lepper Zgłoś #1 Napisano 10 Lutego 2011 Mam problem z licznikiem/zegarami, a mianowicie jakies 2 lata temu padl mi regulator napiecia w alternatorze.Wiadomo zaraz wszystkie kontroli sie zaswiecily i d**a.Naprawilem alter. wymienione zostaly diody i nowy regulator napiecia.Wszystko OK napiecie i prad prawidlowy, dziala wszystko prawidlowo i alternator tez laduje. Ale kontrolka ladowania na zegarach mi sie swieci do dnia dzisiejszego.Nie wiem co sie moglo stac mojemu licznikowi, przymierzalem sie nawet do kupna nowego (aby pozbyc sie tej zepsutej kontrolki) ale juz tego z 1/2 FIS od wersji po lifcie z tym ze nie wiem czy bedzie pasowac i czy bedzie dzialac prawidlowo. Moze ktos wie wogole co mi sie stalo i czy da sie to naprawic.Podkreslam ze ladowanie jest OK bo bylo sprawdzane juz przez kilku elektrykow i mnie samego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #2 Napisano 11 Lutego 2011 Po odpięciu przewodów od alternatora (możesz zostawić ten gruby) kontrolka powinna zgasnąć - ona jest zasilana z licznika, a masę ma na alternatorze, gdy alternator ładuje, na przewodzie pojawia się +12 zamiast masy i kontrolka gaśnie. Sprawdź najpierw czy kontrolka gaśnie po wypięciu tych dwóch przewodów od alternatora - jeśli nie, to przewód ma gdzieś zwarcie z masą. Jeśli gaśnie, napisz, powiemy co dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coyott Zgłoś #3 Napisano 20 Lutego 2011 ja mam podobny problem.jak odpalam rano kontrolka sie pali a po pewnym czasie jazdy gasnie.o co chodzi??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #4 Napisano 22 Lutego 2011 ja mam podobny problem.jak odpalam rano kontrolka sie pali a po pewnym czasie jazdy gasnie.o co chodzi??? Sprawdzenie alternatora prawdę Ci powie.Podejrzewam kończące się szczotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #5 Napisano 28 Lutego 2011 Ja mam problem z alternatorem jak jechalem to zaswiecilo mi sie kontrolka ladowania a po chwili zaczelo mrugac stanelem a w alternatorze uzwojenie sie pali zgasilem silnik i nic sie niedzialo jak zapalilem na nowo to kontrolka zgasla i wygladalo wszystko ze jest dobrze so sadzicie czy trzeba wymienic alternator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 28 Lutego 2011 Ja mam problem z alternatorem jak jechalem to zaswiecilo mi sie kontrolka ladowania a po chwili zaczelo mrugac stanelem a w alternatorze uzwojenie sie pali zgasilem silnik i nic sie niedzialo jak zapalilem na nowo to kontrolka zgasla i wygladalo wszystko ze jest dobrze so sadzicie czy trzeba wymienic alternator w alternatorze uzwojenie sie pali czy chodzi ci o ogień ??pewnie szczotki się skończyły lub łożyska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #7 Napisano 28 Lutego 2011 nie ognia niebylo tylko sie iskrzylo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #8 Napisano 1 Marca 2011 nie ognia niebylo tylko sie iskrzylo Przy spalonych szczotkach się nie iskrzy więc to nie to.A skoro ładowanie przestało świecić tzn.że nadal coś jest nie tak jeżeli są takie objawy.Odpal auto i sprawdź miernikiem czy jest ładowanie-powinno być od 13,8V do 14,2V Myślę jednak że alternator zakończył swój żywot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #9 Napisano 1 Marca 2011 auto odpala a ladowanie jest 14,3v Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #10 Napisano 1 Marca 2011 auto odpala a ladowanie jest 14,3v Więc możliwości są dwie-regulator napięcia,bądź wysypane łożyska co wiąże się z nadmiernym luzem i powodowaniem zwarcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #11 Napisano 2 Marca 2011 No, jak by mu regulator poszedł, to nie miałby poprawnego ładowania. Czasem, jak porysowane są pierścienie ślizgowe to iskrzy ze szczotek. Dobrze by było sprawdzić wizualnie szczotki i oczywiście łożyska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
81edi Zgłoś #12 Napisano 4 Marca 2011 jeśli kontrolka zgasła to "nie panikował bym " może po prostu między uzwojenie stojanu dostała się wilgoć lub jakiś brud a izolacja uzwojenia była przerwana i niefortunnie nastąpiło zwarcie co spowodowało zapalenie kontrolki. Jeżeli ładowanie masz ok to nie ingeruj w alternator , jeśli stojan byłby uszkodzony lub szczotki na "wykończeniu" do sprawdz to w prosty sposób zapal auto i zmierz ładowanie na wolnych obrotach i obciążając go maksymalnie odbiornikami ... klimatyzacja, podgrzewaniem szyby, światłami drogowymi i nawet załącz światła awaryjne. Sprawny alternator bedzie miał na pełnym obciążeniu na obrotach 1100 ładowanie 13,8 do 14.4 natomiast jeśli masz uszkodzony jakiś element w alternatorze przy pełnym obciążeniu ladowanie spadnie poniżej wartości 13,5 do może być oznaka zwarcia miedzyzwojowego w uzwojenia stojana lub kończąca sie " żywotność " szczotek lub pierścieni pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitoleko Zgłoś #13 Napisano 28 Listopada 2011 Witam. Czy po przekręceniu stacyjki kontrolka ładowania powinna zgasnąć czy powinna palić się do momentu odpalenia auta? Pytam ponieważ jeszcze jakiś miesiąc temu gasła wraz z innymi a teraz pali się do czasu rozruchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #14 Napisano 28 Listopada 2011 Witam. Czy po przekręceniu stacyjki kontrolka ładowania powinna zgasnąć czy powinna palić się do momentu odpalenia auta? Pytam ponieważ jeszcze jakiś miesiąc temu gasła wraz z innymi a teraz pali się do czasu rozruchu. Powinna zgasnąć w momencie rozruchu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek22 Zgłoś #15 Napisano 28 Listopada 2011 (edytowane) Witam ja mam sytuacje że po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania mryga a po odpaleniu gaśnie, czy to normalne?? Edytowane 28 Listopada 2011 przez kodek22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #16 Napisano 7 Stycznia 2012 Nie normalne-bo migać nie powinna... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #17 Napisano 8 Stycznia 2012 jak miga kontrolka to sprawdź 2 przewody niebieskie przy alternatorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krazek123 Zgłoś #18 Napisano 12 Lutego 2012 jak miga kontrolka to sprawdź 2 przewody niebieskie przy alternatorze jak to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krazek123 Zgłoś #19 Napisano 12 Lutego 2012 wczoraj wymienialem świece żarowe po wymianie odpalilem auto i okazalo się że pali się kontrolka ladowania pomyślalem że przez przypadek coś musialem wypiąć ale nic takiego nie zauważylem , zgasilem silnik opalilem ponownie kntr. zgasla lecz moja zona dziś jechala nim i w drodze znów się zapalila teraz nie wiem czy jest możliwość że to ja coś namieszalem czy po prostu alternator potrzebuje remoontu czyli wymiany szczotek, regulatora ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krazek123 Zgłoś #20 Napisano 12 Lutego 2012 wczoraj wymienialem świece żarowe po wymianie odpalilem auto i okazalo się że pali się kontrolka ladowania pomyślalem że przez przypadek coś musialem wypiąć ale nic takiego nie zauważylem , zgasilem silnik opalilem ponownie kntr. zgasla lecz moja zona dziś jechala nim i w drodze znów się zapalila teraz nie wiem czy jest możliwość że to ja coś namieszalem czy po prostu alternator potrzebuje remoontu czyli wymiany szczotek, regulatora ???? przeglądnąlem fora i doszedlem do wniosku że musialem uszkodzić lub przeciąć kabelek wzbudzenia być może przy filtrze paliwa jak wymienialem 4 świece dostęp do niej jest trudny idą tam także przewody mam nadzieje że tam wlaśnie znajdę problem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach