tomek19840925 Zgłoś #1 Napisano 20 Grudnia 2010 Od 2 lat jezdzę passatem 1.9 TDI 1Z 90KM.W piątek w trasie z niemiec do polski,przy prędkości 140km/h coś się stało z silnikiem.Silnik nie pracuje na 4 cylinder.Przy odpaleniu przeżuca tak jak przy braku kompresji na 1 tłoku,rozgrzany dymi na niebiesko,ubywa olej.Ma duże przedmuchy na odmę,zawory dają się naciskać i wracają tak jak powinny.Pompa wtryskowa podaje paliwo,silnik trzesię się,lecz odpala od kopa na 3 cylindry i jedzie.Czy ktoś ma jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #2 Napisano 20 Grudnia 2010 przepalona uszczelka, popekane pierscienie, pekniety tłok.... pomiar kompresji prawde powie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brox Zgłoś #3 Napisano 20 Grudnia 2010 A może przegrzałeś i głowica jest pęknięta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #4 Napisano 20 Grudnia 2010 mogło wypalić tłok ale najpierw sprawdź ciśnienie najlepiej od razu wszystkie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 20 Grudnia 2010 Od 2 lat jezdzę passatem 1.9 TDI 1Z 90KM.W piątek w trasie z niemiec do polski,przy prędkości 140km/h coś się stało z silnikiem.Silnik nie pracuje na 4 cylinder.Przy odpaleniu przeżuca tak jak przy braku kompresji na 1 tłoku,rozgrzany dymi na niebiesko,ubywa olej.Ma duże przedmuchy na odmę,zawory dają się naciskać i wracają tak jak powinny.Pompa wtryskowa podaje paliwo,silnik trzesię się,lecz odpala od kopa na 3 cylindry i jedzie.Czy ktoś ma jakieś pomysły? tak jak koledzy piszą będzie trzeba rozebrać silniki a sprawdzenie kompresji powie który tłok jest uszkodzony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek19840925 Zgłoś #6 Napisano 20 Grudnia 2010 4 cylinder nie reaguje,to on jest uszkodzony.Pompa wtryskowa paliwo podaje.Silnik odpala na kopa ale na 3 cylindry.Auto nie było przegrzane,stało się to przy normalnej jezdzie na autostradzie(140km/h). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 20 Grudnia 2010 4 cylinder nie reaguje,to on jest uszkodzony.Pompa wtryskowa paliwo podaje.Silnik odpala na kopa ale na 3 cylindry.Auto nie było przegrzane,stało się to przy normalnej jezdzie na autostradzie(140km/h). pewnie pierścienie szlak trafił dlatego kopci na niebiesko tak czy siak rozbiórka musowa ale teraz pytanie czy rozbierzesz tak jak powinno być czy tylko ściągniesz miske i wyjmiesz ten 4 tłok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek19840925 Zgłoś #8 Napisano 20 Grudnia 2010 a jesli pierscienie porysowały gładz cylindra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2010 no to honowanie cylindra a do tego musisz rozebrać silnik w proch musi zostać sam kadłub Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek19840925 Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2010 No też właśnie.lepiej już kupić goły słupek.A czy wogóle da się wyciągnąć tłok dołem?Nie będzie przeszkadzał wał korbowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 20 Grudnia 2010 No też właśnie.lepiej już kupić goły słupek.A czy wogóle da się wyciągnąć tłok dołem?Nie będzie przeszkadzał wał korbowy? da się ale jest sporo zabawy z tym żeby wyciągnąć tłok bez demontażu wału Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek19840925 Zgłoś #12 Napisano 20 Grudnia 2010 Dodam tylko,że na początku tej usterki silnik kulał ale nie aż tak jak teraz.Czyli uszkodzenie powstało stopniowo,a musiałem kontynuować jazdę no bo wiadomo ADAC itd...Więc najprawdopodobniej pierścienie.Zdejmę głowicę,zobaczę czy cylinder jest porysowany,jeśli nie,założę pierścienie,jeśli tak kupię słupek do przekładki...Dziwne to bo nie jeżdzę jak wariat.W pewnym sensie jestem zawiedziony marką VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 20 Grudnia 2010 ale wiek i zmęczenie materiału robią swoje to też weź pod uwagę a i przebieg auta też Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek19840925 Zgłoś #14 Napisano 20 Grudnia 2010 No to lipa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #15 Napisano 20 Grudnia 2010 W pewnym sensie jestem zawiedziony marką VW A jaki masz przebieg, ten prawdziwy oczywiście? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek19840925 Zgłoś #16 Napisano 20 Grudnia 2010 na zegarze jest 215 tys,a prawdziwy to tylko bóg wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek19840925 Zgłoś #17 Napisano 21 Grudnia 2010 Silnik rozebrany,jest pęknięty tłok.Pierścienie całe.Jutro jadę po używany tłok w czwartek składam.Jakiej marki polecacie uszczelki pod głowicę i w jakich cenach teraz one są? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #18 Napisano 21 Grudnia 2010 Witam! A ja na paska narzekać nie będę... nie będę czarował że bezawaryjny itd. Przy aucie które ma 20 lat zawsze jakiś drobiazg wyskoczy. Ale problemów z motorem nie mam żadnych (przebieg ok. 460 tysi)... Ogólnie to chyba im nowszy model tym gorzej. Nie zazdroszczę naprawy a do tego w taką pogodę... Na częściach nie oszczędzaj, najlepiej oryginały, w końcu nie codziennie motor rozbierasz : ) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujekmarcin Zgłoś #19 Napisano 22 Grudnia 2010 Proponowałbym Ci jeszcze sprawdzić wtryskiwacze, jednak ten tłok mógł pęknąć od zwiększonej temperatury ze względu na lanie wtrysku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #20 Napisano 22 Grudnia 2010 --pęknięty tłok-- no to zgadłem....:dobrze prawdopodobnie feler tłoka, lub jesli dosyc duzo jest sadzy na wtrysku, swiecy to niestety leje ale to rzadkosc aby zuzył sie tylko jeden. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach