Skocz do zawartości
Gość mmm

stukanie w kole przednim

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mmm

Witam . Mam temat z lekka nietypowy od pewnego czasu słychać w przednim kole ciche stukanie jakby kamyk był w oponie lub wbita śruba , Jestem po wizycie u wulkanizatora (sprawdzone wszystkie cztery koła ) przy okazji też zbadałem łożyska osobiście - wszystko jest OK . Czyżby w ten sposób zaczynał się sypać przegub ? Jak na przegub to chyba trochę za cicho . A może to wina opon ContiEco Contact CP ? Przy skręcaniu w jedną stronę i przy wyższych prędkościach nie słychać nic . Proszę o pomoc . Pzdr M .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca

Wszystko sprawdziłeś oprócz najważniejszego elementu, czyli zawieszenia. Moim zdaniem któryś wahacz się odzywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darex68

Witam ! U mnie Też pukało . Wymieniłem łożysko ,opony (okazały się wadliwe ) . Jednak winowajcą okazała się końcówka drązka kierowniczego - prawa.Po tym nastała cisza . Pełnia szczęścia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mmm

dzięki ! macie po punkcie , ale Mi wciąż jednak się wydaje , że jest to coś związane z kołem . dźwięk stukania jest naprawdę taki jakby kamyk w bieżniku stukał o asfalt no i częstotliwość stukania zwiększa się wraz z przyspieszeniem

 

 

achhhhhh przyszedł Mi do głowy pomysł - założę koło z zapasu i wtedy zobaczymy czy stuka dalej jeżeli tak to trzeba będzie szukać dalej ... później opiszę co było pzdr M.

 

 

//scaliłem - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy skręcaniu w jedną stronę i przy wyższych prędkościach nie słychać nic

Witaj w klubie :D W którą stronę cichnie stukanie? Jak przy cięciu łuku w prawo to lewe łożysko a jak tniesz w lewo to prawe. Łożysko wtedy się odciąża i przestaje huczeć/stukać

 

przy okazji też zbadałem łożyska osobiście - wszystko jest OK

 

Jak to sprawdziłeś? Rozpędziłeś samochód na podnośniku przynajmniej do 60 km/h? Dodam że przy kręceniu kołem ręką nic Ci nie wykaże bo jest za mała prędkość, nie jest łożysko stożkowe jak w tylnej osi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mmm

hmmm przy skręcaniu w prawo cichnie , ale ja wciąż bym obstawał przy swoim , że to nie jest łożysko czy końcówka to nie takie stukanie ( tu ewidentnie słychać , że coś się dzieje na zewnątrz a może Ja sobie tylko to tak tłumaczę żeby nie stresować swojej kieszeni hehehehe ) zobaczymy po zmianie koła ( kto miał rację ) dzięki pzdr M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może się przykleję do tematu :evil: U mnie stuka przy wyższych predkosciach. I jest to jednostajny stuk. Rzekłbym nawet, ze cykliczny. W miare wzrostu predkosci - bicie się wzmaga. Prostowałem już obie przednie felgi, wymieniłem łożysko, wahacz, końcówki drązków, jeden stabilizator (choć podobno tamten stary był dobry :zdegustowany: ) - i bicie nadal występuje :zalamany: A czy możliwe jest przenoszenie się drgań z tylnych kól na przód auta? Dodam, ze w tylnym zawieszeniu sprawdzałem te gumowe tuleje - i są OK. A drugie pytanie brzmi: czy od klocków hamulcowych (bo się powoli kończą) może pochodzić to bicie :zdziwko: ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja rowniez sie doczepie. mam stukanie w prawym kole po gwaltownym hamowaniu. dzisiaj zaczelo mi piszczec lewe. ostro przyhamowalem i przestalo. zaczelo za to pukac lewe ... zrobilem kilometr i przestalo ... za miesiac po powrocie wymienie tarcze, klocki i zobaczymy. chyba ze ktos ma inny pomysl ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uod czasu do czasu prawe kolo dalej puka.... przzez pewien czas byl spokoj.... dzisiaj jak przekraczam 40km/h zaczyna piszczec lewe kolo. co to moze byc ? jak wrzuce na luz to dalej piszczy, dopiero robi sie cicho przy 20km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mnie też to dziś dopadło. Częstotliwość stukania zależna jest od prędkości auta. Słychać tylko przy puszczaniu gazu i lekkim hamowaniu silnikiem - na luzie nie sprawdzałem. Dźwięk dochodzi z lewej strony. Stało się to nagle bez wcześniejszych oznak przy normalnej jeździe.

 

Co to może być?

Edytowane przez Abe's

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mnie też to dziś dopadło. Częstotliwość stukania zależna jest od prędkości auta. Słychać tylko przy puszczaniu gazu i lekkim hamowaniu silnikiem - na luzie nie sprawdzałem. Dźwięk dochodzi z lewej strony' date=' ale nie z samego koła. Stało się to nagle bez wcześniejszych oznak przy normalnej jeździe.

 

Co to może być?[/quote']

Arek, może przegub może łożysko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba prędzej przegub, bo jak łożysko to przy większych prędkościach i cały czas.

Jak sprawdzić, który to przegub, bo są dwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arek, łapiesz za półoś i ruszasz w przód i w tył, w górę i w dół jeśli będzie coś nie tak to luzy wyczujesz i będziesz widział który jest nie teges

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. dzięki.

Pewnie któryś z przegubów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słychać tylko przy puszczaniu gazu i lekkim hamowaniu silnikiem - na luzie nie sprawdzałem. Dźwięk dochodzi z lewej strony' date=' ale nie z samego koła.[/quote']

 

Ja miałem stukanie właśnie przy hamowaniu i przyspieszaniu i przyczyna tkwiła w górnym mocowaniu amortyzatora. Było to inne auto, więc w paśku może łożysko górnego mocowania padło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem mojego stukania w przednim kole rozwiązany.

Poluzowanie śrub mocujących koło było powodem stukania.

Po wymianie tarcz i klocków koło nie zostało dokręcone odpowiednim momentem - prawe było dobrze dokręcone.

 

Jeszcze raz potwierdza się moja opinia o serwisach, że popełniają błędy.

I zawsze jak coś robione jest przy aucie mam jakieś ale. Dlatego jeśli mam możliwość to naprawiam sam.

Czy Wy też macie takie podejście do serwisów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie czytalem ten watek plus ten http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29969&page=4 a chodzi mi o gluche stukanie przy wiekszej predkosci prosta lekkie dziurki lub 3km/h przez przejazd bardzo dobry przejazd cos jak policjant spiacy gluche pukniecia bo to nawet nie stukanie i teraz tak

wymienione mam:

- wszystkie wahacze (gorne dolne)

- łacznik stabilizatora

- koncówki drazków

- przegub

- zbierznosc ustawiona ( wlasciwie trop pada na to ze po wizycie w warsztacie i ustawianiu zbierznosci zaczelo jest to pukanie)

- klocki

- tarcze

 

 

Podczas wymiany owego zwieszenia wyciaglem mcpersona nie wiem moze to cos od niego. chce jutro jechac na stadcje diagnostyczna duzo ludzi pisalo o amortyzatorze hmm ma ktos jakies pomysly?

 

 

Problem rozwiazany:

poluzowala mi sie sruba od łacznika stabilizatora a bylem pewny ze przykrecilem ja bardzo dobrze widocznie po zrobieniu paru kilometrow poluzowala sie

Edytowane przez xmalpa23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzewam starego kotleta!

Prawe koło przód raz coś puka raz nie. Odgłos jest jakby kamyk siedział w bieżniku. Koło zdjęte i nic. Myślałem, że przegub zew. bo osłona była strzelona wymieniony i dalej to samo. W zawieszeniu zero luzów - sprawdzone na szarpaku. Dziwne jest to, że te stukanie pojawia się w momencie kiedy na zewnątrz jest mokro, albo po myjni. Może to przeguby wew.? Jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów,

 

mam podobny problem, podczas hamowania (kiedy lekko naciskam pedał hamulca) czuję spore bicie od kół, jak naciskam mocniej to bicie albo nie jest odczuwalne, albo ledwo co odczuwalne. Co więcej efekt ten przestał występować jakiś czas temu kiedy wymieniłem amortyzatory z przodu, ale po pewnym czasie problem znowu się pojawił. Co warto by sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności