Rastaman Zgłoś #1 Napisano 17 Lutego 2011 Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie regulacji zasięgu świateł. A mianowicie czy jest możliwość aby przy włączeniu świateł mijania światła wykonały tzw test silniczków reflektorów. Czyli aby światła "opuściły się" do dołu a potem wróciły do swojej pozycji (tzn tak jak na przełączniku regulacji świateł) Już mówię skąd taki pomysł. A mianowicie byłem ostatnio u diagnosty i pytałem się w jaki sposób sprawdza on czy auto wyposażone w lampy ksenonowe ma tzn. system samopoziomowania. Oznajmił mnie że jeżeli lampy po włączeniu pójdą choć trochę do dołu a potem wrócą do swojej pozycji to dla niego to jest znak że auto jest w ten system wyposażony. Wiem że to strasznie wolno te światła się opuszczają, ale chodzi o sam fakt że dało by się może delikatnie mówiąc oszukać diagnostę, aby podbił dowód. (chodzi mi czy da się to zrobić vagiem a może w jakiś inny sposób) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 17 Lutego 2011 znajmił mnie że jeżeli lampy po włączeniu pójdą choć trochę do dołu a potem wrócą do swojej pozycji dokłądnie tak jest Jeśli masz manualne ustawianie świateł to nic nie zdziałasz vagiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #3 Napisano 17 Lutego 2011 [ Wiem że to strasznie wolno te światła się opuszczają, ale chodzi o sam fakt że dało by się może delikatnie mówiąc oszukać diagnostę, aby podbił dowód. (chodzi mi czy da się to zrobić vagiem a może w jakiś inny sposób) Czy aż tak wolno?? No ja bym nie powiedział. U mnie robi się to dość szybko - ok. 3-5 sek. po uruchomieniu auta. Ale nie rozumiem po co chcesz oszukiwać diagnostę? Masz chińskie pseudo xenony? Jeżeli masz dorabiane światła (xenony) to diagnosta wchdząc do auta, zauważy że masz manualną regulację świateł (przy xenonie tego nie ma) no i wtedy jest jasne że masz je dokładane. Vagiem możesz jedynie zrobić test lub adaptację xenonów (ori) - pod warunkiem że je masz (czujniki sterownik no i żeby też to wszystko było razem podłaczone). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcicha1 Zgłoś #4 Napisano 18 Lutego 2011 Wojciechpop właśnie się składa, że razem z rastaman2x chcemy zrobić vw z takimi światłami. I dodam, że lampy są z homologacją pod D2S, wiec nie ma tu mowy o pseudo, bo pseudo to mi się kojarzy z żarnikiem w zwykłej lampie bądź zwykłej soczewce. Wiec jeżeli chodzi o same światła i spryski to bez obaw. Chodzi nam tylko o samopoziomowanie. Mając na myśli "oszukać diagnostę" mieliśmy na myśli, że nie jest to w jego kompetencji żeby zaglądać, aż tak mocno w instalacje. Dla niego jeżeli tak jak pisal rastaman2x wystarczającym dowodem na to że jest system samopoziomowania jest "ruch" lamp. (Wiem że to nie jest nigdzie napisane, że we wszystkich orginalnie montowanych ksenonach musi być wykonany "ruch" lamp, ale nie o to się rozchodzi) I proszę o pisanie bardziej na temat. Czyli czy jest możliwość może w jakiś inny sposób zrobić tak aby te lampy się same opuściły. Może jakiś przekaźnik?! Jak tak to jaki?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #5 Napisano 18 Lutego 2011 Wojciechpop właśnie się składa, że razem z rastaman2x chcemy zrobić vw z takimi światłami. I dodam, że lampy są z homologacją pod D2S, wiec nie ma tu mowy o pseudo, bo pseudo to mi się kojarzy z żarnikiem w zwykłej lampie bądź zwykłej soczewce. Wiec jeżeli chodzi o same światła i spryski to bez obaw. Chodzi nam tylko o samopoziomowanie. Mając na myśli "oszukać diagnostę" mieliśmy na myśli, że nie jest to w jego kompetencji żeby zaglądać, aż tak mocno w instalacje. Dla niego jeżeli tak jak pisal rastaman2x wystarczającym dowodem na to że jest system samopoziomowania jest "ruch" lamp. (Wiem że to nie jest nigdzie napisane, że we wszystkich orginalnie montowanych ksenonach musi być wykonany "ruch" lamp, ale nie o to się rozchodzi) I proszę o pisanie bardziej na temat. Czyli czy jest możliwość może w jakiś inny sposób zrobić tak aby te lampy się same opuściły. Może jakiś przekaźnik?! Jak tak to jaki?! Ja trochę z innej beczki,chodzi mi o to czy na pewno we wszystkich lampach ori xenonowych fabrycznych musi być test poziomowania?ponieważ w hondzie cr-v z 2010r nie poziomują się lampy po włączeniu ich,widać że po załadowaniu obniżają się,ale nie ma testu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcicha1 Zgłoś #6 Napisano 19 Lutego 2011 pawelb6 z tego co się orientuję to nawet nowe auta z homologacją na ksenony nie spełniają wszystkich warunków odnośnie ksenonów. (tylko nie pamiętam czy chodziło o samopoziomowanie czy o spryskiwacze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #7 Napisano 19 Lutego 2011 Wojciechpop właśnie się składa, że razem z rastaman2x chcemy zrobić vw z takimi światłami. I dodam, że lampy są z homologacją pod D2S, wiec nie ma tu mowy o pseudo, bo pseudo to mi się kojarzy z żarnikiem w zwykłej lampie bądź zwykłej soczewce. Wiec jeżeli chodzi o same światła i spryski to bez obaw. Chodzi nam tylko o samopoziomowanie. Mając na myśli "oszukać diagnostę" mieliśmy na myśli, że nie jest to w jego kompetencji żeby zaglądać, aż tak mocno w instalacje. Dla niego jeżeli tak jak pisal rastaman2x wystarczającym dowodem na to że jest system samopoziomowania jest "ruch" lamp. (Wiem że to nie jest nigdzie napisane, że we wszystkich orginalnie montowanych ksenonach musi być wykonany "ruch" lamp, ale nie o to się rozchodzi) I proszę o pisanie bardziej na temat. Czyli czy jest możliwość może w jakiś inny sposób zrobić tak aby te lampy się same opuściły. Może jakiś przekaźnik?! Jak tak to jaki?! bardzo prosto jest to wykonac przy kwocie około 40 PLN (może możnai taniej) potrzebny bedzie przekaznik elekroniczny czasowy (około 30 pln) rezystor około (0,30 pln) regulacja manualna to nic innego jak potencjometr. Mierzymy więc rezystancje na najniższym ustawieniu swiateł, i taki rezystor kupijemy. przekaznik czasowy ustawiamy tak ze po podaniu napiecia załancza sie na 2-5 sek (zalezy ile nam potrzeba) styki przekaznika łączymy tak zeby podczas załączenia odcinał orginalny potencjometr a wstawiał tam nasz rezystor. zasada działania bedzie taka ze po włączeniu swiatel przekaznik dostaje napiecie i załancza nam rezystor zamiast orginalego potencjometru i swiatła jadą w dół na czas jaki ustawiamy na przekazniku. po ustawionym czasie załancza sie spowrotem potencjometr i światła wracają do pozycji jaką mamy ustawiona. jak strasznie trzeba bedzie schemat i dane przekaznika to jak wytrzeźwieje pozddrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcicha1 Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2011 Dzięki rosiek za podpowiedź. Jeżeli chodzi o przekaźnik to wiem gdzie można takowy nabyć. Zastanawiałem się jeszcze nad zestawem do samopoziomowania ze strony ksenonowe.pl. Tylko prosiłbym o wypowiedź osób, które miały styczność z czymś takim, a nie odpowiedzi typu "to pewnie badziew bo działa tak i tak" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cyprus Zgłoś #9 Napisano 25 Lutego 2011 System poziomowania z xenonowe.pl miałem w swoich rękach. Wrócił do nich tak szybko jak dostarczył mi go kurier. Już tłumaczę dlaczego. Otóż WTYCZKI które rzekomo miały pasować nie pasowały do silników z paska. Instaluje oryginalne lampy, chciałem się ratować tym układem, lecz niestety (a może stety ) kompletuje ori instalacje. Brak mi tylko przedniego czujnika z uchwytami i wtyczek pod sterownik i owy czujnik. Jedynie co, to mogę pochwalić obsługę z xenonowe.pl, wysyłka za free, bezproblemowy (szybki) zwrot gotówki ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #10 Napisano 26 Lutego 2011 Brak mi tylko przedniego czujnika z uchwytami i wtyczek pod sterownik i owy czujnik. Kup sobie w ASO. Wtyczka do sterownika kosztuje coś około 12,00 PLN, do czujnka jest droższa, coś około 35,00 PLN. O ile do czujnków można kupić razem z czujnikiem o tyle do sterownika jest bardzo ciężko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cyprus Zgłoś #11 Napisano 26 Lutego 2011 Wtyczka do sterownika kosztuje coś około 12,00 PLN No to na tą się skuszę, zaś czujnik przedni będę chciał kupić wraz z tą wtyczką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hudek Zgłoś #12 Napisano 9 Kwietnia 2011 Panowie a znacie może przyczynę nie działania regulacji świateł dodam że bezpiecznik 20 i 21 jest okej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 9 Kwietnia 2011 Panowie a znacie może przyczynę nie działania regulacji świateł dodam że bezpiecznik 20 i 21 jest okej to może silniczki padły lub przewody kostki się obluzowały nie stykają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #14 Napisano 10 Marca 2013 Przepraszam za odgrzewanie, ale może warto. Dzisiaj dołożyłem u siebie w 3B taki właśnie patent, jaki opisał kolega w pierwszym poście. Malutka płytka z układem scalonym, wpięta w oryginalną instalację regulatora wysokości lamp. Po włączeniu zapłonu i świateł, układ automatycznie obniża lustra i powraca do pierwotnego ustawienia, całość trwa około 3-4 sekundy. Dodatkowo jest wyposażony w wyłącznik i regulator czasu trwania testu. Zalety: - nie tniemy oryginalnej instalacji - nikt się nie przyczepi za brak samopoziomowania przy xenonie - możliwość regulacji czasu trwania testu - wyłącznik pozwalający wyłączyć układ Wady - jest to tylko "ściema" i w żaden sposób nie wpływa na ustawienie świateł Ja niestety jestem ciemny w temacie elektroniki, moduł został wykonany przez mojego kumpla, jeśli ktoś będzie zainteresowany kupnem czegoś takiego, proszę o PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach