Skocz do zawartości

tomek evo

  • Zawartość

    105
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O tomek evo

  • Urodziny 06.01.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    sosnowiec

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.8 T 150KM (ANB)
  • Rok produkcji
    2000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Oba będą bardzo dobre. LM synthoil energy 0w40 to odpowiednik Meguina Super Leichtlauf Driver 0W40 . Ravenol może być ciut lepszy o ile nic nie pozmieniali w recepturze. Świetnie w tym silniku sprawdza się Millers XF longlife 0W40 (nawet przy mocy 400KM).
  2. tomek evo

    Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

    Oby tylko takie rurki się psuły.
  3. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Sprawdź czy instrukcja nie dopuszcza przypadkiem 502/505 w przypadku skrócenia interwału wymiany do 15 tys. Tak było jeszcze niedawno ale już się podobno w przypadku niektórych silników pozmieniało.
  4. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Bardzo dobre będą : -Millers XF longlife 0W40 - Neste City Pro 0W40 - Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40 - Ravenol SSL 0w40 to z lepkości 0W40. Wszystkie w., mają spory udział bazy syntetycznej w składzie. zależnie od rocznika VW dopuszczał przy wymianach co 15 tys. normę 502/505 ale w zeszłym roku zaczęli mieszać. W nowych już ponoć nawet jako podstawowa jest norma 508/509 a 504/507 jako opcja. Po gwarancji spokojnie można zostać przy 502/505 byle olej był dobry.
  5. tomek evo

    Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

    Zmartwię Cię ale Millers a jeszcze bardziej Motul nie sa pełnymi syntetykami z grupy IV/V. Co nie znaczy, że to sa słabe oleje - szczególnie Millers bo Motul tak naprawdę niczym szczególnym nie zachwyca. Olejem z bardzo dużą zawartością bazy syntetycznej (jak na współczesne standardy) dedykowanym do VW i z oficjalną aprobatą VW 504/507 jest Eurol Synthence FA 0W30. Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 stasowany w niektórych serwisach również jest bardzo dobrym olejem jednak jego cena nie powinna być tak zabójcza jak liczy ASO bo można ten olej kupić nawet poniżej 30,00 zł/litr. Świetny olej, choć do 2.0 TSI lepsze jest 0w40 (wtedy norma 502.00).
  6. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 to bardzo dobry olej - jeden z lepszych z normą 504/507. Lepkość 0W30 jest nawet lepsza niż 5W30 - szczególnie na zimę. Jeszce lepsze oleje z normą 504/507 w lepkości 0W30 to Eurol Synthence FS 0W30 i Ravenol VSW 0W30.
  7. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Ponoć nie tylko siarką. Enviro+5W30 ma nieco inną bazę i jest ciut lepiej "doprawiony". Akurat tutaj się nie zgodzę bo wg.mojej wiedzy mają prawo odmówić natomiast Klient ma prawo domagać się od nich wykonania usługi z adnotacją, ze środek smarny stosowany jest na wyraźne życzenie Klienta i jest on świadomy ewentualnych konsekwencji bla bla bla. Jak olej ma aprobatę to wtedy teoretycznie nie mogą (ale zdarza się, że się nie zgadzają).
  8. VW kłamie jak najęty jeśli chodzi o pojemność bagażnika Passata(nie oni jedni ale VW jest w czołówce ściemniaczy). W B7 zamiast 603l (o ile się z pamięci nie mylę) było rzeczywistej chyba 476l. Motor robił takie testy i pudełka upychali. Oni liczą wszystkie schowki i wnękę pod koło zapasowe itd. ale i tak nie sposób uzyskać deklarowanej pojemności. Octavia 2 i 3 ma w rzeczywistości dużo większy bagażnik. W 03 chyba było w teście 597 l - więcej niż w Superbie 2, która i tak ma największą pojemność w klasie średniej. Dla pocieszenia to w niektórych kompaktowych Suvach zamiast ok. 500l bywa poniżej 400l i to czasami znacznie poniżej. B8 i Superba 3 w Motorze nie testowali ale obstawiam, ze wyniki będą znacznie (szczególnie VW) odbiegały od danych producenta.
  9. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Z ASO jest tak, że teoretycznie mogą odmówić wymiany jeśli olej nie ma oficjalnej aprobaty producenta. Czasami samo spełnianie normy przez olej jest dla ASO niewystarczające ale to już indywidualne sprawy. Są przypadki, że nie akceptują jak Klient ma swój (nawet taki jak oni) olej czy jakąkolwiek część zamienną czy eksploatacyjną. Co prawda nie bardzo mogą ale..... Wszystko jest fajnie jak nie ma usterki a jak jest to zaczyna być szukanie nie winnego tylko "punktu w umowie", który zdejmie z gwaranta odpowiedzialność dlatego zwykle dla świętego spokoju w autach na gwarancji proponuje olej z oficjalna aprobatą producenta. Penrite Enviro+ 5w30 to bardzo dobry olej i ścisła czołówka olejów z 504/507. U mnie jutro do CFGB wpada Eurol Synthence FS 0W30, który na podstawie karty i badań (są na forum OCP) wygląda bardzo obiecująco i ma b. dobre opinie wśród osób, które go stosują.
  10. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Jak ktoś obserwuje często temperaturę to wychwyci kilkustopniową różnicę bez problemu. Wiele osób jeżdzi powtarzalne trasy z podobnymi prędkościami i wychwycenie kilkustopniowej różnicy (jeśli taka wystąpi) nie jest niczym niezwykłym. Przy jeździe na tempomacie na płaskich odcinkach temperatura jest w miarę stabilna.
  11. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Castrola silniki lubią podebrać i spadek zużycia oleju po zmianie na inny w tym wypadku nie jest niczym dziwnym.
  12. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    to tez prawda ale to tylko jeden z czynników.
  13. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Jeśli w tym samym silniku tak samo eksploatowanym na jednym oleju silnik potrzebuje dolewek a na innym nie to zadać sobie trzeba pytanie jaka jest tego przyczyna. Wyższe zużycie oleju nie musi oznaczać, ze olej jest niższej jakości bo jest to bardziej złożona kwestia zwykle jednak jest właśnie tak, że lepszy, bardziej stabilny olej na lepszej bazie olejowej będzie lepszy pod względem zużycia. Oleje potrafią znacznie różnić się pod względem parametru noack jak również z czasm może dochodzić do innych degradacji powodujących spadek lepkości i wzrost zużycia oleju. Niestety oleje Castrola nigdy pod względem zużycia, odparowania (noack) i degradacji nie wyglądały zbyt dobrze i spadek zużycia oleju po przejściu z Castrola na coś innego ale wysokiej jakości jest można powiedzieć sytuacja zupełnie normalną i mnie osobiście w ogóle nie dziwi. Różnice między olejami to nie mity, marketing i placebo. Takie płytkie podejście zaprzecza nauce i oczywistym faktom. Proponuje zacząć od analiz kart technicznych a następnie zapoznać się z niezależnymi analizami laboratoryjnymi. Niestety aby wyciągnąć z tej lektury odpowiednie wnioski potrzeba całkiem sporej fachowej wiedzy bo niestety laikowi analiza składu oleju niewiele powie. Przestrzegam też na bezkrytyczne podejście do kart technicznych bo niestety nie zawsze w pełni odzwierciedlają one poziom oleju oraz co chyba ważniejsze nie mówią wszystkiego.
  14. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Jeśli olej spełnia normę producenta pojazdu to nie ma opcji by nie spełniał przewidzianej klasy lepkości bo w tym wypadku norma/aprobata producenta jest najważniejsza. Natomiast w obrębie normy producenta mogą być oleje należące do różnych klas lepkości i wybór powinien być podyktowany w głównym sposobem eksploatacji pojazdu. PS. W przypadku wielu marek dwa identycznie oznakowane handlowo oleje mogą mocno się od siebie różnić w zależności od zakładu produkcyjnego i rynku przeznaczenia. W ASO mogą nawet nie wiedzieć, że z nowej dostawy mają olej od innego producenta. Producenta bo marka oleju i nazwa handlowa może być ta sama.
  15. tomek evo

    Jaki olej silnikowy do b7 2.0 TDI CR ?

    Skąd ta pewność, ze to Castrol ? Tak w ogóle to teoretycznie jest to niemożliwe, żeby to był Castrol bo Castrol nie jest producentem oleju. Castrol jest marką pod, którą sprzedawane są oleje i marka ta należy do koncernu BP to po pierwsze. Po drugie to fabrycznie VW niekoniecznie zalewa auta tymi samymi olejami, które potem zaleca serwis. Fabtyka może lac zupełnie co innego od innego producenta. To po drugie. a po trzecie to w butelkach z "oryginalnym" olejem też niekoniecznie musi być Castrol ( a raczej BP) bo z dobrze poinformowanych źródeł wiem, ze bywały tam oleje innych marek. To po trzecie. Ten super Castrol lany w serwisach podobno jest robiony cytat "w rafinerii w Gdańsku z .ujowej białoruskiej ropy" koniec cytatu. Motocraft na rynek w PL prędzej będzie "produkowany' w Pcimiu Dolnym niż w USA. Skąd wiesz, że "można dużo zaszkodzić"? Jakieś konkrety czy urban legend sprzed dwudziestu lat? A producent zaleca to za co ma zapłacone. Jak by mu Lotos czy Orlen zapłacili więcej niż Castrol to też by ich polecał. To jest umowa handlowa i nic poza tym.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności