Skocz do zawartości
michal195

Zmiana skrzyni z automatu na manual z V5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś może mi napisać co dokładnie będę potrzebował do zmiany skrzyni automatycznej na manualną z silnika 2.3 V5 w moim passacie B4?

Wiem, że flansze się różnią o 8mm i one idą do zmiany, na pewno sprzęgło, wybierak, pedały bo w automacie są tylko 2 ;)

Czy coś jeszcze będzie mi potrzebne, jakieś dodatkowe łapy, itd?

Czy wybierak skrzyni jest uniwersalny w każdym silniku, które były montowane w Passatach B3 i B4?

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ile można o tym samym pisać. Już któryś raz z kolei... Jest dokładny temat z opisem na forum !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja robilem takie cos jak ty piszesz jak chcesz pomocy to dawaj na gg 893530

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

każdy pyta tyle, ile razy zachodzi taka potrzeba....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem skrzynie z automatycznej na manualna w passacie 1,9 TDI(110km) i nie odpala.

Po przekreceniu kluczyka w pozycje do odpalania nic sie nie dzieje. Moze ktos wie co trzeba zrobic zeby odpalił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik musisz zmostkować... jest on na podszybiu koło przekaźnika ABS.. z tyłu skrzynki z bezpiecznikami.. musisz ją odpiąć i głęboko na grodzi silnika będą 2 albo 3 przekaźniki ale chyba 2... to napewno nie ten z bezpiecznikiem 30A bo to od abs-u.. zmostkuj ten drugi i odpali... on odpowiada za to żebyś automatu na biegu nie odpalił.. tylko na P i N odpalał automat..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ludzie ile można o tym samym pisać. Już któryś raz z kolei... Jest dokładny temat z opisem na forum !

Jeśli możesz to podaj link do tego opisu.

każdy pyta tyle, ile razy zachodzi taka potrzeba....

Dokładnie... ;)

ja robilem takie cos jak ty piszesz jak chcesz pomocy to dawaj na gg 893530

Dzięki, odezwę się jak tylko będę miał trochę więcej wolnego czasu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to moze zbierzmy wszystko do kupy raz a dobrze bo temat był walkowamy ale w kazdym jest po kawalku czegos :)

niech ktos napisze pokolei.....

co potrzeba..... jakie czesci...

co trzeba zrobic przy elektryce....

 

jesli ktos zrobi takie coś o A do Z to napewno punkty sie posypia i zostanie to dla potomnych :)

p.s. sam mysle dokładnie nad taka sama przekładką :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info. w poniedziałek sie zabiore za to.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ja już mam to za sobą....prawie. jest jeden dylemat, jak kable sa podpinane pod rozrusznik wszystko jest ok, ale nie ma wstecznego, a jak podpinam pod wsteczny to nie pali auto, czy ktos wie jak to ogarnąć?????

 

A co do części to postaram się pomóc. Potrzebne do zmiany będzie:

-skrzynia, wybierak, tunel środkowy, gałka,pedały z pompką, wąż do płynów, łapy skrzyni, ława, półośki (ja zakupiłem z przegubami), sprzęgło, docisk, dwu masę, chyba jeszcze kilka drobnych bajerów.

-natomiast nie zmieniałem jeszcze licznika co mnie czeka niedługo,ale poczeka:) Mam tylko problem ze światłem wstecznym,ale niedługo i to się ogarnie, jak ktoś wie to niech podpowie będę naprawdę wdzięczny.Pozdrawiam

Edytowane przez starsky2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ława, półośki (ja zakupiłem z przegubami)

tego sie nie wymienia...

dwu masę,

ze coo??

tunel środkowy

tylko obramowka na lewarek do zmiany biegow...

natomiast nie zmieniałem jeszcze licznika co mnie czeka niedługo

masz uszkodzony czy tez wymieniasz na manuala:D?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie rozumiem dlaczego w co drugą rozmowę o B4 wcina się jakiś gość z B5 i sieje zamieszanie. Maniek - zerknij w jego profil - on nie ma B4 więc zapewne i nie w B4 wymieniał skrzynię!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie rozumiem dlaczego w co drugą rozmowę o B4 wcina się jakiś gość z B5 i sieje zamieszanie. Maniek - zerknij w jego profil - on nie ma B4 więc zapewne i nie w B4 wymieniał skrzynię!

wlasnie widze... moze on wymienial w b5 i tam byl 2mas:D

jak znajde troszke czasu to opisze co mi bylo potrzebne na przekladke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymiana skrzyni automatycznej w Passacie B4 VR6 na skrzynie manualna (VR6,VR5)
1.Lista zakupów

-Skrzynia biegów oryginalna VR6 lub VR5 (w skrzyni od golfa są inne flansze trzymajace przegub wewnetrzny tzn. w skrzyni od VR6 flansza jest na zabezpieczeniu a w skrzyni od VR5 jest przykrecana na klucz imbusowy. Koledzy na forum mowili tez że jest rozmiar flanszy inny ale w moim przypadku rozmiar byl taki sam.:hmm)

-wybierak do skrzyni

-impulsator do skrzynie (automat ma inny tzn. jest troche dłuższy)

-lewarek zmiany biegow

-sprzegło (tarcza i docisk)

-kolo zamachowe

-rozrusznik(automat ma inny)

-łapa skrzyni manualnej (automat ma inną)

-wąż z chłodnicy do termostatu (trzaba wymienic poniewaz skrzynia automatyczna ma chlodzenie woda i na wezu sa dodatkowe wyjscia. Mozna je zaslepic,ja tak zrobilem i zaoszczedzilem pare dolarów:hyhy)

-pedały ( pedał sprzegła+ pedal hamulca+gaz)

-wysprzęglik

-pompka sprzęgła+przewód

-obudowa plastikowa na lewarek zmiany biegów

-mieszek+gałka zmiany biegów

- "wtyczka" pod wsteczny bieg(automat ma inna)

Jak coś bedzie brakowalo to dopisze:)

 

To zabieramy sie za robote. Opisze to w punktach bedzie jasno i piknie. (tak z głowy bede brał bo juz pare m-c temu to robilem)

 

1.Odłączamy wszystkie przewody,węże od skrzyni biegow. Rozrusznik także.

2.odkręcamy przeguby wewnetrzne (oczywiscie tez trzeba odkrecic dolna głowiczke od zawieszenia w celu odsuniecie na bok półosi)

3.Odkrecamy wszystkie sruby mocujace skrzynie do silnika i do ramy (chyba nie musze mowic ze trzeba podwiesic silnik aby nie spadl bo wtedy to by sie szambo zrobilo)

4.Jak juz mamy skrzynie wyjeta to mozemy odkrecic kolo zamochowe od silnika.

5. Wykrecamy wklad wydechowy, najlepiej az od silnika do tlumika srodkowego (dlaczego? odpowiedz pozniej)

 

W komorze silnika to bedzie narazie tyle a wiec zapraszamy do srodka.

6.Demontujemy plastiki:

-nakladki na progi(chyba wystarczy od strony kierowcy)

-tynel srodkowy

-fotel kierowcy

Trzeba zdemontowac poniewaz musimy zdjac wykladzine z podłogi (chociaz do szyn od fotela) bo inaczej nie dostaniemy sie do srób mocujacych pedala.

7. odkrecamy pedaly (hamulec+gaz) i wyjmujemy (nie pamietam teraz czy nie trzeba demontowac uklady kierownicy). montujemy odrazu te drugie.

8.Demontujemy lewarek zmiany biegow. Jest on przykrecony od spodu(dlatego trzeba wyjac tłumik:p) Idzie jeszcze taka linka do stacyjki tez ja demontujemy

 

Z grubsza juz mamy graty powyciagane (jak sobie przypomne to dopisze)

 

Zaczynamy montaz??

 

9. Zakładamy lewarek z linkami od manuala (nie wiem jak to tam bylo do konca ale pamietam ze pasowaly tylko 2 sruby, tylko ze ja mialem lewarek od b3 i moze dlatego.)

10. Zakladamy tłumiki bo jest dobre dojscie bez skrzyni

11. Przykrecamy kolo zamachowe( polecam dac sruby na tzw. szczeliwo do gwintow do pewnosci aby sie nie odkrecily) i przykrecamy docisk z tarcza

12. Montujemy pompke sprzegła do grodzi silnikowej

13.Wkładamy skrzynie biegow z wybierakiem (impulsator radze załozycz pozniej poniewaz przy manewrowaniu skrzynia mozemy go uszkodzic. Ja uszkodzilem dwa :P)

12. Przykrecamy linki do wybieraka

-przykrecamy przeguby

-zakladamy nowe weze wody

-zakladamy wezyk do ze zbiorniczka z plynem hamulcowym do pompki i z pompki do wysprzeglika przy sprzyni

13. odpowietrzamy uklad

14. skladamy caly srodek(dywany,plastiki,fotel)

15. ODPALAMY??

Niestety ale nie odpali bo musimy przerobic elektryke. Ale jak to zrobic profesjonalnie? Sam nie wiem:p

Moj sposob na odpalenie.. odkrecamy wszystkie kostki z automata i podłaczamy je do elektryki (do tych kabli co byly podpiete pod skrzynie, wtedy komputer wykryje skrzynie). Ja mam tak zrobione i jezdze po dzien dzisiejszy:D

Po tym zabiegu upewniamy sie czy wszystko siedzi tam gdzie trzeba i odpalamy padaczke.

Powinno wszystko dzialac jak nalezy a co za tym idzie wsiadamy do padaczki i cieszymy sie nizszym spalaniem conajmniej o 30% w porównaniu do automata.

 

 

p.s jesli cos przeoczylem to postaram sie dopisac. :vw:pozdraVWiam:provw:

Edytowane przez maniek230290

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry panowie ze wtracilem sie w rozmowe:/ Wyszło małe zamieszanie z mojej stony!

Edytowane przez starsky2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maniek230290, o to własnie chodziło :)

 

elektryke mozna zrobic jeszcze tak jak pisal kobylak2206, :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności