Jump to content

SQ8RAQ

  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About SQ8RAQ

  • Birthday 03/14/1985

Informacje osobiste

  • Imię
    Mariusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    łęczna

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
  • Rok produkcji
    2000
  1. może i pisze się metalizacja, ale czyta się plecionka hehe, dzięki za podpowiedz.
  2. No właśnie wg mojej teorii to średnica jak największa a w zasadzie nie tyle średnica co powierzchnia przewodu, na próbę połącz to jeszcze jednym takim samym przewodem (długość tego drugiego kawałka powinna być taka sama jak pierwszego) lub po prostu połącz jeszcze jednym przewodem z uziemieniem, jeżeli masz dostęp. Jeżeli SWR spadnie do pożądanej wartości to reling nie jest najszczęśliwszym miejscem dla tej anteny. Sprawdź jeszcze wtyczki, ale nie wydaje mi się żeby przy takim SWR jakaś wtyczka była odlutowana, bądź przerwany kabel. O coś takiego mam na myśli pisząc plecionka, tylko troszkę szersze: I jeszcze mi się przypomniało. Kiedyś na niższych częstotliwościach Kolega po prostu rozwijał drut jako przeciw wagę, na postoju to wystarczające rozwiązanie. Dla cz. 27.180MHz spróbuj z przeciwwagą o długości 2,765m, średnica drutu może być nawet 1mm. Powinno to to być pod kątem prostym do anteny (pi razy oko, ale bez dużych odchyłek).
  3. Antena tego typu potrzebuje do poprawnego działania przeciwwagi. Ponieważ relingi nie maja dobrego połączenia z karoserią to takowej przeciwwagi nie ma. Przewód którym połączyłeś "masę" anteny z karoserią samochodu ma zbyt małą powierzchnię (co wiąże się z naskórkowością prądów w.cz.) i połączenie elektryczne jest kiepskie.
  4. "Pociągnij masę" plecionką.
  5. SQ8RAQ

    Strojenie CB

    Skoro ktoś je projektował na to pasmo to powinna, ale to czy jej parametry mimo to będą zadowalające to już inna sprawa. Generalnie im mniejsza długość anteny w stosunku do długości fali tym mniejsza sprawność. To tak samo jak ktoś chciałby uciąć tłumik bo rura wydechowa wystaje aż do zderzaka, a jemu wygodniej jest żeby kończyła się tuż przed tylnym kołem. Będzie działać? Będzie.
  6. SQ8RAQ

    Strojenie CB

    W rezonansie to są sobie równe co do modułu i się znoszą.
  7. SQ8RAQ

    Strojenie CB

    Nie, nie korzystam z CB od dłuższego czasu, dlatego też nie bawię się antenami na to pasmo. Lemm Magnum AT 71 sprawdzałem i alan 9+, szczerze mówiąc jak ktoś ma chęci to bez problemu zrobi coś lepszego, cala reszta to były własne konstrukcje typu dipol czy CQ. Co do konstrukcji to chodzi Ci o straty powstałe na dopasowaniu (w tym wypadku transformatorowym)? To da się pomierzyć przy pomocy VNA tak jak parametry linii.
  8. SQ8RAQ

    Strojenie CB

    ale można zmierzyć to z czego wynika impedancje, przesunięcie fazowe i straty uprzedzając następne pytanie: faza 90*, impedancja bliska impedancji radia (czyli 50Ohm) i starty jak najmniejsze.
  9. SQ8RAQ

    Strojenie CB

    Już Wam odpowiedziałem w poprzednim poście .
  10. SQ8RAQ

    Strojenie CB

    .Nie, używam VNA . Nie pracuje w serwisie i dla mnie to żaden problem zejść i zmierzyć to co trzeba, w końcu ani to ciężkie ani to duże .
  11. SQ8RAQ

    Strojenie CB

    A nie sprawność i rezonans? W ilu miejscach Twoja antena będzie miała "dołki" -niski SWR? Dlaczego tylko w jednym miejscu coś tam jeszcze słychać a na reszcie jest głucho?
  12. SQ8RAQ

    Strojenie CB

    SWR to żaden parametr anteny, mówi tylko o tym czy instalacja antenowa ma taką samą impedancje co wyjście radia. Podmiana promiennika dała jakieś tam rezultaty w sumie nie wiadomo jakie, bo nic nie zmierzyłeś z parametrów anteny.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy