buszmen78 Zgłoś #1 Napisano 6 Lutego 2011 Czy nowe paski mają dalej Haldex czy Torsen w wersji 4Motion. Ewentualnie jak jest ułożony silnik w TDI i TSI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 6 Lutego 2011 http://www.carung.com/2011-vw-passat-b7-facelift-specification.html/2011-vw-passat-b7-facelift-engine z tego wynika ze ma ułożony motor poprzecznie do osi pojazdu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buszmen78 Zgłoś #3 Napisano 6 Lutego 2011 no to Haldex, bleeee , tylko Touareg z 'wieswagonów' na torsenie, w audi lepiej, trudno nie można mieć wszystkiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #4 Napisano 6 Lutego 2011 Już od 2005 roku wiadomo, że silnik jest w poprzek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #5 Napisano 6 Lutego 2011 Gorsze jest to ,że nawet nie przewidują zestawić tego haldexa z benzynowym silnikiem(dostałem oficjaną odp.z vw).Trzeba brac padło 2,0tdi. A diesel 170hp jedynie w wersji highline:dupablada. Superb lepszym wyjsciem niz ta porazka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #6 Napisano 6 Lutego 2011 4motion w passacie nie służy do latania bokami - nie to auto. A do bezpiecznej jazdy i przenoszenia większych mocy haldex w zupełności wystarczy, poza tym przy haldexie prawie nie wzrasta spalanie, a na torsenie zawsze, i troszkę mocy też zabiera torsen, przy 140KM byłoby czuć różnicę w porównaniu do ośki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buszmen78 Zgłoś #7 Napisano 6 Lutego 2011 ja wiem ze wszystko jest wynikiem ECO, a właśnie 'diabeł' tkwi w szczegółach, do wspomagania jazdy "w mieście" haldex = TAK ale nie do trudniejszych podjazdów, gdzie trzeba wyłączać wspomaganie elektroniki, NIE ! Ja tam wolę +0,5;/100km i stałe 4x4. Haldex to prawie 4x4 i już i nie przekonuj mnie że nie ma to znaczenia, popatrz gdzie koncern pakuje torsena (4motion, quatto) bo wie że haldex to za mało. Ponadto torsen jest bezserwisowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #8 Napisano 6 Lutego 2011 (edytowane) ja wiem ze wszystko jest wynikiem ECO, a właśnie 'diabeł' tkwi w szczegółach, do wspomagania jazdy "w mieście" haldex = TAK ale nie do trudniejszych podjazdów, gdzie trzeba wyłączać wspomaganie elektroniki, NIE ! Ja tam wolę +0,5;/100km i stałe 4x4. Haldex to prawie 4x4 i już i nie przekonuj mnie że nie ma to znaczenia, popatrz gdzie koncern pakuje torsena (4motion, quatto) bo wie że haldex to za mało. Ponadto torsen jest bezserwisowy Haldex doskonale radzi sobie na podjazdach i w jeździe po śliskiej nawierzchni, napęd dołączany jest po obróceniu się koła o zaledwie 1/7 obrotu, co podczas podjazdu, czy innej codzinnej eksploatacji gdzie napęd 4x4 pokazuje swoje zalety nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Przewaga torsena to prowadzenie samochodu w poślizgu gdzie bardzo ważne jest stałe połączenie napędu. Wątpię aby ktoś passatem porywał się na tego typu akrobacje, to nie jest samochód do takich zabaw! Realizacja napędu w passacie za pomocą haldexa to bardzo dobre rozwiązanie, mamy bezpieczny samochód na każde warunki, który nie pali więcej niż ośka i nie traci na osiągach - i tylko takie jest przesłanie 4motion w passacie. Edytowane 6 Lutego 2011 przez sebek1302 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buszmen78 Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2011 nie rozumiesz kolego mojej intencji i zastosowania 4x4, jak wyłączysz ESP w torsen to możesz próbować jechać "ile fabryka dała", nie mówię o "lizaniu" podjazdu tylko o "paleniu lodu" do ziemi spróbuj na haldex-ie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2011 ja próbowałem jak zwisłem na osłonie silnika.wyłaczone ESP i krecą się wszystkie koła po trochu jak jedno złapało przyczepność to wydarło snie i lód do samego asfaltu i potem paliło gume jak widać da sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2011 (edytowane) nie rozumiesz kolego mojej intencji i zastosowania 4x4,jak wyłączysz ESP w torsen to możesz próbować jechać "ile fabryka dała", nie mówię o "lizaniu" podjazdu tylko o "paleniu lodu" do ziemi spróbuj na haldex-ie Przy haldexie też możesz ile fabryka dała, z ESP bez strat na poślizg, jeżdżę samochodami w różnych wersjach i na haldexie i na torsenie w xdrivie, itp, przy różnych mocach, i w różnych skrzyniach. W nowych samochodach - nawet tych z torsenem ESP i tak włączy się po przekroczeniu 40km/h. Żaden samochód strikte cywilny - passat, a4, a6, q5-7 czy inne nie nadają się do sportowych wyczynów, czy tym bardziej jazdy terenowej. Zastosowanie napędu 4x4 w wyżej wymienionych samochodach ma wpływać przede wszystkim na bezpieczeństwo, a w tym przypadku haldex jak i torsen sprawdzają się w 100%, stosowanie torsena w audi, wynika tylko z przyczyn czysto technicznych, ale np. sportowe S3 ma haldexa. Edytowane 6 Lutego 2011 przez sebek1302 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tombou Zgłoś #12 Napisano 6 Lutego 2011 swoją drogą,w B6 był stosowany dosc powolny Haldex 2giej generacji.Skoda Octavia II po FLu,w zeszłym roku dostała juz bardzo dobry Haldex IV generacji,/IIIgen ponoc w ogóle nie była stosowana w VW/,ciekawe czy B7 takzze otrzyma Haldexa IV? Bo dopiero ten system ma taką szybkosc i skutecznosc działania jak trzeba,do zadziałania nie potrzebuje juz fizycznego uslizgu przodu, wystarczą mu czujniki ABS i komputer,dzieki czemu w okreslonych sytuacjach bez poslizgu działa jako stały 4x4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #13 Napisano 6 Lutego 2011 (edytowane) swoją drogą,w B6 był stosowany dosc powolny Haldex 2giej generacji.Skoda Octavia II po FLu,w zeszłym roku dostała juz bardzo dobry Haldex IV generacji,/IIIgen ponoc w ogóle nie była stosowana w VW/,ciekawe czy B7 takzze otrzyma Haldexa IV? Bo dopiero ten system ma taką szybkosc i skutecznosc działania jak trzeba,do zadziałania nie potrzebuje juz fizycznego uslizgu przodu, wystarczą mu czujniki ABS i komputer,dzieki czemu w okreslonych sytuacjach bez poslizgu działa jako stały 4x4 Tak właśnie o tym pisałem, haldex II generacji dołącza napęd po obróceniu się koła o 1/7 obrotu. Nowsze odmiany tego systemy (III, IV gen.) niwelują już tę zwłokę, ponieważ stale na tylna oś wędruje 10% momentu i napęd rozdzielany jest też elektronicznie ale już z pomocą naprężeń, bardzo podobnie jak w przypadku torsena. Haldexa III generacji ma Tiguan Na bazie czujników ABS działa właśnie haldex II generacji. III i IV generacja wykorzystuje dodatkową pompę podtrzymującą ciśnienie w układzie. Edytowane 6 Lutego 2011 przez sebek1302 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tombou Zgłoś #14 Napisano 6 Lutego 2011 (edytowane) Tiguan ma Haldexa IIgen,a juz na pewno w pierwszych latach produkcji-w kilku redakcyjnych testach wyszła słabosc jego działania,czyli uporczywe szarpanie wynikające ze zbyt długiej zwłoki w działaniu,i to nawet na sniegu.III gen tez nie działa idealnie,mimo pompy wstepnego cisnienia,/np.Volvo v70,Freelander/,poniewaz najpierw musi byc uslizg,o pompa mechaniczna potrzebuje jednak ciut za duzo czasu i dosc wyraznie/choc nie irytująco jak w gen II/wyczuwa sie moment zadzaiałania sprzegła.Dopiero IV gen ma elektryczną pompe utrzymującą w pełnej gotowosci pełne cisnienie na kazde ządanie,i stad mozliwosc błyskawicznego działania,jeszcze przed fizyczną róznicą predkosci kół napedzanych,niemal jak torsen i dopiero IV generacja reprezentuje odpowiednio szybkie działanie,i wykazują to testy wielu modeli aut /nie tylko VW/.Czy orientuje sie ktos,czy B7 dostanie haldexa IV? Edytowane 6 Lutego 2011 przez Tombou Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #15 Napisano 6 Lutego 2011 Tiguan ma Haldexa IIgen,a juz na pewno w pierwszych latach produkcji-w kilku redakcyjnych testach wyszła słabosc jego działania,czyli uporczywe szarpanie wynikające ze zbyt długiej zwłoki w działaniu,i to nawet na sniegu.III gen tez nie działa idealnie,mimo pompy wstepnego cisnienia,/np.Volvo v70,Freelander/,poniewaz najpierw musi byc uslizg,o pompa mechaniczna potrzebuje jednak ciut za duzo czasu i dosc wyraznie/choc nie irytująco jak w gen II/wyczuwa sie moment zadzaiałania sprzegła.Dopiero IV gen ma elektryczną pompe utrzymującą w pełnej gotowosci pełne cisnienie na kazde ządanie,i stad mozliwosc błyskawicznego działania,jeszcze przed fizyczną róznicą predkosci kół napedzanych,niemal jak torsen i dopiero IV generacja reprezentuje odpowiednio szybkie działanie,i wykazują to testy wielu modeli aut /nie tylko VW/.Czy orientuje sie ktos,czy B7 dostanie haldexa IV? Zgadza się zarówno w Tiguanie jaki i w passacie wprawny kierowca wyczuje moment dołączenia napędu, nie nazwałbym tego raczej szarpnięciem. Moim zdaniem w B7 będzie IV generacja, w B6 z DSG była IV. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tombou Zgłoś #16 Napisano 6 Lutego 2011 w B6 z DSG Haldex IV? Od kiedy?Mało prawdopodobne,jesli juz to IIga. IVgen jest w ogóle dopiero stosowana na sprzedaz producentom od 2008, wiec na pewno nie mógł jej miec B6, VW głosno by prezentował premierę IV, tak jak to było z Superbem II w 2008, czy Octavią II FL w 2009/10,a nic o takiej premierze Hal IV z Passatem nie było,chyba ze dopiero teraz bedzie wraz z B7 skoro dostał go bliźniaczy Superb II Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #17 Napisano 7 Lutego 2011 w B6 z DSG Haldex IV? Od kiedy?Mało prawdopodobne,jesli juz to IIga. IVgen jest w ogóle dopiero stosowana na sprzedaz producentom od 2008, wiec na pewno nie mógł jej miec B6, VW głosno by prezentował premierę IV, tak jak to było z Superbem II w 2008, czy Octavią II FL w 2009/10,a nic o takiej premierze Hal IV z Passatem nie było,chyba ze dopiero teraz bedzie wraz z B7 skoro dostał go bliźniaczy Superb II II gen. była z manualami od 2005r. od 2008r 4motion można było łączyć z DSG, tam ładowali haldexa IV generacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart.b Zgłoś #18 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) Tiguan ma Haldexa IIgen,a juz na pewno w pierwszych latach produkcji Jak wynika z volkswagenowskich ssp (oraz strony haldexa) Tiguan ma IV gen. od początku produkcji. Co do passata gdzieś znalazłem ze cc też ma IV. W IIgen. wystarczy 20st. (1/18 obrotu) Edytowane 7 Lutego 2011 przez bart.b uzupełnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #19 Napisano 7 Lutego 2011 nie rozumiesz kolego mojej intencji i zastosowania 4x4,jak wyłączysz ESP w torsen to możesz próbować jechać "ile fabryka dała", nie mówię o "lizaniu" podjazdu tylko o "paleniu lodu" do ziemi A mnie śmieszy Twój post kolego - palenie gumy i wyścigi passatem... Zwłaszcza PD 131KM Nie ta bajka. Zajrzyj na forum imprezy sti albo lancera evo. Wtedy zrozumiesz, że nawet Twój torsen ma takie osiągi jak walec drogowy przy bolidzie f1. Passat ma być wygodnym i w miarę bezpiecznym tatowozem. Nic ponadto. Haldex - pomimo, że gorszy od torsena w zupełności wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #20 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) Jak wynika z volkswagenowskich ssp (oraz strony haldexa) Tiguan ma IV gen. od początku produkcji.Co do passata gdzieś znalazłem ze cc też ma IV. W IIgen. wystarczy 20st. (1/18 obrotu) Z tego co mi wiadomo w tiguanie stosowano III generację, ale ręki nie dam Tak passat CC ma IV generację od 2008 została ona właśnie wprowadzona do passata (b6, cc). Od 2010 jest dostępna opcja 2.0 TDI 170 DSG 4motion. Po 1/18 obrotu następuje zainicjowanie dołączenia osi, dokładając opóźnienie systemu, poślizg sprzęgła realnie jest to 1/7 obrotu koła. A mnie śmieszy Twój post kolego - palenie gumy i wyścigi passatem... Zwłaszcza PD 131KMNie ta bajka. Zajrzyj na forum imprezy sti albo lancera evo. Wtedy zrozumiesz, że nawet Twój torsen ma takie osiągi jak walec drogowy przy bolidzie f1. Passat ma być wygodnym i w miarę bezpiecznym tatowozem. Nic ponadto. Haldex - pomimo, że gorszy od torsena w zupełności wystarczy. I to właśnie próbuję koledze uświadomić Edytowane 7 Lutego 2011 przez sebek1302 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach