Skocz do zawartości
bolo02

zawór egr a wskazania przepływomierza

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystki,mam passata 1,9 TDI 130km PD silnik AVF i

mam takie pytanie czy nie działajacy zawór egr wpływa na zawyżanie parametrów przez przepływomierz powietrza? dzis u elektromechanika robiłem logi dynamiczne i stwierdził ze przepływomierz powietrza zawyza parametry, stwierdził tez ze zawor EGR nie działa , nie otwiera sie ( niby zerwana membrana otwierajaca i zamykajaca ten trzpien w zaworze,dolt spalin ) i ze to jest przyczyna zawyzania parametrów przez przepływomierz co wpływa na to ze auto zamula, kazał wymienic zawór EGR i ze wszytko wróci do normy dlatego chce sie upewnic i nie wywalic pieniedzy w błoto ,co wy o tym sadzicie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem ale jak mi wiadomo to ów zawór EGR pracuje tylko przy zimnym silniku .

Wczoraj testowalismy z kolegą audi A6 z silnikiem AVF - ZAMULAŁ i co podpieliśmy kompa pod WAGa i autkiem w droge i tak przy górnej granicy doładowania w zakresie 2400mlibarów ciśnienie pozostawało nie zmienione mimo że pedał odbijał. Wcześniej podmienialiśmy zawór N75 ale nie było poprawy wiec zaczeliśmy z mego autka (taki sam silnik) podmieniać czujnik cisnienia doładowania - i nic , nastepnie przepływke powietrza - i nic wiec została nam turbina i kierowniczki . Ale zmierzyłem oporność cewki zaworka N75 kolegi i wyszło 11,4 oma a w moim 15,6 oma wiec podmieniliśmy raz jeszcze zaworek ale wszesniej wagiem sprawdzilismy błędy i zostały skasowane . teraz autko mało nas na asfalcie nie zostawiło cisnienie doładowania ładnie rosnie i spada bez przeładowania kolega szybko nabył nowy zaworek i hula pieknie .

Piszę o tym tylko dlatego że kolega ma terz zaslepiony zaworek EGR

Dzisiaj rano odslepił go i podłaczył i jest wszystko OK ale mówi że zapach spalin diametralnie się zmienił

i tyle w temacie dziury w doładowaniu i EGR

Sprawdz oporność cewki zaworku N75 może tutaj trzeba szukać niesprawności albo na jakimś wężyku podciśnienia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

węzyki wszystkie wymienilem na nowe zeby to wykluczyc, czyli zaworek N 75 moze nie wykazywac błedu na kompie a miec przekłamanie ,no ok sprawdze to ,bo tak według kompa błedów nie ma turbina pompuje ładnie pompowtryski ok tylk przepływomierz zawyza parametry i to własnie według znawcy przez zepsuty zawór EGR, a i jeszcze dziwił sie ze nie wpada w tryb awaryjny bo przez to ze przepływka zawyza to "" przeładowuje"" i ze powinien wchodzic w truyb awaryjny a nie wchodzi

Edytowane przez bolo02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz bolo . Być może znawcy wiedzą co jest grane ale sprawdzić możesz . Być może mój trop był błędny . W tym temacie dobrze jest wysłuchać kilku specjalistów aby podjąć odpowiednią decyzję .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bolo zmien mechaniora bo ten sie myli....

zamkniety (szczelny)-niedziałajacy egr nie zamula silnika a wrecz przeciwnie, silnik z obr jałowych bez zawachania wkreca się na obroty. zaslepienie nie powoduje jakichs znaczących zawyzen przepływu powietrza, ale jednak na vagu to widac.

 

Po zaslepieniu/odpięciu tego niepotrzebnego ustrojstwa jakim jest EGR (wymóg ekologów) przepływka bedzie wskazywac nieznacznie zwiekszony przepływ powietrza (egr-to tak jakby dziurawy dolot-lewe powietrze) i:

teoretycznie ECU dawkuje paliwo wg ilosci zasysanego powietrza (i kilku innych danych-połozenie pedału gazu itd..) przez co obroty powinny wzrosnąc ale niestety tak sie nie dzieje bowiem ecu ma zapisane jakie maja byc obroty jałowe i utrzymuje je dodając lub odejmując dawke paliwa... suma sumarum nic się nie zmienia..tzw sprzęzenie zwrotne.

 

druga sprawa EGR pracuje w pełnym otwarciu tylko na wolnych obrotach i podczas hamowania silnikiem (pedał gazu-0 ), podczas jazdy się zamyka i nie wpływa na danamikę oraz zuzycie paliwa (chyba ze się zawiesi w pozycji otwartej) podczas jazdy te "zawyzone" wskazanie nic nie daje bowiem turbina i tak zaczyna pracowac i ecu podaje paliwa wg ilosci powietrza....

 

silnik mogłoby zamulac jesliby wskazania były za niskie lub uszkodzona przepływka, ponadto otwarty egr tez zamula, uszkodzony-zasyfiony N75, nieszczelne wezyki podcisnienia,zatarte kierownice, zatkany kat, dziurawy dolot, zapchane kanały w dolocie sadzą, czy jeszcze kilka innych rzeczy...

 

szukaj przyczyny gdzie indziej, a jak egr się nie otwiera to przynajmniej nie musisz go zaslepiac. a jak mechanior jest taki pewny to niech ci załatwi tymczasowo na podmianke dobry i bedziesz widziec czy cos się zmieniło...

 

jeszcze jedno w tych silnikach (130KM) ecu nie wywala błedu po zaslepieniu egra dlatego sie je blokuje i robi czipsa :dobrze....... jedyna wada to bardziej "gryzące" spaliny...

a przeładowanie objawia sie notlaufem przy ok 120km/h i wpisem kodu do ecu....

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mialem watpliwosci co do tezy mechanika wiec chciałem zasiegnac opini innych , bede sprawdzał po koleji ,jutro kolega ma mi przepływke przywiesc wiec zaczne od niej ,bo ma nowa i sprawna i tez po złej djagnozie mu została, nie potrzebnie kupił ,jak cos sie poprawi to dam znac a jak nie to bede dalej sprawdzał ,a właśnie KrisT nie łąpie trybu awaryjnego ,rozpedza sie dalej tylko jak muł

Edytowane przez bolo02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam dzis podmieniłem przepływke i nic sie nie zmieniło ,dalej zamulał,wiec wyciagnelismy z pasata kolegi(ten sam silnik0 zawór N75 i autko jak by drugi raz sie narodziło ,zaczeło ładnie rwać do przodu , wiec chyba probłem tkwi w tym zaworku ale dziwi mnie to ze na kompie nie pokazało zadnego błedu tego zaworka n75 czy jest to mozliwe ze błedu nie pokarze a ów zawór bedzie kaszanił sprawe????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak! ecu nie pokazuje wadliwego działania N75 (ewentualnie dobry diagnosta dojdzie do tego po logach dynamicznych), zazwyczaj jak się zasyfi (przepuszcza podcisnienie) to auto ma muła do ok 2000-2500 obr i następnie nagle dostaje kopa! a jak się zatnie w pozycji zamknietej (zatarcie badz uszkodzenie cewki elektromagnesu) to turbina będzie przeładowywac.... to akurat sporadyczne przypadki....pierwszy opisany objaw to standart...

na forum był art jak regenerowac N75, rozbiesz swój i zerknij jak wyglada w srodku...byc moze da się go naprawic.

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbowac to spóbuje goo naprawic co mi szkodzi a moze akurat sie uda ,a jak nie to kupie nowy ,wazne ze probłem rozwiazany, i ze w ciemno nie musze kasy wydawac

 

---------- Post added at 19:59 ---------- Previous post was at 19:56 ----------

 

spróbuje go naprawić nic mi przeciesz nie szkodzi jak sie uda to sie uda jak nie to tez ok kupie nowy wazne ze znaleziona przyczyna i nie musze w ciemno kasy wydawać ,dzieki za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bolo sprawdz pierw oporność na stykach tego N75 powinna być w granicach 16 omów ja mam 15,6 i jest OK a mój kolega ma 11,4 i niestety jemu zamulał ale przy wyższych obrotach a wówczas naprawa mechaniczna nic by ci nie dała .

trzeba kupic dla świętego spokoju nowy koleś zapłacił z drugiej ręki nówke 120 zeta

 

Dobrze było by jeszcze wykasować wszystkie błędy bo może mogą mieć jakiś wpływ na poprawną prackę

Edytowane przez meriam3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

meriam3 sprawdze i napisze jak to sie ma ,bo dzis jak na innym zaczoł rwac to całkiem zapomniałem o tym ale przy wymianie sprawdze dla własnej ciekawosci no i dla innych bo moze ktos kiedys bedzie miał ten sam problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie opornosc moze się róznic, to zalezy od producenta, stanu styków,temp czy omomierza. 4Ohm'y to niewiele

wazniejsze jak wyglada srodek, czyli zero brudów, membrana czysta i nieuszkodzona, zwora elektromagnesu (tłoczek) musi bez oporów sie slizgac w tulejce a spręzynka musi byc w całosci nie przetarta.

 

bolo jak chcesz aby N75 działał bezawaryjnie przez długi okres czasu to jest na to rada. w awx i avf N75 jest umieszczony poziomo, po drobnej korekcie mozna go zamontowac pionowo co odciaza spręzynke i niweluje znacznie opory tarcia tłoczka co owocuje lepszą szczelnoscią membrany, i szybsza pracą elektrozaworu....

w starym B4 i audi N75 jest umieszczony pionowo i przez setki tyś km nie ma z nimi problemu.... w B5 FL odwalili kaszane aby jezdzic do serwisu....

u mnie zaworek jest w pionowej pozycji i nie mam z nim i turbiną najmniejszych problemów.

i bron Boze nie smarujcie zwory (metalowego tłoczka) smarem, mozna delikatnie potraktowac wd-40 czy teflonem w spreju....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem tą oporność i u mnie wynosi ona 14,8 ohm ,tak czy inaczej kupuje nowy zaworek , a z starym wtedy pobawie sie w rozbieranie i czyszczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualne "zawyżanie" wartości przez przepływkę na pewno nie byłoby przyczyną straty mocy... wręcz przeciwnie...

EGR można sprawdzić bez brudzenia rąk, wystarczy wejść w basic settings grupy 003

A najlepiej zrób komplet porządnych logów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę temat.

 

U mnie też przepływka zawyża wartości (na biegu jałowym nawet dwukrotnie).

Poza Batorym we wstecznym lusterku nie widzę żadnych efektów ubocznych . No... może przy 3tyś rpm dostaje lekkiego przymulenia i od tych 3tyś nie ma takiego kopa jak do 3 tyś rpm.

Jakieś pomysły panowie? Dziwne trochę , że zawyża , bo przeważnie jak się uszkodzi to powinna zaniżać - prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz jakiś zamiennik. Najlepiej zrób logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione , tylko pliki cvs - trzeba przekonwentorować na coś bardziej czytelnego żeby wrzucić na forum .

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie masz erg zaslepiony i ot tyle w temacie. moment najwiekszy masz przy okolo 2000 obr i spada wraz ze zwiekszeniem obrotow dlatego powyzej 3 odczuwasz spadek przyspieszenia.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności