Skocz do zawartości
kazio

VW Golf gubi płyn chłodzący

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z Golfikiem siostry.

Silnik 1.6 ABU rocznik 1994.

 

Z golfa ucieka woda. Nie wiem od czego to zależy, ale raz ucieka a raz nie. Najpierw jest wszystko ok, później temp. wzrasta do ok 100-110 C i wycieka. Zaobserwowałem wyciek w okolicach zbiorniczka wyrównawczego, ale dokładnego miejsca nie zlokalizowałem. Poziom płynu podnosi się przy tym prawie do zakrętki. Po opadnięciu temp. do 90 C już nie cieknie.

Co może być przyczyną tego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie samo autko ten sam silnik nigdy nic podobnego mi sie z nim nie dzialo ale mialam kiedys caddy hihih :) wiec radze sprawdz korek tego zbiorniczka moze uszczelka na nim poszla a jak nie to , to ja nie wiem :);)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kazio, wymien korek od pojemniczka wyrownawczego. prawdopodobnie juz puszcza przy duzym cisnieniu plyn. na allegro widzialem za 17zl z przesylka. u mnie robilo sie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, zacznę od tego.

A czy to jest normalne, że w zbiorniczku rośnie poziom płynu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak normalne , zachowuje sie tak jakby zaczynalo gotowac i wywala plyn przez zbiorniczek przynajmniej tak to wyglada najlepeiej odkrec korek od siebie i wsadz do golfa odpal i zaczekaj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mr_simon

Przez 2,5 roku użytkowałem Golfa II z silnikiem 1.3 MH cały czas miałem problem z wywalającym płynem z chłodnicy. Najgorzej było w zimie 5l. wywalało na 1500km. Zrobiłem wszystko co mogło wskazywać na ten objaw: wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana chłodnicy, wymiana zbiorniczka wyrównawczego, wymiana korka, dosłownie wszystko co należało. Efekt: dalej wywala płyn. Miałem już tego dość, dopiero mój wujek załagodził temu. Otóż najlepszym sposobem jest wstawienie drugiego zbiorniczka wyrównawczego. Drugi zbiorniczek powoduje, że nie ma ciśnienia w układzie chłodzenia, a płyn pozostaje na swoim miejscu, no niezupełnie bo przepływa do grugiego zbiorniczka. Do montażu będą potrzebne:

- mimimum 2 litrowy zbiorniczek - najlepszy do tego będzie po płynie chłodniczym Petrygo

- wystarczająca długość wężyka, który będzie łączył jeden zbiorniczek wyrównawczy z drugim

- wentyl od dętki rowerowej (chyba tak to się nazywa, nie to co się wkręca, tylko co jest przy dętce)

 

Montuje się go w ten sposób:

1. Wywierca się dziurkę w oryginalnym zbiorniczku wyrównawczym obok wężyka, wielkość otworu uzależniona będzie od wętyla od dętki

2. Wkręcamy wętyl w zbiorniczek

3. Wężyk wkręcamy w wentyl

4. Drugi zbiorniczek umieszczamy poniżej pierwszego

5. Wkładamy wężyk do drugiego zbiorniczka

UWAGA!!! NAJWAŻNIEJSZE!!! WĘŻYK MUSI DOTYKAĆ DNA ABY SPOWROTEM ZASYSAŁ PŁYN!!!

 

Gwarantuję w 1000%, że problem z wywalaniem płynu zniknie!

 

Miałem zrobić fotostory jak to robiłem i umieścić na forum.vwgolf.pl ale sprzedałem Golfa i mam Passata a z nim nie mam żadnego problemu :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności