Skocz do zawartości
Gość Lookas

spryskiwacz tylnej szyby w B3 kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Lookas

taka mam zagwozdke:

 

Czy w passatach b3 sa dwa zbiorniki płynu do spryskiwaczy czy jeden?? W B2 był osobny na przód i osobny na tylną szybe, a w B3 tego nie widze.

Mam płyn zbiorniku, spryskiwacze szyby przedniej działaja, a spryskiwacz tylnej - nie:(

Wyczysciłem w nim dyszę, obejrzałem, gdzie mogłem i nie widze, zeby cos zaciskało/blokowało rurke:(

 

Poradźcie, bo mnie to do imentu wkurza:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GREGORYPL

hejka, pojemnik na płyn masz jeden ,ale mógł ci się rozłączyć przewód, z tyłu po lewej za pokrywką z plastiku, ja miałem to samo i płyn lał mi się do środka;) tylnego nadkola. gregorypl passat 1,9D KOMBI B3 OCZYWIŚCIE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubp

A ja mam pytanko jak to wszystko przeczyscic??, czy trzeba wszystko sciagać??. do tej pory caly czas nie dzialal u mnie ten spryskiwacz ale teraz sie za to wziolem i pierwsza usterką bylo wlasnie rozczepienie rurki za plastikowa oslana z lewej strony jak mowil GREGORYPL. ale pomimo to rururka juz bezposrednio przy mechanizmie nie chce wejsc do tego mechanizmu cala tylko okolo 3-5 ml nie chce wejsc i przy wlaczeniu plyn zamiast wylatywac przez dysze wylatuje w strone wewnetrzna bagaznika. Na otwartej klapie do góry plyn leci normalnie dyszą i wydaje mi sie ze problem tkwi w dobrym upchnieciu tej rurki (ma ona zgrubienie w miejscu do kad powinna wejsc w mechanizm) tylko jak to zrobic moze ktos wie?? czy jednak czyszczenie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gt82

Napiszę z własnego doświadczenia bo przedwczoraj robiłem.Najpierw sprawdzcie pompkę czy wogóle tłoczy(moja była zjarana)..Nastepna rzecz kompresorek i w dysze.Jak w zbiorniku bulgocze znaczy ze drożny.Jezeli nie da rady,dmuchamy z sam przwód..U mnie dysza była az skorodowana i musiałem kupić nową..temat zakładałem dwa czy trzy dni temu.Podałem tam linka do tej części

 

Hubp,Ja uzyłem duzo WD-40 i pilnik do ostrzenia łańcucha od piły:-)Pilnik sie dosłownie zapychał rdzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubp

Zrodzil sie nastempny problem, okazalo sie ze wogule nie bylo ani dyszy ani tej rurki z ktora sie łaczy dysza. Zakupilem obie czesci lecz pod gorkę. Najpierw okazało sie ze rurka jest za szeroka i za chiny nie wchodzi, zagłebia sie jedynie na 1cm i koniec. Wiec spiłowałem calą rurkę i mimio to nie weszedl do samego końca, zostalo okolo 5milimetrow ale to bylo juz cos, wiec pokusilem sie o wlozenie dyszy od drugiej strony i wszystko załapało, Radość szybko sie skończyła gdy okazało sie ze dysza chodzi razem z wycieraczka zamiast byc w jednym miejscu no i w koncu ta rurka dluga pekła (zbyt wąska po spiłowaniu) a ja wrocilem z garazu po pasmie niepowodzeń :). Moze by ktos poradził co z tym wszystkim począć no i czy to tak moze byc ze ta rurka ze jest za szeroka bo mi to sie wydaje ze to jest co najmniej nie normalne :). Mam jeszcze jednen komplet rurki i dyszy wiec cos moge pokombinowac ale poradzcie jak sie do tego zabrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gt82

Rurka napewno nie jest za gruba.Ja tez miałem z tym problem.Dużo wd40 i po kawałku.W najgorszym momencie w połowie ani w tą ani w tą(myslałem że ja urwę)..mozesz wziąść wiertełko średnicy rurki i pojezdzić troszkę..Ostatecznie napewno wskoczy...Potem dysza od góry i gra gitara.Jezeli dysza chodziła razem z wycieraczka to i ta rurka chyba Ci sie też kręciła co..Musi być dociśnieta do końca..Rurka ma wskoczyć w zatrzaski tak by nie mogła sie obrucić w zaden sposób...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może w środku jest ułamana stara rurka.

Dyszę da się włożyć do końca tylko wylotem do góry. Rurkę natomiast umieszczamy tak, by króciec, na który nakładamy gumowe kolanko przewodu z płynem skierowany był w prawo (w kierunku pobocza ;) )

Dysza ukierunkowana w inną stronę wsunie się 1 cm mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gt82

Dla ciekawostki,ja starą rurke wyciagałem po centymetrze.Wkrcałem w nią wkreta i wyciagając kombinerkami urywała się z kawałkiem na wkręcie :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to d**a.

Suwmiarka do ręki i zakupy z suwmiarką w ręku. Nawet na szrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gt82

Myśle ze temu wszystkiemu winna jest korozja itd..Nowa ,po masie WD i szorowaniu w końcu wskoczyła na swoje miejsce i działa bezproblemowo do tej pory wsz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubp

Dzieki za odpowiedzi. Rurke faktycznie wkladalem skrzywieniem w lewo bo niemam tego kolanka gumowego, nadsztukowalem z wezyka paliwoowego, sprubuje wd 40 i wsadzic ta rurke a ten caly otwor chyba nie jest zapchany bo przeswituje na wylot gdy zagladam ale sprobuje jeszcze z tym wiertelkiem lub pilnikiem do piły bo moze rzeczywiscie siedzi tam stara rurka ułamana i klinuje. W weekend sie zabiore ponownie do naprawy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a spryskiwacz tylnej szyby powinien skrecac zgodnie z ruchem wycieraczki, czy powinien stac w miejsu?? ja u siebie wszystko porozwiercalem i zalozylem srubki (mechanizm), kupilem nowa rurke (chyba 19zl mnie wyniosla na zamowienie w hurtowni) ale po nasmarowaniu, zalozeniu dalej jezdzi razemz wycieraczka, wychodzi chyba na to ze to koncowka sie przyblokowuje bo rurka sie obraca luzno, ale nie wiem jak powinno byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rurka spryskiwacza siedzi w kanale nieruchomo (strumień pada na szybę w jedno miejsce).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odswierze temat.

Chodzi oczywiscie o spryskiwacz tylnej szyby. Otwieram maske, zagladam do srodka do rurek spryskiwaczy, a tu male kuku. Jest odprowadzenie plynu do spryskiwaczy przedniej szyby ale rurka do tylnej jest odlaczona i sobie luzno dynda. Patrze dalej, a tu tasma klejaca zawinela caly wezyk.

Mysle sobie, ze jakis trojnik tam chyba musi byc zeby odprowadzal plyn na przednie i tylnie szyby rownoczesnie. Utwierdzcie mnie w przekonaniu i napiszcie prosze jak to sie dokladnie nazywa zebym mogl to zakupic w sklepie badz na szrocie znalezc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma trójnik. Pompka powinna mieć dwa wyjścia. Widocznie masz pompkę od sedana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie. Tam byla pomka z BMW :rolleyes:

Pomka zostala wymieniona, przewody i rurki zostaly podlaczone ale jest kolejny problem. Wciaz niespryskuje tylnej szyby. Odkrecilem platik w tylnej klapie zeby dostac sie do wycieraczki i wezyka doprowadzajacego plyn. Wyciagnalem wezyk z wycieraczki i okazalo sie, ze plyn leje sie z wezyka kiedy zalaczony jest spryskiwacz. Niejest to jakies super cisnienie ale leci. Po zamontowaniu rurki w wycieraczce - nic. Tylko lekko zwlilzyl sie otwor spryskiwacza. Igla przeczyscilem koncowke spryskiwacza myslac ze jest zatkana ale dalej nic.

Powiedzcie prosze w czym tkwi problem. Aha... Jak calkowicie wyciagnac ten tylni plastik z klapy. Jakis jeden element go trzyma - kolo uchwytu wewnetrzneho do zamykania klapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha... Jak calkowicie wyciagnac ten tylni plastik z klapy. Jakis jeden element go trzyma - kolo uchwytu wewnetrzneho do zamykania klapy.

 

Przy samym uchwycie masz taką małąo krągłą zaślepkę, wyciągasz ją, a pod nią jest śruba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a spryskiwacz tylnej szyby powinien skrecac zgodnie z ruchem wycieraczki, czy powinien stac w miejsu?

spryskiwacz tylnej szyby skręca razem z wycieraczką, trzeba go dobrze ustawić tak żeby był przed piórem wycieraczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgadza sie. Tam byla pomka z BMW :rolleyes: .

 

ajjj....i pewnie pasek od czasu do czasu kaprysił,nie chciał odpalać itd.itp :)

 

Sprawdż ciśnienie bezpośrednio za pompką ( tą nową ) ....być może, że przewód jest gdzieś załamany-zgnieciony lub nie drożny (tylna klapa )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ajjj....i pewnie pasek od czasu do czasu kaprysił,nie chciał odpalać itd.itp :)

Mhm... dokladnie. A nawet przy 120 km/h dalo sie slyszec stuki pod maska i ogolnie jakos latalo zawieszenie. :P

 

Sprawdż ciśnienie bezpośrednio za pompką ( tą nową ) ....być może, że przewód jest gdzieś załamany-zgnieciony lub nie drożny (tylna klapa )

W sobote - niedziele zajme sie tym problemem. Jak do czego sdojde opisze na forum.

Dzieki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności