Skocz do zawartości
tomek19840925

PASSAT UMARŁ 1Z TDI 1996r

Rekomendowane odpowiedzi

Od 2 lat jezdzę passatem 1.9 TDI 1Z 90KM.W piątek w trasie z niemiec do polski,przy prędkości 140km/h coś się stało z silnikiem.Silnik nie pracuje na 4 cylinder.Przy odpaleniu przeżuca tak jak przy braku kompresji na 1 tłoku,rozgrzany dymi na niebiesko,ubywa olej.Ma duże przedmuchy na odmę,zawory dają się naciskać i wracają tak jak powinny.Pompa wtryskowa podaje paliwo,silnik trzesię się,lecz odpala od kopa na 3 cylindry i jedzie.Czy ktoś ma jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepalona uszczelka, popekane pierscienie, pekniety tłok....

pomiar kompresji prawde powie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może przegrzałeś i głowica jest pęknięta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogło wypalić tłok ale najpierw sprawdź ciśnienie najlepiej od razu wszystkie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od 2 lat jezdzę passatem 1.9 TDI 1Z 90KM.W piątek w trasie z niemiec do polski,przy prędkości 140km/h coś się stało z silnikiem.Silnik nie pracuje na 4 cylinder.Przy odpaleniu przeżuca tak jak przy braku kompresji na 1 tłoku,rozgrzany dymi na niebiesko,ubywa olej.Ma duże przedmuchy na odmę,zawory dają się naciskać i wracają tak jak powinny.Pompa wtryskowa podaje paliwo,silnik trzesię się,lecz odpala od kopa na 3 cylindry i jedzie.Czy ktoś ma jakieś pomysły?
tak jak koledzy piszą będzie trzeba rozebrać silniki a sprawdzenie kompresji powie który tłok jest uszkodzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 cylinder nie reaguje,to on jest uszkodzony.Pompa wtryskowa paliwo podaje.Silnik odpala na kopa ale na 3 cylindry.Auto nie było przegrzane,stało się to przy normalnej jezdzie na autostradzie(140km/h).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 cylinder nie reaguje,to on jest uszkodzony.Pompa wtryskowa paliwo podaje.Silnik odpala na kopa ale na 3 cylindry.Auto nie było przegrzane,stało się to przy normalnej jezdzie na autostradzie(140km/h).
pewnie pierścienie szlak trafił dlatego kopci na niebiesko tak czy siak rozbiórka musowa ale teraz pytanie czy rozbierzesz tak jak powinno być czy tylko ściągniesz miske i wyjmiesz ten 4 tłok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to honowanie cylindra a do tego musisz rozebrać silnik w proch musi zostać sam kadłub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No też właśnie.lepiej już kupić goły słupek.A czy wogóle da się wyciągnąć tłok dołem?Nie będzie przeszkadzał wał korbowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No też właśnie.lepiej już kupić goły słupek.A czy wogóle da się wyciągnąć tłok dołem?Nie będzie przeszkadzał wał korbowy?

da się ale jest sporo zabawy z tym żeby wyciągnąć tłok bez demontażu wału

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko,że na początku tej usterki silnik kulał ale nie aż tak jak teraz.Czyli uszkodzenie powstało stopniowo,a musiałem kontynuować jazdę no bo wiadomo ADAC itd...Więc najprawdopodobniej pierścienie.Zdejmę głowicę,zobaczę czy cylinder jest porysowany,jeśli nie,założę pierścienie,jeśli tak kupię słupek do przekładki...Dziwne to bo nie jeżdzę jak wariat.W pewnym sensie jestem zawiedziony marką VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale wiek i zmęczenie materiału robią swoje to też weź pod uwagę a i przebieg auta też

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W pewnym sensie jestem zawiedziony marką VW

A jaki masz przebieg, ten prawdziwy oczywiście?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik rozebrany,jest pęknięty tłok.Pierścienie całe.Jutro jadę po używany tłok w czwartek składam.Jakiej marki polecacie uszczelki pod głowicę i w jakich cenach teraz one są?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

A ja na paska narzekać nie będę... nie będę czarował że bezawaryjny itd. Przy aucie które ma 20 lat zawsze jakiś drobiazg wyskoczy. Ale problemów z motorem nie mam żadnych (przebieg ok. 460 tysi)... Ogólnie to chyba im nowszy model tym gorzej.

 

Nie zazdroszczę naprawy a do tego w taką pogodę... Na częściach nie oszczędzaj, najlepiej oryginały, w końcu nie codziennie motor rozbierasz : )

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym Ci jeszcze sprawdzić wtryskiwacze, jednak ten tłok mógł pęknąć od zwiększonej temperatury ze względu na lanie wtrysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

--pęknięty tłok-- no to zgadłem....:dobrze

prawdopodobnie feler tłoka, lub jesli dosyc duzo jest sadzy na wtrysku, swiecy to niestety leje ale to rzadkosc aby zuzył sie tylko jeden.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności