Desper Zgłoś #1 Napisano 11 Stycznia 2011 (edytowane) Słowem wstępu: Spędziłem trochę czasu na męczeniu szukajki i mimo że temat nie działających szyb gdzieś kiedyś mi się o oczy obił, nie mogłem znaleźć nic co by konkretnie ich dotyczyło w dziale b5 (prawdopodobnie było coś w tematach dotyczących modułu komfortu, ale konkretnego tematu co do szyb nikt nie zakładał), tak więc takowy temat pozwoliłem sobie założyć jeśli się jednak mylę, proszę o doklejenie tego wątku do jakiegoś istniejącego z wycięciem powyższej części. ---------------------------------------------------------------------- Nastała odwilż i w moim pasku zaczęły się dziać cuda: Na początku zastrajkował pilot, ale to jeszcze pół biedy - od czego jest kluczyk tego samego dnia przestała działać szyba kierowcy i tylna prawa i o ile szyba kierowcy "wróciła" po kilku godzinach, tak samo jak działanie pilota, o tyle tylne prawe okno, niestety już nie. Natomiast dziś rano pilot przestał działać znowu, tak samo jak WSZYSTKIE szyby I tu pytania: moduł komfortu - czy to on dostarcza zasilanie do siłowników? przy wciskaniu przycisków słychać jakieś małe 'cyk-bzyk' pod obiciem drzwi, jednak nic więcej. Jak 'idzie' zasilanie do siłowników? Vaga jeszcze nie podłączałem, ale nie spodziewam się niczego ponad błędem siłowników, a to niewiele mi raczej powie... chyba że się mylę i zdefiniuje się jakiś dokładny błąd, wskazujący konkretną przyczynę usterki? Jakieś sugestie? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam. Edytowane 17 Stycznia 2011 przez Desper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #2 Napisano 11 Stycznia 2011 Zaglądałeś pod dywanik jak wygląda moduł komfortu?.Może jest tam mokro?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #3 Napisano 11 Stycznia 2011 Słowem wstępu:Spędziłem trochę czasu na męczeniu szukajki i mimo że temat nie działających szyb gdzieś kiedyś mi się o oczy obił, nie mogłem znaleźć nic co by konkretnie ich dotyczyło w dziale b5 (prawdopodobnie było coś w tematach dotyczących modułu komfortu, ale konkretnego tematu co do szyb nikt nie zakładał), tak więc takowy temat pozwoliłem sobie założyć jeśli się jednak mylę, proszę o doklejenie tego wątku do jakiegoś istniejącego z wycięciem powyższej części. ---------------------------------------------------------------------- Nastała odwilż i w moim pasku zaczęły się dziać cuda: Na początku zastrajkował pilot, ale to jeszcze pół biedy - od czego jest kluczyk tego samego dnia przestała działać szyba kierowcy i tylna prawa i o ile szyba kierowcy "wróciła" po kilku godzinach, tak samo jak działanie pilota, o tyle tylne prawe okno, niestety już nie. Natomiast dziś rano pilot przestał działać znowu, tak samo jak WSZYSTKIE szyby I tu pytania: moduł komfortu - czy to on dostarcza zasilanie do siłowników? przy wciskaniu przycisków słychać jakieś małe 'cyk-bzyk' pod obiciem drzwi, jednak nic więcej. Jak 'idzie' zasilanie do siłowników? Vaga jeszcze nie podłączałem, ale nie spodziewam się niczego ponad błędem siłowników, a to niewiele mi raczej powie... chyba że się mylę i zdefiniuje się jakiś dokładny błąd, wskazujący konkretną przyczynę usterki? Jakieś sugestie? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam. Więc tak-na sam początek powinieneś podłączyć VAG i sprawdzić błędy,domniemam że jakieś napewno się pokażą.Nie zdziwiłbym się jak by nawet wywaliło brak komunikacji z modułem komfortu.Sprawdź na początek czy dywanik pod fotelem kierowcy jest suchy.Problemy zaczęły się jak piszesz jak zaczęła się odwilż-czyli gdzieś dotarła wilgoć.Podnieś dywanik i sprawdź instalację elektryczną wokół modułu,wszystkie kable,połączenia-także pod izolacją.Niestey VW nie tolerują wilgoci a instalacja jest bardzo podatna na korozję,przewody lubią poprostu zaśniedzieć i skorodować.Zerknij także do samej puszki z modułem-wysusz ją dokładnie.Po tych zabiegach podepnij jeszcze raz VAG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #4 Napisano 11 Stycznia 2011 wracam z błędami: Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 H Component: 08 Zentral-SG Komf.0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 05311 8 Faults Found: 01334 - Door Control Module: Rear Right (J398) 49-10 - No Communications - Intermittent 00932 - Electric Window Motor: Drivers Side (V147) 35-10 - - - Intermittent 01358 - Internal Central Locking Switch: Driver Side (E150) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00914 - Window Regulator Switch: Rear Left: Driver (E53) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00933 - Electric Window Motor: Passenger Side (V148) 35-00 - - 00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26) 35-00 - - można z tego coś ciekawego wywnioskować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 11 Stycznia 2011 wracam z błędami: Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 H Component: 08 Zentral-SG Komf.0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 05311 8 Faults Found: 01334 - Door Control Module: Rear Right (J398) 49-10 - No Communications - Intermittent 00932 - Electric Window Motor: Drivers Side (V147) 35-10 - - - Intermittent 01358 - Internal Central Locking Switch: Driver Side (E150) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00914 - Window Regulator Switch: Rear Left: Driver (E53) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00933 - Electric Window Motor: Passenger Side (V148) 35-00 - - 00934 - Electric Window Motor: Rear Left (V26) 35-00 - - można z tego coś ciekawego wywnioskować? albo masz wodę w module albo kable między słupkami a budą są uszkodzone albo wszystkie krańcówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #6 Napisano 11 Stycznia 2011 aaa, to pytanie: czy możliwe jest, że przy braku sygnałów z krańcówek, moduł nie zamknie drzwi z pilota? ...wszystkie krańcówki na raz? to sobie odpuszczę ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 11 Stycznia 2011 aaa, to pytanie: czy możliwe jest, że przy braku sygnałów z krańcówek, moduł nie zamknie drzwi z pilota? ...wszystkie krańcówki na raz? to sobie odpuszczę ;) no skoro modul nie wie ze auto zamknięte to nie uzbroi alarmu więc auto będzie otwarte dla każdego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #8 Napisano 11 Stycznia 2011 tak, ale po zamknięciu z kluczyka, drzwi się zamykają wszystkie, i dioda w drzwiach kierowcy zaczyna migać... tylko z pilota przestało działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 11 Stycznia 2011 tak, ale po zamknięciu z kluczyka, drzwi się zamykają wszystkie, i dioda w drzwiach kierowcy zaczyna migać... tylko z pilota przestało działać. a podświetlenie pod drzwiami działa?może sam pilot się rozkodował i trzeba jeszcze raz zakodować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #10 Napisano 11 Stycznia 2011 Wątpię żeby były uszkodzone wszystkie mikrostyki na raz.Sprawdź jednak ten moduł czy nie jest mokry.Z pilota może się nie zamykać bo nie łapie sygnału/pilot jest rozkodowany/moduł "nie widzi" pilota.To tak najprościej jak można tak, ale po zamknięciu z kluczyka, drzwi się zamykają wszystkie, i dioda w drzwiach kierowcy zaczyna migać... tylko z pilota przestało działać. Moduł jest podzielony-nie cały odpowiada za wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #11 Napisano 11 Stycznia 2011 podświetlania działają. rozkodowanie - nie sądzę. zbyt "przypadkowo" zbiegłoby się z wysiadaniem szyb? poza tym raz działał, raz nie, więc raczej nie o kodowanie chodzi... wychodzi na to że jednak nie ominie mnie podnoszenie podłogi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #12 Napisano 11 Stycznia 2011 podświetlania działają.rozkodowanie - nie sądzę. zbyt "przypadkowo" zbiegłoby się z wysiadaniem szyb? poza tym raz działał, raz nie, więc raczej nie o kodowanie chodzi... wychodzi na to że jednak nie ominie mnie podnoszenie podłogi Spoko,to nie aż tak dużo pracy-a zawsze lepiej pożądnie sprawdzić,wysuszyć,naprawić co trzeba i ciesyć się działającą elektryką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #13 Napisano 11 Stycznia 2011 tjaa, tylko bez dostępu do garażu czeka mnie jazda bez szyb i pilota do wiosny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #14 Napisano 11 Stycznia 2011 tjaa, tylko bez dostępu do garażu czeka mnie jazda bez szyb i pilota do wiosny Jak już tam chcesz Ja mieszkam w bloku i też czasami muszę kombinować... Jak się uprzesz to spokojnie to zrobisz-fotel i boczna listwa na bok i sprawdzasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #15 Napisano 11 Stycznia 2011 zobaczy się, ja się plusowa pogoda utrzyma do soboty i nie będzie nic lać czy sypać z nieba, to na pewno do tego zajrzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel901 Zgłoś #16 Napisano 11 Stycznia 2011 No to ja się dopiszę! U mnie rok temu wystąpiły te same objawy (dodatkowo jeszcze "wywaliło" sterowanie lusterkami). Ponieważ kolega kolegi znał kolegę kolegi, który się dobrze zna na elektronice, udałem się do serwisu i po dwóch słowach elektronik zadysponował: układ w module komfortu. I tu ważna infomracja: moduł był suchutki, jak nowy. Umówiłem się na naprawę i okazało się, że są dwa wyjścia: wymienić cały komfort, lub tylko jego część. Wybrałem drugą opcję i po dwóch dniach oczekiwania otrzymałem swoje auto z moim modułem (bez potrzeby konfigurowania itp., a przede wszystkim bez wydawania 400PLN na moduł z odzysku, tylko 170PLN) i było to najlepsze, co można było zrobić. Reasumując: konfort niekoniecznie musi być wilgotny, aby "zaliczyć" uszkodzenie oraz niekoniecznie trzeba wymieniać cały moduł, aby pozbyć się problemu. Oczywiście nie twierdzę, że u Ciebie jest to samo, ale może... Jeżeli masz "pod ręką" porządnego elektronika, to warto sięskonsultować! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #17 Napisano 11 Stycznia 2011 Tak sie sklada ze mialem ten sam problem od 2 miesiecy. Podlaczalem pod VAG i zero bledow. Pilot zwyczajnie nie dzialal. Probowalem programowac piloty, lecz bezskutecznie. Poszedlem do goscia i stwierdzil ze komfort nie odbiera zadnego sygnalu. Pojechalem do elektryka i okazalo sie ze caly komfort zielony... Na allegro kupilem go za 120pln i smiga az milo Takze zalecam sprawdzenie jak wygladaja w nim sciezki i ewentualna wymiane. PS. To wersja w wielkim skrócie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazurekandrzej Zgłoś #18 Napisano 11 Stycznia 2011 Zakładając że kolega który wymienił część modułu naprawdę go wymienił...W pasku przed liftem mostki przed modułem komfortu są zaizolowane taśmą parcianą,nawet jeśli moduł jest suchy to kable które do niego idą często są skorodowane i nie mają przejścia.Błędu jakie kolega nam zapodał sugerują ten właśnie problem,Znam takie przypadki z autopsji,nader często w paskach przedliftowych to się zdarza.Proponuję sprawdzić wiązkę przy progu.pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #19 Napisano 12 Stycznia 2011 W pasku przed liftem mostki przed modułem komfortu są zaizolowane taśmą parcianą,nawet jeśli moduł jest suchy to kable które do niego idą często są skorodowane i nie mają przejścia. No właśnie...Niestety jest to badziewna instalacja i dlatego pisałem że warto sprawdzać pod izolacją-reszta może być :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wodzu997 Zgłoś #20 Napisano 12 Stycznia 2011 To jest na 99% z bezpiecznikami. Miałem tak samo, pomogła wymiana bezpiecznika, chyba nr3, niby dobry ale zaśniedziały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach