Skocz do zawartości
artur94

Koło pasowe alternatora (sprzęgiełko) - jak wymienić?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam parę pytań odnośnie alternatora.

Czy może mi ktoś powiedzieć jak zdjąć koło pasowe alternatora i czy do zrobienia tego muszę wyjąć alternator?

Otóż mam obawy co do sprzęgiełka na tym kole, gdyż dawno temu je sprawdzałem i jak się pokręciło wirnikiem alternatora, zgodnie z jego kierunkiem pracy, i trzymając dalej za koło pasowe wirnik się kręcił a kółko trzymałem w miejscu, dosłownie jak w rowerze. Teraz jednak jest tak że sprzęgiełko nie pozwala na swobodny ruch wirnika. Tak że wydaje mi się że sprzęgiełko jest do wymiany. Lecz po włożeniu śrubokręta w wiatrak wirnika alternatora można obracać kołem pasowym w przeciwną stronę do jego kierunkiem pracy. Nie jest to takie trudne coś jak siła - porównując, to taka jak by pokręcić sprzęgłem wiskotycznym na wyłączonym silniku.

Czy według was powinienem wymienić to sprzęgiełko? Lub czy można je jakoś nasmarować czy coś w tym stylu?

Mam do wymiany napinacz bo łożysko w rolce wylatało, a czytałem w innych postach że gdy sprzęgło alternatora pada może to urwać napinacz a później jeszcze rozrząd itd., a tego bym nie chciał po założeniu nowego napinacza.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc. :mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem alternator znalazłem nowszy z 2.0 TDI i miał inne koło pasowe ale nie miałem klucza żeby je zmienić pojechałem do warsztatu i za 15 zeta zrobili to od ręki jak zdejmiesz plastikową pokrywkę kola pasowego to zobaczysz że jest nietypowy a chyba wygodniej to zrobić na wyjętym alternatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzałem pod tą plastikową pokrywką, jest to torx, lub drobna gwiazdeczka - nie wiem jak te klucze się nazywają.

Klucz takowy posiadam ale czy to wystarczy odkręcić tamto coś (śruba - nakrętka) w środku i koło pasowe zejdzie z trzpienia czy potrzebuje jeszcze ściągacz? A i jeszcze jedno jak zablokować wirnik jak już wyjmę alternator z samochodu?? Mieszkam w Londynie i tu nie jest tak fajnie jak w PL z tymi mechanikami tutaj. Wole to zrobić samemu.

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może mi ktoś powiedzieć jak zdjąć koło pasowe alternatora i czy do zrobienia tego muszę wyjąć alternator?

Niestety trzeba wyjąć alternator i potrzebny jest specjalny kluczyk może być taki

http://moto.allegro.pl/klucz-do-alternatora-valeo-t50-dlugi-113-mm-i1379350512.html

więc najlepiejpodjechać do jakiegoś elektryka i za cene klucza powinien to zrobić ja osobiściejestemczłowiekiem który lubi mieć i se kupiłem a co

A i jest jeszcze problem z dolną śrubą od altka nie wyjdzie jak nie odkręcisz wisca ewentualnie jak już ją odkręcisz to można skrzywić żeby wyszła a póżniej założyć nową krutszą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok załóżmy że mam ten klucz, (też lubię posiadać klucz, niż później znowu szukać jakiegoś mechanika i kolejny raz mu płacić) odkręcam śrubę, czy to koło wychodzi bez ściągacza??

 

 

A to że, sprzęgło wiskotyczne muszę odkręcić, to już znlazłem w jakimś innym poście, dlatego utworzyłem nowy temat bo nigdzie nie było napisane jak wymienić to koło bez konieczności szukania elektromechanika.

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to koło wychodzi bez ściągacza??

właśnie do tego jest potrzebny ten klucz gdyż rolka ma gwint i tym środkowym blokujesz wirnik alternatora a tym zewnętrznym odkręcasz koło (rolke)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak już wymienię tą rolkę, to z jaką siłą (Nm) dokręcić to koło pasowe??

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno jak już wymienię tą rolkę, to z jaką siłą (Nm) dokręcić to koło pasowe??

No tego ci nie powiem bo nie pamiętam ale zdaje się że w pudełeczku jest instrukcja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy klucz do alternatora VALEO jest taki sam jak do alternatora Bosch?

Wydaje mi się ze mam alternator firmy Bosch na tylnej jego części na regulatorze napisane jest "Bosch" czy regulatory są takie same do alternatora firmy Bosch i Valeo?

 

 

skwaru Dziękuje ci za zainteresowanie i za pomoc

4510.jpg

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skwaru Dziękuje ci za zainteresowanie i za pomoc

Jak potrafie to z chęcią pomogam ja w swoim aucie praktycznie sam wszystko robie nie zawsze wychodzi taniej ale ile jest satysfakcji i jest pretekst do czteropaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo: " ...ja w swoim aucie praktycznie sam wszystko robie nie zawsze wychodzi taniej ale ile jest satysfakcji i jest pretekst do czteropaka"

 

Satysfakcja gwarantowana a za wszystkie części płace kartą VISA :-)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tysfakcja gwarantowana a za wszystkie części płace kartą visa :-)))

to tak jak ja:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim Alternatorze, aby odkręcić koło pasowe, potrzebny jest klucz, taki właśnie jak kolega "skwaru" przedstawił powyżej. Nie wiem jak to wygląda w alternatorach firmy VALEO, ja posiadam BOSCHa 120A i do odkręcenia sprzęgiełka potrzebuje klucz środkowy 12 ząbkowy i na zewnątrz tego klucza musi być rurka 33 ząbkowa.

 

"skwaru" a jak to wygląda u ciebie bo mam zamiar kupić ten klucz. Jest ich dużo rodzajów czy są one standardowe, jak napisane że do BOSCH to już jakiś błąd się nie wkrada? Chciałbym kupić pasujący, a na allegro nie ma informacji o kluczu wewnętrznym (o ilości ząbków).

 

Foto w załączniku, mojego koła pasowego.

 

Teraz czekam na części, dam znać jak się sprawy potoczyłą i czy były jakies problemy, których tu wcześniej nie opisaliśmy.

 

Nowe koło pasowe kupiłem w serwisie VW, kosztowało 74f,

 

numer części:022903119D

Ko?o Pasowe Alternatora Firmy BOSCH.jpg

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artur nie kupuj tego klucza ze zdjęcia powyżej bo nie odkręcisz.To jest klucz do Valeo a do niego właśnie ten środkowy klucz to jest torx 50 sześciokątny a do twojego boscha środkowy to spline 12-kątny.A ten duży to i w jednym i drugim jest taki sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Artur nie kupuj tego klucza ze zdjęcia powyżej bo nie odkręcisz.To jest klucz do Valeo a do niego właśnie ten środkowy klucz to jest torx 50 sześciokątny a do twojego boscha środkowy to spline 12-kątny.A ten duży to i w jednym i drugim jest taki sam

Prawda prawda ja dałem tylko przykładowy klucz ale zdaje się że widziałem gdzieś sam ten duży a spliny to chyba każdy ma kto się troszke bawi w mechaniora

http://moto.allegro.pl/klucz-do-alternatora-bosch-cit-autona-n-sacz-i1399403473.html

http://moto.allegro.pl/klucz-do-demontazu-kola-pasowego-alternatora-i1402962751.html

Edytowane przez skwaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ten będzie pasował.

http://moto.allegro.pl/klucz-do-alternatora-bosch-m10-dlugi-113-mm-i1400979304.html

 

Właśnie nie wiem jak ten klucz środkowy się nazywa mam takiego bita na którym napisane jest tylko nr "10" i na pewno to jest ten bit ale czy on nazywa się:"M10" to na prawdę nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to splin to bedzie pasować tylko dopytaj bo na foto jest taki sam jak ja zapodałem a to jest torx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki Bardzo.

Czyli wnioskuje ze ten bit co mam to "Splin M10" ma on 12 ząbków pasuje, tyle że jest zbyt krótki, tak ze będę musiał kupić kompletny klucz bo jeżeli kupie tylko rurkę to i tak bym musiał dokupić długiego splina M10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie. Prawdopodobnie padło mi sprzęgiełko alternatora, tzn. słychać takie rzęrzenie jak silnik chodzi na wolnych obrotach, jak jade tak samo, a jak przygazuje i schodzi z obrotów to tak jakby się nasila. Mechanik mi pow. że to własnie to sprzęgiełko wydaje taki odgłos. Moje pytanie brzmi czy mogę z tym jechać w trasę (Niemcy, zrobie jakieś 3tys. km), czy jest obawa, że coś sie rozsypie ? Doradźcie koledzy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/yato-klucz-trzpieniowy-spline-1-2-m10-yt-0453-i1381182490.html

takie coś potrzebujesz artur94.

Oraz: tak, dokładnie, to jest przedłużona końcówka typu M10.

Ja właśnie zrobiłem taką pomyłkę: zakupiłem specjalny klucz z torksem T30 i obrączką 33 zębową, ale niestety... za to sama obrączka na pewno mi się przyda, jak tylko zakupię przedłużany klucz z końcówką M10 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności