-
Liczba zawartości
28 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O kobra21
- Urodziny 14.12.1973
Informacje osobiste
-
Imię
Damian
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Katowice
Samochód
-
Generacja
B6
-
Silnik
B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
-
Rok produkcji
2008
-
kobra21 obserwuje zawartość → czy to uszczelka pod głowicą?, Jaka podstawa gaznika !!! nowe atrakcje:-(, Lóżyska amortyzatorów, odkręcają się śruby. i oraz 7 innych
-
Jaka podstawa gaznika !!! nowe atrakcje:-(
kobra21 odpowiedział pawcio1987 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Są wpięte z tyłu pokrywy przepustnicy,w linku który Ci dałem,na zdjęciach jest pokazane. -
Jaka podstawa gaznika !!! nowe atrakcje:-(
kobra21 odpowiedział pawcio1987 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Tu masz link zapożyczony z sąsiedniego forum,który Ci pomoże http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166588 -
Jaka podstawa gaznika !!! nowe atrakcje:-(
kobra21 odpowiedział pawcio1987 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Tak,ta podstawa na zdjęciu pasuje do ADZ -
Lóżyska amortyzatorów, odkręcają się śruby.
kobra21 odpowiedział temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
Jak dobrze zrozumiałem to oryginalnie miałeś zamontowane łożyskowanie nowszej generacji tzn.łożysko+guma osobno który w całym komplecie jest węższy od starego rozwiązania.Kupiłeś sprężynę od starej wersji a talerzyk (nr 8 na etce)masz od nowej który jest węższy.W twoim silniku ABS sa dwa rozwiazania do numeru silnika 31-P-026435 lozysko guma z lozyskiem razem,powyzej tego numeru osobno. -
Na przednim pasie,tak nad lewym reflektorem stojąc przodem do auta masz(powinieneś mieć)taką oryginalną nalepkę koloru zielonego i tam pisze ile masz mieć czynnika.Tak jak napisali wyżej koledzy masz mieć 1150-1200gram. Podziękuj temu gościowi co Ci nabijał klime i poszukaj konkretny serwis,tam dobiją resztę czynnika.
-
Jaki płyn do wspomagania ? Czer. czy ziel.?
kobra21 odpowiedział temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
-
Jaki płyn do wspomagania ? Czer. czy ziel.?
kobra21 odpowiedział temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
Tak na koniec napiszę że FEBI 6162 NIE jest zamiennikiem(nie spełnia parametrów chociaż jest zielony i mineralny) dawnego G002000 i obecnego G004000M2.Normy G004000M2 spełnia np. Febi 06161(syntetyk tez zielony),Liquid moly,Castrol CHF.Wszystkie te oleje są syntetyczne.W naszych passatach są przeważnie pompy ZF(ja mam) i producent z tego co wyczytałem zaleca olej syntetyczny. -
Spróbuj przeczyścić styki na wtyczce sterownika,miałem to samo i pomogło. A tak na marginesie pomyliłeś działy to forum B4
-
Miałem kiedyś podobny przypadek.Nie naprawiałem osobiście ale przyczyną było przesunięcie zębatki 5-go biegu na wałku napędowym bo puściło zabezpieczenie.Udało się naprawić bez wyciagania skrzyni,dojście jest po odkręceniu pokrywy obudowy z tyłu skrzyni.
-
bicie koła pasowego i rozruch silnika TDI 90 KM
kobra21 odpowiedział gelox → na temat → Silnik, skrzynia biegów
To prawda za tanie nie są( 4-5 stów do 1Z tdi )ale wydaje mi się że lepiej likwidować zawczasu przyczyne usterki. Nie pracuje w serwisie,takie mam prywatne zdanie na ten temat:) -
Tu masz opis jak przeliczać ET felgi szukając zamiennika od orginału http://www.topfelgi.pl/index.php?page=page&id=6 Ja mam 7Jx15 et25,opony 205/50/15 pasują idealnie, żadnych problemów.
-
bicie koła pasowego i rozruch silnika TDI 90 KM
kobra21 odpowiedział gelox → na temat → Silnik, skrzynia biegów
1.Chyba nie rozumiesz co mam na myśli cały czas.Kolejność jest jak najbardziej taka jak piszesz.Sam napisałes ze koło rozrządu jest"osadzone" a nie przykręcone i oto mi chodzi.Koło rozrządu,tłumik są skręcone razem i dopiero całość jest przykęcona centralną śrubą do wału.2.Przeczytaj jeszcze raz dokładnie mój post nr 6 tam napisałem przyczyne tego jak piszesz"obrabiania wału"jeszcze innej nie spotkałem(chyba że ktoś centralną srubę przykręcił palcami)3.Jeszcze raz piszę-regeneracja tego wału (końcówki która straciła swój pierwotny wymiar )trzeba najpierw NAPAWAĆ żeby cokolwiek przetoczyć i przywrócić orginalny wymiar. -
bicie koła pasowego i rozruch silnika TDI 90 KM
kobra21 odpowiedział gelox → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Nie jest ustawione prostopadle bo koło i wał są już wyrobione i normalnie w świecie bije na boki..Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć.Koło pasowe (tłumik drgan skrętnych nr 028105243T) uszkodzony, jest przyczyna tego że wał się wyrabia.Normalnie przy wymianie rozrządu wymienia się TO koło +koło paska zębatego i wtedy wał jest OK,a jak się oszczędza to takie są skutki i trzeba płacić podwójnie.(tak jak wymieniać pasek rozrządu a nie wymienić rolki)A co do Twojego postu nr2 to koło paska zębatego jest przykręcone DO "tłumika"+oczywiście napęd pompy wody i wspomagania a nie na odwrót jak napisałeś więc całość bije..Jest to typowe uszkodzenie w silnikach 1.9 i 2.5 jak się robi po łebkach. -
Krótko i zwięźle wyjaśnione co to "sfazować"klocek
-
"sfazowac" a "frezować" to sa dwie różne czynności. slawekm65 ma poniekąd rację,tak można zrobić jak się zakłada na używane(mocno)tarcze,wtedy szybciej się dopasują,ułożą,dotrą jak kto woli i można trochę odłozyć w czasie wymianę albo przetoczenie (ale raczej już nie będzie co)Tarcze powinno sie wymieniac z trzecią para klocków,niestety z powodów finansowych jest wiele chwytów (nie)dozwolonych. Czym bardziej zużyte tarcze tym szybciej się grzeja a co za tym idzie szybciej zużywaja się klocki(bo się palą), ale jak jest wszystko OK to dalej twierdze kdjk to co napisałem w poscie nr8