Skocz do zawartości
g_b

Montaz wylacznika poduszki powietrznej pasazera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Potrzebuje zamontowac wylacznik poduszki powietrznej w schowku. czy ktos to juz moze robil??

Dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobno można to zrobić VAGIEM w adaptacji Airbag, lub u VW koszt miedzy 30-50 funtów ... szukam stronki jak coś znajdę to Ci prześlę :)

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek już to opisywał,pozwólcie ze Go zacytuję:

Napisał Marek

"Aktywowanie i dezaktywowanie (dopasowanie i kodowanie) poduszki bezpieczeństwa pasażera

 

Kodowanie komputera sterującego systemem poduszek bezpieczeństwa VAG

 

[15] Poduszka bezpieczenstwa > [07] Kodowanie komputera sterujacego

Podac numer kodu XXXXX (0-32000)

 

 

 

W celu umożliwienia używania fotelika dziecięcego, skierowanego tyłem do kierunku jazdy, istnieje możliwość zablokowania, a następnie ponownego uaktywnienia czołowej poduszki bezpieczeństwa pasażera, za pomocą VAG. Po zaprzestaniu używania fotelika, poduszka bezpieczeństwa powinna zostać ponownie uaktywniona.

Wyłączyć można tylko czołową poduszkę bezpieczeństwa pasażera. jeśli istnieją poduszki boczne lub kurtyny będą nadal aktywne. Opcja odłącznia poduszki jest przystosowane fabrycznie w powyższym celu.

 

Wyłączenie poduszki bezpieczeństwa po stronie pasażera

- rozłaczyć połączenie akumulatora z masą

- wymontować schowek po stronie pasażera.

- rozłaczyć złącze wtykowe od duszki bezpieczeństwa (wyciągnąć wtyczkę)

- włożyć specjalną wtyczkę z zestawu naprawczego 3B0 998 521 B w obudowę wtyczki komputera sterującego poduszką bezpieczeństwa.

- zamontować schowek

- podłaczyć połączenie akumulatora z masą

- podłączyć VAG

- włączyć zapłon

 

[15] Poduszka bezpieczenstwa > [10] Dopasowanie

Na wyświetlaczu zostanie wyświetlony aktualny numer wersji komputera sterującego,

- wprowadzić odpowiedni numer kanału (np. 01)

- w celu zablokowania poduszki bezpieczeństwa pasażera 00001

- w celu uaktywnienia poduszki bezpieczeństwa pasażera 00000

- [06] exit - wyłączyć zapłon

 

 

 

Uwaga!! 1

Lampka sygnalizacyjna K75 zapala się na około 4 sekundy i miga przez około 15 sekund. W ten sposób sygnalizuje wyłączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera.

 

Uwaga!! 2

Wyłączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera powinno się wykonać w autoryzowanej stcji obsługi gdzie odnotowany jest ten fakt w dokumentacji pojazdu oraz nalepina specjalna (naklejka) informująca o dokonaniu dezaktywacji poduszki pasażera

 

Uwaga!! 3

Po wyłączeniu lub uaktywnieniu jednostki poduszek bezpieczeństwa pasażera, wypełnić kartę rejestrową i przesłać ją do odpowiedniego centrum sprzedaży lub do importera w celu dokonania rejestracji i zmianę tę potwierdzić w ASO samochodów Volkswagen w „Książce przeglądów serwisowych”. W Niemczech wyłączenie lub uaktywnienie poduszki bezpieczeństwa musi zostać sprawdzone przez uznane urzędowo stanowisko kontrolne, np. TUV i potwierdzone wpisem w dokumentacji samochodu. Druga karta rejestracyjna musi być starannie przechowywana przez klienta (w dokumentacji samochodu), aż do uaktywnienia modułu poduszki bezpieczeństwa pasażera.

 

Uwaga!! 4

Poduszki bezpieczeństwa zakupione i zamontowane z nieznajomego źródła nie będą honorowane w przypadku nieszczęśliwego wypadku (jeśli zostanie zamontowana poduszka pochodząca z innego samochodu musi przejsć homologację Właściwej stacji ASO) W przypadku nie zastosowania się do przepisów odnośnie bezpieczeństwa i życia pasażerów właściciel może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej.

 

 

Poduszka kierowcy i pasażera

 

Poduszka pasażera jak i również klapka kokpitu są elementem wymiennym ale i również ze względu na proces produkcyjny może nieco sprawiać wrażenie odmiennej kolorystycznie. Czasami jest to złudzenie optyczne, spowodowane nieco innym tokiem produkcyjnym całego kokpitu i klapki poduszki powietrznej.

 

Czy były wymieniane te elementy ?? można to sprawdzić, ponieważ elementy te są fabrycznie numerowane symbolami i datą produkcji. Jeśli data produkcji klapki nie pokrywa się z datą produkcji auta (lub kokpitu, poduszki) można podejrzewać wymianę tego elementu."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki Panowie. wylaczylem poduszke wczoraj wagiemu kumpla (z zoltego leona o mocy 250bhp:zeco), ale jednak przydalby sie ten wylacznik... pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wyłączniki są już w rocznikach 2004-> w schowku i deaktywacja przez włożenie kluczyka i przekrecenie . Moze wiec poszukaj takiego wyłącznika jak często musisz wyłanczać . Pozdro .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wylacznik mam z audi a4 i a6. sa takie same. wizke mam a6. zdjalem schowek i nie ma zadnej kostki w okolicach gdzie byla w a6 i a4.... widze ze moga byc problemy. czy czesto musze wylaczac?? raczej tak... mam 1 dzieciaka i spodziewam sie na dniach 2. wiec starsza bedzie w foteliku podrozowac z przodu mlodsze z mama z tylu.. wiec ten wlacznik bedzie niezbedny prawde mowiac.... dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności