Skocz do zawartości
bodek1010

czujnik ciśnienia doładowania?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś mi podpowie jak sprawdzić czujnik doładowania turbiny umieszczony w przewodzie dolotowym od strony ścianko grodziowej (no chyba, że to jest czujnik od czegoś innego)? Może ktoś ma numery tego czujnika? Staram się namierzyć powód utraty mocy. Zaworki N18 i N75 sprawne, sztanga chodzi, a na bloku 11 wartości potrafią być zadziwiające tzn: ma być 1200 mbar, a mam 2200 mbar przy obrotach 3500 - 4000 obrotów.Podejrzewam czujnik doładowania, ale nie mam pewności.

Silnik oczywiście 1,9 AFN - jakby ktoś pytał icon_smile.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, a przynajmniej u mnie tak jest, że przy obciążeniu w granicach 4000obr/min doładowanie jest 2200 mbar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale wartość wymagana jest dużo niższa od aktualnej i zastanawiam się czy czujnik nie "okłamuje" komputera i ten robi mi tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wartość wymagana jest dużo niższa od aktualnej i zastanawiam się czy czujnik nie "okłamuje" komputera i ten robi mi tryb awaryjny.

 

Najczęściej przeładowanie wskazywane przez komp jest rzeczywistym i w Twoim przypadku raczej bym w tym kierunku poszukał. Wiem jednak co masz na myśli analizując 11... :) powiem też Ci, że cieszę się iż myslisz przy analizie danych. Z doświadczenia - MAP jak pada to mało kiedy pokazuje liniowo. Najczęściej odczyt stabilizuje się i zmienia w małych granicach. Czy da się go sprawdzić kompem- obojętnie co przeczytasz na tym forum czy innym- NIE da się sprawdzić MAP-a w 100 procentach kompem. Ty widzisz to co pokazuje komp a komp pokazuje to co mu podpowiada MAP. Zarówno MAP może żle pokazywać, jak i ECU źle interpretować prawidłowe odczyty z MAP-a. Mam nadzieję, że to w miarę czytelne :). Prościej- aby miec pewność ja podkładam inny MAP, lub wpinam w dolot zegar analogowy, który pokazuje faktyczne ciśnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj poruszałem sztangą sterującą turbiną i okazało się, że ma za mały skok - czyli turbinka do czyszczenia. Po wyczyszczeniu znowu się podepnę i zobaczę co i jak z tym doładowaniem bo chyba się trochę zapędziłem z tym czujnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tym doładowaniem bo chyba się trochę zapędziłem z tym czujnikiem.

 

Ja też tak sądzę. Jeśli pokazuje w miarę liniowo a N75 wykluczyłeś wcześniej to trzeba iść w kierunku turbawki. Popatrz też na gruche bo france też lubią się spsuć.

 

Mnie się jednak u Ciebie spodobało:

 

zastanawiam się czy czujnik nie "okłamuje" komputera

 

Mało tu wchodzę, ale jak już wejdę to widzę, że mało kto się zastanawia nad danymi które dostarcza mu komputer. Plusik kolego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbawka wyczyszczona i auto śmiga aż miło. Grucha na szczęście jest sprawna - tylko te ogromne ilości sadzy po zimie blokowały łopatki. Dzięki wszystkim za podpowiedzi w mojej (jak się okazało) błahej sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z doświadczenia - MAP jak pada to mało kiedy pokazuje liniowo. Najczęściej odczyt stabilizuje się i zmienia w małych granicach. Czy da się go sprawdzić kompem- obojętnie co przeczytasz na tym forum czy innym- NIE da się sprawdzić MAP-a w 100 procentach kompem. Ty widzisz to co pokazuje komp a komp pokazuje to co mu podpowiada MAP. Zarówno MAP może żle pokazywać, jak i ECU źle interpretować prawidłowe odczyty z MAP-a. Mam nadzieję, że to w miarę czytelne . Prościej- aby miec pewność ja podkładam inny MAP, lub wpinam w dolot zegar analogowy, który pokazuje faktyczne ciśnienie

 

Czy mój problem może być w tym czujniku?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1318621#post1318621

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności