Skocz do zawartości
Gość tomas

Grzanie się silnika? Pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomas

Witam

Pisałem już wcześniej tak:

Witam

Prosiłbym o pomoc. Otóż mam taki problem silnik w moim pasku zaczął się grzać(płyn chłodniczy) Jak może być przyczyna (ma coś wspólnego z tym nie wymieniany płyn) ale i dodatkowo silnik przechodzi w tryb awaryjny brak przyspieszania.

 

I moje domyśły są takie z pytaniami:

np myślę że może coś z termostatem i chodzi tylko mały obieg i MOZE KTOS MI ODPOWIEDZIEC CZY OD PRZEKROCZENIA TEMP. CIECZY POWYZEJ 90 MOZE SILNIK PRZEZ TO PRZECHODZIC W TRYB AWARYJNY????

 

o braku przyspieszenia już się oczytałem ale co z tym grzaniem się cieczy. Jak coś sprawdzić????

 

a jakby to był np przypływomierz to mogą być takie objawy że silnik się przegrzewa???

PROSZę O POMOC.

 

 

 

 

Problem mam nadal ten sam. Byłem w 2 serwisach na kompie i nie wyskakuje żaden błąd, po parametrach turbiny też twierdzą że jest ok.

A to już zrobiłem sam bo żaden warsztat nie miał czasu.

Wymieniłem termostat, zalałem nowym płynem... i nadal to samo. Następnie zacząłem się dobierać do pompy wodnej (i nie wiem jak to robią mechanicy) bo ja wymontowałem zderzak i wyjąłem chłodnicę i narazie na tym stanąłem po zauważyłem jakiś syf przez dolny krucieć w chłodnicy. I tak jak nalałem górą płynu to kiepsko przepływał. Wypłukałem (rozpuszczalnikiem uniwersalnym, octem, ciepłą wodą pod ciśnieniem. Trochę się poprawił ten przepływ. Poskładałem bez zaglądania do pompy (a wcześniej kupiłem ale nie taką nawet bo kupiłem napędzaną poza rozrządem) i nadal się grzeje. Przy szybszej jeździe tylko a delikatnie chyba by się nie przegrzewał, i właśnie to jest chyba dziwne że jak się zatrzymam po tym jak skazówka dochodzi prawie do 130*C to na postoju dosłownie przez chwilę go schłodzi WIEC CO TO MOZE BYC POMPA CZY CHłODNICA NADAL ZAMULONA???

 

I teraz już nie wiem co zrobić bo mechanicy robili by dokładnie to samo co ja. Zamierzam teraz wymienić pompę ale właśnie nie wiedziałem kurcze że ona jest napędzana od rozrządu i NIE WIEM CZY SOBIE SAM PORADZE CZY MI SIE COS NIE PRZESTAWI. JAK POZAZNACZAM ZNAKI TO BEDZIE OK BEZ BLOKOWANIA. Proszę o poradę. A i jeszcze jest coś takiego że jak się zagrzeje to dostaje muła. Albo to jest odwrotnie a z małym opóźnieniem wskazuję temp. bo może być jakaś przyczyna???? bo podejrzewam też cos takiego że to może najpierw ten muł i może przez to zaraz łapie temperaturę???

 

proszę o pomoc

Wesołych Świąt życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee

Byc moze masz zatkany katalizator.Ja mialem taki objaw w Clio 1.2 benzyna grzal sie i brakowalo mocy okazalo sie ze byl zapchany po wybicu calego srodka wszystko wrocilo do normy.Nie twierdze ze to to ale moze byc i taka przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy wentylatory kręcą ci się w dobra stronę, powietrze ma być zasysane z zewnnątrz do auta i na silnik, a nie odwrotnie.

Spotkałem sie z czymś takim, że przy jeździe się przegrzwał, bo nie było chłodzenia, powietrze to wysysane z komory silnika było, równoważone przez to z ruchu auta i efekt brak chłodzenia w jeździe.

Rozwiązaniem była zamiena przewodów na wentylatorze, czyli zmiana kierunku obrotów.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee

Tak tylko ze w passacie raczej nie da sie zamienic obrotow silnika wentylatora.Wentylator w passacie B5 jest napedzany od silnika i kreci sie caly czas a akurat w tym modelu raczej ciezko jest zle zalozyc pasek napedu wentylatora co innego w starszych modelach passata.Tam mozna bylo zamienic pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

tomas, na 99% stoi pompa wody (wirnik ukręcił się z ośki) więc do wymiany wraz z calutki rozrządem !!! Nie rób tego sam w garażu, plizzzz !!! Bo już z niego nie wyjedziesz.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomas, na 99% stoi pompa wody (wirnik ukręcił się z ośki) więc do wymiany wraz z calutki rozrządem !!! Nie rób tego sam w garażu, plizzzz !!! Bo już z niego nie wyjedziesz.

 

HHA

 

A dlaczego mu szybko schładza jak się zatrzyma..........a pompa niby stoi.

 

Sorry nie wiedziałem że w tym medelu wentrylator nie jest elektr, a na pasek...

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem w 2 serwisach na kompie i nie wyskakuje żaden błąd, po parametrach turbiny też twierdzą że jest ok.

Niech najpierw dowiedzą się z której strony jest silnik :rotfl:

podpowiem... nie szukają bardziej z przodu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Skoro schładza się na wolnych obrotach,to raczej wskazuje na niewydolną chłodnicę,jak sam zauważyłeś było w niej jakieś świństwo.Może ktoś ją uszczelniał jakimś wynalazkiem.Lejące wtryski też podnoszą temperaturę.Co do fachowości w

ASO,też miałem okazję się przekonać,trzech mechaników zaglądało pod maskę,komputer podpinali i nic.Jeden nawet się karnoł i wmawia mi ,że dobrze ciągnie i

przewrażliwiony jestem.Sam znalazłem przedmuch na doładowaniu i moc wróciła :cwaniak: .

Wracając do tematu,nie lekceważ tego przegrzewania bo silnik przegrzejesz (najpierw zamula).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat... Jadę dziś pasatem i po 40 km temperatura zaczyna zasuwać w górę. Zagrzał się ładnie do 90'C a potem po jakiś 30 km zaczyna się grzać w trybie natychmiastowym, byłem na autobanie i zanim zjechałem na pobocze już zdążył piknąć. Jak się zatrzymałem to wszystko wróciło do normy 90'C. Ruszyłem i znów zasuwa w górę. Co się mogło stać? Jestem w NL i nie wiem jak sobie poradzić. Po drugie znajomy przyjechał po mnie i czekał mnie hol :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnę się pod temat... Jadę dziś pasatem i po 40 km temperatura zaczyna zasuwać w górę. Zagrzał się ładnie do 90'C a potem po jakiś 30 km zaczyna się grzać w trybie natychmiastowym, byłem na autobanie i zanim zjechałem na pobocze już zdążył piknąć. Jak się zatrzymałem to wszystko wróciło do normy 90'C. Ruszyłem i znów zasuwa w górę. Co się mogło stać? Jestem w NL i nie wiem jak sobie poradzić. Po drugie znajomy przyjechał po mnie i czekał mnie hol :(
Miałem podobny problem wracałem od znajomych 1,6 AHL 99 początkowo wszystko oki ale jak teren zrobił sie pagórkowaty a temp skoczyła z 90 na 120 w bardzo szybkim tępie i tez mi pikną zjechalem na pobocze i podobnie jak jacek ruszylem dalej ale temp rosła do domu wróciłem lawetą. Powodem awarii była pompa wodna (na rozrządzie) wiatraczek sie ukręcił. Takie objawy miałem przy awarii pompy wodnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie objawy miałem przy awarii pompy wodnej

a czy możliwe jest to, żeby nawalił termostat? Dzwoniłem do serwisu w Polsce i powiedzieli że zaczęli by od Termostatu. Jak samemu wymienić termostat już doczytałem, ale jak sprawdzić pompę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem to samo kupilem termostat nie pomoglo wywalilem calkiem poskutkowalo okazalo sie ze to uszczelka pod glowica jezeli ida ci pecherzyki powietrza do zbiornika wyrownawczego to robi sie cisnienie w ukladzie chlodzenia i zapowietrza uklad a za ty idzie nie otwiera sie termostat bo za duze cisnienie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem pęcherzy, ale na pewno wiem, że chłodnica jest zimna i wentylator chłodzenia się nie włącza. Dolny przewód jest zimny a górny gorący. Dziś wymiana termostatu i zobaczymy. Ale czy nie jest tak, że jak uszczelka pod głowicą przepuszcza to zmienia się poziom oleju? I ubywa płyn chłodniczy? Takich objawów nie mam.

 

---------- Post added at 17:31 ---------- Previous post was at 11:08 ----------

 

Ok... Termostat wyjęty i po wsadzeniu palca w dziure, okazało się że urwany wirnik z pompy wody... Czyli wszystko już jasne. Termostat przy okazji wrzuciłem do wrzątku i działa. Teraz wymiana pompy i powinno być OK. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok... Termostat wyjęty i po wsadzeniu palca w dziure, okazało się że urwany wirnik z pompy wody... Czyli wszystko już jasne. Termostat przy okazji wrzuciłem do wrzątku i działa. Teraz wymiana pompy i powinno być OK.

Czyli po wyjęciu termostatu można palcem sprawdzić pompe? Bo tez mam podobny problem:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli po wyjęciu termostatu można palcem sprawdzić pompe?

Jak wyjmiesz termostat i wsadzisz palec w kanał który idzie do pompy, to poczujesz pod palcem wirnik pompy. Próbujesz nim pokręcić, jak się nie ruszy to wszystko OK, ja moim mogłem kręcić, czyli wirnik urwany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja moim tez mogłem krecic:( Pompa wymieniona a przy okazji i "nierzad":) Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po krzyku... :) Pompa wymieniona w serwisie Bosch. Z kieszonki ubyło 270 euro. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy. Mam podobny problem jak wyzej. Poczatkowo czasami ubywalo mi plynu, przewaznie przy wyzszych predkosciach. Potem ze 2 razy mi sie zagrzal, ale po ochlodzeniu mu przechodzilo... teraz auto ciagle sie grzeje... gorny waz jest goracy, a dolny zimny, brak ogrzewania w kabinie, nie patrzylem czy ida babelki przy gazowaniu, ale jak odkrecilem korek i tak jechalem to sie nie grzal ale za to wciagal wode w blyskawicznym tempie. Na co bardziej to wyglada? zaciety termostat, pompa wody czy uszczelka pod glowica? co do ostatniej mozliwosci to zadnych innych objawow (tj olej w zbiorniczku lub woda w silniku) nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki problem mam passata b4 wymienilem mu rozrzad wraz z pompą , i teraz autko strasznie szybko osiaga temperature 90st, w korkach natomiast wskazowka siega prawie 100stopni dodam ze wentylator dziala.. co moze byc nie tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam koledzy. Mam podobny problem jak wyzej. Poczatkowo czasami ubywalo mi plynu, przewaznie przy wyzszych predkosciach. Potem ze 2 razy mi sie zagrzal, ale po ochlodzeniu mu przechodzilo... teraz auto ciagle sie grzeje... gorny waz jest goracy, a dolny zimny, brak ogrzewania w kabinie, nie patrzylem czy ida babelki przy gazowaniu, ale jak odkrecilem korek i tak jechalem to sie nie grzal ale za to wciagal wode w blyskawicznym tempie. Na co bardziej to wyglada? zaciety termostat, pompa wody czy uszczelka pod glowica? co do ostatniej mozliwosci to zadnych innych objawow (tj olej w zbiorniczku lub woda w silniku) nie ma.
zacięty termostat

 

---------- Post added at 18:54 ---------- Previous post was at 18:53 ----------

 

ja mam taki problem mam passata b4 wymienilem mu rozrzad wraz z pompą , i teraz autko strasznie szybko osiaga temperature 90st, w korkach natomiast wskazowka siega prawie 100stopni dodam ze wentylator dziala.. co moze byc nie tak??
może termostat się przycina i nie otwiera do końca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności