Russo17 Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2011 witam wszystkich, na początek trochę wstępu: mailem problem z radiem FM i CB (znany wątek) i po sprawdzeniu wszystkich połączeń antenowych i kabli okazało się że całą winę za szumienie radia FM i CB ponoszą w moim pasku przetwornice, więc nie wiele się zastanawiając przyszedł czas aby zakupić nowe ponieważ te co miałem były podróbką z allegro za 50 zł za sztukę więc nic dziwnego że zakłócały :mlask polecam przetwornice takich firm jak ori lub hella sa to przetwornice pewne i na pewno nie będą zakłócać pracy FM lub CB a ponadto posiadają oryginalne kostki co ułatwi ich montaż - tylko jest jeden mankament ich cena! i tu pragnę w tym momencie podziękować naszemu koledze z forum to jest Krawcol82 który jest naprawdę dobrym specjalistą w tej dziedzinie - on zaproponował mi zakup przetwornic od TOYOTY AVENSIS firmy DENSO lub Koito które są porównywalne pod względem jakości do hella czy ori a dużo tańsze, (fajnie był było zakupić przetwornice razem z wtyczka od zasilania), no to bierzemy się za wymianę: pierwszym kokiem będzie znalezienie przetwornic już zamontowanych w naszym pasku a czasami może to być nie mały problem bo niektórzy tak je montuje ze trzeba ściągać cały przedni zderzak aby je znaleźć, dobra mamy przetwornice na wierzchu (w tym momencie watro zrobić zdjęcia ich podłączenia - może czasami się nam przydać), w pierwszej kolejności odczepiamy kostkę zasilającą przy przetwornicy a następnie jeżeli żarnik jest podączony z przetwornica kosatkami to odczepiamy je, a jak kable z przetwornicy do żarnika są zlutowane przecinamy je, (należy zachować szczególna ostrożnośc podczas tych działań ponieważ prąd który wychodzi z przetwornicy jest to prąd o bardzo wysokim napięciu). Więc mamy przetwornice już wyjęte. Jest kilka możliwości podłączenia nowych przetwornic i zależą one od tego czy kupiliśmy kostki zasilające razem z nowymi przetwornicami (dotyczy przetwornic od toyoty), i jak stara przetwornica była podłączona z żarnikiem, jeżeli kostkami to możemy je odciąć i zaadoptować do nowych przetwornic, W tym momencie należ wspomnieć iż zestawy HID czyli tak zwane nieoryginalne nie są połączone z żarnikami wtyczką D2S tylko w sposób wyżej opisany, (dotyczy przetwornic od TOYOTY) więc jeżeli kupiliśmy kostki razem z przetwornicami to przy naszym pasku odcinamy stare kostki i lutujem nowe pamiętają o tym aby nie pomylić plusa z minusem, przy tym możemy po zlutowaniu kabli użyć koszulek termokurczliwych i dobrze zawinąć je taśma izolacyjną, jeżeli nie memy koszulek to sama taśma wystarczy ale należy użyć jej więcej :mlask a co jeżeli nie kupiliśmy przetwornic razem z kostka zasilającą? można w tym momencie użyć konektorków - odciąć wtyczkę w passacie na każdy z dwóch kabi założyć konektorki, dobrze zaizolować i gotowe. A jeżeli mamy przetwornice hella lub ori to sprawy nie ma ponieważ kostka która jest w naszym passacie będzie do nich pasowała, Teraz sprawa podłączania żarnika pod nowe przetwornice, jak pisałem, wcześniej można zaadoptował wtyczki od starej przetwornice odcinając je razem z kablem od niej i przylutowując do nowej, oczywiście wcześniej należ od nowej przetwornicy odciąć końcówkę D2S i tam przylutować te dwa kable :mlask jeżeli podłączymy je odwrotnie nic się nie stanie po prostu żarnik nie zaświeci, oczywistym jest że jak nie mam wtyczek ze starej przetwornicy to lutujemy po odcięciu końcówki D2S bezpośrednio do kabli od żarnika, wszystko składamy - podłączamy zasilanie pod nowe przetwornice (należy zachować szczególna ostrożność) i cieszymy się słuchaniem radia bez zakłóceń, Pisząc ten post starałem się jak najlepiej opisać całą operację, a ponadto robiąc to w moim pasku chciałem zrobić to jak najmniejszym kosztem, jeżeli ktoś ma dużo kasy może kupić adapter pod D2S i nie bawić się w lutowanie :mlask Podziękowania za pomoc przy tej operacji dla forumowiczów : Krawcol82 , NiemoR , falla_x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2011 No to ja dołączę pod to moje małe foto-story, które popełniłem nieco ponad rok temu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=725526#post725526 Igor, cieszę się, że jesteś zadowolony z nowego zestawu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NiemoR Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2011 Super, że pozbyłeś się szumów , pewnie sporo ludzi uderzy do Ciebie bo to popularny problem. Trzymaj się i dziel wiedzą. Pozdawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2011 u mnie w zmniejszeniu zakłóceń pomogło wykonanie ekranu kabli i samych przetwornic oraz podłączenie tych ekranów i masy z przetwornic bezpośrednio do karoserii. Dodatkowo założyłem kostki ferrytowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Russo17 Zgłoś #5 Napisano 14 Lutego 2011 kolego dezerter_sdz powiedz mi z czego wykonałeś ekrany kabli i przetwornic? ja wcześniej zastosowałem ta metodę używając do tego sreberka z kwiaciarni obwijając nim przetwornice ale nic nie pomogło, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2011 Jeśli przetwornice są nieoryginalne to praktycznie nie da się wyeliminować zakłóceń pochodzących od nich. W skrajnych przypadkach potrafią zakłócać pracę elektroniki w aucie. Tak więc panowie tylko oryginalne przetwornice i mamy spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepik Zgłoś #7 Napisano 3 Maja 2011 Witam,mam problem z przetwornicami HID które zakłócają mi CB.Czytałem Twój wątek na forum odnośnie podłączenia przetwornic od TOYOTY AVENSIS. Kupiłem przetwornice KOITO na naklejce jest napisane że żarniki powinno się stosować D4S,D4R,jak to robiłeś to miałeś te właśnie żarniki które stosuje się właśnie w w/w przetwornicach TOYOTY czy lutowałeś te które miałeś już założone wcześniej w samochodzie w pasacie. Ja właśnie zrobiłem ten myk ale żarniki lutowałem z zestawu HID po podłączeniu już całości w samochodzie odpalają światła i po chwili gasną i tak jest cały czas, możesz napisać jakie żarniki zastosowałeś bo nie wiem gdzie zrobiłem błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #8 Napisano 3 Maja 2011 Witam,mam problem z przetwornicami HID które zakłócają mi CB.Czytałem Twój wątek na forum odnośnie podłączenia przetwornic od TOYOTY AVENSIS. Kupiłem przetwornice KOITO na naklejce jest napisane że żarniki powinno się stosować D4S,D4R,jak to robiłeś to miałeś te właśnie żarniki które stosuje się właśnie w w/w przetwornicach TOYOTY czy lutowałeś te które miałeś już założone wcześniej w samochodzie w pasacie. Ja właśnie zrobiłem ten myk ale żarniki lutowałem z zestawu HID po podłączeniu już całości w samochodzie odpalają światła i po chwili gasną i tak jest cały czas, możesz napisać jakie żarniki zastosowałeś bo nie wiem gdzie zrobiłem błąd. Jeśli chcesz, żeby przetwornice Denso/Koito działały z palnikami z zestawu HID, to musisz się zaopatrzyć w przetwornice D2S/D2R (te srebrne). Doczytaj dokładnie mój temat o tri-xenonie. Palniki z zestawu HID nie "zagadają" z przetwornicami D4S/D4R, bo tam są inne napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepik Zgłoś #9 Napisano 4 Maja 2011 RUSSO17 tamte przetwornice oddałem kupiłem drugie obciąłem kostki i polutowałem na stałe.Działa bez zarzutów. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Russo17 Zgłoś #10 Napisano 5 Maja 2011 fajnie ze jesteś zadowolony,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eso Zgłoś #11 Napisano 7 Stycznia 2012 Jeśli chcesz, żeby przetwornice Denso/Koito działały z palnikami z zestawu HID, to musisz się zaopatrzyć w przetwornice D2S/D2R (te srebrne). Doczytaj dokładnie mój temat o tri-xenonie.Palniki z zestawu HID nie "zagadają" z przetwornicami D4S/D4R, bo tam są inne napięcia. jezeli zamontuje przetwornce hella i przejsciowke jak na aukcji dalej bedzie zaklocac? http://allegro.pl/przewod-d2s-d2r-xenon-xenony-przejsciowka-hid-i2025550676.html mam helle przetwornice i h7 palnik hid. a jak wyglada sprawa jezeli wytne wtyczke d2s i wlutuje przewod blisko zarnika hid h7 dalej bedzie zaklocac? pewnie trzeba bedzie zrobic oplot? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #12 Napisano 7 Stycznia 2012 jezeli zamontuje przetwornce hella i przejsciowke jak na aukcji dalej bedzie zaklocac? http://allegro.pl/przewod-d2s-d2r-xe...025550676.html mam helle przetwornice i h7 palnik hid Te przejściówki nie są drogie-ja bym z nimi spróbował. Swojego czasu lutowałem kable, bo był problem, żeby te przejściówki kupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eso Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2012 Te przejściówki nie są drogie-ja bym z nimi spróbował. Swojego czasu lutowałem kable, bo był problem, żeby te przejściówki kupić. tak tez zrobie. jak lutowales te przewody to owijales je czyms bo chodzi mi o to czy przetwornica sama w sobie robi te zaklocenia czy juz przewod z przetwornicy na zarnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #14 Napisano 7 Stycznia 2012 jak lutowales te przewody to owijales je czyms Tylko owinąłem grubą warstwą izolacji. Przetwornice miałem Denso, palnik xenonowy jakiś tani chiński i zakłóceń nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eso Zgłoś #15 Napisano 8 Stycznia 2012 tez zastanawiam sie czy kupic denso czy hella. niby hella sa hermetyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo2955 Zgłoś #16 Napisano 8 Stycznia 2012 koledzy ja u sibbie kable owinolem tasma aluminiowa do kominkow jest zbrojona i dobrze trzyma mozna ja dostac w kazdym sklepie gdzie maja systemy wentylacji i ogrzewania i na dodatek mozna ja zmasowac z obudowa przetwornicy bo jest przewodzaca a na nia czarna izolacje i jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burgund Zgłoś #17 Napisano 15 Stycznia 2012 Witam, mam pytanie odnośnie przetwornic, od toyoty avensis pasują (firmy koito denso) moje pytanie brzmi czy będą pasowały od renault np vel satis ?? Wyglądają tak samo, parametry mają takie same tylko do renault'a są jeszcze tańsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #18 Napisano 15 Stycznia 2012 (edytowane) Witam, mam pytanie odnośnie przetwornic, od toyoty avensis pasują (firmy koito denso) moje pytanie brzmi czy będą pasowały od renault np vel satis ?? Wyglądają tak samo, parametry mają takie same tylko do renault'a są jeszcze tańsze. Denso/Koito robiło te same przetwornice do Toyoty/Lexusa i do Renault. To jest ta sama przetwornica, tylko naklejką się różni. Np: http://allegro.pl/przetwornica-lamp-xenon-renault-vel-satis-nissan-i2041582010.html http://allegro.pl/przetwornica-xenon-koito-toyota-avensis-lexus-2005-i2008923044.html Edytowane 15 Stycznia 2012 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burgund Zgłoś #19 Napisano 15 Stycznia 2012 Dzięki, tak myślałem.Chyba się na nie zdecyduje, pewna firma i z tego co czytam polecacie.Używka 150x2 + przejściówki na żarnik 19x2 i mam nadzieje że sianie na CB ustanie, o czym poinformuje. Myślałem jeszcze nad tymi przetwornicami z procem MCU firmy Atmel, ale nic o nich nie mogę znaleźć. http://allegro.pl/xenony-mcu-przetwornica-cyfrowa-digital-xenon-hid-i2041770157.html dzięki, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyw1ol_87 Zgłoś #20 Napisano 15 Stycznia 2012 ja do mojego paska kupiłem używane przetwornice firmy hella z opla omegi i po złożeniu wszystkiego w całość razem z chińskimi żarnikami mam tak, że czasem muszę kilka razy włączyć światła, aby żarnik zaskoczył i zapalił się. Czasem jest tak że oba się włączą, a za sekundę zgaśnie jeden lub drugi - rzadko gasną oba jednocześnie,- albo lewy albo prawy. Załapuje dopiero tak po 4 może 5 razem i świeci. Po dłuższej jeździe (oczywiście z włączonymi światłami) po zgaszeniu świateł i ponownym uruchomieniu ich w nieznacznym odstępie czasu problem ten nie występuje. Dodam, że w sumie zgroza ta występuje podczas pierwszego uruchomienia silnika po dłuższej przerwie w jeździe jak silnik jest zimny...później jest w porządku. Co to może być? PS. Przed montażem przetwornic Hella miałem chińskie przetwornice slim i te same żarniki i nie sprawiały takich problemów. Cieszę się tylko, że pozbyłem się zakłóceń które miałem na CB:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach