Skocz do zawartości
lepper

Kontrolka ladowania passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z licznikiem/zegarami, a mianowicie jakies 2 lata temu padl mi regulator napiecia w alternatorze.Wiadomo zaraz wszystkie kontroli sie zaswiecily i d**a.Naprawilem alter. wymienione zostaly diody i nowy regulator napiecia.Wszystko OK napiecie i prad prawidlowy, dziala wszystko prawidlowo i alternator tez laduje. Ale kontrolka ladowania na zegarach mi sie swieci do dnia dzisiejszego.Nie wiem co sie moglo stac mojemu licznikowi, przymierzalem sie nawet do kupna nowego (aby pozbyc sie tej zepsutej kontrolki) ale juz tego z 1/2 FIS od wersji po lifcie z tym ze nie wiem czy bedzie pasowac i czy bedzie dzialac prawidlowo.

 

Moze ktos wie wogole co mi sie stalo i czy da sie to naprawic.Podkreslam ze ladowanie jest OK bo bylo sprawdzane juz przez kilku elektrykow i mnie samego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu przewodów od alternatora (możesz zostawić ten gruby) kontrolka powinna zgasnąć - ona jest zasilana z licznika, a masę ma na alternatorze, gdy alternator ładuje, na przewodzie pojawia się +12 zamiast masy i kontrolka gaśnie. Sprawdź najpierw czy kontrolka gaśnie po wypięciu tych dwóch przewodów od alternatora - jeśli nie, to przewód ma gdzieś zwarcie z masą. Jeśli gaśnie, napisz, powiemy co dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem.jak odpalam rano kontrolka sie pali a po pewnym czasie jazdy gasnie.o co chodzi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam podobny problem.jak odpalam rano kontrolka sie pali a po pewnym czasie jazdy gasnie.o co chodzi???

 

Sprawdzenie alternatora prawdę Ci powie.Podejrzewam kończące się szczotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z alternatorem jak jechalem to zaswiecilo mi sie kontrolka ladowania a po chwili zaczelo mrugac stanelem a w alternatorze uzwojenie sie pali zgasilem silnik i nic sie niedzialo jak zapalilem na nowo to kontrolka zgasla i wygladalo wszystko ze jest dobrze so sadzicie czy trzeba wymienic alternator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam problem z alternatorem jak jechalem to zaswiecilo mi sie kontrolka ladowania a po chwili zaczelo mrugac stanelem a w alternatorze uzwojenie sie pali zgasilem silnik i nic sie niedzialo jak zapalilem na nowo to kontrolka zgasla i wygladalo wszystko ze jest dobrze so sadzicie czy trzeba wymienic alternator
w alternatorze uzwojenie sie pali
czy chodzi ci o ogień ??

pewnie szczotki się skończyły lub łożyska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ognia niebylo tylko sie iskrzylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ognia niebylo tylko sie iskrzylo

 

Przy spalonych szczotkach się nie iskrzy więc to nie to.A skoro ładowanie przestało świecić tzn.że nadal coś jest nie tak jeżeli są takie objawy.Odpal auto i sprawdź miernikiem czy jest ładowanie-powinno być od 13,8V do 14,2V

Myślę jednak że alternator zakończył swój żywot ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto odpala a ladowanie jest 14,3v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
auto odpala a ladowanie jest 14,3v

 

Więc możliwości są dwie-regulator napięcia,bądź wysypane łożyska co wiąże się z nadmiernym luzem i powodowaniem zwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, jak by mu regulator poszedł, to nie miałby poprawnego ładowania. Czasem, jak porysowane są pierścienie ślizgowe to iskrzy ze szczotek. Dobrze by było sprawdzić wizualnie szczotki i oczywiście łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli kontrolka zgasła to "nie panikował bym " może po prostu między uzwojenie stojanu dostała się wilgoć lub jakiś brud a izolacja uzwojenia była przerwana i niefortunnie nastąpiło zwarcie co spowodowało zapalenie kontrolki. Jeżeli ładowanie masz ok to nie ingeruj w alternator , jeśli stojan byłby uszkodzony lub szczotki na "wykończeniu" do sprawdz to w prosty sposób zapal auto i zmierz ładowanie na wolnych obrotach i obciążając go maksymalnie odbiornikami ... klimatyzacja, podgrzewaniem szyby, światłami drogowymi i nawet załącz światła awaryjne. Sprawny alternator bedzie miał na pełnym obciążeniu na obrotach 1100 ładowanie 13,8 do 14.4 natomiast jeśli masz uszkodzony jakiś element w alternatorze przy pełnym obciążeniu ladowanie spadnie poniżej wartości 13,5 do może być oznaka zwarcia miedzyzwojowego w uzwojenia stojana lub kończąca sie " żywotność " szczotek lub pierścieni

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy po przekręceniu stacyjki kontrolka ładowania powinna zgasnąć czy powinna palić się do momentu odpalenia auta? Pytam ponieważ jeszcze jakiś miesiąc temu gasła wraz z innymi a teraz pali się do czasu rozruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Czy po przekręceniu stacyjki kontrolka ładowania powinna zgasnąć czy powinna palić się do momentu odpalenia auta? Pytam ponieważ jeszcze jakiś miesiąc temu gasła wraz z innymi a teraz pali się do czasu rozruchu.

Powinna zgasnąć w momencie rozruchu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam sytuacje że po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania mryga a po odpaleniu gaśnie, czy to normalne??

Edytowane przez kodek22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie normalne-bo migać nie powinna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak miga kontrolka to sprawdź 2 przewody niebieskie przy alternatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak miga kontrolka to sprawdź 2 przewody niebieskie przy alternatorze

 

 

jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wymienialem świece żarowe po wymianie odpalilem auto i okazalo się że pali się kontrolka ladowania pomyślalem że przez przypadek coś musialem wypiąć ale nic takiego nie zauważylem , zgasilem silnik opalilem ponownie kntr. zgasla lecz moja zona dziś jechala nim i w drodze znów się zapalila teraz nie wiem czy jest możliwość że to ja coś namieszalem czy po prostu alternator potrzebuje remoontu czyli wymiany szczotek, regulatora ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczoraj wymienialem świece żarowe po wymianie odpalilem auto i okazalo się że pali się kontrolka ladowania pomyślalem że przez przypadek coś musialem wypiąć ale nic takiego nie zauważylem , zgasilem silnik opalilem ponownie kntr. zgasla lecz moja zona dziś jechala nim i w drodze znów się zapalila teraz nie wiem czy jest możliwość że to ja coś namieszalem czy po prostu alternator potrzebuje remoontu czyli wymiany szczotek, regulatora ????

 

przeglądnąlem fora i doszedlem do wniosku że musialem uszkodzić lub przeciąć kabelek wzbudzenia być może przy filtrze paliwa jak wymienialem 4 świece dostęp do niej jest trudny idą tam także przewody mam nadzieje że tam wlaśnie znajdę problem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności