markog
-
Liczba zawartości
9 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O markog
- Urodziny 02.01.1974
Informacje osobiste
-
Imię
Marek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Wrocław
Samochód
-
Silnik
B6 2.0 FSI 150KM 4x4
-
Rok produkcji
2007
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Światła do jazdy dziennej + przeciw mgielne + czujnik światła
markog odpowiedział pa.sko → na temat → Elektryka, oświetlenie
Mam prośbę - ustawi mi to ktoś we Wro (odpłatnie oczywiście) - nie mam kabla nie mam softu, nie mam czasu -
Dwie rury wydechowe mam także ja - co dziwne w silniku 2.0 FSI. Zastanawiałem się dlaczego dają 2 rury do takiego silnika i do głowy przyszedł mi tylko pomysł że ma to związek również z 4Motion (może wał przeszkadza)? Jeśli ktoś chce to mogę zrobić jakieś zdjęcia (w miarę możliwości - od spodu). Nie powiem auto łądniej wygląda z podwójnym wydechem - agresywniej
-
EGR w B6, schemat, rozlaczenie, zaslepienie
markog odpowiedział trafyc → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Sprostowanie W poprzednich postach pisałem że nie palił więcej . Okazuje się że palił szczególnie na krótkich trasach ok 1l więcej (via wskazania komputera) -
EGR w B6, schemat, rozlaczenie, zaslepienie
markog odpowiedział trafyc → na temat → Silnik, skrzynia biegów
już są -
EGR w B6, schemat, rozlaczenie, zaslepienie
markog odpowiedział trafyc → na temat → Silnik, skrzynia biegów
ok Więc do rzeczy Jak już wspomniałem nie znalazłem na forum nic konkretnego na temat tego zaworu w 2.0 FSI - nawet zdjęcia . Co więcej - przeszukałem pół internetu (w skodowych, audi i seatowych forach) i również mało. Trochę znalazłem na angielskich forach na amerykańskich z oczywistych względów takich małych silniczków brak (znalazłem jeden wątek - okazało się później że identyczny przypadek jak mój w Seacie Altea z tym silnikiem) Zapalił mi się tydzień temu wspomnainy wyżej błąd tj: P0403. Warsztat raz kasacja, warsztst dwa - przejrzane i pomierzone wiązki do EGR - diagnoza wiązki OK (ok że ok ale zawór dalej nie ok - znaczy helikopter się pali i drażni oko). Więc pytanie do forumowego sprzedawcy o zawór - jest dostępny oryginał i w bardzo dobrej cenie. Myślę ok wymienię Zaglądam pod maskę zawór wygląda tak (już bez śrubek górnej pokrywki) przyglądam się trybowi a tryb ma powyłamywane zęby w miejscu styku z małą zębatką od silnika Całość chodzi w miarę sprawnie - można otwierać zawór ręcznie bez żadnego oporu Na szczęśćie - bo wiem że sam tryb zębaty nie do kupienia i trzeba wymieniać cały zawór. Praca jaką wykonuje ten tryb celem całkowitego otwarcia to nie pełne 3/4 obrotu więc go szybciutko przestawiłem tak aby wyłamane zęby nie uczestniczyły w procesie otwierania zaworu Tu zawór w maksymalnym otwarciu(tam gdzie mój palec - tam brak zębów) Oczywiśćie nasunie się pytanie co połamało zęby i jaka jest przyczyna i czy zaraz nie zdarzy się powtórnie. Moim zdaniem przyczyna jest taka iż w tym miejscu zęby są najbardziej obciążone - tu działa siła momentu startu silniczka jak i siła kiedydy zawór pod wpływem dość mocnej sprężyny wraca do położenia zerowego - dodatkowo słaby materiał, czas i temperatura powodują iż w tym miejscu materiał uległ pokruszeniu, połamaniu zatarciu. Jak wspomniałem wczesniej znalazłem forum o seacie altei z tym silnikiem gdzie jest identyczny przypadek (zakończony wymianą EGR) i czytałem pare postów o wymianie tego zaworu w innych samochodach w przebiegach 60-100 tys. Śmiem więc twierdzić że to słaba konstrukcja i prawdopodobnie wszystkim ściera się ten tryb. A czy się zdarzy powtórnie - cóż pożyjemy zobaczymy -
EGR w B6, schemat, rozlaczenie, zaslepienie
markog odpowiedział trafyc → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Rozwiązałem problem samodzielnie - dokumentując go fotograficznie. Czekam na możliwość tworzenia nowych postó gdyż chciałbym aby celem ułatwienia wyszukiwania w temacie był zawarty rodzaj silnika i opis usterki -
EGR w B6, schemat, rozlaczenie, zaslepienie
markog odpowiedział trafyc → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Witam - przepraszam że podłączam się do tego tematu ale pisać jescze nie mogę (na tym subforum), przeszukałem całe forum ale o zaworze EGR w silniku 2.0 FSI nic nie znalazłem. Tydizeń temu zapaliła mi sie kontrolka zółtego helikopterka. Po podłączeniu pokazuje błąd stały P0403 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction - po zresetowaniu jest pół dnia dobrze i znowu się zapala. Resetowanie powoduje zadzaiłanie ww zaworu i słychać ze działa (być może nie otwiera/zamyka w pełnym zakresie). Moje pytanie: 1. Czy to to da się wyczyścić w 2.0 FSI (jest całkiem inny niż w dislach (których tu jest niesamowita większość) a znalazłem tylko how to clean w róznych dieslach 2. Czy znacie we Wrocławiu jakiś serwis który mógłby mi to zdiagnozować/wyczyścić /wymienić 3. Czy może naiwnie - ktoś już to miał z nielicznej rzeszy FSI ? Dodatkowe info: Nic nie przerywa w żądnym zakresie, żadnych zmian po zapaleniu, spalanie takie samo przebieg 87tys. Z góry dziękuję za pomoc. -
Wszystkie części, ASO, MOTUL,Najniższe ceny na forum:)
markog odpowiedział elemenateur → na temat → Ogłoszenia i usługi komercyjne
Witam Kolego zawór EGR 2.0 FSI - od Ciebie czy z ASO? - jaki koszt?