Skocz do zawartości
bobek_1987

Zapaliła sie kontrolka paliwa !!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka paliwa, trochę dziwne bo jechałem na gazie i teraz cały czas świeci. Możliwe to jest że w czasie jazdy na gazie silnik pobiera trochę paliwa bo mi sie wydaje że jest to raczej nie możliwę. Mój gaz AUTRONIC działa na zasadzie że przełącza sie z paliwa na gaz po przejechaniu jakiś 2 km wtedy widze na kontrolkach że jade na gazie. Co mam z tym zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
Co mam z tym zrobić.

może zatankuj trochę etyliny....

Każdy samochód-zapalniczka, którym jeździłem (a było ich trochę) "dopalał" sobie benzyna w trakcie jazdy na gazie. Z resztą powinieneś mieć nie mniej niż 1/4 zbiornika, więc chyba najwyższa pora zawitać na stację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zatankujesz i dalej będzie się paliła to musisz odłączyć akumulator żeby wykasować tem błąd,ponieważ komputer przelicza czasami gaz jak benzynę i pokazuje rezerwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektóre instalacje automatycznie przełączają się na zasilanie PB w momencie gdy depniesz i potrzebujesz mocy. Następnie powracają do zasilania silnika gazem. Więc jeśli masz takową i czasem zdarzy Ci się depnąć to może Ci ubywać PB w baku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale benzyne nie dawno tankowałem i jakoś szybko spaliło 1/2 baku, myslałem zeby zakupić wyłącznik pompy paliwa na allegro, da to coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

bobek_1987, z tego co napisałeś, wynika że posiadasz instalację z czujnikiem temperatury, która automatycznie przełącza się na gaz po uzyskaniu odpowiedniej temperatury roboczej (u mnie było to ok 40 stopni), więć nie dziw się, że na zimnym silniku pali więcej. Nie wiem także czy wiesz, że większość w pełni "zautomatyzowanych" instalacji, w sytuacji gdy masz mało gazu a potrzebujesz więcej mocy (po prostu wciskasz gaz do dechy) przełącza się na brynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myslałem zeby zakupić wyłącznik pompy paliwa na allegro, da to coś

jak akurat będziesz potrzebował się szybko ulotnić ze skrzyżowania - nastąpi jakieś bujnięcie w butli, skończy się gaz, spadnie ciśnienie albo najzwyczajniej w świecie zapcha Ci się filtr... i co wtedy? :wstyd: Masz auto z automatycznym przełączaniem gaz/benzyna. Podstawą poprawności działania tego mechanizmu jest sprawna i działająca pompa paliwa!

 

Auto na ssaniu pali jak smok. Jeżdżąc na benzynie i gazie taki jest objaw, że wydaje Ci się, że masz spore spalanie benzyny.

 

I jeszcze jedno - to, że wskazówka wskazywała 1/2 baku, oznaczało, że miałeś między 15 a 30 litrów :rotfl: W tym miejscu wskazówka jest najmniej dokładna... Jeśli założymy, że było to 15l, a Ty przez każdy kolejny dzień przejeżdżałeś 2km na ssaniu depcząc auto - mamy 7 dni po 1litrze wahy... i już wiesz dlaczego tak szybko spada ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym słyszałem (ale ja się nie znam :wstyd: ) że paliwo musi krążyć w obiegu i dlatego pompa MUSI pracować non-stop. Niech ktoś to potwierdzi/zaneguje :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym słyszałem (ale ja się nie znam :wstyd: ) że paliwo musi krążyć w obiegu i dlatego pompa MUSI pracować non-stop. Niech ktoś to potwierdzi/zaneguje :vw:

 

Nie znam sie na zagazowanych autach, ale gdzieś kiedyś mi się też obiło o uszy, że mimo że na gazie autko jedzie to jakieś minimalne ilości paliwa się przez silnik przesączają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś auto z gazem. Fachowcy od gazu poradzili mi aby zostawić włączony obieg benzyny (nie wyłączać pompy). Benzyna przepływając przez silnik chłodzi wtryskiwacze i zapewnia im dłuższe bezawaryjne funkcjonowanie. Ponieważ pompa paliwa pracuje cały czas musisz zapewnić jej benzynę do pompowania - pompa pracująca na sucho zatrze się, dlatego (jak już ktoś wyżej napisał) zadbaj o to aby zawsze bak miał co najmniej 1/4 stanu benzyny (smok od pompy musi być cały zanurzony).

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale są takie urządzenia że pompa sie wyłacza i poprostu nie chodzą, ja teraz przejechałem jakieś 400km i spaliło mi 1/2 baku czyli jakieś 30L, mi sie wydaje troche za dłużo. Licze na wasze doświadczenie i profesjonalizm i licze na poważną odpowiedz, mój gaz był zakładany jakieś 300km od miejsca mojego zamieszkania i w mojej okolicy nie moge znaleść wachowców od tego gazu. Postaram sie być w łańcucie i moze coś wyjaśnie w razie mojego problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

30 litrów wachy na 400 km na gazie? :przestraszony:

7,5 l/100km powinien ci spalić samej benzyny przy delikatnej jeździe.

A ile gazu poszło na te 400km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bobek_1987, przyjedź do łańcuta, to pogadamy... Niestety - operując terminem "pół baku" nie określasz "które pół" ;) Jak dobrze wiemy, w Passacie na pierwszym pół baku robi się 400km, a na drugim pół 150-180 km ;) (mowa o jeździe na Pb).

 

Jesteś w ogóle pewny, że jeździsz na LPG? Może faktycznie coś jest skaszanione i instalacja się "nie wyrabia" jak wciskasz pedał w podłogę - przełącza się i jedziesz na Pb nawet o tym nie wiedząc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gazu spala tyle co zawsze na 200km spaliło 22L przy jeździe 100-130 km/h.

Możliwe że juz doszedłem do rozwiązania własnymi przemysleniami. Za niedługo wam napisze. Sorki za określenie pół baku :krzeslem::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cyba odgadłem czego tak sie dzieje. Kiedyś jak jeszcze uczyłem sie jeździć passatem( bo przedtem miałem Cinquecento całkiem coś innego) to zawsze jeździłem 90km/h i spalało wi wtedy około 14/15 L gazu, niedawno zauważyłem że jak jade z prędkością około 130/140 km/h to spalało mi 11/12 L gazu tylko wtedy silnik pobiera też troszkę benzyny i to jest pewnie powód ubywającej benzyny. Także temat uważam za zamknięty. I do zobaczenia w Łańcucie, jeszcze nie wiem vczy będe na 100, bo w sobotę mam małą impreskę i nie wiem czy do 15 nie będe miał jakiś %, ale postaram sie przyjechać. pozdrawiam. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności