Skocz do zawartości
topek

Pacjent ma problemy z elektryka - modul komfortu?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiem, ze w archiwum duzo jest na temat modulu komfortu, ale zanim zaczne rozbierac siedzenie kierowcy opisze co dolega "temu misiu" :>

 

 

A wiec. Klapa tylna nie da sie otworzyc. Bagaznik nie reaguje na przycisk, tak jakby nie dostawal pradu a mimo to na wyswietlaczu miedzy zegarami (mam pelny komputer MFA) pokazuje, ze tylna klapa jest otwarta. TO pierwszy objaw.

 

Drugi taki, ze nie reaguje na pilota (ani zamkniecie ani otwarcie).

 

Trzeci problem to nie dziala ZADNE oswietlenie wewnetrzne.

Schowek, lampki na spodzie drzwi, przy srodkowym lusterku, dla tylnych pasazerow sa ciemne. Niewazne czy otworze drzwi czy wlacze lampke recznie (przesuwajac np suwak przy lampkach lusterka srodkowego, czy naciskajac tylne lampki pasazerow). Cimno i zimno panie :)

 

To byly 3 (zaobserwowane) problemy, ktore mam nadzieje, pozwola wam postawic zdalna diagnoze :)

 

Dziala centralny jesli zamkne/otworze auto przekrecajac kluczyk w zamku od strony kierowcy (od strony pasazera nie mam :)

 

Dziala za to podswietlenie zegarow, tiptronika itd. Czyli to wszystko co zapala sie po wlaczeniu swiatel na pozycje.

 

Auto normalnie jedzi, odpala itd.

 

Mam kabel VAG ale nie umiem sie tym poslugiwac :-(

 

 

Pytanie dodatkowe. Czy jesli auto zamykam kluczkiem przekrecajac go w drzwiach kierowcy to aktywuje sie alarm/immobiliajzer czy nie?

Narazie auto stoi w garzu podziemnym otwarte.

 

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jesli auto zamykam kluczkiem przekrecajac go w drzwiach kierowcy to aktywuje sie alarm/immobiliajzer czy nie?

Jeżeli pisze brednie to koledzy poprawcie.

Jeżeli masz alarm fabryczny - to po przekreceniu kluczykiem w drzwiach (zamknięcie) automatycznie uruchamia się alarm oraz zaczyna działać immbiliser (powinna mrygać Ci kontrolka w drzwiach, brzy ryglu - to immobiliser jest aktywny).

Z bagażnikiem może być problem mikrostyku w bagazniku. Są na forum o tym wątki.

 

EDIT:

Przeczytaj sobie to (podejrzewam że masz Varianta?):

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17819&highlight=klapa

Edytowane przez Wojciechpop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

dziekuje za odpowiedz. A juz myslalem ze to modul komfortu i trzeba bedzie siedzenie kierowcy wyciagac.

 

Dziwne jest to, ze nie dziala oswietlenie w srodku auta.

Co to ma wspolnego z niedzialajacym zamkiem tylnej klapy?

 

 

No i jak otworzyc ta klape? PRzycisk/klamka nie dziajala.

 

Ale to wszystko tez napisalem w watku podanym przez Ciebie.

 

Jeszcze raz dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie objawy wskazują na zalany moduł komfortu..

Najlepiej wyciągnij go i sprawdź czy wszytko w porządku + sprawdź sobie czy kable odchodzące od modułu są ok....

 

najlepszym rozwiązaniem było by gdybyś pojechał do kogoś i zamienił moduły na 5 minut wtedy będziesz wiedział czy to to czy nie, ja tak zrobiłem i wyszło że moduł był padnięty :)

 

pozdro i powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

a jest gdzies instrukcja, najlepiej z fotkami jak wymontowac modul komfortu?

Szukalem w warsztacie, ale znalzlem tylko woda na dywanikach a u mnie chyba nie ma nic takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj,

dziekuje za odpowiedz. A juz myslalem ze to modul komfortu i trzeba bedzie siedzenie kierowcy wyciagac.

Ja wcale nie twierdzę że nie, ale trzeba od czegoś zacząć. Niestety czasami problemy są złożone i odpowiedzi na nie (zdjagnozowanie usterki) też. Moduł komfortu odpowiada za różne podzespoły w aucie, między innymi za centalny zamek.

Czy działają Ci szyby?, sterowanie i grzanie lusterek?

Zdecydowanie trzeba podpiąć VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chcialem dodac, ze nie dzialaja mi tez elektryczne szyby.

Czyli wszystkie rzeczy odpowiedzialne za komfort sa dead jak Elvis: szyby, centralny, oswietlenie.

Dobrze ze wycieraczki, kierunki i nawiew dziala.

 

Wiec wszystko wskazuje na modul komfortu.

 

Jutro sie do drania dobiore.

Sprobuje najpierw niemieckiej instrukcji, bez zdejmowania fotela kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tych objawów które opisałeś obstawiam 99% padł ci komfort tez mialem coś podobnego i były w komforcie popalone ściezki a co do kierunków i wentylarora to spoko dzialają nawet po wyjeciu modułu (sprawdzilem osobiscie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oraz zaczyna działać immbiliser (powinna mrygać Ci kontrolka w drzwiach, brzy ryglu - to immobiliser jest aktywny).

Proszę nie pisać takich bredni. Immo nie ma nic wspólnego z diodą w drzwiach. Piszę o tym, bo wielu ludzi tak właśnie mówi, a jest to nieprawdą. Kontrolka immo jest tylko na desce i świeci do momentu odczytania kodu z pastylki (lub gdy coś padnie). Kontrolka w drzwiach jest tylko od aktywnego fabrycznego alarmu, który uzbraja i rozbraja się zamkiem (kluczyk lub pilot).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki ??

Ja miałem dokładnie takie same objawy i po prostu miałem spalony bezpiecznik u mnie był to bezpiecznik nr. 14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę nie pisać takich bredni. Immo nie ma nic wspólnego z diodą w drzwiach. Piszę o tym, bo wielu ludzi tak właśnie mówi, a jest to nieprawdą. Kontrolka immo jest tylko na desce i świeci do momentu odczytania kodu z pastylki (lub gdy coś padnie). Kontrolka w drzwiach jest tylko od aktywnego fabrycznego alarmu, który uzbraja i rozbraja się zamkiem (kluczyk lub pilot).

No właśnie kolego nie pisz bredni.U mnie nie ma i nigdy nie było fabrycznego alarmu ,a dioda w drzwiach miga po zamknięciu samochodu.I jest to kontrolka aktywności immobilajzera po zamknięciu samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma wspólnego zamek i immo??? To ty piszesz głupoty. W zamku nie ma cewki czytającej transponder z kluczyka, a inna sprawa, to jak go przeczytać jeśli otwierasz z pilota w kluczyku? Jak niby twoim zdaniem ta kontrolka sygnalizuje aktywację immo? Popatrz kolego na schematy, a przede wszystkim pomyśl, nie pisz więcej głupot jeśli na ich poparcie nie masz wiedzy i argumentów. Być może twój wóz to były angol, rzeźba lub coś podobnego (czego ci nie życzę). Może masz alarm fabryczny a o nim nie wiesz, albo jest zwalony? Do sygnalizacji używa syreny zamontowanej po prawej stronie pod kanapą tylną. Jak sprawdzić? Da się jeśli nie masz pilota, to potrzebujesz drugiej osoby, ale najpierw sprawdź czy masz mikrostyk pod zatrzaskiem pokrywy silnika? Jeśli tak, otwórz pokrywę (maskę) wciśnij czymś ten mikrostyk i trzymaj, zamknij auto pilotem w kluczyku (lub inna osoba kluczem), odczekaj 30sek. i puść ten mikrostyk który trzymałeś. Powinien trąbić syreną pod siedzeniem i migać awaryjnymi (nie pamiętam dokładnie, bo dawno to robiłem). Inna sprawa to sprawdzić można po VIN np w ETKA. Podeślij VIN na PW, to może da radę sprawdzić wyposażenie fabryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co ma wspólnego zamek i immo??? To ty piszesz głupoty. W zamku nie ma cewki czytającej transponder z kluczyka, a inna sprawa, to jak go przeczytać jeśli otwierasz z pilota w kluczyku? Jak niby twoim zdaniem ta kontrolka sygnalizuje aktywację immo? Popatrz kolego na schematy, a przede wszystkim pomyśl, nie pisz więcej głupot jeśli na ich poparcie nie masz wiedzy i argumentów. Być może twój wóz to były angol, rzeźba lub coś podobnego (czego ci nie życzę). Może masz alarm fabryczny a o nim nie wiesz, albo jest zwalony? Do sygnalizacji używa syreny zamontowanej po prawej stronie pod kanapą tylną. Jak sprawdzić? Da się jeśli nie masz pilota, to potrzebujesz drugiej osoby, ale najpierw sprawdź czy masz mikrostyk pod zatrzaskiem pokrywy silnika? Jeśli tak, otwórz pokrywę (maskę) wciśnij czymś ten mikrostyk i trzymaj, zamknij auto pilotem w kluczyku (lub inna osoba kluczem), odczekaj 30sek. i puść ten mikrostyk który trzymałeś. Powinien trąbić syreną pod siedzeniem i migać awaryjnymi (nie pamiętam dokładnie, bo dawno to robiłem). Inna sprawa to sprawdzić można po VIN np w ETKA. Podeślij VIN na PW, to może da radę sprawdzić wyposażenie fabryczne.

Angola to może ty masz,bo mój jest sprowadzony przeze mnie z Belgii udokumentowany.Po za tym alarm fabryczny jest w module komfortu,więc jeśli masz trochę wiedzy o której piszesz i wiesz gdzie sprawdzić podam ci numer modułu komfortu 1J0959799R to sobie sprawdź.Ja nie muszę szukać syreny bo wiem co mam i wiem że jej tam nie ma.VIN mogę ci podać tu, nie muszę się z tym kryć bo też umiem sprawdzić i mam sprawdzony WVWZZZ3BZYE122780.Powodzenia i żyj dalej w swoim przekonaniu.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dyskutuję, bo nie ma sensu, każdy wie swoje i powiem ci to samo:

Powodzenia i żyj dalej w swoim przekonaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie dyskutuję, bo nie ma sensu, każdy wie swoje i powiem ci to samo:

Z mojej strony małe sprostowanie,ale wnoszące co nie co do tematu.WG schematu,dioda jest kontrolką centralnego zamka,a nie immo czy alarmu fabrycznego.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dioda w drzwiach jest od dead lock, czyli niemoznosci otwarcia drzwi od srodka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dead lock
jest chyba we wszystkich zamkach, bo to czysto mechaniczne rozwiązanie, czyli idąc dalej każdy Passat powinien mieć diodę w drzwiach (przynajmniej w tych rocznikach). Dłubałem troszkę w tych fabrycznych alarmach i dodam tylko, że w Golfie mk3 ta dioda różnie mrugała (szybkie błyski po uzbrojeniu, po około 30 sek od zamknięcia gdy wszystko było OK z zamkami, krańcówkami itd, a czasem mrugała z inną częstotliwością i okazało się, że fabryczny alarm się nie uzbraja), no ale to inna technologia i inna bajka komfortów i alarmów. Pooglądam jeszcze raz schematy i zobaczę jak to jest opisane.

 

 

W/g schematu w wersji USA jest to: Warning light for central locking - SAFE -, czyli symeks opisał to najdokładniej, ja trochę pomieszałem alarmy z mk3 i B5, ale do kolegi riccardoa: dioda ta nie ma nic wspólnego i nigdy nie miała z immo !!!

Edytowane przez zyggy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha, wrocilem wlasnie z garazu.

 

And the winner are: 1ufo

STANDING OVATION PLEASE :)

 

A sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki ??

Ja miałem dokładnie takie same objawy i po prostu miałem spalony bezpiecznik u mnie był to bezpiecznik nr. 14

 

Bezpiecznik nr 14 byl dead.

 

Juppi. Auto dziala... prawie.

5 minut roboty i sukces. Pacjen w wiekszosci ozyl. Taka robote to ja lubie :)

 

Przechodzimy do przyczyny ktora uwalila bezpiecznik, bo tego jeszcze nie wiadomo.

 

W aucie dziala wszystko oprocz otwierania tylnej klapy bagaznika.

Naciskajac na przycisk w klapie nic sie nie dzieje.

Moge otworzyc klape z kluczyka (uff, na szczescie)

Dziala rowniez chyba sam zamek bo MFA (wyswietlacz miedzy zegarami, mam pleny) reaguje na zmiany. Jak jest zamknieta klapa, to pokazuje, ze jest zamkniete, jak bagaznik otworze z kluczyka komputer pokazuje, ze jest otwarty.

 

Czyli cos z tym przelacznikiem w klapie?

PRzyznaje ze ostatnio chodzil jakos tak dziwnie (ostatnie pol roku) czasami nie reagowal na wcisniecie.

Mozliwe tez ze problem lezy z drugiej strony kabla czyli przy module komfortu.

Od czego byscie zaczeli?

Mam VAG (kabel) ale nigdy tego nie uzywalem. Chyba czas najwyzszy bedzie sie zajac tym bo to chyba zadne rocket science?

Wgrywam soft VAG na lapa, instaluje kabel (mam na usb), wpinam sie w ODB i ogien?

Czy cos jeszcze?

 

 

Gdzies w ktoryms watku tutaj czytalem (a spedzilem w archiwum z 2h), ze zeby rozebrac tylna klape potrzebny jest jakis specjalny klucz. Podobny do Torxa, ale to jednak nie torx. Ktos to jakos nazwal. Moglby ktos pomoc, bo nie chce znow 2h spedzic w archiwum, zeby znalezc ta informacje?

Jutro bym kupil ten klucz i sprobowal sie dostac do tylnej klapy.

 

Forum to jest jednak swietna rzecz i sporo mozna samemu zrobic, bez jezdzenia do magikow. W moim rodzinnym belchatowie jest jeden ktory kasuje jak za zboze i wiecznie ma lapy uwalone smarem. Strach go do auta wpuszczac. Juz kiedys po nim podsufitke pralem :-(

Dziekuje wam wszystkim za aktywny udzial w tym watku i prosze o dalsze supportowanie celem naprawy niedzialajacego otwierania elektrycznego tylnej klapy.

 

 

Co do dyskusji o tym co oznacza dioda w drzwiach to dodam swoje 5 groszy. Kiedys, po wjechaniu w duza kaluze zalaczyl mi sie w nocy alarm w garazu (lezac w lozku mysle: "co za kretyn alarm wlacza o tej porze" A to moje auto bylo ;) ) I tak sie sam, co jakis czas zalaczal. Pewnie gdzies zwarcie bylo. Teraz wyschlo i nie ma takich problemow. Znow forum przyszlo z pomoca. Ktos napisal, zebym zamykal auto z pilota naciskajac przycisk na pilocie(kluczyku) 2x (jak myszka podwojne: klik, klik). Wtedy nie uzbraja sie alarm. I to faktycznie tak dziala. Dodatkowo nie pali sie dioda w drzwiach jesli nacisniemy 2x na kluczyku zamykanie. Wniosek jest wiec taki ze musi byc jakis sensowny zwiazek miedzy alarmem a dioda migajaca w drzwiach przy "dzyndzlu" :)

 

JEszcze raz wszystkim dziekuje.

Dobrze, ze ten problem wyszedl dzisiaj bo w piatek jade do ojczyzny i w miare sprawne auto jest wskazane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest chyba we wszystkich zamkach, bo to czysto mechaniczne rozwiązanie, czyli idąc dalej każdy Passat powinien mieć diodę w drzwiach (przynajmniej w tych rocznikach). Dłubałem troszkę w tych fabrycznych alarmach i dodam tylko, że w Golfie mk3 ta dioda różnie mrugała (szybkie błyski po uzbrojeniu, po około 30 sek od zamknięcia gdy wszystko było OK z zamkami, krańcówkami itd, a czasem mrugała z inną częstotliwością i okazało się, że fabryczny alarm się nie uzbraja), no ale to inna technologia i inna bajka komfortów i alarmów. Pooglądam jeszcze raz schematy i zobaczę jak to jest opisane.

 

 

W/g schematu w wersji USA jest to: Warning light for central locking - SAFE -, czyli symeks opisał to najdokładniej, ja trochę pomieszałem alarmy z mk3 i B5, ale do kolegi riccardoa: dioda ta nie ma nic wspólnego i nigdy nie miała z immo !!!

Przeczytaj kolego co napisałem w 16 poście tego wątku.I nie krzycz,bo nie ma takiej potrzeby.:dobrze

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności