bobasspr Zgłoś #1 Napisano 24 Stycznia 2011 (edytowane) Panowie, zabieram się do wymiany zawiasu drzwi kierowcy. Oczywiście opadnięte drzwi, u mnie zawias wygląda tak: (zdjęcie zapożyczone) Powiedzcie mi jak mam toto rozebrać. Oraz czy TRZEBA ściągać drzwi. Napiszcie krok po kroku co odkręcić itp. Podziękowania. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #2 Napisano 24 Stycznia 2011 odkręcasz te śruby na klucz 17 i ściągasz drzwi z auta odkręcasz te małe śrubki wybijasz te bolce łączące oba skrzydła zawiasów nabijasz nowe niewyrobione bolce i drzwi już nie opadają.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #3 Napisano 24 Stycznia 2011 Czyli po kolei: Odkręcam OBYDWIE śruby na 17' (górny i dolny zawias), Ściągam drzwi, I teraz co z czego mam wybić i jak?? Znam się doskonale na elektronice, ale na ślusarstwie niestety nie za bardzo. Mam coś takiego I teraz pytanie Jak to WBIĆ spowrotem. Poprostu napierd....ać młotkiem?????? P.S. Numery zawiasów 357831401A - może się komuś przydadzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brox Zgłoś #4 Napisano 24 Stycznia 2011 (edytowane) Najpierw odkręcasz te małe śrubki dobrym kluczem nasadowym chyba 6, w górnym i dolnym zawiasie. Wtedy masz pewność, że na pewno wymienisz te zawiasy, bo poruszyłeś te śrubki. Ja zacząłem odkręcać chińszczyzną i narobiłem sobie problemu, bo główka śruby się obrobiła. Na szczęście pojechałem po dobrą końcówkę nasadową Stanleya i udało się odkręcić. Te śrubki są zabezpieczone niebieskim klejem i dlatego nie można eksperymentować, tylko od razu odkręcać dobrym kluczem. Potrzebujesz drugiej osoby do pomocy. Po odkręceniu dużej śruby kluczem oczkowym 17 ale tylko w jednym zawiasie, trzeba trzymać drzwi aby się nie wyłamały i nie porysowały krawędzi błotnika. Chodzi o szczelinę, gdzie krawędź drzwi jest blisko błotnika i można z tych krawędzi łatwo lakier poobijać. Odkręcasz do końca dużą śrubę i ją wyjmujesz, cały czas trzymając drzwi (druga osoba). Najlepiej po otwarciu lekko je podeprzeć na kołku drewnianym lub pudełku kartonowym, aby łatwiej było osobie trzymającej, bo są ciężkie. Następnie wyciągasz zawias lub lekko go wybijasz i zakładasz nowy, przykręcając tą dużą śrubę. Potem to samo z drugim górnym zawiasem. Potem regulacja popuszczaniem tych dużych śrub, ze zwróceniem uwagi na szczelinę, aby lakieru nie poniszczyć (szczególnie przy pierwszym po wymianie zamykaniu). Potem dokręcenie tych małych śrubek i ponowne sprawdzenie dolegania drzwi do karoserii i na koniec ewentualna korekta położenia bolca na słupku kluczem 15. Czy te numery zawiasów które podałeś są takie same do prawych i lewych drzwi? Gdzie i ile dałeś za jeden? Ja brałem ze szrotu po 20 zł, z tylnych drzwi bo są przeważnie najmniej wyrobione i pasują do przednich, ale oczywiście z zachowaniem odpowiednich stron (prawa lewa). P.S. Jeżeli czegoś nie kumasz, to śmiało pytaj, bo ja poniszczyłem błotniki i drzwi na krawędziach. Edytowane 24 Stycznia 2011 przez brox błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 24 Stycznia 2011 P.S. Numery zawiasów 357831401A - może się komuś przydadzą Po ile kupowałeś? Pytam, bo u mnie też by się przydało wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #6 Napisano 4 Sierpnia 2011 (edytowane) Następnie wyciągasz zawias lub lekko go wybijasz i zakładasz nowy, kupiłem na szrocie odcięte zawiasy z B4 i wczoraj próbowałem jeden z nich wybić naparzałem młotkiem i ani drgnie. Czy w B4 też są rozbieralne te zawiasy? Nie ma tej śrubki i wydaje mi się że bolec ten na końcu jest rozklepany po to aby drzwi nie spadły z zawiasów. Edytowane 4 Sierpnia 2011 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #7 Napisano 4 Sierpnia 2011 Rozbieralne rozbieralne http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=799974#post799974 W razie co pisz do Sisiona co i jak bo wiem ze się trochę z nimi napocił O ile dobrze pamiętam po zdjęciu drzwi nacinał zawias przyspawany do karoserii. Cięcie w pionie wzdłuż trzpienia bo inaczej ponoć nie dawało się wybić. Wtedy materiał się rozszerzył i trzpień wylazł. Po wymianie zawiasu nacięcie po tarczy kątówki zostało zaspawne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #8 Napisano 4 Sierpnia 2011 O ile dobrze pamiętam po zdjęciu drzwi nacinał zawias przyspawany do karoserii. Cięcie w pionie wzdłuż trzpienia bo inaczej ponoć nie dawało się wybić.massakra normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zmarek89 Zgłoś #9 Napisano 7 Stycznia 2015 Odświeżę troche temat. Mam co prawda passata b5 ale po zdjęciu widzę że zawiasy są podobne. Chodzi mi tą małą śrubkę w zawiasie. Co jakiś czas mi się odkręca i drzwi wtedy opadają. Jak dokręce jest ok ale na chwile. Myślicię, że da się coś jescze z tym zrobić czy trzeba wymienić zawias? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #10 Napisano 9 Stycznia 2015 w b4 chyba już nie jest z tym tak łatwo prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach