Skocz do zawartości
Gość kamil_koszalin

Jak odroznić wersje 1.9 115 koni od 90 koni ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamil_koszalin

Witam jako ze jestem tu nowy

a wiec tak jak w temacie, jak odroznic te dwie wersje od siebie ?

czy w jakims roku montowano tylko takie a w innym tylko takie ?

i czy wersja pacyfic miala zawsze 115 koni ? i jakie bylo wyposazenie standardowe w tej wersji

Prosze o jakies informacje gdyz mam okazje do kupienia wlasnie takiego passata 1.9 niby 115 koni, 96 rok wersja pacyfic

Pozdrowka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prosze o jakies informacje gdyz mam okazje do kupienia wlasnie takiego passata 1.9 niby 115 koni, 96 rok wersja pacyfic

Pozdrowka

nie bylo 115koni tylko 110 :)

 

TDI 110ps byl tylko w roku 1996 produkowany, charakteryzowal sie kolami na 5 srub, tarczami 288mm z przodu i bialymi zegarami, a z reszta moze byc roznie. Jezeli ktoras z tych rzeczy jest niespelniona to masz doczynienia z jakims szczepem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil_koszalin

A pod maske jak zajrze to mozna znalesc jakies roznice ? no bo tarcze ciezko np zmierzyc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil_koszalin

i czy wszystkie paski b4 mialy kola na 4 sruby ? no poza ta 110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy wszystkie paski b4 mialy kola na 4 sruby ? no poza ta 110

5 srub mialy paski:

- 2.8 AAA i 2.9 ABV VR6

- 2.0 16V ABF

- 1.9 TDI 110ps

 

A pod maske jak zajrze to mozna znalesc jakies roznice ? no bo tarcze ciezko np zmierzyc

po numerze silnika mozna dojsc czy jest to 110ps, masz numer ?? bo jezeli zaczyna sie od 1Z no to jest to 90ps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TDI 110ps byl tylko w roku 1996 produkowany, charakteryzowal sie kolami na 5 srub, tarczami 288mm z przodu i bialymi zegarami, a z reszta moze byc roznie. Jezeli ktoras z tych rzeczy jest niespelniona to masz doczynienia z jakims szczepem

 

Dodatkowo powinien mieć znaczek TDI na tylnej klapie z czerwoną literką "I" - ale to zawsze można dokleić...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TDI 110ps byl tylko w roku 1996 produkowany, charakteryzowal sie kolami na 5 srub, tarczami 288mm z przodu i bialymi zegarami, a z reszta moze byc roznie. Jezeli ktoras z tych rzeczy jest niespelniona to masz doczynienia z jakims szczepem

 

Dodatkowo powinien mieć znaczek TDI na tylnej klapie z czerwoną literką "I" - ale to zawsze można dokleić...:)

 

Wprowadze drobna korekte do wypowiedzi kolegow co do TDI 110 PS:

1. Tarcze przednie 280mm.

2. Zegary nie musza byc biale.

3. Znaczek TDI na tylnej klapie posiada literke I podzielona (pionowo) jak by na 2 czesci z których lewa połówka jest srebrna a prawa czerwona.

 

Silnik 110 PS to AFN a 90 PS to 1Z - z zewnatrz jak sa zdjete osłony wygladaja niemal identycznie i ciezko jest na pierwszy rzut oka stwierdzic co to za silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik 110 PS to AFN a 90 PS to 1Z - z zewnatrz jak sa zdjete osłony wygladaja niemal identycznie i ciezko jest na pierwszy rzut oka stwierdzic co to za silnik.

turbawka sie roznia :) zmienna geometria lopatek ("kierownica")

 

1. Tarcze przednie 280mm.

tu bym sie upieral nad 288 jednak :)

 

2. Zegary nie musza byc biale.

nie widzialem jeszcze 110ps bez bialych zegarow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309
2. Zegary nie musza byc biale.

nie widzialem jeszcze 110ps bez bialych zegarow.

 

może na "wnetrzu silnika" sie nie znam ale widziałem już wiele 110 - tek z normalnymi - czarnymi tarczami :) (chociażby u sąsiada ;) bo sam mam 90ps)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawel1309 to widocznie mnie sie trafialy same z bialymi zegarami :)

 

wiesz, po wnetrzu silnika ciezko ocenic czy to 90 czy 110, dlatego, ze zewnetrznie one sie nie roznia. tak jak pisalem, najwieksza znaczaca roznica jest inna turbina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Vax napisał/a:

Silnik 110 PS to AFN a 90 PS to 1Z - z zewnatrz jak sa zdjete osłony wygladaja niemal identycznie i ciezko jest na pierwszy rzut oka stwierdzic co to za silnik.

 

turbawka sie roznia zmienna geometria lopatek ("kierownica")

 

Jest jeszcze wiele innych rzeczy jak chocby pompa wtryskowa, kolo zamachowe :643: ale tych przecietny kierowca nie rozpozna :629:

 

Vax napisał/a:

1. Tarcze przednie 280mm.

tu bym sie upieral nad 288 jednak

 

Nie masz co sie upierac, bo sa 280 a szkoda :625:

 

Vax napisał/a:

2. Zegary nie musza byc biale.

 

nie widzialem jeszcze 110ps bez bialych zegarow.

Dostepne byly czarne i biale.

 

 

Jesli chodzi o turbawke to jak wczesniej ktos nie widzial obu to napewno nie rozpozna a poza tym turbo jest tak usytuowane ze ciezko jest dokonac ogledzin jednak jest to kolejny znak rozpoznawczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie masz co sie upierac, bo sa 280 a szkoda :625:

zgadza sie, 280mm, czyli tyle co VR do 1993 roku, a myslalem, ze wiecej rzeczy z VR go laczy

 

inna tez jest instalacja recyrkulacji spalin, ale to trzeba by 2 silniki obok aby odroznic.

 

Jezeli ktos sie dokopie do Turbawki i przeczyta ze jest to KKK to napewno nie jest to 110ps, dlatego ze AFN mial tylko Garety 1Z i AHU tez, ale czesciej wystepowaly w nich KKK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

shade_, czyli Ty masz wieksze tarcze niz ja :628:

 

wlasnie sie rozgladam za nowym kompletem (tarcze klocki) na przod

 

mam takie typy:

 

Klocki przód:

ATE - 13.0460-2958 - 90 zł

Lucas - GDB1044 - 75 zł

Samko - 5SP600 - 46 zł

 

Tarcze przód

ATE - 24.0122.100 - 125 zł/sztuka

Lucas - DF2619 - 100zł/sztuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
shade_, czyli Ty masz wieksze tarcze niz ja :628:

 

wlasnie sie rozgladam za nowym kompletem (tarcze klocki) na przod

 

mam takie typy:

 

Klocki przód:

ATE - 13.0460-2958 - 90 zł

Lucas - GDB1044 - 75 zł

Samko - 5SP600 - 46 zł

 

Tarcze przód

ATE - 24.0122.100 - 125 zł/sztuka

Lucas - DF2619 - 100zł/sztuka

 

 

Tak z ciekawosci zapytam czemu kolega nie typuje klockow FERODO i tarcz BREMBO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

bo akurat te mam w dobrej (duzo nizszej niz oficjalnie) cenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci zapytam czemu kolega nie typuje klockow FERODO i tarcz BREMBO?

wlasnie :)

 

ja mam klocki ferodo premier, nie gazuja tak jak ATE, choc uwazam ze z tych pozostalych firm ATE sa najlepsze, wkoncu VW montuje je oryginalnie w swych autach. Tarcze Brembo ?? hmm, rozne opinie slyszalem, wiem, ze jak te tarcze co u siebie mam skoncza mi sie to wpadna na przod zimmermany nawiercane ;] hehe

 

ppmarian tak !! ;) tarcze mam 288mm, a Ty masz 280 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

shade_,

 

mialem w poprzednim pasku nawiercane Z i starsznie glosne byly - choc przyznam wygladaly :619: ladnie

 

obecnie mimo (jak piszesz) nie za duzych tarcz (obecnie ATE) nie nazekam na wydajnosc hamowania nawet z 1300KG na haku wiec nadal chyba postawie na ATE

 

- sa ciche i meczone wieloktotnie hamowaniem awartyjnym na autostradzie w deszczu sa nadal idealnie proste i "nieprzebarwione" jak potrafia byc np tarcze BOSCH :647:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

Oki ja mam b4 2.0 2E wersja GT przod tarcze i tyl tarcze ;-) 4 pinowe ;-)

to jakie ja mam ?? tarcze 280?? czy jak dam 288 to bede musial zaciski tez zmienic??

i jak bede zmienial to na jakie najlepiej??

przy okazji jak zmienie silnik na ABF to bede musial tarcze zmieniac?? polosie itd?? pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz sprawdzic czy ma 90PS czy 110 to wsiądz do auta przekręć kluczyk odpal silnik , zapnij 1 i ciśniesz w podloge i bedziess czul czy wgniata w fotel czy nie jak wgniata to 110:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nikt nie wspomnial, ze 90 nie posiada zbiornika podcisnienia ? chyba ze sie myle ale cos mi sie wydawalo, ze to jest inaczej rozwiazane..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności