Skocz do zawartości

markog

  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O markog

  • Urodziny 02.01.1974

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Silnik
    B6 2.0 FSI 150KM 4x4
  • Rok produkcji
    2007

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Mam prośbę - ustawi mi to ktoś we Wro (odpłatnie oczywiście) - nie mam kabla nie mam softu, nie mam czasu
  2. Dwie rury wydechowe mam także ja - co dziwne w silniku 2.0 FSI. Zastanawiałem się dlaczego dają 2 rury do takiego silnika i do głowy przyszedł mi tylko pomysł że ma to związek również z 4Motion (może wał przeszkadza)? Jeśli ktoś chce to mogę zrobić jakieś zdjęcia (w miarę możliwości - od spodu). Nie powiem auto łądniej wygląda z podwójnym wydechem - agresywniej
  3. Sprostowanie W poprzednich postach pisałem że nie palił więcej . Okazuje się że palił szczególnie na krótkich trasach ok 1l więcej (via wskazania komputera)
  4. ok Więc do rzeczy Jak już wspomniałem nie znalazłem na forum nic konkretnego na temat tego zaworu w 2.0 FSI - nawet zdjęcia . Co więcej - przeszukałem pół internetu (w skodowych, audi i seatowych forach) i również mało. Trochę znalazłem na angielskich forach na amerykańskich z oczywistych względów takich małych silniczków brak (znalazłem jeden wątek - okazało się później że identyczny przypadek jak mój w Seacie Altea z tym silnikiem) Zapalił mi się tydzień temu wspomnainy wyżej błąd tj: P0403. Warsztat raz kasacja, warsztst dwa - przejrzane i pomierzone wiązki do EGR - diagnoza wiązki OK (ok że ok ale zawór dalej nie ok - znaczy helikopter się pali i drażni oko). Więc pytanie do forumowego sprzedawcy o zawór - jest dostępny oryginał i w bardzo dobrej cenie. Myślę ok wymienię Zaglądam pod maskę zawór wygląda tak (już bez śrubek górnej pokrywki) przyglądam się trybowi a tryb ma powyłamywane zęby w miejscu styku z małą zębatką od silnika Całość chodzi w miarę sprawnie - można otwierać zawór ręcznie bez żadnego oporu Na szczęśćie - bo wiem że sam tryb zębaty nie do kupienia i trzeba wymieniać cały zawór. Praca jaką wykonuje ten tryb celem całkowitego otwarcia to nie pełne 3/4 obrotu więc go szybciutko przestawiłem tak aby wyłamane zęby nie uczestniczyły w procesie otwierania zaworu Tu zawór w maksymalnym otwarciu(tam gdzie mój palec - tam brak zębów) Oczywiśćie nasunie się pytanie co połamało zęby i jaka jest przyczyna i czy zaraz nie zdarzy się powtórnie. Moim zdaniem przyczyna jest taka iż w tym miejscu zęby są najbardziej obciążone - tu działa siła momentu startu silniczka jak i siła kiedydy zawór pod wpływem dość mocnej sprężyny wraca do położenia zerowego - dodatkowo słaby materiał, czas i temperatura powodują iż w tym miejscu materiał uległ pokruszeniu, połamaniu zatarciu. Jak wspomniałem wczesniej znalazłem forum o seacie altei z tym silnikiem gdzie jest identyczny przypadek (zakończony wymianą EGR) i czytałem pare postów o wymianie tego zaworu w innych samochodach w przebiegach 60-100 tys. Śmiem więc twierdzić że to słaba konstrukcja i prawdopodobnie wszystkim ściera się ten tryb. A czy się zdarzy powtórnie - cóż pożyjemy zobaczymy
  5. Rozwiązałem problem samodzielnie - dokumentując go fotograficznie. Czekam na możliwość tworzenia nowych postó gdyż chciałbym aby celem ułatwienia wyszukiwania w temacie był zawarty rodzaj silnika i opis usterki
  6. Witam - przepraszam że podłączam się do tego tematu ale pisać jescze nie mogę (na tym subforum), przeszukałem całe forum ale o zaworze EGR w silniku 2.0 FSI nic nie znalazłem. Tydizeń temu zapaliła mi sie kontrolka zółtego helikopterka. Po podłączeniu pokazuje błąd stały P0403 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction - po zresetowaniu jest pół dnia dobrze i znowu się zapala. Resetowanie powoduje zadzaiłanie ww zaworu i słychać ze działa (być może nie otwiera/zamyka w pełnym zakresie). Moje pytanie: 1. Czy to to da się wyczyścić w 2.0 FSI (jest całkiem inny niż w dislach (których tu jest niesamowita większość) a znalazłem tylko how to clean w róznych dieslach 2. Czy znacie we Wrocławiu jakiś serwis który mógłby mi to zdiagnozować/wyczyścić /wymienić 3. Czy może naiwnie - ktoś już to miał z nielicznej rzeszy FSI ? Dodatkowe info: Nic nie przerywa w żądnym zakresie, żadnych zmian po zapaleniu, spalanie takie samo przebieg 87tys. Z góry dziękuję za pomoc.
  7. Witam Kolego zawór EGR 2.0 FSI - od Ciebie czy z ASO? - jaki koszt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności