Skocz do zawartości
wojtekb1980

Dławi przy gwałtownym wciśnięciu gazu 1.6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Passat B5 1.6 AHL 1998r 189 tyś. km. Sekwencja BRC.

Spalanie w mieście 12-13l gazu.(zima)

Trasa: 9-10l gazu.(9l - non stop 120km/h)

Prędkość max Pb95 - 192km/h

Prędkość max Pb98 - 200km/h

Prędkość max LPG - 186km/h

 

Problem (był też przed założeniem gazu.):

Zapalanie, nie ma problemu. Wystarczy że troszkę pochodzi ok 5 minut i przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu obroty spadają do ok 300 obr/min i wtedy dopiero się podnoszą. Sytuacja ta znika po ok 8 minutach.

 

Sprawdzone:

1. VAG - nie ma błędów

2. Po odpięciu przepływki problem znika. (wymiana na inną dalej taki sam problem)

3. Wymiana czujnika temp.

 

Już się trochę przyzwyczaiłem, ale to troszkę denerwujące:taksobie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a przewody i kostka do przepływki są ok a co ze sondą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody wymieniane 2 razy. Kostka sprawdzona, pomierzona.

Czujnik położenia wału wymieniony.

Praca sondy sprawdzona. (wyjęta z auta i przeprowadzone pomiary).

Dodam jeszcze, gdy w momencie gwałtownego wciśnięcia pedału przyśpieszenia słychać syczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , od paru dni mam podobnie jak by przerywał,chwilowo mulił , co do syczenia , mechanik sprawdzał szczelność kolektora jest ok -syczy bo tak ma być, brak błędów i u mnie .Dzieje się tak na benz. i na gazie więc wykluczam filtry jakiekolwiek- wymieniane 5tys km temu.

 

wymiana świec, czyszczenie odmy i przepustnicy +wymiana wężyka podciś. 1szt pomogło

Edytowane przez chmielo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakbyś znalazł rozwiązanie to daj znać. Bo ja już nie wiem za co się złapać.

Aha, u siebie jeszcze zauważyłem że nie mam "ssania".

Od razu po zapaleniu mam ok 900 obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz weze podcisnienia, pod przepustnica wychodzi od kolektora ssacego taki jeden 'typek'. Co do syczenia to u mnie czegos takiego nie ma, wiec obstawiam nieszczelny dolot, albo te nieszczesne wezyki...

Dobrze byloby tez wyczyscic przepustnice. Krokowiec raczej bedzie ok bo na vagu mialbys blad o styku biegu jalowego f60 chyba (?). A ta przeplywke na podmiane skad miales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływki 2 używane i jedna nówka. Problem znika po odpięciu przepłwki. Po podpięciu jakiej kolwiek przepływki sytuacja się powtarza.

Przepustnica oczywiście wyczyszczona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, w takim razie problem bedzie w kostce, lub kablu idacym do przeplywki. Sprawdz dokladnie czy kabel gdzies sie nie zalamal, napiecie i rezystencje we wtyczce

forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=39944

Edytowane przez toto_20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie z samochodu. Sprawdziłem napięcie na pinie nr 3 i mieści się w zakresie 11-15V. Jak by ktoś miał czas i miernik, to prosił bym o sprawdzenie rezystancji między pozostałymi stykami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ek0n0m

Pozwolę się również wtrącić w wątek, gdyż mam identyczny problem.

Nawet prawie identyczny samochód (1997, sekwencja ELPIGAZ).

Dodam tylko, że w moim przypadku stało się to o tyle uciążliwe, że mi nawet gaśnie ( przy zmianie biegów, jak dłużej przytrzymam sprzęgło, lub na luzie). Obroty falują jak u kolegi. "Typek" od podciśnienia pod przepustka wyczyszczony. Sonda - sprawdzana OK. Nie wiem co dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozwolę się również wtrącić w wątek, gdyż mam identyczny problem.

Nawet prawie identyczny samochód (1997, sekwencja ELPIGAZ).

Dodam tylko, że w moim przypadku stało się to o tyle uciążliwe, że mi nawet gaśnie ( przy zmianie biegów, jak dłużej przytrzymam sprzęgło, lub na luzie). Obroty falują jak u kolegi. "Typek" od podciśnienia pod przepustka wyczyszczony. Sonda - sprawdzana OK. Nie wiem co dalej.

nastawnik przepustnicy przepływka sprawdź czy lewe powietrze nie dostaje się i filtr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem , żadnych problemów przy odpalaniu, przewody i swiece wyczyszczone, objaw jest taki:podczas jazdy po dodaniu gazu nie brak mocy, odpuszczę gaz po chwili jest ok i tak jest czasami ,nie jest to non stop , pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem tak w poprzednim aucie, walczyłem z tym przez 3 lata :) Sprzedałem, kupiłem B5 i jak na razie, jazda to bajka :)

Zmierz kompresje, może coś więcej z tego wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam i dalej walczę z problemem, dławi się często podczas gwałtownego dodania gazu ale dzisiaj zauważyłem, że podczas dławienia się śmierdzi benzyną, przewoy ,swiece wymienione, pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość pożyczyć od kogoś przepustnice, spróbuj ją podmienić. Jak mnie pamięć nie myli to w 1.8 jest taka sama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem też problem ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła lub nawet gaśnięciem silnika.

U mnie pomogło sprawdzenie odmy i czyszczenie przepustnicy (zasyfiona była niemiłosiernie). Od roku spokój.

A w przypadku duszenia się przy dodawaniu gazu i syczeniu, proponuję sprawdzić czy membrana pod kopułką na dolocie powietrza (zawór przełączającego kolektora ssącego) nie jest pęknięta.

Edytowane przez grzechoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grzechoo wczoraj zauważyłem ,że objaw ten występuje tylko gdy jest ciepły silnik, i nie wkręca się powyżej 4000, na zimnym wszystko jest ok, nie gaśnie obroty wolne super

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed Paskiem miałem Golfa 3.. miałem dokładnie to co opisujesz w temacie. U mnie zwyczajnie spierniczony był czujnik temperatury, temperatura rosła do 120* i więcej, auto nie wytrzymywało i nie było odpowiedniej mocy przy wdepnięciu gazu do dechy. Czujnik po wymianie, temperatura wróciła do normy (87*-90*), a wraz z nią moc pod pedałem gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. kolego rozkręć rury idące od filtra do przepustnicy

2. bierzesz ściereczkę, możesz zamoczyć w rozpuszczalniku,następnie palcem za linkę otwierasz przepustnice, wycierasz brud znajdujący się w niej

3. umyj rury dolotu powietrza

4. sprawdź rurkę od odmy, powinien być tam oring 19,6x3,6

5. oring powinien też być przy tej rurce co jest taka jak harmonijka (nie pamiętam rozmiaru)

6. do sprawdzenia zaworek zwrotny idący do serwa, z boku ma taką małą rureczkę i zaślepkę, to musi być szczelne!!

7. sprawdź wężyki gumowe dochodzące do przepustnicy, nie mogą być dziurawe

8. obok wtrysku na cylinder pierwszy jest taka banieczka i od niej idzie cienki wężyk od podciśnienia, nie zaszkodzi wymienić go na nowy.

9. na koniec tych zabiegów poskręcaj opaski dość mocno, możesz delikatnie obcęgami ścisnąć zaciski na wężach.

 

Daj znać czy pomogło.

Pozdrawiam tych co jeżdżą 1.6 i to na gazie ;):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motylek8522, zrobiłem wsio jak pisałeś, bez rezultatu, dziś kolega mi podłączył pod Vag-a wyszedł błąd przepływomierza,skasował błąd i wsio było ok przez 15 km, potem znowu to samo,brak mocy ale zauważyliśmy ,że ktoś coś rzezbił bo przewody od przepływki są przedłużane(chyba zmiana na inną kostkę,mam teraz na 3 piny), jak sprawdzić jaki powinień być przepływomierz?,na jaką kostkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności