Skocz do zawartości
Dzolero

ALARM w B5 - jak go odlaczyc i dlaczego sam sie wlacza

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

od 2-3 tyg sam wlacza mi sie alarm - po zmaknieciu dioda swieci na "safe" i wszystko jest ok i raz to po 5godz raz po 2och dniach a innym razem nawet po godz potrafi sie sam wlaczyc i sobie wyje i wyje i przestaje po chwili znou sie zalacza i wyje i wyje i przestaje

 

na lato wymienilem uszkodzone zamki od strony pasazera - 3y dni temu wymienilem uszkodzony tylni od strony kierowcy poniewaz myslalem ze moze nie widzi dokladnie tych drzwi - 2a dni byl spokoj i wczoroj od nowa

 

nie pamietam dokladnie czy to bylo zanim alarm sie odezwal pierwszy raz czy przed tym ale jakis czas temu tylnia klapa sie zaciela i nie chciala otworzyc podusilem ja pare razy poszarpalem pozamykalem i po otwieralem z pilota i sie otworzyla - moze to tylni zamek cos rozwalil (ale to byla jednorazowa zawieszka zamka bo caly czas otwiera i zamyka normalnie)

 

*moze to ktorys z tych wymienionych na lato zamkow od nie wiem moze wilgoci szwankuje ?? - ale tak pozno bo to "wyszlo"

*moze to wina komputera i trzeba pojechac do elektryka aby skasowal bledy ??

*a jak podlaczy mi komputer to pokarze dlaczego alarm sie zalacza ??

 

przeciez wychodzac z samochodu nie moge za kazdym razem odlaczac klemy - na chwile obecna to jest jedyne rozwiazanie :/

 

wie ktos jak odlaczyc alarm na stale - nie wiem jakis bezpiecznik czy ktorys z kabli gdzies wypiac ??

 

dam rade zrobic to sam czy bez elektryka sie nie obedzie - w anglii trudno o fachowca a wiec wolalbym bym sie za to sam jakos zabrac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz VAG-a i powinno ci pokazać, czy to zamek w drzwiach czy też zamek tylnej klapy. Jeśli masz alarm z czujnikami ruchu w lampkach, to należałoby też sprawdzić te lampki. Alarmu jako tako bezpiecznikiem nie wyłączysz, bo jest on integralną częścią modułu komfortu. Możesz jedynie sobie odłączyć "trabkę" - wtedy będzie tylko kierunkami mrugał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie ona sie znajduje i jak odlaczyc - samym bezpiecznikiem wystarczy ??

 

piszesz o lamkach - masz na mysli lampki ktore sie zapalaja podczas otwierania drzwi tak ?? - nigdy nie bylo z nimi problemu nawet kiedy zamki byly uszkodzone - jedynie co to lampka od tylniej klapy zapala sie jak jej sie podoba - czyzby tam tkwil problem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak Ci napisał kolega Danek75, najlepiej byłoby podłączyć autko pod Vaga,

a ja jeszcze dodam od siebie, że także mi się włączał sam alarm kilka razy na dobę i u mnie tego przyczyną był zalany moduł komfortu i pełno rozłączonych kabelków, więc może i to sprawdź :-) sprawdź czy nie masz mokrej wykładziny pod fotelem (w Twoim przypadku -anglik) pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz alarm z czujnikami ruchu w lampkach, to należałoby też sprawdzić te lampki.

Niema bo ma 3B

Alarmu jako tako bezpiecznikiem nie wyłączysz, bo jest on integralną częścią modułu komfortu. Możesz jedynie sobie odłączyć "trabkę" - wtedy będzie tylko kierunkami mrugał.

 

Odłączyć VAG'iem lub obcinaczkami ;) Wybrałbym pierwszą opcję.

 

 

 

a gdzie ona sie znajduje i jak odlaczyc - samym bezpiecznikiem wystarczy ??

Nie,bo jak już Ci Danio napisał-jest zintegrowany z modułem komfortu i samego alarmu bezpiecznikiem nie odłączysz.Możesz wyłączyć syrenkę VAG'iem lub jak już wcześniej napisałem... ;) W większości w 3B była montowana w tylnym,lewym nadkolu.Zdarzają się także przypadki gdzie była montowana pod maską.

piszesz o lamkach - masz na mysli lampki ktore sie zapalaja podczas otwierania drzwi tak ?? - nigdy nie bylo z nimi problemu nawet kiedy zamki byly uszkodzone - jedynie co to lampka od tylniej klapy zapala sie jak jej sie podoba - czyzby tam tkwil problem ??

 

Pewnie masz zwykłe lampki,bez czujnika ruchu-były montowane dopiero na przełomie 3B/3BG w ostatnim roku produkcji 3B.Tym bardziej w roczniku Twojego Passka wątpię w to bardzo że są...

 

 

 

sprawdź czy nie masz mokrej wykładziny pod fotelem (w Twoim przypadku -anglik) pasażera.

 

Też jest pod fotelem kierowcy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampka od klapy - tutaj tkwi problem.

Przez to załancza się alarm. U mnie zapalała się lampka pod osłoną przeciwsłoneczną, i też alarm wył , kiedy chciał. Po naprawie wszystko jest OK.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że mikrostyk z któregokolwiek zamków będzie szwankował/dawał czasami sygnał otwarcia i już alarm się będzie załączał-dlatego VAG.Powinien wskazać który z zamków jest spaprany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszesz o niedomaganiach lampki w bagażniku, to zapewne jest to jej wina. Zapalenie się lampki przy zatrzaśniętej klapie - powoduje włączenie się alarmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porażka....:dolamam Godz 4.30 budzi mnie znajomy i gada że alarm wyje u mnie w passku. U mnie??? Nieee... przecież ja nie mam alarmu. Patrze przez okno a na ulicy dyskoteka na 102. Syrena wyje awaryjne mrugają. WTF?

Edytowane przez kamil_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz VAG-a i sprawdź - który zamek fixuje. Wtedy napraw mikrostyk w danym zamku i po kłopocie. Alarm masz fabryczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłącz VAG-a i sprawdź - który zamek fixuje. Wtedy napraw mikrostyk w danym zamku i po kłopocie. Alarm masz fabryczny.

 

Mam to samo i ostatnio wymontowalem moduł komfortu, przelutowałem kilka lutów bo były popkękane i na dwa tygodnie cisza az tu znowu rano zaczął wyć. Po podłączeniu VAGA zero błędów....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygrałem walke z alarmem:) w tylnym zamku za kierowca mikrowlacznik ktory sygnalizuje zamkniecie/ otwarcie drzwi byl tak zabrudzony, ze w momęcie gdy powiniem obwód byc otwarty na mierniku sie co chwila wzbudzala opornosc. rozebrałem wyczyscilem i jest bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić co wzbudziło alarm w Passacie B5 2001 rok. Alarmy dokładane podczas rozbrajania pikną inaczej niż zawsze jeśli alarm był wzbudzony a jak jest przy fabrycznym alarmie ?

Edytowane przez Zabol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAGiem :fajny

Powinno wyświetlić, który zamek powoduje błąd. Zapewne mikrostyk szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG nie wyświetla błędów. Auto stało pod blokiem i wył alarm( nie pierwszy raz już sąsiad mi mówił że wyje) poleciałem odczytać błędy i nic zero błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzajcie moduł komfortu!!!! Często, zwłaszcza o tej porze roku, wchodzi pod wykładzinę podłogi wilgoć i na kablach od modułu robi zwarcia. Owocuje to wyciem alarmu. Proponuję od razu sprawdzić podszybie, czy akumulator nie stoi w kałuży. Zwłaszcza po deszczach. Jeśli tak, to na 100% wiązka od komfortu zalana jest wodą i tam należy szukać przyczyny wyjącego alarmu. Znam to z autopsji.... Ja rozwiązałem problem wywalając te gumowe korki w podszybiu, żeby woda tam nie stała a później wysuszyłem solidnie wiązkę od modułu komfortu i wsadziłem ją w peszel, żeby osłonić od wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na wilgoć i jest sucho. Brak pomysłów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze byc też to ze slaby akumulator u sasiadki tak było i alarm wlaczal sie co chwile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów

 

U mnie też występuje problem z alarmem i wygląda to następująco. Załącza się losowo i nie mogę rozszyfrować co jest przyczyną.

Moduł komfortu jest sprawny (rozbierałem go i sprawdzałem każdy styk miernikiem i pod lupą czy nie ma zimnych lutów), nie jest zalany.

 

Ostatnio wyciągnąłem go z pod siedzenia i włożyłem luzem pod kierownicę bo myślałem że może łapie wilgoć ale też to nic nie dało.

 

Wyciągnąłem wszystkie zamki z drzwi i posprawdzałem miernikiem takie malutkie włączniki które były na płytce to wszystko wygląda na ok. WYmieniłem też cynę na nich dla pewności że nie ma zimnych lutów i też to nic nie dało.

 

Alarm włącza się losowo. Nie ma różnicy czy jest tydzień wilgotnej pogody, czy pada deszcz, czy świeci słońce.

 

Najwięcej problemów sprawia mi w nocy jak się włączy. Rano wstaje do pracy i wszystkie kierunki świecą (nie migają, syrena też już nie wyje rano). Chce zapalić i nic z tego akumulator rozładowany. Po sprawdzeniu modułu komfortu VAG'iem mam takie błędy:

 

Saturday, 07 December 2013, 09:55:09:0

 

VCDS-Lite Version: Release 1.0

 

Control Module Part Number: 1J0 959 799 AH

 

Component and/or Version: 3R Zentral-SG Komf. 0001

 

Software Coding: 04096

 

Work Shop Code: WSC 00007

 

Additional Info: 1J2959802D 3R Tőrsteuerger. FS0002r

 

Additional Info: 1J2959801E 3R Tőrsteuerger. BF0002r

 

Additional Info: 1J4959811D 3R Tőrsteuerger. HL0002r

 

Additional Info: 1J4959812D 3R Tőrsteuerger. HR0002r

 

3 Faults Found:

 

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

 

53-00 - Supply Voltage Too Low

 

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode

 

35-00 - -

 

01389 - Tailgate Open Switch (F124)

 

29-00 - Short to Ground

 

 

Po sprawdzeniu "Measuring blocks" pozycji 015 (last alarm source) mam takie błędy:

 

alarm.jpg

 

Szukałem już po googlach ale nigdzie nie mogę znaleźć takiego kodu jak "18". Jedni piszą że być może trzeba to interpretować jako 17+1, jedni jako 1,8 ale sam już nie wiem. Macie może jakieś pomysły co tutaj jeszcze można sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś miał taki problem jak ja. Zapala mi sie kontrolka na FIS-ie od tylniej klapy, auto to jest kombi. Po jakimś czasie nawet jak są zamkniete drzwi to włącza mi sie alarm i na noc muszę zdjąć kleme. Byłem ostatnio u kolegi przedmuchaliśmy powietrzem i kontrolka zgasła, dzisiaj podczas mrozu kontrolka znowu się zapaliła i jest to sam. Byłem na kompie i w ustawieniach modułu komfortu jest wszystko ok. prosze o pomoc!!

Edytowane przez morfisko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności