Skocz do zawartości
sojerss

Przegrzewające sie lewe przednie koło.

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc

 

Mam poważny problem z lewym przednim kołem, czytając forum natykając sie na opisy o tego typu problemach wymienilem w swoim samochodzie już w tym momencie przewody hamulcowe, klocki hamulcowe, tłoczki w zacisku, pompa hamulcowa została sprawdzona i jest dobra, a lewe kolo dalej mi sie grzeje. Jadąc samochodem ponad 100 km na godzinę mam drgania w aucie a na kole mogę smażyć mięso. Proszę o pomoc bo jak tak dalej będzie z moim paskiem to włosów sie pozbęde:taksobie:taksobie:taksobie:taksobie.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś łożysko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łożysko !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak łożyska nie słychać to raczej łożysko to nie bedzie,bo już dawno by sie rozłeciało lub zatarło jak osiąga taką dużą temperature,przy kole jedynie wytworzyć wysoką temperature może jedynie tarcie klocka i tarczy ,obstawiał bym na zacisk i wymienił cały zacisk a nie tylko tłoczek w zacisku bo jak zacisk jest uszkodzony to wymiana samego tłoczka nic nie da takie jest moje zdanie

a łożysko jak pada daje o sobie znać wyje itd i przegrzane łożysko było by od razu słychać i długo by nie pociągło

Edytowane przez bolo02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakies odglosy wydobywaja sie z okolic kola?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana samego tłoczka hamulcowego nie wystarczy,należy także wyczyścić zacisk w środku tzn tam gdzie tłoczek chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś o wymianie tarcz a to też jest ważny element układu hamulcowego. Moim zdanie to typowy objaw nie odbijającego tłoczka skoro występują drgania przy takiej prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega nie napisał ze tarcza jest gorąca tylko koło, to o czymś swiadczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolega nie napisał ze tarcza jest gorąca tylko koło, to o czymś swiadczy

 

świadczy o tym że grzeją sie hamulce i nagrzewaja koło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnieś samochód jak się będzie koło grzało i sprawdź czy swobodnie się obraca (pewnie nie) rozchyl klocki hamulcowe i spróbuj pokręcić jeszcze raz. Wszystko będzie jasne.

 

Tak jak piszą koledzy wyżej, wymienia się cały zacisk.

 

Aha, jak wymieniałeś klocki to nie miałeś przypadkiem tych od strony tłoczka dużo mocniej zużytych?

Edytowane przez jerzy86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolega nie napisał ze tarcza jest gorąca tylko koło, to o czymś swiadczy

 

A twoim zdaniem od czego się koło "grzeje" od samych oporów toczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A twoim zdaniem od czego się koło "grzeje" od samych oporów toczenia?

Oczywiście że od hamulców

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki hamulcowe wymienialem u mechanika nie widzialem ich ale byly zużyte jak widzialem przed wymianą. Jeżeli chodzi o odgłos to jest dziwny... takie klupanie, wszystko sie trzesie a kierownica najbardziej rwie. A co do lożyska to sa do wymiany na pewno prawe bo świszcy lekko. Dziekuje wszystkim za wypowiedz jutro lece na Szrot po nowy zacisk :]

 

---------- Post added at 21:15 ---------- Previous post was at 21:13 ----------

 

jak wymienie i przetestuje to dam odpowiedz czy to byl zacisk. Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A twoim zdaniem od czego się koło "grzeje" od samych oporów toczenia?

 

nie miałeś chyba nigdy łożyska uszkodzonego bo myślisz ze felga może być goraca tylko od tarczy xD

felga może się też grzać od łożysk ...

 

nie upieram się przy tym ze to napewno łożysko tylko mówie ze jest taka możliwośc ...

 

Pozatym, jak by to były hamulce to myśle ze toważyszył by przy tym niezły SMRÓD z klocków ... a o tym kolega też nie pisał

Edytowane przez VirusAlfa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie się grzały trzy koła ,rozebrałem zaciski wyczyściłem, wymieniłem uszczelniacze , nasmarowałem smarem do zacisków i poskładałem do kupy i wszystko gra.Zapowietrzony hamulec też będzie powodował nacisk tłoczka na klocek i grzanie koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że opór w kole czuje po spalaniu na komputerze i jeżeli ponaciskam kilka razy na pedał hamulca koło sie jakby odblokowuje i spalanie jest mniejsze, ale znowu jak zachamuje to znowu czuje opór i auto nawet jak dam luz auto jakby hamuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam jeszcze że opór w kole czuje po spalaniu na komputerze i jeżeli ponaciskam kilka razy na pedał hamulca koło sie jakby odblokowuje i spalanie jest mniejsze, ale znowu jak zachamuje to znowu czuje opór i auto nawet jak dam luz auto jakby hamuje.
to na pewno problem leży w układzie hamulcowym tak jak koledzy i koleżanki piszą zacisk(jarzmo) zatarty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli mogę pomóc w tym temacie : miałem taki przypadek , ale w kole prawym , jest to bez znaczenia . Słaby mechanik wymieniał w moim pasku klocki i po tej wymianie zaczęło hamować jedno koło . Po około 20 tyś.km. skończył się wewnętrzny klocek od strony tłoczka . Przyczyna : podczas wymiany klocków wykrzywiono delikatnie prowadnice zacisk-jarzmo . Zacisk nie pracował odpowiednio i powodował bezustanne tarcie jednym klockiem . Zakupiłem nowe jarzmo , nowe tarcze i od tej pory sam naprawiam takie elementy . Ważną sprawą podczas wymiany klocków jest sprawdzenie szczelności gumek do prowadnic jarzma . Jeżeli ten element nie będzie odpowiednio pracował , to szkoda wymieniać klocki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mario1

ja miałem podobny przypadek (w innym aucie) i przyczyną był "spuchnięty" przewód hamulcowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dzwoniłem do mechanika i nie umiał uwierzyć że kolo dalej sie grzeje, i choć pompa hamulcowa (abs), a ja sprawdzał dwa tygodnie temu, wyczyścił i stwierdził że jest dobra dziś powiedział że widocznie jest padnięta i do wymiany. Ale mam pytanie jeżeli pompa jest padnięta to jak na słabeusza w dziedziny mechaniki wydaje mi się że inne koła też by się nagrzewały a nie tylko jedne koło z lewej strony.A co do mechanika to powiedziałem mu o zacisku i on stwierdził że zacisk sprawdzał i był dobry. Dodam że kiedyś mialem też problem z esp, bylem u elektryka, okazało się że kabel był urwany gdzieś przy pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności