Skocz do zawartości
Gość Grinch

Wałki rozrządu PD

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Grinch

... Jak każdy wie wałki rozrządu to mankament w silnikach PD.

... Teorii na ten temat jest tak wiele jak Polska długa i szeroka :taksobie

 

... Ja osobiście stwierdzam że jedyną wadą jest zły olej !

 

... Tak więc po użytkowaniu 3 miesięcznym passata z silnikiem 1.9 TDI AVF, spostrzegłem ranne pukanie przy odpalaniu auta.

Na samym początku pukanie trwało kilka sekund po czym przestawało.

Nie widzących innych niepokojących zjawisko odpuściłem.

Po jakimś czasie pukanie zaczęło bardziej ryć banie, po przegazówce przestawało a później już nie.

Na początku pukał jak był zimny a na końcu już cały czas.

... Wzrost metalicznego pukania zwiększał się ze wzrostem obrotów silnika. Auto cały czas kopciło na biało !

Brak mocy.

 

 

... Po mięsiącach czekania szukania oraz konsultacji doszedłem do wniosku że nie ma sensu słuchać głupot głupich mechaników !

Auto zostało odstawione we wtorek do znajomego mechanika :)

Dziś odbiór i wszystko ok.

 

... Najśmieszniejsze jest to że przez 30 lat swojej pracy nie widział takich rzeczy jak u mnie :)

 

... Najprawdopodobniej jeden zawór się zawiesił i chodził na trzy cylindry, stąd brak mocy, kopcenie na biało oraz dziwny zapach spalin!

 

... A więc wymienione zostało :

 

Wałek rozrządu - 1000 PLN + uszczelniacz

Popychacze hydrauliczne (komplet) - 400 PLN

Panewki wałka rozrządu (komplet) - 150 PLN

Robotka - 250 PLN

Suma - 1800 PLN

 

... A teraz powiem wam tak auto ma 225 tys przebiegu, oczywiście tyle jest na szafie i nie będziemy polemizować co do tego bo różnie bywa :manga

 

... Znajomy powiedział że 2h roboty to max ale że musiał czekać na części to się przedłużyło :)

 

... Wszystkie Części InterCars :manga

 

... Na koniec powiem wam tyle :)

Dziś oglądałem stare klamoty :

 

Wałek wytarty na wszystkich krzywkach !

Szklanki miękkie jak masło, jedna dziurawa !

Panewki masakra :D Jedna nawet fioletowa :manga

 

... Nie robiłem zdijęć tych teile bo to bez sensu każdy wie o co chodzi.

... Oleju mechanik nie kazał mi zmieniać bo mówi że nowy i na wiosnę przyjadę to zmienimy na Castrol-ka :D

 

... PS; Prośba do moderatorów o podwieszenie tematu z wiadomych względów, temat rzeka częsta przypadłość PD :manga

 

... Pozdrawiam i Trzymajcie się Ciepło w Te Świąteczne dni :)

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem w twoim temacie to winę stawiasz na wałki rozrządu. Moim zdaniem to bzdura na resorach o tym, że krzywki się same wycierają. Moim zdaniem wszystko wskazuje na to że wałki rozrządu miały problem z utrzymaniem ciśnienia smarowania lub całkowitym brakiem smarowania. Możliwe też, że poprzedni właściciel przyczynił się przez nie dbałość do takiego stanu rzeczy. To określone przez ciebie pukanie to objaw braku ciśnienia w samo regulatorach, które z czasem się nasiliło. A to że olej jest zły to prawda. Ale to już oddzielny temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja miałem ten sam problem. Najpierw stuki przy odpalaniu a poźniej naprawa :)

Wałek wytarty na 1 krzywce, jeden PD sie rozleciał i jakieś tam jeszcze części.

Auto miało wtedy cos 210 tys chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch

... Najbardziej możliwą kwestia jest to że olej był do bani !

Nie miał swoich właściwości, nie był zmieniany regularnie i dlatego z braku odpowiedniego smarowania popychacze powiedziały "papa" wałek również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje auto było serwisowane w VW. Jedynie ostatnia wymiana w Polsce była poza ASO więc tam może był zalany inny olej. Po naprawie dalej leje CASTROL EDGE 5W-30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... Najbardziej możliwą kwestia jest to że olej był do bani !

Nie miał swoich właściwości, nie był zmieniany regularnie i dlatego z braku odpowiedniego smarowania popychacze powiedziały "papa" wałek również.

No właśnie. Dlatego bez względnie trzeba przestrzegać wymogów, specyfikacji olejowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem, że takie rzeczy tylko w 2.5TDI!!!

Tak z ciekawości - w AWX też się takie rzeczy dzieją?!?!?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę żeby w PD-kach padał wałek, kolega ma chyba najechane ładnych parę setek tysięcy. Robiłem PD-ki o przebiegach po 300-400 tys. i wałki były idealne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj kolego troche na forum. Wałki w nich często padają przy ok. 200 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety potwierdzam co kolega wyżej napisał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MichałGrinch tak piszesz że olej nie teges. Ale nic nie napisałeś na jakim właśnie oleju jeździłeś????. Chociaż z drugiej strony jak piszesz Castrola zalewasz, to on jest dobry ale w reklamie. Dwa to w PD wyrabia się gniazdo pompek nagminnie, a nie wałek rozrządu, chodzi mi o 1.9, bo 2.5 to tak wałek jest z innych stopów i luubi paść. W 1.9 żeby wyrobić wałek trzeba jeździć na szlamie i nie stosować 10 przykazań tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch
MichałGrinch tak piszesz że olej nie teges. Ale nic nie napisałeś na jakim właśnie oleju jeździłeś????. Chociaż z drugiej strony jak piszesz Castrola zalewasz, to on jest dobry ale w reklamie. Dwa to w PD wyrabia się gniazdo pompek nagminnie, a nie wałek rozrządu, chodzi mi o 1.9, bo 2.5 to tak wałek jest z innych stopów i luubi paść. W 1.9 żeby wyrobić wałek trzeba jeździć na szlamie i nie stosować 10 przykazań tdi

 

... Co do oleju na którym jeździł poprzedni właściciel to nie wiem.

Ja zalałem od początku Shell Helix Ultra Extra 5w30 z normą 507.00 czyli z dobra normą nawet na forum passat-a jest ta norma podana w tym temacie:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50009

 

... Pukanie zaczęło się przed wymianą oleju czyli już prędzej się to roz....o .

Jak dojeżdzę do wiosny bezproblemowo to zmienię na Castrola tak jak znajomy mi proponował, sam mi mówił jak serwisuje auta na pompowtryskach to leje tylko Castrola / Mobila.

... Oczywiście mówię o tym samym jegomościu który wymieniał mi wyżej wymienione teile :)

 

... No zobaczymy jak to będzie :)

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do oleju na którym jeździł poprzedni właściciel to nie wiem.

no własnie, chyba minerala zalał, że takich szkód narobiło:(

Ja zalałem od początku Shell Helix Ultra Extra 5w30 z normą 507.00 czyli z dobra normą nawet na forum passat-a jest ta norma podana w tym temacie:

tak, ale to longlife, nie lepiej 505.01? ;)

Pukanie zaczęło się przed wymianą oleju czyli już prędzej się to roz....o .
prawdopodobnie pukały szkalnki i nie wymienine na czas zrobiły swoje :]
jak serwisuje auta na pompowtryskach to leje tylko Castrola / Mobila.

tylko co do ich jakości to już tu mnóstwo napisano, jak już lac to tylko sprawdzony olej, a nie od mechanika z beczki

Poczytaj kolego troche na forum. Wałki w nich często padają przy ok. 200 tys.

tak? a gdzie, bo ja sie jeszcze z tym nie spotkałam

Niestety potwierdzam co kolega wyżej napisał

a ja nie potwierdzam, mój AVF juz dawno magiczną cyfrę 200tys/km wykręcił i ma sie bardzo dobrze, prawda Michał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

użyj szukajki to znajdziesz i poczytasz. Oczywiste że nie każdego AVFa to dotyczy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch
tylko co do ich jakości to już tu mnóstwo napisano, jak już lac to tylko sprawdzony olej, a nie od mechanika z beczki

 

... On nie ma oleju z beczki tylko normalnie opakowany itp :) Zaufałem mu z wałkiem to zaufam z olejem.

A olej i tak zmieniać będę zawsze po 10 tys km.

a ja nie potwierdzam, mój AVF juz dawno magiczną cyfrę 200tys/km wykręcił i ma sie bardzo dobrze, prawda Michał?

 

... Tak jest, słychać tylko szum pasków :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koleżanko Asiu... czytaj dokladnie. Słowo "często" oznacza, że niektore sie psują, a nie wszystkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...był taki jeden, co twierdził, że nie trzeba w silniku oleju zmieniać ;) (fakt, że produkując tą teorię szef castrola odnosił się do silnika wolnossącego, ale i tak... :mur). Jakby wałki się wycierały jak mówisz same z siebie - przy przebiegu 220 tysięcy, to taki temat byłby tutaj poruszony już w początku 2002 roku, bo mniej więcej wtedy pierwsze AVFy w 3BG zaczęły przekraczać te przebiegi :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch
...był taki jeden, co twierdził, że nie trzeba w silniku oleju zmieniać (fakt, że produkując tą teorię szef castrola odnosił się do silnika wolnossącego, ale i tak... ). Jakby wałki się wycierały jak mówisz same z siebie - przy przebiegu 220 tysięcy, to taki temat byłby tutaj poruszony już w początku 2002 roku, bo mniej więcej wtedy pierwsze AVFy w 3BG zaczęły przekraczać te przebiegi

 

... Moim zdaniem tak jak pisałem wyżej : LEJĄ UJOWY OLEJ A PÓXNIEJ WYCHODZĄ CUDA WIANKI :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje TDI na PD ma obecnie 320K KM. Jako że miałem z nim ostatnio trochę problemów, również oglądane były wałki i popychacze. Przy tym przebiegu (na pewno jest oryginalny, polski salon, ASO) wałek owszem wykazuje optyczne ślady zużycia, ale wymiary wszystkie ma jak z fabryki. Również popychacze mają co najwyżej nieznaczny luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje TDI na PD ma obecnie 320K KM. Jako że miałem z nim ostatnio trochę problemów, również oglądane były wałki i popychacze. Przy tym przebiegu (na pewno jest oryginalny, polski salon, ASO) wałek owszem wykazuje optyczne ślady zużycia, ale wymiary wszystkie ma jak z fabryki. Również popychacze mają co najwyżej nieznaczny luz.

jezeli opycznie widac to ma mikrometrze juz dawno umarl...

oko jest w satnie rozroznic 1 mikro metr czy dopiero 1/10 milimetra? No wlasnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności