Skocz do zawartości

Geralt

  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Geralt

  • Urodziny 23.02.1979

Informacje osobiste

  • Imię
    Adam
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Lodz / Dublin

Samochód

  • Generacja
    Alltrack
  • Silnik
    B8 2.0 Bi-TDI 240KM DSG7 4x4
  • Rok produkcji
    2016

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. nie ma określonego przebiegu - będziesz głównie jeździć w korkach przy żółwich prędkościach (półsprzęgle) i mocno przyspieszać od 1000rpm bez redukcji (co lubi dsg) to padnie i przy 60 000km, a będziesz głównie po autostradach to może dożyć i 300 000. Uśredniając powinna przeżyć 160-230 000km - wpierw będzie ją słychać, później dojdą drgania karoserii na wolnych obrotach - w tym stadium powoli możesz myśleć o wymianie, a jak będzie wyraźnie trząść budą na wolnych to nawet się nie zastanawiaj tylko wymieniaj. Według książki serwisowej u mnie pierwszy zestaw sprzęgieł z dwumasą został wymieniony przy 124 000km (+/-10k) - drugi już żyje znacznie dłużej ale już ją słychać. Ogólnie dwumasa dłużej pożyje jeśli nie będziesz często jeździć na bardzo niskich obrotach (głównie przy wyższych prędkościach/biegach) a przed wyprzedzaniem czy przy wyjściu z zakrętu zredukujesz bieg aby było choć te 1600~1800 rpm zanim dociśniesz pedał (nie wiem jak Wasze DSG ale moja często wychodząc z zakrętu chce ciągnąć od 1000rpm nie myśląc o redukcji... na szczęście są łopatki czy zawachlowanie gazem).
  2. 1 weź VCDS'a i sprawdź przebieg z skrzyni biegów i/lub ABS - powinien być zbliżony do tego z licznika, w VCDS możesz też sprawdzić ilość startów z użyciem "lunch control" - jak liczba będzie duża to wszystkie podzespoły dostawały nieźle po dupie (sam w 3 lata użyłem z 10x - na codzień nie ma sensu z tego korzystać) - instrukcje jak znajdzie na youtube 2 Spytaj kiedy było ostatnio wymienione sprzęgło i dwumasa (czy nie ma drgań na budzie jak chodzi silnik) 3 Dobrze podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić amortyzatory (aktywne zawieszenie koszt regeneracji 1szt to ok 1600zł) 4 Jeśli w pobliżu masz firmę zajmującą się chiptuningiem to podjechał bym na sprawdzenie na hamowni (przy okazji sprawdzi stan turbin itp) 5 Zainwestuj w czujnik grubości lakieru (najlepiej taki co podaje jeszcze czy pod spodem jest ocynk czy nie) - ten zakup mi się zwrócił w ciągu 8 lat z 4x a przyjaciół uchronił przed kupnem szrotu jeśli auto jest zadbane i co ważne: olej w DSG wyminieniany co 30 000km a nie co 60 jak podaje instrukacja - powinieneś się cieszyć z zakupu przez długi czas
  3. ze sprężynami nie jest tak prosto jak myślisz - oprócz różnicy w wysokości różnią się twardością i odpowiedni dobór zależy od tego czy masz hak holowniczy czy nie (a przynajmniej w starszych passatach i w octaviach tak było) - wiem bo sam kiedyś do B7 wstawiłem sprężyny od alltracka - tył się podniósł o 3cm ale okazało się że przy przejeżdżaniu przez progi czy większe dziury sprężyna była na tyle silna że było słychać hałas sygnalizujący że do końca wysuwa amortyzator (co groziło jego uszkodzeniem) - szybko wróciłem do tych co miałem z tą różnicą że dałem je do przehartowania prosząc o zwiększenie sztywności i minimalne podniesienie wysokości - w Łodzi na ulicy Dąbrowskiego jest taki punkt do którego wysyłają z całej Polski i potwierdzam że robią dobrą robotę. (oczywiście znacznie łatwiej to zrobić mając sprężyny na podmianę inaczej jesteś kilka dni bez auta). Co do fabrycznej twardości sprężyn to VW stosuje "kod kropkowy" w sensie są ~3szt kropek z farby o różnej kolorystyce ale zabij mnie nie mam pojęcia jak to czytać.
  4. powiem tak - mam moje auto (alltrack 2.0 bitdi) od 2.5 roku - jak sprawdzałem ogłoszenia jakieś ~5 miesięcy temu mógłbym je sprzedać drożej niż je kupiłem... (mam w miarę bogatą wersję)
  5. tak jak gdzieś napisałem później link tyczył innego silnika - jak chciałem to zrobić u siebie przy okazji serwisu to się okazało że w moim/naszym silniku tego nie ma... (fizycznie brak tej części - znaczy pewnie jest ale w innym miejscu) z całym szacunkiem do Ciebie ale kup 150km w manualu - będziesz miał bardzo tanie w eksploatacji i serwisowaniu komfortowe auto... Olej w DSG powinno się wymieniać co 30 000km (instrukcja mówi co 60k) a w silniku co 15 000 - koszt poza ASO (oleje i filtry to ok 800-1200zł - upierdliwa jest wymiana filtra w DSG bo w DQ500 trzeba opuścić skrzynię biegów - filtr jest od góry). W ASO zapłacisz za całość w okolicach 2k. Dodatkowo jak nie miał wymienianej dwumasy i sprzęgieł to również za chwilę pewnie będziesz to robić - same części to ok 4~6k (w zależności od źródła) + robocizna
  6. u mnie raczej to nie występuje... bardziej słychać jakieś szumy z okolic tylnego mostu przy prędkościach powyżej ~160km/h ale przywykłem już ich prawie nie słyszę (olej w moście wymieniany i 0 różnicy) zakładam iż to po prostu kiepskie wyciszenie podłogi na tyle - napęd działa wzorowo
  7. ok dzięki za info podpowiesz producenta i part numbery części? (puki co nie potrzebuję ale może komuś się przyda)
  8. czyli dobrze obstawiałem/wykrakałem - z ciekawości: ile to kosztuje do bitdi?
  9. ok myślałem że sprawdzaliście vcds'em (nie doczytałem) a co do skrzyni to napisałem że nie każda to ma bo o liczniku LC nie czytałem przy okazji passata bitdi a jakoś przeglądając inne forum tam pisali że część skrzyń (głównie Audi) ma taki licznik a część tego nie rejestruje, teoretycznie DQ500 bodajże też montują w A6 ale pewności nie mam czy nasze to rejestrują czy nie, a za dużo dla mnie zachodu abym to w tej chwili sprawdził (mam drobną kontuzję i chodzenie boli... za ~2tyg powinienem być zdrów)
  10. tak na bardzo szybko (1min z google) - nie każda skrzynia to ma ale np: https://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/vcds-vag-com-codes-programmable-options-golf-mk7-84619-150.html daj szukaj i "finding" znajdzie Ci wpis w połowie strony ze screenem VCDS - wygląda na blok 02 (skrzynia) Advanced Measuring values i opcja: "Anzahl Laumch Control Anfahrt"
  11. no jest to na pewno głośniejsze od normalnego ruszania ale jakiś strzałów to chyba nie słyszałem... tak czy inaczej pamiętaj o 2 rzeczach: 1 starując z LC narażasz sprzęgła, skrzynię i inne podzespoły na maxymalne zużycie/naprężenia 2 Z tego co czytałem jest nawet licznik LC (ponoć można sczytać VCDS'em ale nie szukałem) i jeśli przekroczy daną wartość jest to podstawa np dla ASO do odmówienia gwarancji lub przynajmniej narażenia Cię na partycypowanie w kosztach (jeśli auto jest na gwarancji) nie powiem - czasem zdarzy mi się dać mu w pi..ę spod świateł ale przeważnie ruszam spokojnie i dopiero po 2~3m daję gaz do dechy - przynajmniej w teorii dłużej wszystko pożyje. Z LC korzystałem z ~10x ostatni raz z 3/4 roku temu
  12. 30~35 000km brak problemów miałem podobny choć nie ustępował tak szybko - przeguby wewnętrzne, początkowo tak jeździłem (namowa mechanika który też nie był pewien co to) ale objaw zaczął się nasilać i ogólnie budą coraz mocniej szarpało przy mocnym przyspieszeniu (przy delikatnym nic nie było czuć) po wymianie przegubów wewnętrznych jak ręką odjął...
  13. właśnie podejrzewam że to dokładnie tak jak w manualu - jak ktoś jeździ w S lub po prostu bardziej depcze (wówczas silnik trzyma wyższe obroty) to dwumasa żyje znacznie dłużej niż przy "eko" jeździe (obroty poniżej 1400rmp) i ciągnięciu od dołu bez redukcji a DSG7 lubi to eko i redukować kiedy tylko może - nawet przy 80km/h na 7 lubi włączać (na tempomacie) co jest idiotyczne
  14. o ile mnie pamięć nie myli ja czytałem że sprzęgła ok 100 000~130 000km a dwumasa ok 230- 250 więc wymiana co drugą wymianę sprzęgieł (a same sprzęgła też drogie) ale mogę się mylić. z drugiej strony patrząc ile razy auto chce mi ciągnąć od 1000rpm bez redukcji i ile razy nie redukuje przy wychodzeniu z zakrętu (chyba że dam gaz na więcej niż 50%) to nie ma co się dziwić że dwumasa długowieczna nie jest... wspomaganie się łopatkami i jest zdrowsze dla silnika i powinno wydłużyć jej żywotność (czasami po prostu wrzucam też "S" i delikatnie jadąc trzyma takie obroty jak powinien) Zastanawia mnie również to że w trybie D po podpięciu przyczepy (nawet pustej) zmienia biegi wręcz idealnie (tak jakby był pomiędzy D a S) Swoją stroną: Czy ktoś ma Passata B8 BITDI i akumulator pod maską? (u mnie jest z tyłu ale myślę o dołożeniu drugiego do zasilenia webasto aby np. można było awaryjnie spać w aucie np. w drodze na Nordkapp czy po prostu nie musieć co tydzień doładowywać akumulatora jeśli codziennie używamy webasto do rozmrożenia szyb)
  15. z tego co czytałem dwumasa średnio pada przy ok 250000km, w mojej książce serwisowej jest wpis że była wymieniona przy ~130 000km (poprzedni właściciel), puki co się nie odzywa ale mam też mod skrzyni który powoduje że nie trzyma tak niskich obrotów i np. z 1 na 2 nie zmieni przed przekroczeniem 2100rmp (upierdliwe było w korkach w Wawie jak ruszałem a auto praktycznie od razu zapinało 2bieg i chciało wjechać kolesiowi w dupę... (na aktywnym tempomacie nie lubię jeździć). Nie znam cen z ASO ale samo koło (nowe) na allegro można wyrwać za 1500~2000zł zakładam że ok 3~4h pracy ale mogę się mylić. oczywiście mówimy o bitdi (nawiązuję do auta z Twojego opisu gdzie masz podane B8 2.0 TDI 150KM DSG6 a to zupełnie inne części)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności