Skocz do zawartości

power72

  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O power72

  • Urodziny 21.04.1972

Informacje osobiste

  • Imię
    Waldemar
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Olkusz

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2001

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam wszystkich fanów modelu 1.8T 🤩. Data ostatniego postu nie napawa optymizmem 😟. Coraz mniej informacji zwrotnych dotyczących użytkowania naszego modelu - widoczna też jest mniejsza ilość na drodze. Mam na zegarze 424 tys. km (od 184 tys. km jest na instalacji gazowej) i jestem przed kolejną wymianą oleju. Wpadam na forum aby się dokształcić - przygotować się mentalnie na ewentualne zabiegi dla mojego przebiegu i takie tam .... Mój wpis, to już chyba tylko dla tych co oczekują na żółte blachy. Zalewam olejem Mobil 1 5W50 - mógłbym powiedzieć, że od nowości ten olej był lany, ale ja nie jestem pierwszym właścicielem, wg wpisu w książce serwisowej w 2004r jest dopisana nazwa oleju przez mechanika z ASO i zapewnienie osoby, od której nabyłem auto w 2010r. Filtr oleju Mann - W 940/66 (może być Knecht OC-470) - w tym modelu powinien być zaworek zwrotny (informacja z tego forum passata)- brak klekotania zaworów przy rozruchu zimnego silnika (lub jest przeze mnie nie zauważalny). Były wycieki oleju lub normalne zużycie na poziomie 0,01-0,012 l/100km (przez cały czas użytkowania z tym walczyłem i chyba się udało). W zeszłym roku ... może inaczej przy 415 tys. wykonałem płukankę i drugie czyszczenie smoka (niepotrzebne, pierwsze przy wymianie misy olejowej, i też nie było potrzebne - smok był czysty). Wcześniej wykonałem wymianę uszczelki głowicy z planowaniem głowicy (409 tys.) i wymianę uszczelek 20 zaworów (407 tys.). Uszczelka głowicy jeszcze trzymała ale postęp wżerów w stronę cylindrów oraz kanałów chłodzących i smarujących mnie przeraził dlatego zdecydowałem się na planowanie. i .... cieszyłem się 2 tygodnie brakiem wycieków. Na bagnecie ubywało + na rozgrzanym silniku w zakresie 1500-2100 obr/min pojawiająca się kontrolka ciśnienia. Ze względu na duży koszt sprawdzenia ciśnienia oleju (ok. 150PLN - słaba dostępność do czujnika od strony grodzi) - podejrzenia: pompa oleju, zatkany smok, zatkane kanały itp. - postanowiłem zakupić i podmienić nowy czujnik za 15PLN. I to było to! Okazało się, że rozgrzany olej pod ciśnieniem wyrzucany był przez czujnik wewnątrz kostki tego czujnika (olej spływał po przewodach - okolice czujnika były suche). Od roku nie zauważyłem ubytków oleju na bagnecie - to wynik 11 letniej walki z tym problemem - Moje doświadczenie mówi mi, że to nie jest wina rzadkiego oleju, chociaż przy tym wieku i takim przebiegu zużycie silnika jest. Pozdrawiam P.S. Wykonałem drobne korekty blacharskie i myślę, że dociągnę z nim do żółtych blach 😉
  2. Polecam ten temat odnośnie samoistnego uruchamiania wycieraczek http://forum.vw-passat.pl/threads/4503-Samoczynne-wlaczanie-sie-wycieraczek! Przy wymianie żarówki podnosiłeś klapę do góry więc woda się przemieściła (brak zwarcia w elektronice tylnej wycieraczki) - ale to tylko przypuszczenia Pozdrawiam
  3. Witam Wszystkich. Temat jest dość stary ale zaryzykuje. Mam problem z doborem numeru klucza do śrub nr 1 z obrazka (post #12) przedstawionego przez kolegę JurekW. U mnie ta śruba jest typu TORX - B5 AWT 2001r. 1.8T kombi. Z góry dziękuję za pomoc.
  4. I ja się załapałem na wymianę cewek w ASO Kraków (wymiana 2 cewek). Szkoda tylko, że nie wiedziałem o tym w maju tegoż roku - wyłożyłem kasę na jedną sztukę w ASO. Nie wiem dlaczego nie poinformowali mnie o tej akcji przy zakupie. Jak by to było miło usłyszeć coś takiego: "...proszę pana, pana auto z podanym numerem VIN jest objęte akcją wymiany cewek i nie musi pan kupować cewki. Proszę podejść do stanowiska obsługi serwisowej i ustalić termin ..." . Po co więc łączyć stanowiska komputerowe w jedną sieć jak one się nie widzą! Pozdrawiam wszystkich i zachęcam wszystkich posiadaczy VW dzwonić do ASO.
  5. Chyba tak zrobię. Bo nie może tak być, że jak bajery to tylko w TDI - nam benzyniakom też się coś należy. Pozdrawiam P.S. Nie obiecuję, że to zrobię szybko - ale jak zrobię to napiszę.
  6. Jesteś pewien, że to znaczy without. Bo może to też znaczyć jak poniżej: W/O - Without W/O - Work Order - czyli w wolnym tłumaczeniu na zamówienie (zlecenie) Moja niepewność podyktowana jest tym, że słowo "without" pojawia się przy kodach wyposażenia (dekodowanie po VIN), więc dlaczego ETKA przy dekodowaniu nie użyła by tego słowa dla kodu 7E0 tylko W/o??? A poza tym ciepło z nawiewów pojawia się u mnie zaraz po uruchomieniu silnika. Pozdrawiam
  7. Po VIN nie ma też tego kodu. Ale jest taki: 7E0 = W/o heat accumulator/auxiliary heating
  8. Witam, proszę o rozkodowanie takiego VIN-a WVWZZZ3BZ2E146804 pozdrawiam
  9. Informacja dla tych co wlewają PB - Ja też mam grzałkę (farelkę). Na wlepce nie mam kodu: 7E6 - Electric auxiliary air heater Pozdrawiam
  10. Witam. To duży odstęp czasowy aby podziękować kolegom za cenne uwagi (a zwłaszcza koledze zboro). Miałem ten sam objaw z przednimi wycieraczkami. Aby się upewnić, że to tylko od tylnej wycieraczki zależy, pojeździłem z wyciągniętym bezpiecznikiem od niej. Już po jednym dniu wiedziałem, że to jest to. Przy naprawie postąpiłem dokładnie tak jak opisał zboro (dzięki mu za dodanie odpowiednich fotek). Dobrze jest też wysuszyć elektronikę i odświeżyć połączenia cynowe złącz (7 punktów na krańcach płytki). P.S. Ja dodatkowo uszczelniłem tą tulejkę smarem (połączenia nieruchome sylikonem) do dziś używam spryskiwacza tylnego
  11. Ta siatka odpowiada za równomierny przepływ powietrza przez przepływomierz. Jeśli będzie przybrudzona (lub częściowo zatkana) to również sygnał, który będzie wysyłany przez czujnik nie będzie prawdziwy. Dlatego koledze z postu #61 wydaje się, że jest lepiej. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności