. Ja wczoraj zmieniłem ATF w moim pasacie B6, stary olej miał słabą konsystencję i był czarny z opiłkami metalu. Wcześniej szarpało na 3 i 4 biegu i przy redukcjach, po zmianie oleju jest trochę lepiej. Redukuje płynnie, są delikatne szrpnięcia ale o wiele mniejsze. Przy okazji mam pytanie, zmieniając olej przy zakupie każdy powiedział mi że wchodzi 7 litrów, przy spuszczeniu oleju zleciało tylko 3,3 Litra, a weszło 3,5. Gdzie reszta oleju z tych 7 litrów?? Zdaję sobie sprawę że w przekładniach trochę zostaje, konwenter też napewno ale czy aż 3,5 litra?? Za tydzień wymienię znowu olej, te 3,5 litra co mi zostało zaleję do skrzyni, może się przeczysci trochę ta smoła:)
  7. Cezi

    książka serwisowa

    witam ja posiadam ksiazke serwisowa PL, ma 150 mb jest w PDF, jutro Wam wrzuce, posiadam takze instrukcje obslugi Passata;)
  8. Już zalałem castrol edge 5W30, myślę że najlepszy wybór. A co do oleju Quantum to masz rację panie Adam204. erwisant w Irlandii zaoferował mi ten olej w WV, powiedział że castrola nie mają tylko taki. Wciskał mi na siłe ale po samej nazwie nie chciałem tego:)
  9. a mi w wv polecili Quantum oil Longlife III rekomendowany przez wv. Czy Ktos wie co to za olej i go uzywa?? [ATTACH=CONFIG]71539[/ATTACH]
  10. Ja za wszystko zaplacilem 280 euro, z czego po oddaniu starej pompy dostalem 40 euro zwrotu, a wiec nowa pompa kosztowala 41 euro, a jak oddalem stara roznica wyszla 1 euro:) Wiec calosc wyszla mnie w okolicach 1000 zl (pompa, rolki, napinacze, pasek, pasek od alternatora plus robota)
  11. Dla chetnych silnik 2.0 FSI z technika czterozaworowa http://w89.wrzuta.pl/plik/9gaYfXL5LOt/ssp322_silnik_2_0_fsi_z_technikae_czterozaworowae
  12. dolaczam sie do tematu, moj tip tronic zdarza sie ze szarpie z z 4 na 3 badz z 3 na 2 i zauazylem ze obroty ida do gory. Nie wiem gdzie szukac problemu czy to olej czy powazniejszy problem. Jesli Ktos mial podobne objawy, mile widziana pomoc.
  13. Kupiony pazdziernik 2011 - Hihgline 2006 2.0 FSI Automat, serwisowany w wv - cena 5500 euro http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/110604-Irish-Highline?highlight=irish+highline
  14. Witam zahaczam o temat bo tez mam mniej wiecej podobny problem. Skrzynia szarpie czasem na zmianie z 3 na 4 i w dol z 4 na 3. zadko to sie dzieje ale ostatnio tak cos walnelo przy zmianie biegou ze sie wystraszylem jakby ktos mlotkiem walnol. samochod mam serwisowany w vw nastepny serwis mam za 13 tys ale nie wiem czy cokolwiek robia przy skrzyni bo to bedzie moj pierwszy serwis. moj sam to B6 2006 rok 2.0 FSI, spalanie miasto 10,5 trasa 7,6.
  15. tez będę wymieniał RCD300 na RNS510, narazie zbieram dane i info jak sie zabrac do tego
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności