vip87 Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2011 Witam, mam takie pytanie bo niestety giba mi sie na boki kolo na wale korbowym. Patrzac na to od strony pozytywnej to tnie klin na tym kole czyli wymiana na nowe do tego nowa śruba. Słyszałem ze mozna to osadzic na kleju, no własnie jaki to klej? jaki najlepszy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kupix Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2011 Nie rób żadnych "drutów" tylko wymień co trzeba!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2011 a jak przyjdzie wymienic to ten klej da ci popalic jak kolega pisze nie rob drutow tylko pozadna robote kup kolko srobe plus nowy klinek i wymien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2011 Klej do gwintów niebieski wurtha spokojnie można zastosować, on zapobiega odkręcaniu śrub i da się później normalnie odkręcić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kupix Zgłoś #5 Napisano 13 Marca 2011 zal.pl wydać kase na klej i za 2 miechy znow miec problem!!! Tu sie robi drugie forum golf3.pl same druty i wies tuning Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2011 Klej do gwintów niebieski wurtha spokojnie można zastosować, on zapobiega odkręcaniu śrub i da się później normalnie odkręcić robiles ty kiedys rozrzad po takim czyms ? sory to nie pytanie po tresci twojej odp napewno nie mozes sobie uzywac loctite do srob przy hamulcach a nie na wale gdzie dokrecasz ja z sila ok 200/250 nm dziekuje ja potem odkrecic i nie ukrecic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip87 Zgłoś #7 Napisano 13 Marca 2011 Nie rób żadnych "drutów" tylko wymień co trzeba!!! A kto tu chce robic druty? bynajmniej nie ja. Ja tylko gdzies o tym czytałem i chciałem sie dowiedziej jak to jest. a jak przyjdzie wymienic to ten klej da ci popalic jak kolega pisze nie rob drutow tylko pozadna robote kup kolko srobe plus nowy klinek i wymien Tak własnie bede robił nowe koło zebate nowy klin + nowa sruba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kupix Zgłoś #8 Napisano 13 Marca 2011 jak nie Ty przecież to nie ja pisałem jakim klejem to skleić!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2011 jak nie Ty przecież to nie ja pisałem jakim klejem to skleić!!!Człowieku, on pisze o kleju do gwintów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kary Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2011 ehhhh jaka szkoda ze tutaj wczesniej nie zajrzalem... pewnie bym pod glowice strzelil tybke silikonu zamiast kupywac uszczelke:lol:hehezaoszczedzilbym 130zl:mur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2011 zal.pl wydać kase na klej i za 2 miechy znow miec problem!!!Tu sie robi drugie forum golf3.pl same druty i wies tuning Raz że czytamy ze zrozumieniem a dwa nikt tu nikogo nie zmusza do przebywania na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2011 robiles ty kiedys rozrzad po takim czyms ?Muszę cię zmartwić ale tak robiłem później rozrząd i nie miałem problemu nigdy, nawet we własnym silniku, dużo firm ma te śruby na kleju, pamiętaj ze jest niebieski Wurtha jest klejem średnim, po którym normalnie kluczem można odkręcić, Czytając was panowie widzę że z mechaniki to raczej słabi jesteście, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #13 Napisano 14 Marca 2011 (edytowane) Siema vip87 To gibanie koła na boki występowało cały czas od zakupu pasia?I jesteś pewien że odkręca się śruba na wale korbowym trzymająca koło zębate?Może tylko koło pasowe dało d...i z tąd taki efekt.(i to bym obstawiał choćby ze względu na to że "elektryczny" silnik nie generuje takich drgań jak diesel i po prostu ze starości padło)ale jak by się okazało że jednak się odkręca śruba na kole zębatym wału korbowego to... sprawdż to sobie przed zakupem nowego koła zębatego w jakim stanie jest koniec wału. (choć by dla tego żeby niepotrzebnie nie wchodzić w koszty) U Ciebie powinien być klin (i akurat raczej nie jest wymienialny,raczej powinien być zespolony z wałem mogę się mylić(myliłem się jednak klin jest z kołem zębatym a na wale jest wypust) ale jakoś inaczej tego nie widzę) jeżeli akurat faktycznie to on leci można go przerobić niewielkim kosztem na wypust czułenkowy (inne mocowanie koła zębatego do wału)taki jaki jest w dieslach po 19XX r (akurat nie pamiętam) pod warunkiem że czoło wału korbowego nie uległo deformacji.I jak już dojdzie do wymiany to tylko klej loctite (lub inny o podobnym działaniu) a że się nie da póżniej odkręcić?hmmm...akurat da się i coś o tym wiem...a biorąc całokształt całej operacji to przy wymianie rozrządu wymiana koła zębatego w.k za każdym razem jest po prostu bez sensu! ps:koło zębate dobrej firmy żadnej rzepy za kilka zł...przy dokręcaniu takowe ładnie pękają. pozdro Edytowane 14 Marca 2011 przez sl@wek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #14 Napisano 14 Marca 2011 odnośnie gibania się koła na wale to to warto przeczytać: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=92629&highlight=frez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #15 Napisano 14 Marca 2011 Muszę cię zmartwić ale tak robiłem później rozrząd i nie miałem problemu nigdy, nawet we własnym silniku, dużo firm ma te śruby na kleju, pamiętaj ze jest niebieski Wurtha jest klejem średnim, po którym normalnie kluczem można odkręcić, Czytając was panowie widzę że z mechaniki to raczej słabi jesteście, nigdy tego nie stosowalem i bede to odradzal srube zawsze czyszcze gwint itd a dokrecam z odpowiednim momentem podanym w nm nie bede podwazal twojej wiedzy ale ja nigdy nie stosowalem do tych srub klejow i innych specyfikow i nie bede polecal bo jak sam napisales sa rozne rodzaje i wspolczuje gdy ktos zastosuje a sruba sie urwie bawilem sie ok 5 miechow temu w escorcie z urwana sruba na wale ok 6 godzin wiercenie itd sruba skorodowal i urwala sie przy odkrecaniu gdyby byl tam klej domysl sie sam pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #16 Napisano 15 Marca 2011 Co o klei do gwintów to są 2 rodzaje. Niebieski i czerwony. Niebieski jest słabszy i bez problemu idzie później odkręcić śruby, po za tym jak gwint jest nim posmarowany to z tego co zauważyłem, nie zapieka się. Czerwony natomiast jest mocnym klejem i bardzo ciężki temat jest z tym żeby go odkręcić bez dobrego klucza i podgrzania. Niebieski można stosować bez obaw, a czerwony tylko w bardzo obciążonych połączeniach narażonych na wibracje i inne czynniki powodujące luzowanie śrub. Póki co nie zdarzyło mi się jeszcze, aby śruba posmarowana którymś z tych klei się urwała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #17 Napisano 15 Marca 2011 śruba posmarowana którymś z tych klei się urwała. To tak jak mi,do tych kół zawsze stosuje klej,kolego wojta robisz mechanikę a pojecie mierne widzę.Zaznacze ze niebieskiego nie używam. Do gibajacego się kola trzeba sfrezować czoło walu ja mam taki oto frez: http://allegro.pl/frez-do-czola-walu-korbowego-tarnow-tuchowska56-i1500192768.html Ktoś kiedyś pisał ze pilnikiem da się to zrobić,wiec radze mu żeby najpierw spiłował sobie czoło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #18 Napisano 15 Marca 2011 To tak jak mi,do tych kół zawsze stosuje klej,kolego wojta robisz mechanikę a pojecie mierne widzę.Zaznacze ze niebieskiego nie używam. Do gibajacego się kola trzeba sfrezować czoło walu ja mam taki oto frez: http://allegro.pl/frez-do-czola-walu-korbowego-tarnow-tuchowska56-i1500192768.html Ktoś kiedyś pisał ze pilnikiem da się to zrobić,wiec radze mu żeby najpierw spiłował sobie czoło. na jakiej podstawie uwazasz ze mam mierne pojecie ? nie stosuje i nie bede blokuje kolo pasowe strarym pakiem klinowym i dokrecam kluczem dynametrycznym robie 2 moze 3 rozrzady na tydzien nigdy mi sie jeszcze nie odkrecilo mozecie sobie nawet sruby w meblach smarowac jesli chcecie ale ja nie widze potrzeby by to robic akurat tam jakie wibracje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #19 Napisano 15 Marca 2011 bawilem sie ok 5 miechow temu w escorcie z urwana sruba na wale ok 6 godzin Bo tak naprawdę ta śruba jest jednorazowa i po odkręceniu zawsze powinno się montować nową. Jak się nie daje nowej, to efekty są jak wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #20 Napisano 15 Marca 2011 na jakiej podstawie uwazasz ze mam mierne pojecie ? Bo twierdzisz ze jak posmaruje śrubę to jej później nie odkręcę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach