Skocz do zawartości

bpiotrek

  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O bpiotrek

  • Urodziny 05.06.1983

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kielce

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1997
  1. Witam. Posiadam przekaźnik 192 na miejscu oznaczonym III i wycieraczki bez czujnika deszczu oraz bez regulacji odstępu między cyklami lecz zakupiłem manetkę z regulacją czasową między cyklami. I tu zaczyna się problem bo kostka (ta mniejsza) do manetki tej "nowej" z regulacją jest potrzebna na 6 przewodów a ja mam na 4. Pewnie przekaźnik też do wymiany. Jak miał ktoś podobny przypadek to może podrzucić a na pewno wielu osobą się to przyda. A może schemat do wycieraczek z regulacja i bez dla porównania ??? Ja zmieniałem komplet podświetlanie na czerwono nieebieskie mogę pomóc Pozdrawiam.
  2. Witam blade13 Czy problem nadal aktualny??? ---------- Post added at 00:04 ---------- Previous post was at 00:01 ---------- Witam kolegów. Gdyby ktoś potrzebował licznika z niebiesko-czerwonym podświetlaniem i komputerem po środku to taki posiadam od anglika.
  3. Witam kolegę Dumanek Jeśli wszystkie diody w liczniku świecą jednakowo to oznacza wymianę potencjometru ale gdy diody w jednym liczniku świecą różnie lub część wcale oznacza spalone diody. Jeśli chodzi o diody to jest ich mnóstwo lecz tylko nieliczne świecą odpowiednią jasnością jak oryginał. Ja mam do sprzedania licznik kompletny anglik 1,8 b z dodatkowym wyświetlaczem pośrodku.Można z niego odlutować diody oryginalne oraz wiele innych podzespołów które ewentualnie kolega ma zepsute w swoim liczniku. Moje gg :10454790
  4. 15 nibieskich h ttp://www.allegro.pl/item677974327_dioda_led_smd_plcc_2_niebieska_7_9_mcd_604.html 9 czerwonych http://www.allegro.pl/item667428161_dioda_led_smd_plcc_2_czerwona_8_mcd_10szt_560.html
  5. Witam. Podświetlenie skali prędkościomierza i obrotomierza jest do rozwiązania w podobny sposób jak wyświetlaczy. Zauważyłem,że mój lewy wyświetlacz maiał 4 diody ale 2diody miały jeden opornik 330 ohm +2diody jeden opornik 330 ohm.Prawy zaś miał 4 diody pod jeden opornik 150 ohm.Było git ale po wymianie na niebieskie diody z zielonych miałem problem z tym po prawej bo czasem tylko zaświecił.Opornik to mogłem wstawić O i też nic.Dodałem oddzielny opornik a szereg z 4diód podzieliłem 2*2 diody i śmiga.Małe tarcze też mają po 2diody w szeregu,świeci jak oryginał zaś duże tarcze świecą ciut słabiej bo są po 3 w szeregu i tu chyba pies pogrzebany.Dodatkowo mam podjechany aku i na odpalonym silniku różnica jest mała zaś na zgaszonym to ledwo co świecą te duże tarcze.Jak znajdę czas w tym tygodniu to coś ruczę u mnie w tym temacie i podepnę 2diody w szereg a jak to nie pomoże to dam sobie spokój bo oporniki zauważyłem można sobie zmienić i nic.W liczniku jest mały układzik z 4 lub 6 nóżkami,który ma za zadanie dać na każdy szereg po tyle samo Volt,ta wiadomość od jednego z najlepszych elektronika samochodowego u mnie;szkoda tylko że niema czasu na taką zabawę ale robił to kiedyś non stop. Tak na marginesie to widzę,że co Passat to inny licznik :)Koncern się postarał aby nam utrudnić zabawę,choć dzięki właśnie takim rozwiązaniom staje się to coraz ciekawsze ... Daj fotki teraz i po jak zrobisz. Pozdrawiam.
  6. Witam. Postaram się pomóc.W sobotę lub w niedzielę opiszę co i jak. Pozdrawiam
  7. pawelo220v Oryginalne diody(produkowane 12 lat wstecz),które są wlutowane w dokładnie ten układ scalony działają na niższym napięciu i dlatego mają szansę zaświecić przy tak niskim prądzie gdzie ich szereg równy jest 4 szt.W miejscu gdzie mamy plus diody napięcie jest 8.8V lub 9V a diody kupowane dziś wymagają napięcia do zaświecenia min ok 2.5V.2.5V razy 4szt =10V za dużo wymagań w stosunku do możliwości.A dodam ,że zmiana opornika na mniejszy lub wyeliminowanie oporu nic nie daje.Jedynym sposobem jest to aby szereg diod podzielić tak aby w sumie nie przekraczały 9V zapotrzebowania i ja podzieliłem na 2 razy 2 diody.VW ma do B5 3 różne układy scalone pod liczniki.Ten akurat z literką D na końcu jest najbardziej kłopotliwy do zmiany diod.Inne mają lepiej rozwiązane szeregi podłączenia diod. Pozdrawiam.
  8. zajob777 Ja miałem dużo problemów z tym właśnie licznikiem. Rozwiązywałem je jeden po drugim ale to trwało ze względu na brak czasu i cierpliwości. Rozwiązanie moje. Opornik R3 wymieniłem ze 150 na 320 ohm,w miejsce R11 dałem opornik 320 ohm,przerwałem ścieżkę w oznaczonym miejscu i połączyłem minus diody D10 z minusem diody D12;plus z pustego miejsca oznaczonego D31 połączyłem z plusem diody D11 i działa. Foto : http://forum.vw-passat.pl/galeria/index.php?n=2855
  9. blade13 Mam pytanka,które tyczą się foto wstawionego przez Ciebie podświetlania zegarów i climatronic. 1.Czy regulacja podświetlenia na tym foto jest ustawiona na maxa? 2.Czy climatronic wyszedł tak samo jak zegary jeśli chodzi o jasność? Chodzi mi konkretnie o te diody co wstawiłeś link.Bo ja kupiłem już parę rodzai ze sklepu i świecą za jasno i mocno niebieskim światłem a nie jak oryginał niebiesko-fioletowym, bo to konkretna China jak sądzę.I tak sobie myślę,czy te co ty kupiłeś są ok czy będę miał kolekcję Chińszczyzny totalnej.Z góry dzięki za odp.
  10. Ja polecam te same diody tylko o szerokim kącie świecenia.Lepszy efekt
  11. Tak wygląda dioda oryginał http://www.inselelektronik.pl/Optoelektronika/diody_smd/plcc2/diody_led_smd_plcc2,p540852601 Ja zamieniłem na takie diody http://www.inselelektronik.pl/Optoelektronika/diody_smd/0805/dioda_led_smd_0805_niebieska,p1374390174 Dlatego,że te drugie świecą słabiej i nie musiałem wymieniać oporników. Finał mojej pracy jak i pozostałych ludzi jest taki,że oporniki trzeba zmienić bo inaczej podświetlanie rozjaśnione na maxa bbbbbbardzo razi a jeszcze bardzie z tymi pierwszymi diodami. Ja zacząłem zmieniać diody w sterownikach od podgrzewania foteli potem wł świateł podnoszenie szyb klima i na końcu liczniki.Po przeróbce klimy i liczników zorientowałem się że jest za jasno bo zmieniłem diody a oporników nie!!!Błąd lecz nie chce mi się rozkręcać na nowo wszystko więc dam opornik przy ściemniaczu podświetlania i będzie ten sam finał(mam nadzieje). Końcowy efekt mam taki,że przyciemnione na maxa świeci jak oryginał rozjaśniony na maxa. Do podświetlenia przełączników od świateł,szyb,lusterek,kratek wentylacyjnych polecam diody o szerokim kącie świecenia bo zwykłe w dzień rzucają tylko kropkę na piktogram a nie podświetlają go w całości.
  12. blade13 Jak rozbiorę zegary jutro lub po jutrze to dam pełne foto.Napisz jaki masz numer zegarów to postaram się pomóc z opornikami bo ich koszt to 0,10zł za szt. a różnica jest.
  13. Witam. Tak krótko jeśli chodzi o wskazówki i tarcze paliwo i temperatura. Należy: -po wymontowaniu zegarów zrobić fotkę pozycji wskazówek co jest niezbędne do prawidłowego ich ustawieniu przy montażu. Oczywiście wskazówki przy montażu(pozycjonowaniu) należy delikatnie cofnąć i wtedy ukarze się faktyczna pozycja.Gdy wskazówkę puścimy palcami to zauważycie,że ona drgnęła do przodu trzeba to olać po podłączeniu wszystko wróci w tył.Jak nie od razu to gdy auto wskaże poziom paliwa,90 stopni temperaturę( z czym się parę dni bawiłem bo albo było 85 albo 95 stopni),prędkość i obroty. -rozkręcić licznik,zdemontować wskazówki,oddzielić płytkę od plastiku na którym są przymocowane tarcze.Ja wlutowałem diody czerwone z niebieskimi szeregowo. 1.Zrobiłem przerwę między diodami D1(czerwona) i D2(czerwona) 2.Z minusa (plus z miejsca jak oryginalnie) diody D1 przeprowadziłem przewodzik do plusa diody niebieskiej 1 z minusa diody niebieskiej 1 przeprowadziłem przewodzik do plusa diody niebieskiej 2 a z minusa diody niebieskiej 2 przeprowadziłem przewodzik do plusa diody czerwonej D2 a jej minus jak w oryginale.Zrobiłem tą część zegarów na wzór tych z oryginalnie niebiesko czerwonym. 3.Po zrobieniu diód złączyłem płytkę z plastikiem trzymającym zegary i zdemontowałem tarcze prędkościomierza,temperatury i paliwa(jedna całość) 4.Po upewnieniu się,że diody są na swoich miejscach widzimy szczelinę między płytką a plastikiem oddzielającym kolory. Poradziłem sobie tak: -dopasowałem paseczek taśmy klejącej -obkleiłem plastik oddzielający kolory tak aby go przedłużyć aż do płytki Oczywiście taśma klejąca łatwo przepuszcza światło i może się odkleić po czasie więc oblałem ją dodatkowo silikonem ciemnym Drugi pomysł który się narodził po zabiegu to doklejenie brakującego plastiku i uszczelnienie dziurek. Po wyschnięciu zakładamy tarczę i podłączamy licznik bez wskazówek w celu sprawdzenia.Jak wsio ok to montujemy wskazówki. Sprawdzamy wskazówki czy wskazują dobrze i składamy wszystko w całość. Jak coś to jest jeszcze licznik o numerach 3B0 919 880 D Niby tylko D się różni ale tam są też niektóre rezystory innych wartości np przy diodach zegarka cyfrowego zamiast opornika 150 ohm mam 320 ohm itd Po całej żmudnej zabawie finał taki że podświetlanie jest k...wsko mocne bo nie dałem nowych oporników ale dam jeden przed cały układ.A na dwa wyświetlacz od przebiegu i tylko to bardzo reaguje na spadki napięcia.Przy nagrzewaniu świec nawet gaśnie(pozostałe diody bez zmian) zaś po odpaleniu silnika działa bez zarzutów,lecz przy używaniu klaksonu wszystkie diody w aucie się rozjaśniają.Co i jak nie wiem bo nie badałem ale ścieżek nie zwarłem.A zatem POMOCY jeśli ktoś miał takie cosik.
  14. Dzięki za tak szybką odp.!!!Jeśli chodzi o filtr powietrza to jest w miarę nowy.Akcja dioda jest super.jutro spróbuję. VAG pokazał jak najbardziej sprawny silniczek.Gdy gościu wszedł w opcje dawkowania to tom dopiero pojawiły się "delikatne"nieścisłości lecz błędu nie pokazał.Pozdro. Scaliłem posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki/Duży
  15. Witam.Kupiłem paska tdi 110 KM 97r.Ma 310 tys.przebiegu(sprawdzone),serwis do 2007.Brak mocy.Zimny chodzi ciut lepiej.Przy 2000\min przyspiesza równie słabo jak przy 3000\min.Wymieniłem filtr paliwa.Poprawa odczuwalna.Pojechałem na komputer,okazało się,że przy niskich obrotach zasysa zbyt dużo powietrza zaś na wysokich za mało(jakby coś się przycięło).wyczyściłem przepływkę.Kolejna poprawa mocy,lecz nadal przy 2000\min przyspiesza równie słabo jak przy 3000\min a przy 3500\min zwalnia(chyba turbo go zatrzymuje).Przewody od intercoolera ma nowe.na 4 i 5 biegu niema przyspieszenia.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności