KAWA Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) Witam zakładam nowy temat bo nie ma konkretnie opisanych problemów z tą skrzynią chciał bym żeby było napisane jasno tylko o tiptronic w B5 żadne inne automaty jak ktoś chce niech stworzy nowy temat o innych automatach w passkach 1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie) 2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna) 3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające) 4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...) 5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru) 6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać) ale bez spamu i kłótni który fachowiec lepszy jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co powinno być w tym temacie pisać to na pewno dodam Edytowane 18 Marca 2011 przez KAWA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #2 Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) Proponuję jeszcze dodać pytanie - Jakich tortur nie znosi tip ?? Otóż ja od razu mogę odpowiedzieć na to pytanie. Przekonałem się na własnej skóże, że tip nie znosi katowania w zaspach (zima). Przy włączonym ESP boksowanie tą skrzynią to dla niej wyrok. Ja się o tym przekonałem tej zimy i właśnie od poniedziałku skrzynia leży na stole u mechaniora. A za szwagra mogę też odpowiedzieć. Ta skrzynia nie cierpi też bardzo szybkich i energicznych przełączen D-R albo R-D . Szwagrowi od tego PĘKŁ wybierak. 1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie) - prawdziwy przebieg 324 000 bez chipa , kupiony z (cofniętym o 80 000) przebiegiem 195 000 2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna) - tak był wymieniany olej metodą statyczną przy przebiegu 196 000 (cofnięty), 276 000 (prawdziwy), olej SWAG , filtr nie pamiętam firmy 3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające) - padł wsteczny przy przebiegu 324 000 (prawdziwy) czyli po około 50 00 km od wymiany oleju ale nie z powodu wymiany oleju (próba wyjazdu z zaspy na wstecznym) , nie płukana i bez żadnych środków uszczelniających 4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...) - do chwili awarii wstecznego kompletnie ŻADNYCH kłopotów , nawet z uszkodzonym wstecznym do przodu skrzynka ciągnęła jak dzika 5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru) - 1,9 TDI 131 KM AVF , (z klimą) po mieście 10-11 l/100km , trasa 7,5-8 l/100km (bez klimy) po mieście 9-10 l/100km , trasa około 7 l/100 km (bez ściemy, nie zaniżam wyników bo póki co nie przeszkadza mi takie spalanie, własne obliczenia bo nie mam fis-a tak więc może i nawet mniej pali bo zawsze pomiary własne zaokrąglałem w górę) 6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać) ale bez spamu i kłótni który fachowiec lepszy - skrzynia aktualnie przebywa na stole operacyjnym , na 99 % jutro (22.03.2011) do odbioru i początek testu po naprawie. Od razu po wyjeździe z warsztatu planuję zrobić trasę w granicach 150 km i wtedy zgodnie z prośbami niektórych forumowiczów podzielę się spostrzeżeniami i ewentualnymi opiniami na temat samej skrzyni jak i jej chirurga . Edytowane 21 Marca 2011 przez latinoo_80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paass Zgłoś #3 Napisano 9 Marca 2011 co do szwagra to chyba żadna skrzynia automatyczna tego nie cierpi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #4 Napisano 9 Marca 2011 Ja mam przejechane 150 000, przy 100 000 wymieniany byl filtr i olej FEBI no. 14738, jaka to byla wymiana niestety nie wiem bo wymienial mi to kuzyn w USA, ktory pracuje juz 10 lat przy automatach i napewno wiedzial co zrobic wiec nie pytalem Wszystko bylo ok do momentu zalozenia gazu Od zalozenia zaczelo mi szarpac delikatnie przy redukcji z 3 na 2 bieg,jak samo sie redukuje, bo jak to robie sam na wyzszych troche obrotach to tego nie ma. Z automatem jest tak, ze jak silnikowi cos dolega to skrzynia to odczuwa. Wiec nie wiem czy to od silnika czy skrzynia, bledow na VAGu zadnych nie ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #5 Napisano 10 Marca 2011 1. Przebieg to ok. 240 tysięcy (nie mam auta pod ręką żeby sprawdzić). Samochód nie był i nie jest chipowany. 2. Po długiej dyskusji została podjęta decyzja o nie wymienianiu oleju (chociaż ja wolałbym wymienić...) 3. To właśnie strach przed tym, że skrzynia się rozleci był przyczyną decyzji o nie wymienianiu oleju 4. O dziwo skrzynia mając taki przebieg bez wymian oleju chodzi dobrze. Nie szarpie przy redukcjach/zmianie biegów/kick downie, może odrobinkę zdarzy się jej gdy jest naprawdę zimno na dworze a auto dopiero co odpalone. Niestety nie do końca mogę się odnosić ze swoim porównaniem, bo jeszcze nigdy nie jechałem innym tiptronickiem lub skrzynią automatyczną, więc może jednak chodzić gorzej niż inne. Autko nie muli, błędów żadnych ze skrzynią związanych nie miało i nie ma. Jedynie raz zdarzyło się jej przejść w tryb awaryjny na parkingu (spowodowane było ingerencją w elektronikę autka). Przez te całe wymiany oleju niestety nachodzą mnie myśli, że już za niedługo skrzynia się rozsypie i będzie z tym problem... no ale mam nadzieję, że to tylko złe myśli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #6 Napisano 10 Marca 2011 nie pękaj, kupisz inną getriebie za 1500-2000 i dalej pośmigasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rugo Zgłoś #7 Napisano 10 Marca 2011 Wiecie panowie co jest najlepsze z ta wymiana oleju w skrzyni? Otoz kazde aso w polsce z checia wymienia olej (jakies 1000zl cala operacja) a w niemczech juz nie. Kiedys bylem w aso w wolfsburgu i powiedzieli ze oleju sie nie wymienia tylko sprawdza stan i dolewa, niby skrzynia bez obslugowa ma wytrzymac 300 tys a pozniej remont. Wiec dalem sobie spokoj z wymiana i narazie nic sie nie dzieje. W zeszlym tygodniu zawitalem do aso w goerlitz i spytalem o wymiane i tam tez powiedzieli to samo co w wolfsburgu. Wiec moje pytanie; dlaczego w pl wymieniaja a w de nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #8 Napisano 10 Marca 2011 Dlaczego wymianiac lub nie to takich dyskusji bylo wiele. Moim zdaniem mozna logicznie pomyslec. Sa w srodku jakies metalowe rzeczy one tra o siebie i dzieki olejowi jest lepsze tarcie, ale podczas pracy/tracia spadaja opilki metalu no i nalezaloby ten syf czasem wylac zeby nie smarowac brudem, opilkami. Sama wymiana nie powinna niczym szkodzic. ja mialem te same obawy. Wymienilem i kompletnie nic sie nie zmienilo. Chociaz musze przyznac ze ja u siebie obawaim sie o 2 rzeczy: - skrzynia - silnik i krzywki na wałkach poza tym ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rugo Zgłoś #9 Napisano 10 Marca 2011 Mimo tych obaw nie zamienilbym 2.5 TDI V6 i tiptronica na nic innego. Silnik klutura pracy, elastycznosc o wiele wyzsza niz w 1.9 i ten dzwiek v6. A skrzynia automat to takie lenistwo dla kierujacego ---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:54 ---------- bor0wy, masz jakies foty swojej v? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #10 Napisano 10 Marca 2011 Mam ale nie wrzucalem nigdzie w sieci Moze i czas zamiescic i zrobic gdzies na forum topic Ale zgadza sie zawsze jak przejade sie tym samochodem to taki usmiech od ucha do ucha i wlasnie ten zestaw V6 + automat. Nie chcialoby mi sie machac wajcha wciskac sprzeglo, eee tam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rugo Zgłoś #11 Napisano 10 Marca 2011 Moze i czas zamiescic i zrobic gdzies na forum topic Czekam chetnie zobacze twojego furacza. Zapraszam do ogladania mojej V6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miszczu1991 Zgłoś #12 Napisano 10 Marca 2011 Chociaz musze przyznac ze ja u siebie obawaim sie o 2 rzeczy:- skrzynia - silnik i krzywki na wałkach i pompa wtryskowa Ojciec ma v6 tdi właśnie z tiptroniciem na szafie jakieś 220000 (w sumie jakies 270000) i narazie ze skrzynią nie robił nic (40000km). Duża wygoda w korkach jak i na autostradzie. Troszkę więcej pali ale coś kosztem czegoś.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #13 Napisano 11 Marca 2011 (edytowane) koledzy trzymajmy się tematu i najlepiej w punktach pisać a na koniec można coś dodać od siebie a tak oczywiście zaczyna się miszmasz jak ktoś wymieniał olej to piszcie jaki i jaką metodą Dodaje jeszcze punkt o spalaniu w naszych tipach Edytowane 11 Marca 2011 przez KAWA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witusb24 Zgłoś #14 Napisano 11 Marca 2011 moja ma 195 tysięcy i nic się nie dzieje co do wymiany oleju też się trochę boje spalanie w trasie 600km to 5.9l/100 w trybie mieszanym 7.3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrado001 Zgłoś #15 Napisano 11 Marca 2011 przebieg 160 tys km (oryginalny sprawdzony w ASO) rok prod 1998 skrzynia w poniedziałek jedzie na sprawdzenie hydro-elektryczne, ponieważ coś z tym układem jest nie tak, nieraz tj sie zawiesza przy zmienie biegu z 2 na 3. Ale to sie okaże. Olej nie był wymieniany nigdy, jedynie tydzień temu dolewka. Silnik 2.8 V6 193KM - spalanie trasa ~10l/100, miasto~15l/100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelekm Zgłoś #16 Napisano 11 Marca 2011 1. 203.000km (pewnie i tak więcej....), chipa brak. 2. Wymieniony olej i filtr może z 300km temu. Metoda statyczna. Podczas "spuszczania" oleju wyleciał ...... szlam ..... 3. Nic się nie stało po wymianie. Chodzi tak jak przed wymianą. 4. Ponoć mogę mieć uszkodzone elektrozawory. Obajwy: - jak jest zimna to szarpie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Po przejechaniu dosłownie paru km - wszystko wraca do normy - czasami ślizga się 5 bieg (wchodzi na chwilę na 4 po czym spowrotem na 5) 5. Spalanie 8,5 l/100km średnia wyczytana z komputera. I raczej tak jest. Jazda w stylu "mieszanym" 40% miasto / 60% trasa lub po połowie. Motor 1.9tdi, AJM, 115KM. Tutaj można poczytać conieco, zarejestrować się, zadać pytanie: http://www.autojozefow.pl/forum/index.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #17 Napisano 11 Marca 2011 nie pękaj, kupisz inną getriebie za 1500-2000 i dalej pośmigasz Szczerze mówiąc byłbym w stanie uzbierać i wyłożyć na remont całej skrzyni, jeśli miałbym pewność, że po tym zabiegu będzie działać idealnie, no ale właśnie o tą pewność chodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czerniecki5 Zgłoś #18 Napisano 11 Marca 2011 1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie) 234.000 (2 wlasciciel, przebieg prawdziwy), mam chipa zalozonego w Niemczech, moc 155 km 2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna) Nie, dlatego ze w serwisie VW powiedzieli ze producent nie zaleca wymiany oleju. Dlatego tylko sprawdzilem poziom oleju. Wszystko OK 3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jak wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające) ? 4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...) Bez zadnych problemow. Szybkie przyspieszenie..plynne zmiany. Zauwazylem ze gdy nie wymieniam filtru powietrza co 10.000 (mam Longlaif co 30.000 wymiana oleju i filtrow) to biegi szybciej zmienia na nizsze gdy zaczynam szybko przspieszac 5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru) Srednia 7,3. Na trasie 100 km, z szybkoscia 80-90km/h spalanie 6.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkoski2 Zgłoś #19 Napisano 12 Marca 2011 1. 220 tys bez chipa 2. Przy 180 tys przez poprzedniego wlasciciela, ja planuje zrobic to pod koniec miesiaca, olej Febi 14738 + filtr i uszczelka z ASO 3. Przejechalem juz 7 tys km od kupna tj od wrzesnia 2010 i narazie smiga 4. Gdy jest zimny podszarpuje z 1 na 2 5. Na trasie 6 - 6,5, miasto 8 - 9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #20 Napisano 17 Marca 2011 (edytowane) Dziś mogę dodać jeszcze coś czego nie lubi tip. Otóż wczoraj rozmawiałem z mechanikiem, który naprawia mi skrzynię (na jutro ma być do odbioru). Po obejrzeniu skrzyni i dłuższej rozmowie dużo się dowiedziałem. Dla przypomnienia moja skrzynka padła, a mianowicie wsteczny w niej padł. Przyczyn uszkodzenia wstecznego jest kilka. 1- typowe zmęczenie materiału (bardzo żadko) 2- katowanie skrzyni (czyli delikatna jazda i nagły gaz w podłogę, wysokie obroty i redukcja w celu gwałtownego przyśpieszenia) 3- wyciek oleju ze skrzyni (zbyt niski poziom oleju to zbyt niska siła docisku tarcz sprzęgłowych co skutkuje ich spaleniem bąź właśnie tak jak w moim przypadku peknięcia kosza biegu wstecznego fot.1) 4- próby wyjechania zimą z zaspy (to było przyczyną w moim przypadku, skrzynia cierpi szczególnie wtedy kiedy usiłujemy wyjechać z zaspy z pomocą ESP, silnik i co za tym idzie skrzynia wchodzi na obroty i gwałtownie jest zwalniana przez załączające się ESP co w rezultacie daje nagłe i ogromne obciążenia na elementy skrzyni) To chyba tyle tego co się ostatnio dowiedziałem. Załączam kilka fotek. Pęknięty kosz wstecznego i inne poglądowe jak wyglądają niektóre elementy skrzyni, których nazw nie pamiętam. Fot.1 to pęknięty kosz wstecznego, fot.2-3 to ogólny wygląd skrzyni, fot.4 to pompa oleju skrzyni, fot.5 to wyspa zaworowa sterowania skrzynią (czy jakoś tak), fot.5 nie pamiętam http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=48540&stc=1&d=1300349976 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=48541&stc=1&d=1300349976 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=48542&stc=1&d=1300349976 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=48543&stc=1&d=1300349976 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=48544&stc=1&d=1300349976 http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=48545&stc=1&d=1300349976 Edytowane 17 Marca 2011 przez latinoo_80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach