Skocz do zawartości
bbartt1986

DPF-Fizyczne usunięcie bez programu. B6 2.0TDI BMP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam nadzieje ze nie zostanie ten post usunięty.

Mam do wszystkich pytanie, co może sie stac po fizycznym usunieciu DPF-a czyli otwarciu go i wyrzuceniu jego zawartosci i zamontowaniu spowrotem w jego miejsce lecz bez ingerencji w programie czyli wyłączenia go? Co mogłoby sie dziać?

Logicznie rzecz biorac. Jest filtr czastek stalych a przed nim umieszczony jest czujnik temp i cisnienia oraz sonda a za filtrem czujnik temp i cisnienia. W momencie kiedy filtr sie zapelnia i jest zbyt duza roznica cisnien komputer komp dostarcza dodatkowa dawke paliwa a co za tym idzie zwieksza sie temp spalania a w efekcie wypala sie filtr do momentu kiedy cisnienie sie wyreguluje.

Czyli w przypadku oproznienia wkladu filtra komputer powinien wskazywac na zerowe badz bliskie zeru zapelnienie filtra a co za tym idzie nie bedzie uruchamial procesu wypalania. Moze a raczej bedzie uruchamiac go PROFILAKTYCZNIE co 1200km czyli zwiekszona dawka paliwa pojdzie z dymem.

Moj wniosek jest taki ze po wyjeciu wkladu nie jest konieczne wylaczanie go a firmy czyt. tunerzy wylaczaja wypalanie PROFILAKTYCZNE.

Wiem ze to by było zbyt proste ale wlasnie w prostocie tkwi sekret :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego trzeba go wyłączyć z systemu bo jak sam napisałeś każdy komp porównuje ciśnienie przed i za ale to nie wszystko ciśnienie musi mieć też określoną wartość a nie jakąś tam . Oprócz tego każdy filtr jest kalibrowany ze sterownikiem odnośnie swoich parametrów . Jeżeli nie wyłączysz z systemu filtra DPF po jego usunięciu to sterownik zinterpretuje to jako błąd działania filtra (nie odpowiednie pomiary ) i auto przejdzie w stan serwisowy czyli 80km/h max .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli nie wyłączysz z systemu filtra DPF po jego usunięciu to sterownik zinterpretuje to jako błąd działania filtra (nie odpowiednie pomiary ) i auto przejdzie w stan serwisowy czyli 80km/h max .

 

No ok,a co powiesz na to ze od 3 dni jezdze z usunietym wkladem filtra bez jego wylacznia.Zadnych błedów,trybów awaryjnych etc. Czy odczulem jakas roznice? Pewnie, odrazu czuc ze bardziej i lzej reaguje na pedal gazu, spalanie mi spadlo no i slychac ze turbinka ma o wiele lzej. Nie wiem co o tym myslec. Z tego co wiem to powinien zauwazyc ze cos jest nie tak i przejsc w tryb serwisowy albo tez wywalic jakies bledy a tu nic sie nie dzieje. Dodam ze po podpieciu VAGA kanal 75 pokazuje zapelnienie w 0%. Jak myslicie? Jezdzic tak narazie i obserwowac co sie dzieje czy jechac wylaczyc to usrojstwo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co na to powiedzieć . Kolega usuwał DPF tylko w roczniku 2007 i niestety po wywaleniu samochód poszedł w tryb awaryjny i musiał go wywalić z systemu . Jak Twój nic nie krzyczy to bym spróbował na razie tak jeździć i obserwowałbym co się dzieje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tez tak zrobie. Postanowilem ze wymusze wypalanie i wtedy sie okaze co dalej bo albo przebieg wypalania zakonczy sie pozytywnie, albo przejdzie w tryb serwisowy i powywala jakies bledy. Ciekaw jestem tylko czy w przypadku trybu serwisowego bede mogł powrocic za pomoca VAGA w normalny tryb. Zobaczymy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego czytam twoja metode na dpf i jestem ciekaw co bedzie dalej ja swoj ostatnio czyscilem czyli wyciagnelem,wycielem wyczyscilem wspawalem i zlożylem a zaczynalem od 185% zapchania filtra i tryb awaryjny ,a czyszczenie polegalo na przepychaniu zapchanych dziurek filotra igla :)ale sie udalo :) jak bede mial wiecej czasu to dokladnie to opisze i wstawie zdjecia

Edytowane przez roziok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie tak zrobiłem, wywaliłem środek dpf-a i tak jeździłem, po ok 1000-1200 km przeszedł w tryb awaryjny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie. wycięty byl, ale po 4 dniach chcial go profilaktycznie wypalic a ze owe wypalanie nie dawalo mu zadnego efektu co jakies 15 min dawal mu dodatkowa dawke paliwa. z tylu niesamowita chmura dymu biało niebieskiego + smrod jak zza autosana:) wstawiona zostala poprawka na kompa i wszystko jest ok. spalanie spadło o ok 0,8 litra/100km. jest "sprytniejszy" no i turbinka świszczy. bo mu lżej na duszy się zrobiło.:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

i co dalej? wylaczyles go czy wstawiles nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a powiedzcie mi jak wyciągaliście ten filierek bo ja patrzyłem z góry i z dołu i tam strasznie mało miejsca jest praktycznie wydaje się ze bez odsunięcia silnika nie wylezie a jak jest na prawdę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez sie zastanawialem nad tym bo cala procedura wyciecia i wylaczenia tego kosztuje 1500zl - troche sporo moim zdaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie bo już raz opisywałem moja walkę z tym ustrojstwem udało się ale na krótko i auto miało nadal problem z wypaleniem filtra do końca i tryb awaryjny, miałem zamiar usunąć filtr całkowicie ale ciekawość ludzka rzecz wiec go zdemontowałem (przy wyciąganiu trzeba ławę na 2 cm opuścić bo nie wyjdzie ) obciąłem rurę od dupy strony bo miałem zamiar wyczyścić go koncentratem do czyszczenia kominków ,od strony wlotu do filtra wszystko wyglądało ok ale strona wylotu prawie wszystkie dziurki ,kanaliki wylotowe glownie w srodkowej czesci filtra były zapchane wiec zalałem go na noc ta chemia i rano rozczarowanie sadza się ładnie rozpuściła ale reszta nie wiec odciąłem po całości dekiel od wylotu i okazało się ze te dziurki zapchane są kamieniem takim jak w czajniku chyba od jakiś popiołów wiec teraz chemia na kamień ale nie pomogło wiec każda dziórkę udrożniłem igłą taka medyczna grubości 7 lub 8- ka parę godzin zeszło pózniej tylko zespawanie wszystkiego w całość i składanie auta i tak ze 184,6 % sadzy na początku po wszystkim było 17% ale jak tylko ruszyłem to samochód sam wypalił szybko do 0 i już od kilkunastu dni mam spokój dzisiaj sprawdzałem mam sadzy 6% a autem robie dziennie kilkadziesiąt km i korzystam z tych jego 170 koni.jutro wstawie kilka zdjec, jeśli ktoś ma jakieś pytanie chętnie odpowiem bo wszystko sam wykonałem

Edytowane przez roziok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnij o tych fotkach, bo chetnie pewnie wszyscy zobacza jak to wyglada. U mnie nie ma problemow zadnych z dpf ale tak czytam to i nosze sie z podwyzszeniem osiagow wlasnie wywalajac dpf i robiac mape, ale troche odrzuca mnie ten sam koszt wywalenia tego. Nie mowiac o programie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w Polsce, filtr DPF wpisany jest w dowodzie i sprawdzany jest na przegladzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie nic o DPF nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos kto się zna na temacie odrazu wyczuje ze filtra nie ma bo zapach spalin jest zupełnie inny,a co do ekologi to jaka w tym jest ekologia??? ze auto więcej pali, ze trzeba wymieniać te filtry? ( w serwisie krzyknęli mi 8 tys zl za nowy filtr:zeco) a na ich produkcji zarabia pewnie jakiś znajomy któregoś z europosłów.

Co do ceny wyciecia. to teraz i tak jest wmiare "okazyjna". ja zapłaciłem 1200 zł. ale ceny na samym początku jak to ustrojstwo weszlo to byly na poziomie ok 3 tysi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(przy wyciąganiu trzeba ławę na 2 cm opuścić bo nie wyjdzie )

mógłbyś przybliżyć o co chodzi z ta ława ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tak jak obiecałem wstawię kilka zdjęć z mojej regeneracji DPF.A z tą ławą to o to chodzi iż zeby filtr wyciągnąć trzeba odkrecić 6 śrób od dołu które ją trzymają i ona lekko opadnie i mamy wiecej miejsca aby go wyciągnąc .Najlepiej wszystko co jest do niego przykrecone poodkrecac i obrucic go tak aby uchwyt ktory jest do niego przyspawany był u gory.Oprócz tego ja odkreciłem jeszcze plastikową osłone przegubu wewnetrznego i czujnik temp,ten za turbo żeby go nie uszkodzic .A ławe sobie zaznaczylem na poczatku w ktorym miejsu byla zeby dobrze ja ustawic.Gdyby ktos byl zainteresowany to moge dokladnie mu opisac pokolei co i jak aby mu to sprawnie poszlo mi wyciagniecie i zlozenie zajelo po godzince czasu

SAM_0347.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0351.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0348.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0361.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0363.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

SAM_0365.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam tak jak obiecałem wstawię kilka zdjęć z mojej regeneracji DPF.A z tą ławą to o to chodzi iż zeby filtr wyciągnąć trzeba odkrecić 6 śrób od dołu które ją trzymają i ona lekko opadnie i mamy wiecej miejsca aby go wyciągnąc .Najlepiej wszystko co jest do niego przykrecone poodkrecac i obrucic go tak aby uchwyt ktory jest do niego przyspawany był u gory.Oprócz tego ja odkreciłem jeszcze plastikową osłone przegubu wewnetrznego i czujnik temp,ten za turbo żeby go nie uszkodzic .A ławe sobie zaznaczylem na poczatku w ktorym miejsu byla zeby dobrze ja ustawic.Gdyby ktos byl zainteresowany to moge dokladnie mu opisac pokolei co i jak aby mu to sprawnie poszlo mi wyciagniecie i zlozenie zajelo po godzince czasu
a może dla potomnych byś manuala zrobił i do warsztatu by się wstawiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK jak znajde chwile czasu to porobie zdjecia i opisze wszystko dokladnie co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności