bodek1010 Zgłoś #1 Napisano 18 Lutego 2011 Witam. Czy ktoś mi podpowie jak sprawdzić czujnik doładowania turbiny umieszczony w przewodzie dolotowym od strony ścianko grodziowej (no chyba, że to jest czujnik od czegoś innego)? Może ktoś ma numery tego czujnika? Staram się namierzyć powód utraty mocy. Zaworki N18 i N75 sprawne, sztanga chodzi, a na bloku 11 wartości potrafią być zadziwiające tzn: ma być 1200 mbar, a mam 2200 mbar przy obrotach 3500 - 4000 obrotów.Podejrzewam czujnik doładowania, ale nie mam pewności. Silnik oczywiście 1,9 AFN - jakby ktoś pytał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 18 Lutego 2011 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7459&highlight=czujnik+do%B3adowania http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10967&highlight=czujnik+do%B3adowania http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=51054&highlight=czujnik+do%B3adowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danon14119 Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2011 Mi się wydaje, a przynajmniej u mnie tak jest, że przy obciążeniu w granicach 4000obr/min doładowanie jest 2200 mbar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1010 Zgłoś #4 Napisano 18 Lutego 2011 ale wartość wymagana jest dużo niższa od aktualnej i zastanawiam się czy czujnik nie "okłamuje" komputera i ten robi mi tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #5 Napisano 18 Lutego 2011 ale wartość wymagana jest dużo niższa od aktualnej i zastanawiam się czy czujnik nie "okłamuje" komputera i ten robi mi tryb awaryjny. Najczęściej przeładowanie wskazywane przez komp jest rzeczywistym i w Twoim przypadku raczej bym w tym kierunku poszukał. Wiem jednak co masz na myśli analizując 11... powiem też Ci, że cieszę się iż myslisz przy analizie danych. Z doświadczenia - MAP jak pada to mało kiedy pokazuje liniowo. Najczęściej odczyt stabilizuje się i zmienia w małych granicach. Czy da się go sprawdzić kompem- obojętnie co przeczytasz na tym forum czy innym- NIE da się sprawdzić MAP-a w 100 procentach kompem. Ty widzisz to co pokazuje komp a komp pokazuje to co mu podpowiada MAP. Zarówno MAP może żle pokazywać, jak i ECU źle interpretować prawidłowe odczyty z MAP-a. Mam nadzieję, że to w miarę czytelne . Prościej- aby miec pewność ja podkładam inny MAP, lub wpinam w dolot zegar analogowy, który pokazuje faktyczne ciśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1010 Zgłoś #6 Napisano 19 Lutego 2011 Dzisiaj poruszałem sztangą sterującą turbiną i okazało się, że ma za mały skok - czyli turbinka do czyszczenia. Po wyczyszczeniu znowu się podepnę i zobaczę co i jak z tym doładowaniem bo chyba się trochę zapędziłem z tym czujnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #7 Napisano 19 Lutego 2011 z tym doładowaniem bo chyba się trochę zapędziłem z tym czujnikiem. Ja też tak sądzę. Jeśli pokazuje w miarę liniowo a N75 wykluczyłeś wcześniej to trzeba iść w kierunku turbawki. Popatrz też na gruche bo france też lubią się spsuć. Mnie się jednak u Ciebie spodobało: zastanawiam się czy czujnik nie "okłamuje" komputera Mało tu wchodzę, ale jak już wejdę to widzę, że mało kto się zastanawia nad danymi które dostarcza mu komputer. Plusik kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1010 Zgłoś #8 Napisano 2 Marca 2011 Turbawka wyczyszczona i auto śmiga aż miło. Grucha na szczęście jest sprawna - tylko te ogromne ilości sadzy po zimie blokowały łopatki. Dzięki wszystkim za podpowiedzi w mojej (jak się okazało) błahej sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #9 Napisano 6 Czerwca 2011 Z doświadczenia - MAP jak pada to mało kiedy pokazuje liniowo. Najczęściej odczyt stabilizuje się i zmienia w małych granicach. Czy da się go sprawdzić kompem- obojętnie co przeczytasz na tym forum czy innym- NIE da się sprawdzić MAP-a w 100 procentach kompem. Ty widzisz to co pokazuje komp a komp pokazuje to co mu podpowiada MAP. Zarówno MAP może żle pokazywać, jak i ECU źle interpretować prawidłowe odczyty z MAP-a. Mam nadzieję, że to w miarę czytelne . Prościej- aby miec pewność ja podkładam inny MAP, lub wpinam w dolot zegar analogowy, który pokazuje faktyczne ciśnienie Czy mój problem może być w tym czujniku? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1318621#post1318621 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach