Gość mmm Zgłoś #1 Napisano 18 Kwietnia 2007 Witam . Mam temat z lekka nietypowy od pewnego czasu słychać w przednim kole ciche stukanie jakby kamyk był w oponie lub wbita śruba , Jestem po wizycie u wulkanizatora (sprawdzone wszystkie cztery koła ) przy okazji też zbadałem łożyska osobiście - wszystko jest OK . Czyżby w ten sposób zaczynał się sypać przegub ? Jak na przegub to chyba trochę za cicho . A może to wina opon ContiEco Contact CP ? Przy skręcaniu w jedną stronę i przy wyższych prędkościach nie słychać nic . Proszę o pomoc . Pzdr M . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca Zgłoś #2 Napisano 18 Kwietnia 2007 Wszystko sprawdziłeś oprócz najważniejszego elementu, czyli zawieszenia. Moim zdaniem któryś wahacz się odzywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darex68 Zgłoś #3 Napisano 18 Kwietnia 2007 Witam ! U mnie Też pukało . Wymieniłem łożysko ,opony (okazały się wadliwe ) . Jednak winowajcą okazała się końcówka drązka kierowniczego - prawa.Po tym nastała cisza . Pełnia szczęścia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mmm Zgłoś #4 Napisano 21 Kwietnia 2007 dzięki ! macie po punkcie , ale Mi wciąż jednak się wydaje , że jest to coś związane z kołem . dźwięk stukania jest naprawdę taki jakby kamyk w bieżniku stukał o asfalt no i częstotliwość stukania zwiększa się wraz z przyspieszeniem achhhhhh przyszedł Mi do głowy pomysł - założę koło z zapasu i wtedy zobaczymy czy stuka dalej jeżeli tak to trzeba będzie szukać dalej ... później opiszę co było pzdr M. //scaliłem - kuczlaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 21 Kwietnia 2007 Przy skręcaniu w jedną stronę i przy wyższych prędkościach nie słychać nic Witaj w klubie W którą stronę cichnie stukanie? Jak przy cięciu łuku w prawo to lewe łożysko a jak tniesz w lewo to prawe. Łożysko wtedy się odciąża i przestaje huczeć/stukać przy okazji też zbadałem łożyska osobiście - wszystko jest OK Jak to sprawdziłeś? Rozpędziłeś samochód na podnośniku przynajmniej do 60 km/h? Dodam że przy kręceniu kołem ręką nic Ci nie wykaże bo jest za mała prędkość, nie jest łożysko stożkowe jak w tylnej osi.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mmm Zgłoś #6 Napisano 21 Kwietnia 2007 hmmm przy skręcaniu w prawo cichnie , ale ja wciąż bym obstawał przy swoim , że to nie jest łożysko czy końcówka to nie takie stukanie ( tu ewidentnie słychać , że coś się dzieje na zewnątrz a może Ja sobie tylko to tak tłumaczę żeby nie stresować swojej kieszeni hehehehe ) zobaczymy po zmianie koła ( kto miał rację ) dzięki pzdr M. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 21 Kwietnia 2007 Może się przykleję do tematu U mnie stuka przy wyższych predkosciach. I jest to jednostajny stuk. Rzekłbym nawet, ze cykliczny. W miare wzrostu predkosci - bicie się wzmaga. Prostowałem już obie przednie felgi, wymieniłem łożysko, wahacz, końcówki drązków, jeden stabilizator (choć podobno tamten stary był dobry ) - i bicie nadal występuje A czy możliwe jest przenoszenie się drgań z tylnych kól na przód auta? Dodam, ze w tylnym zawieszeniu sprawdzałem te gumowe tuleje - i są OK. A drugie pytanie brzmi: czy od klocków hamulcowych (bo się powoli kończą) może pochodzić to bicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adixx87 Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2008 ja rowniez sie doczepie. mam stukanie w prawym kole po gwaltownym hamowaniu. dzisiaj zaczelo mi piszczec lewe. ostro przyhamowalem i przestalo. zaczelo za to pukac lewe ... zrobilem kilometr i przestalo ... za miesiac po powrocie wymienie tarcze, klocki i zobaczymy. chyba ze ktos ma inny pomysl ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adixx87 Zgłoś #9 Napisano 29 Października 2008 uod czasu do czasu prawe kolo dalej puka.... przzez pewien czas byl spokoj.... dzisiaj jak przekraczam 40km/h zaczyna piszczec lewe kolo. co to moze byc ? jak wrzuce na luz to dalej piszczy, dopiero robi sie cicho przy 20km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #10 Napisano 22 Czerwca 2011 (edytowane) Witam. Mnie też to dziś dopadło. Częstotliwość stukania zależna jest od prędkości auta. Słychać tylko przy puszczaniu gazu i lekkim hamowaniu silnikiem - na luzie nie sprawdzałem. Dźwięk dochodzi z lewej strony. Stało się to nagle bez wcześniejszych oznak przy normalnej jeździe. Co to może być? Edytowane 24 Czerwca 2011 przez Abe's Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 22 Czerwca 2011 Witam.Mnie też to dziś dopadło. Częstotliwość stukania zależna jest od prędkości auta. Słychać tylko przy puszczaniu gazu i lekkim hamowaniu silnikiem - na luzie nie sprawdzałem. Dźwięk dochodzi z lewej strony' date=' ale nie z samego koła. Stało się to nagle bez wcześniejszych oznak przy normalnej jeździe. Co to może być?[/quote'] Arek, może przegub może łożysko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #12 Napisano 22 Czerwca 2011 Chyba prędzej przegub, bo jak łożysko to przy większych prędkościach i cały czas. Jak sprawdzić, który to przegub, bo są dwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 22 Czerwca 2011 Arek, łapiesz za półoś i ruszasz w przód i w tył, w górę i w dół jeśli będzie coś nie tak to luzy wyczujesz i będziesz widział który jest nie teges Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #14 Napisano 22 Czerwca 2011 OK. dzięki. Pewnie któryś z przegubów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorally Zgłoś #15 Napisano 22 Czerwca 2011 Słychać tylko przy puszczaniu gazu i lekkim hamowaniu silnikiem - na luzie nie sprawdzałem. Dźwięk dochodzi z lewej strony' date=' ale nie z samego koła.[/quote'] Ja miałem stukanie właśnie przy hamowaniu i przyspieszaniu i przyczyna tkwiła w górnym mocowaniu amortyzatora. Było to inne auto, więc w paśku może łożysko górnego mocowania padło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #16 Napisano 24 Czerwca 2011 Problem mojego stukania w przednim kole rozwiązany. Poluzowanie śrub mocujących koło było powodem stukania. Po wymianie tarcz i klocków koło nie zostało dokręcone odpowiednim momentem - prawe było dobrze dokręcone. Jeszcze raz potwierdza się moja opinia o serwisach, że popełniają błędy. I zawsze jak coś robione jest przy aucie mam jakieś ale. Dlatego jeśli mam możliwość to naprawiam sam. Czy Wy też macie takie podejście do serwisów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xmalpa23 Zgłoś #17 Napisano 6 Lipca 2011 (edytowane) Witam Panowie czytalem ten watek plus ten http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29969&page=4 a chodzi mi o gluche stukanie przy wiekszej predkosci prosta lekkie dziurki lub 3km/h przez przejazd bardzo dobry przejazd cos jak policjant spiacy gluche pukniecia bo to nawet nie stukanie i teraz tak wymienione mam: - wszystkie wahacze (gorne dolne) - łacznik stabilizatora - koncówki drazków - przegub - zbierznosc ustawiona ( wlasciwie trop pada na to ze po wizycie w warsztacie i ustawianiu zbierznosci zaczelo jest to pukanie) - klocki - tarcze Podczas wymiany owego zwieszenia wyciaglem mcpersona nie wiem moze to cos od niego. chce jutro jechac na stadcje diagnostyczna duzo ludzi pisalo o amortyzatorze hmm ma ktos jakies pomysly? Problem rozwiazany: poluzowala mi sie sruba od łacznika stabilizatora a bylem pewny ze przykrecilem ja bardzo dobrze widocznie po zrobieniu paru kilometrow poluzowala sie Edytowane 14 Lipca 2011 przez xmalpa23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yogicc Zgłoś #18 Napisano 18 Stycznia 2015 Panowie odgrzewam starego kotleta! Prawe koło przód raz coś puka raz nie. Odgłos jest jakby kamyk siedział w bieżniku. Koło zdjęte i nic. Myślałem, że przegub zew. bo osłona była strzelona wymieniony i dalej to samo. W zawieszeniu zero luzów - sprawdzone na szarpaku. Dziwne jest to, że te stukanie pojawia się w momencie kiedy na zewnątrz jest mokro, albo po myjni. Może to przeguby wew.? Jak to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad_g Zgłoś #19 Napisano 19 Stycznia 2015 Witam forumowiczów, mam podobny problem, podczas hamowania (kiedy lekko naciskam pedał hamulca) czuję spore bicie od kół, jak naciskam mocniej to bicie albo nie jest odczuwalne, albo ledwo co odczuwalne. Co więcej efekt ten przestał występować jakiś czas temu kiedy wymieniłem amortyzatory z przodu, ale po pewnym czasie problem znowu się pojawił. Co warto by sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach