sojerss Zgłoś #1 Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) Proszę o pomoc Mam poważny problem z lewym przednim kołem, czytając forum natykając sie na opisy o tego typu problemach wymienilem w swoim samochodzie już w tym momencie przewody hamulcowe, klocki hamulcowe, tłoczki w zacisku, pompa hamulcowa została sprawdzona i jest dobra, a lewe kolo dalej mi sie grzeje. Jadąc samochodem ponad 100 km na godzinę mam drgania w aucie a na kole mogę smażyć mięso. Proszę o pomoc bo jak tak dalej będzie z moim paskiem to włosów sie pozbęde:taksobie:taksobie:taksobie:taksobie. Edytowane 8 Marca 2011 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kiełek Zgłoś #2 Napisano 8 Marca 2011 A sprawdzałeś łożysko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #3 Napisano 8 Marca 2011 łożysko ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #4 Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) jak łożyska nie słychać to raczej łożysko to nie bedzie,bo już dawno by sie rozłeciało lub zatarło jak osiąga taką dużą temperature,przy kole jedynie wytworzyć wysoką temperature może jedynie tarcie klocka i tarczy ,obstawiał bym na zacisk i wymienił cały zacisk a nie tylko tłoczek w zacisku bo jak zacisk jest uszkodzony to wymiana samego tłoczka nic nie da takie jest moje zdanie a łożysko jak pada daje o sobie znać wyje itd i przegrzane łożysko było by od razu słychać i długo by nie pociągło Edytowane 8 Marca 2011 przez bolo02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #5 Napisano 8 Marca 2011 a jakies odglosy wydobywaja sie z okolic kola? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #6 Napisano 8 Marca 2011 Wymiana samego tłoczka hamulcowego nie wystarczy,należy także wyczyścić zacisk w środku tzn tam gdzie tłoczek chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 8 Marca 2011 Nie napisałeś o wymianie tarcz a to też jest ważny element układu hamulcowego. Moim zdanie to typowy objaw nie odbijającego tłoczka skoro występują drgania przy takiej prędkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #8 Napisano 8 Marca 2011 kolega nie napisał ze tarcza jest gorąca tylko koło, to o czymś swiadczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #9 Napisano 8 Marca 2011 kolega nie napisał ze tarcza jest gorąca tylko koło, to o czymś swiadczy świadczy o tym że grzeją sie hamulce i nagrzewaja koło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzy86 Zgłoś #10 Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) Podnieś samochód jak się będzie koło grzało i sprawdź czy swobodnie się obraca (pewnie nie) rozchyl klocki hamulcowe i spróbuj pokręcić jeszcze raz. Wszystko będzie jasne. Tak jak piszą koledzy wyżej, wymienia się cały zacisk. Aha, jak wymieniałeś klocki to nie miałeś przypadkiem tych od strony tłoczka dużo mocniej zużytych? Edytowane 8 Marca 2011 przez jerzy86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #11 Napisano 8 Marca 2011 kolega nie napisał ze tarcza jest gorąca tylko koło, to o czymś swiadczy A twoim zdaniem od czego się koło "grzeje" od samych oporów toczenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #12 Napisano 8 Marca 2011 A twoim zdaniem od czego się koło "grzeje" od samych oporów toczenia? Oczywiście że od hamulców Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #13 Napisano 8 Marca 2011 Klocki hamulcowe wymienialem u mechanika nie widzialem ich ale byly zużyte jak widzialem przed wymianą. Jeżeli chodzi o odgłos to jest dziwny... takie klupanie, wszystko sie trzesie a kierownica najbardziej rwie. A co do lożyska to sa do wymiany na pewno prawe bo świszcy lekko. Dziekuje wszystkim za wypowiedz jutro lece na Szrot po nowy zacisk ---------- Post added at 21:15 ---------- Previous post was at 21:13 ---------- jak wymienie i przetestuje to dam odpowiedz czy to byl zacisk. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #14 Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) A twoim zdaniem od czego się koło "grzeje" od samych oporów toczenia? nie miałeś chyba nigdy łożyska uszkodzonego bo myślisz ze felga może być goraca tylko od tarczy felga może się też grzać od łożysk ... nie upieram się przy tym ze to napewno łożysko tylko mówie ze jest taka możliwośc ... Pozatym, jak by to były hamulce to myśle ze toważyszył by przy tym niezły SMRÓD z klocków ... a o tym kolega też nie pisał Edytowane 8 Marca 2011 przez VirusAlfa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #15 Napisano 8 Marca 2011 U mnie się grzały trzy koła ,rozebrałem zaciski wyczyściłem, wymieniłem uszczelniacze , nasmarowałem smarem do zacisków i poskładałem do kupy i wszystko gra.Zapowietrzony hamulec też będzie powodował nacisk tłoczka na klocek i grzanie koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #16 Napisano 9 Marca 2011 Dodam jeszcze że opór w kole czuje po spalaniu na komputerze i jeżeli ponaciskam kilka razy na pedał hamulca koło sie jakby odblokowuje i spalanie jest mniejsze, ale znowu jak zachamuje to znowu czuje opór i auto nawet jak dam luz auto jakby hamuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 9 Marca 2011 Dodam jeszcze że opór w kole czuje po spalaniu na komputerze i jeżeli ponaciskam kilka razy na pedał hamulca koło sie jakby odblokowuje i spalanie jest mniejsze, ale znowu jak zachamuje to znowu czuje opór i auto nawet jak dam luz auto jakby hamuje. to na pewno problem leży w układzie hamulcowym tak jak koledzy i koleżanki piszą zacisk(jarzmo) zatarty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bagsik Zgłoś #18 Napisano 11 Marca 2011 jeżeli mogę pomóc w tym temacie : miałem taki przypadek , ale w kole prawym , jest to bez znaczenia . Słaby mechanik wymieniał w moim pasku klocki i po tej wymianie zaczęło hamować jedno koło . Po około 20 tyś.km. skończył się wewnętrzny klocek od strony tłoczka . Przyczyna : podczas wymiany klocków wykrzywiono delikatnie prowadnice zacisk-jarzmo . Zacisk nie pracował odpowiednio i powodował bezustanne tarcie jednym klockiem . Zakupiłem nowe jarzmo , nowe tarcze i od tej pory sam naprawiam takie elementy . Ważną sprawą podczas wymiany klocków jest sprawdzenie szczelności gumek do prowadnic jarzma . Jeżeli ten element nie będzie odpowiednio pracował , to szkoda wymieniać klocki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mario1 Zgłoś #19 Napisano 11 Marca 2011 ja miałem podobny przypadek (w innym aucie) i przyczyną był "spuchnięty" przewód hamulcowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojerss Zgłoś #20 Napisano 11 Marca 2011 Dziś dzwoniłem do mechanika i nie umiał uwierzyć że kolo dalej sie grzeje, i choć pompa hamulcowa (abs), a ja sprawdzał dwa tygodnie temu, wyczyścił i stwierdził że jest dobra dziś powiedział że widocznie jest padnięta i do wymiany. Ale mam pytanie jeżeli pompa jest padnięta to jak na słabeusza w dziedziny mechaniki wydaje mi się że inne koła też by się nagrzewały a nie tylko jedne koło z lewej strony.A co do mechanika to powiedziałem mu o zacisku i on stwierdził że zacisk sprawdzał i był dobry. Dodam że kiedyś mialem też problem z esp, bylem u elektryka, okazało się że kabel był urwany gdzieś przy pompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach