g_b Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2011 Witam wszystkich. Potrzebuje zamontowac wylacznik poduszki powietrznej w schowku. czy ktos to juz moze robil?? Dzieki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arekmalisz Zgłoś #2 Napisano 27 Lutego 2011 podobno można to zrobić VAGIEM w adaptacji Airbag, lub u VW koszt miedzy 30-50 funtów ... szukam stronki jak coś znajdę to Ci prześlę pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #3 Napisano 27 Lutego 2011 Marek już to opisywał,pozwólcie ze Go zacytuję: Napisał Marek "Aktywowanie i dezaktywowanie (dopasowanie i kodowanie) poduszki bezpieczeństwa pasażera Kodowanie komputera sterującego systemem poduszek bezpieczeństwa VAG [15] Poduszka bezpieczenstwa > [07] Kodowanie komputera sterujacego Podac numer kodu XXXXX (0-32000) W celu umożliwienia używania fotelika dziecięcego, skierowanego tyłem do kierunku jazdy, istnieje możliwość zablokowania, a następnie ponownego uaktywnienia czołowej poduszki bezpieczeństwa pasażera, za pomocą VAG. Po zaprzestaniu używania fotelika, poduszka bezpieczeństwa powinna zostać ponownie uaktywniona. Wyłączyć można tylko czołową poduszkę bezpieczeństwa pasażera. jeśli istnieją poduszki boczne lub kurtyny będą nadal aktywne. Opcja odłącznia poduszki jest przystosowane fabrycznie w powyższym celu. Wyłączenie poduszki bezpieczeństwa po stronie pasażera - rozłaczyć połączenie akumulatora z masą - wymontować schowek po stronie pasażera. - rozłaczyć złącze wtykowe od duszki bezpieczeństwa (wyciągnąć wtyczkę) - włożyć specjalną wtyczkę z zestawu naprawczego 3B0 998 521 B w obudowę wtyczki komputera sterującego poduszką bezpieczeństwa. - zamontować schowek - podłaczyć połączenie akumulatora z masą - podłączyć VAG - włączyć zapłon [15] Poduszka bezpieczenstwa > [10] Dopasowanie Na wyświetlaczu zostanie wyświetlony aktualny numer wersji komputera sterującego, - wprowadzić odpowiedni numer kanału (np. 01) - w celu zablokowania poduszki bezpieczeństwa pasażera 00001 - w celu uaktywnienia poduszki bezpieczeństwa pasażera 00000 - [06] exit - wyłączyć zapłon Uwaga!! 1 Lampka sygnalizacyjna K75 zapala się na około 4 sekundy i miga przez około 15 sekund. W ten sposób sygnalizuje wyłączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera. Uwaga!! 2 Wyłączenie poduszki bezpieczeństwa pasażera powinno się wykonać w autoryzowanej stcji obsługi gdzie odnotowany jest ten fakt w dokumentacji pojazdu oraz nalepina specjalna (naklejka) informująca o dokonaniu dezaktywacji poduszki pasażera Uwaga!! 3 Po wyłączeniu lub uaktywnieniu jednostki poduszek bezpieczeństwa pasażera, wypełnić kartę rejestrową i przesłać ją do odpowiedniego centrum sprzedaży lub do importera w celu dokonania rejestracji i zmianę tę potwierdzić w ASO samochodów Volkswagen w „Książce przeglądów serwisowych”. W Niemczech wyłączenie lub uaktywnienie poduszki bezpieczeństwa musi zostać sprawdzone przez uznane urzędowo stanowisko kontrolne, np. TUV i potwierdzone wpisem w dokumentacji samochodu. Druga karta rejestracyjna musi być starannie przechowywana przez klienta (w dokumentacji samochodu), aż do uaktywnienia modułu poduszki bezpieczeństwa pasażera. Uwaga!! 4 Poduszki bezpieczeństwa zakupione i zamontowane z nieznajomego źródła nie będą honorowane w przypadku nieszczęśliwego wypadku (jeśli zostanie zamontowana poduszka pochodząca z innego samochodu musi przejsć homologację Właściwej stacji ASO) W przypadku nie zastosowania się do przepisów odnośnie bezpieczeństwa i życia pasażerów właściciel może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej. Poduszka kierowcy i pasażera Poduszka pasażera jak i również klapka kokpitu są elementem wymiennym ale i również ze względu na proces produkcyjny może nieco sprawiać wrażenie odmiennej kolorystycznie. Czasami jest to złudzenie optyczne, spowodowane nieco innym tokiem produkcyjnym całego kokpitu i klapki poduszki powietrznej. Czy były wymieniane te elementy ?? można to sprawdzić, ponieważ elementy te są fabrycznie numerowane symbolami i datą produkcji. Jeśli data produkcji klapki nie pokrywa się z datą produkcji auta (lub kokpitu, poduszki) można podejrzewać wymianę tego elementu." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g_b Zgłoś #4 Napisano 27 Lutego 2011 dzieki Panowie. wylaczylem poduszke wczoraj wagiemu kumpla (z zoltego leona o mocy 250bhp:zeco), ale jednak przydalby sie ten wylacznik... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #5 Napisano 27 Lutego 2011 Te wyłączniki są już w rocznikach 2004-> w schowku i deaktywacja przez włożenie kluczyka i przekrecenie . Moze wiec poszukaj takiego wyłącznika jak często musisz wyłanczać . Pozdro . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g_b Zgłoś #6 Napisano 27 Lutego 2011 wylacznik mam z audi a4 i a6. sa takie same. wizke mam a6. zdjalem schowek i nie ma zadnej kostki w okolicach gdzie byla w a6 i a4.... widze ze moga byc problemy. czy czesto musze wylaczac?? raczej tak... mam 1 dzieciaka i spodziewam sie na dniach 2. wiec starsza bedzie w foteliku podrozowac z przodu mlodsze z mama z tylu.. wiec ten wlacznik bedzie niezbedny prawde mowiac.... dzieki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach