Skocz do zawartości
arnow79

migotanie świateł

Rekomendowane odpowiedzi

witam, czy może mi ktoś podpowiedzieć co jest przyczyną ściemniania się świateł po dodaniu gazu podczas jazy? czy to będzie wina regulatora napięcia w alternatorze czy może coś innego? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak się dzieje, ale tylko i wyłącznie podczas gdy załączy się ESP i mryga kontrolka na zegarach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co jest przyczyną ściemniania się świateł po dodaniu gazu podczas jazy?

Jeśli regulator to po dodaniu gazu powinny się rozjaśnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to tylko i wyłącznie wina masy!!!

Sprawdzcie wszystkie połączenia, akumulator - karoseria, lampy- stan wsuwek, altermator oraz kontrola stanu przewodów i styków.

Najlepiej miernikiem zmierzyc rezystancje przewodu masy lampy do masy akumulatora, będzie cos juz wiadomo, altermator tez można spr. czy dobrze masuje.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa Paweł. Mogę tylko jeszcze dodać od siebie, że dobrze jest sprawdzić stan akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a i właśnie chciałem zapalić auto i klops akumulator tak rozładowany że nawet nie zakręcił po podładowaniu ok, a wczoraj normalnie wszystko było , na noc nie zostało nic włączone, coś mi się wydaje, że to jednak coś z ładowaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz taką możliwość to sprawdź błędy w komputerze. Kiedyś w B4 miałem tak, że akumulator cały czas rozładowywał się. Diagnostyka VAGiem wykazała złe ładowanie. Dodatkowo autoalarm pobierał za dużo prądu na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź szczotki i regulator napięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz najpierw zwykłym woltomierzem ładowanie na akumulatorze i bezpośrednio na alternatorze.Dobrze jest też sprawdzić amperomierzem , czy coś nie pożera prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Mam to samo czyli przywlaczeniu sie esp lub abs przygasaja swiatla razem z podswietlaniem kokpitu i tez nie moge dojsc co jest przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, czy może mi ktoś podpowiedzieć co jest przyczyną ściemniania się świateł po dodaniu gazu podczas jazy? czy to będzie wina regulatora napięcia w alternatorze czy może coś innego? pozdrawiam

 

Jeżeli na zimnym silniku to włączają się świece podgrzewania cieczy chłodzącej. Normalne zjawisko przy niskich temperaturach. Był juz o tym wątek.

Edytowane przez core

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przywlaczeniu sie esp lub abs przygasaja swiatla

i jak opuszczasz albo podnosisz przynajmniej 2 szyby elektryczne odrazu, podobno wszyscy tak mają - mam i ja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz migotanie na podstoju i w czasie jazdy na 100% regulator i niema innej winy a co do dogrzewania świec w układzie chłodzącym to nie powoduje sekundowych migotań miałem te same problemy i po wymianie regulatora wszystko wróciło do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na postoju nie sprawdzałem, ale podczas jazdy po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu wyraźnie ściemniają się światła na chwilę , też wydaję mi się ,że to regulator , ktoś tu pisał o masie ale to raczej nie takie objawy przy słabej masie, poza tym sprawdzałem połączenia i wszystko jest ok, trzeba zmierzyć ładowanie i kupić regulator, coś kiedyś czytałem ,że alternatory w passatach często cierpią na jakieś niedomagania, ja mam akurat alternator boscha 120A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też to mam...... światła przygasają wraz z załączeniem ABS, ESP. Ale przygasanie powodowane wyżej wymienionymi urządzeniami nie jest aż tak denerwujące jak sytuacja gdy podgłoszę sobie radyjko. Mam wzmacniacz w bagażniku... jest podłączony wraz z kondesatorem 1F a i tak światła mijania mrygaja wraz w rytm muzyki (basów). co jeszcze przygasa ? a no wszystko co się świeci :P liczniki.... oświetlenie schowka... tylnie światła (tak podejrzewam ale nie patrzyłem :P ) oświetlenie kabiny wewnątrz.

 

ktośby powiedział by że to:

 

>akumulator już się skończył - ale ja to odrzucam... nie mam problemów z odpalaniem nawet jeśli auto postoi (pod chmurką) nawet tydzień.

 

>regulator napięcia> gdyby byl padnięty to nie doładował by mi aku a tu pojawiły by się problemy z odpalaniem - ja ich nie mam. uszkodzenie również może powodować całkiem inną rzecz... np rozjaśnianie się świateł - tez tego u siebie nie mam.

 

jeśli te dwie rzeczy odrzuciłem to co mi zostało ? :) A no zasilanie :) plusowe kable też odrzucam ponieważ wiele kabli idze do różnych urządzeń, więc złe połączenie plusowego kabla objawiało by się przygasaniem tylko jednego albo kilku rzeczy -nie wszystkiego.

 

 

 

Tylko masa jest wspólna :) jutro sprawdzam połączenia masy ;)

 

aku<<>>karoseria oraz karoseria<<>>alternator

 

no chyba że będzie zimno to sobie odłoże naprawe na cieplejszy dzień :P

 

 

pozdro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic na to nie poradzisz jak masz wzmacniacz dużej mocy światła itp pobory mocy to spadki napięcia będziesz miał sprawdz dokładnie ile masz ładowania podczas pełnego obciążenia morze alternator nie domaga ile masz amperowy alternator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adamie.... mam 120 Amper (firmy nie znam bo amperaż podaję z kodu wyposażenia)

 

ale tak jak mówiłem.. alternator... akumulator odrzucam. gdzieś jest słaba masa. ale nie mam czasu sprawdzić gdzie bo deszcze leje u mnie codzień ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, wczoraj zauważyłem na biegu jałowym silnika że lampki w podsufitce nie świecą mi jednostajnie tylko nieznacznie przygasają (nie jest jednolicie jasne światło), po dodaniu gazu lampki świecą równomiernie. Przygasanie nie jest duże jednak zauważalne, i pytanie jeśli jest problem z ładowaniem to czy na fisie nie powinien pojawić się komunikat, czy pojawi się dopiero jak będzie już padaka? Dodam tylko że akumulator jest nowiutki klemy i połączenia na masę czyszczone i zakonserwowane wazeliną techniczną, auto pali normalnie nawet po dłuższym postoju.

 

I może podepnę się jeszcze pod temat, bo mam problem z drugim autem, chodzi o Seata Ibizę 1.9 SDI. Niecały rok temu padł w nim akumulator, kupiłem nowy z naddatkiem mocy (wiadomo diesel), co zauważyłem od jakichś dwóch tygodni- auto wystarczy że postoi 2-3 dni w grzanym garażu i po zagrzaniu świec bardzo ciężko pali ( ledwie obraca rozrusznikiem). Byłem w punkcie gdzie kupowałem akumulator no i gość stwierdził że niby auto jest za mało jeżdżone. Więc Pasek poszedł w odstawkę i Ibizą w tydzień nakręciłem prawie 1000 km po trasie potem odstawiłem Ibizę na noc na parking no i powtórka z sytuacji a było tylko -1C w nocy. Jakaś sugestia????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie, wczoraj zauważyłem na biegu jałowym silnika że lampki w podsufitce nie świecą mi jednostajnie tylko nieznacznie przygasają (nie jest jednolicie jasne światło), po dodaniu gazu lampki świecą równomiernie. Przygasanie nie jest duże jednak zauważalne, i pytanie jeśli jest problem z ładowaniem to czy na fisie nie powinien pojawić się komunikat, czy pojawi się dopiero jak będzie już padaka? Dodam tylko że akumulator jest nowiutki klemy i połączenia na masę czyszczone i zakonserwowane wazeliną techniczną, auto pali normalnie nawet po dłuższym postoju.

 

I może podepnę się jeszcze pod temat, bo mam problem z drugim autem, chodzi o Seata Ibizę 1.9 SDI. Niecały rok temu padł w nim akumulator, kupiłem nowy z naddatkiem mocy (wiadomo diesel), co zauważyłem od jakichś dwóch tygodni- auto wystarczy że postoi 2-3 dni w grzanym garażu i po zagrzaniu świec bardzo ciężko pali ( ledwie obraca rozrusznikiem). Byłem w punkcie gdzie kupowałem akumulator no i gość stwierdził że niby auto jest za mało jeżdżone. Więc Pasek poszedł w odstawkę i Ibizą w tydzień nakręciłem prawie 1000 km po trasie potem odstawiłem Ibizę na noc na parking no i powtórka z sytuacji a było tylko -1C w nocy. Jakaś sugestia????

 

W pierwszym przypadku najprościej sprawdzić VAGiem napięcie ładowania alternatora. Może zrobiłeś to samo co w Seacie, czyli kupiłeś za duży akumulator, lub po prostu alternator robi papa. Na fisie będziesz miał komunikat dopiero jak alternator padnie.

W drugim przypadku ewidentnym błędem było kupowanie akumulatora z naddatkiem pojemności, po prostu jest niedoładowywany przez alternator który ma określone max parametry ładowania. Nie ma nic bardziej mylnego jak sądzenie że do diesla trzeba kupować akumulator mocniejszy niż przewiduje producent auta. Raczej trzeba dbać o stan świec żarowych, wtryskiwaczy, no i tankować sprawdzone paliwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności