6-tec Zgłoś #1 Napisano 15 Grudnia 2010 Witam Szukałem na ten temat czegoś ale nic nie udało mi się znaleźć w Etce też mało widać. Do celu: Chodzi mi o tor prowadzący wężyk od pompki ze zbiornika z płynem do spryskiwaczy do wycieraczki tylnej w Kombi. Czy wężyk ten idzie gdzieś pod podwoziem? po stronie kierowcy? Chciałbym się dowiedzieć jak jest prowadzony. Mam problem ze spryskiwaniem tylnej szyby, działają przednie spryskiwacze i jak włączam tylną to słyszę jak działa pompa ale ciśnienie jest tak małe że płyn "sika" na wysokość zaledwie 5cm. Myślę więc że jak zmieniałem płyn na zimowy to nie do końca spuściłem letni w wężyku co idzie do tylnej klapy i jak cały czas próbowałem użyć tylnego spryskiwacza to może gdzieś przymarzł i może gdzieś wężyk się poluzował albo pękł bo jak otwieram samochód np: drzwi przednie tylną klapę to zdecydowanie czuję płyn do spryskiwaczy jakby był gdzieś rozlany. Może mi jakoś pomożecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #2 Napisano 15 Grudnia 2010 sprawdzz z tyłu w bagażniku po lewej stronie tam gdzie np masz zmieniarkę, nad tylnym reflektorem we wnęce czy tam nie puścił na łączeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #3 Napisano 15 Grudnia 2010 Miałem też taki przypadek. Wężyk spadł z kolanka. Te kolanko jest właśnie nad tylną lewą lampą. A zasilanie tylnego spryskiwacza idzie w podłodze. Dokładnego toru nie znam ale badając kiedyś tylny odcinek wężyka spryskiwacza wybadałem, że kieruje się on pod tapicerą w stronę dolnej części tylnej kanapy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #4 Napisano 15 Grudnia 2010 (edytowane) Przewód idzie przez otwór pod ecu w komorze silnikowej do nakładki pod progiem. Potem idzie sobie pod tym plastikiem na progu lewym razem z wiązką i wyłazi nad lampą tylną do góry w słupek. Potem idzie przez tą gumę do klapy. A następnie lewym słupkiem do spryskiwacza. Newralgiczne punkty są cztery. 1. Zaraz za pompką. - wtedy zostawiasz niezłą kałużę jak spryskujesz w okolicach koła przedniego lewego. 2. Gumowe kolanko zaraz nad lampą tylną lewą - wtedy po prostu widać jak cieknie (musisz poprosić o drugą osobę, by popsikała delikatnie, a ty zdejmij sobie osłonkę lewą do lewego schowka) 3. Na łączeniu klapy i samochodu (wtedy cieknie albo na szybę od wewnątrz albo na podsufitkę) 4. Przy spryskiwaczu - wtedy cieknie przez zamek do wnęki koła zapasowego. Ja w ten sposób załatwiłem zamek i utopiłem wlepkę. Ja już leczyłem punkty 1 3 i 4. U kolegi niedawno łataliśmy punkt 2. Najgorsza rzecz, to zostawić płyn letni w wężu - wtedy jest przeryp. Najlepiej jesieni wypsikać letni i zalać zimowy i popsikać sporo na tył. Wtedy unika się kłopotów. Edytowane 15 Grudnia 2010 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #5 Napisano 15 Grudnia 2010 Sprawa załatwiona puściło kolanko nad tylnym światłem dzięki za pomoc maxdax i oczywiście reszcie. 15 sekund roboty i problem zniknął spryskiwacz hula że hoho. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekvw Zgłoś #6 Napisano 15 Grudnia 2010 Też miałem taki przypadek. Okazało się, że rozłączył sie przewód na łączeniu. Przechodzi on nad tylnim lewym błotnikiem i aby się do niego dostać należy otworzyć lewy schowek w bagażniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #7 Napisano 15 Grudnia 2010 Sprawa załatwiona puściło kolanko nad tylnym światłem dzięki za pomoc maxdax i oczywiście reszcie.15 sekund roboty i problem zniknął spryskiwacz hula że hoho. Pozdrawiam Tylko sprawdź teraz czy czasem nie nazbierało Ci się płynu w profilu. Bo jeśli wężyk spadł z kolanka, a uruchamiałeś spryski to napewno naleciało Ci w profil na dole trochę płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazik1313 Zgłoś #8 Napisano 15 Grudnia 2010 Ale trafiłem!!! Dziś akurat pół dnia walczyłem z brakiem spryskiwacza tylniej wycieraczki. Rozebrałem klapę a tam wszystko drożne. Pierwsza myśl że pękł przewód i cieknie gdzieś w profilu. Po przeczytaniu waszych postów pobiegłem zajrzeć do lewego schowka......a tam zmieniarka, płytyCD, lewarek pływają w płynie nie mówiąc o smrodzie w całym aucie. DZIĘKUJE i pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #9 Napisano 15 Grudnia 2010 Dla tych wszystkich co mieli rozpięty przewód w lewym schowku w bagażniku, sugeruję aby sprawdzić czy nie ma czasami przecieku płynu w klapie tylnej wycieraczki. Wężyk ten lubi się rozpinać w przypadku ukręcenia się rurki w silniczku wycieraczki lub też zatarcia się łącznie z brakiem drożności dyszki od spryskiwacza. Efekt (dyszka obraca się razem z wycieraczką). Pompka tłoczy jak wściekła wytwarzając całkiem nie małe ciśnienie w przewodach. Gdzie napotka na słaby punkt łączenia od razu go rozpina. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dalu Zgłoś #10 Napisano 15 Grudnia 2010 witam mam ten sam problem ale u mnie płyn wydostaje się/dostaje do wnętrza samochodu lejąc mi się pod kierownicą na lewą nogę obok sprzęgła proszę o radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kizi84 Zgłoś #11 Napisano 15 Grudnia 2010 Podepne sie pod temat, chodzi mi iz z przodu sptyskiwacze nie dzialaja, z tylu chdzi, wyciaglem silniczek podpieolem nowy jest to samo, po naciesnieciu manetka napiecie idzie sprawdzalem miernikiem, tak samo z przodu jak z tylu, moze ktos mi pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #12 Napisano 15 Grudnia 2010 (edytowane) Podepne sie pod temat, chodzi mi iz z przodu sptyskiwacze nie dzialaja, z tylu chdzi, wyciaglem silniczek podpieolem nowy jest to samo, po naciesnieciu manetka napiecie idzie sprawdzalem miernikiem, tak samo z przodu jak z tylu, moze ktos mi pomoc Nie piszesz czy nowa pompka pracuje. Jeśli tak to musi gdzieś tłoczyć płyn. Nie masz pod autem mokro? albo w masce? witammam ten sam problem ale u mnie płyn wydostaje się/dostaje do wnętrza samochodu lejąc mi się pod kierownicą na lewą nogę obok sprzęgła proszę o radę Szukaj wężyka pod kierownicą za przekaźnikami. Nie podejrzewam żeby miał pęknięcie, musi być gdzieś tam złączka. Pozdro. Edytowane 15 Grudnia 2010 przez vipereeek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kizi84 Zgłoś #13 Napisano 15 Grudnia 2010 pompka pracuje nowa jak stara, czyli nie ma reakcji do przodu, probowalem sama pompke i na tyle chodzi a przod cisza ---------- Post added at 22:12 ---------- Previous post was at 21:00 ---------- jakby ktos byl w stanie pomoc to prosze nawet pisac na priv, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekvw Zgłoś #14 Napisano 15 Grudnia 2010 Może poprostu przewody są niedrożne? albo same dysze spryskiwacza. Spróbuj wymontować spryskiwacze i potraktuj je kompresorem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #15 Napisano 15 Grudnia 2010 Cytat:Napisał 6-tec Zobacz post Sprawa załatwiona puściło kolanko nad tylnym światłem dzięki za pomoc maxdax i oczywiście reszcie. 15 sekund roboty i problem zniknął spryskiwacz hula że hoho. Pozdrawiam Tylko sprawdź teraz czy czasem nie nazbierało Ci się płynu w profilu. Bo jeśli wężyk spadł z kolanka, a uruchamiałeś spryski to napewno naleciało Ci w profil na dole trochę płynu. A jak mam sprawdzić gdzie ten płyn teraz się znajduje? jak go mam wyciągnąć jakby tam się znajdował? A sam ten płyn nie odparuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #16 Napisano 15 Grudnia 2010 A jak mam sprawdzić gdzie ten płyn teraz się znajduje? jak go mam wyciągnąć jakby tam się znajdował? A sam ten płyn nie odparuje? Zdemontuj uchwyt od zmieniarki/lewarka. Masz pod nim wnękę. W zimie marne szanse na odparowanie, ale rolka papierowych ręczników kuchennych myślę że załatwiła by sprawę. :manga Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #17 Napisano 16 Grudnia 2010 Dzięki za radę wjadę do jakiegoś cieplejszego garażu zostawię go na jakiś czas i potem to rozbiorę i wyczyszczę. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dalu Zgłoś #18 Napisano 8 Stycznia 2011 Szukaj wężyka pod kierownicą za przekaźnikami. Nie podejrzewam żeby miał pęknięcie, musi być gdzieś tam złączka. Pozdro. a jednak było pęknięcie - faktycznie pod kierownicą ale dojście jest nie ciekawe sprawny mechanik uporał się z tym szybko dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gandalf bialy Zgłoś #19 Napisano 1 Lutego 2011 Witam Panowie mam pytanie jak polaczyliscie wezyk z kolankiem w tylnym schowku u mnie jest ten sam problem ale jakies takie lapy mam wielki ze poprostu nie daje rady tego zalozyc a drugi wezyk ten idacy do spryskiwacza jest dosc krotki tak wiec nie ma opcji wyjac go na zewnatrz schowka z gory dzieki za podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #20 Napisano 2 Lutego 2011 Witam Panowie mam pytanie jak polaczyliscie wezyk z kolankiem w tylnym schowku u mnie jest ten sam problem ale jakies takie lapy mam wielki ze poprostu nie daje rady tego zalozyc a drugi wezyk ten idacy do spryskiwacza jest dosc krotki tak wiec nie ma opcji wyjac go na zewnatrz schowkaz gory dzieki za podpowiedz Jeśli nie było nic przy nim grzebane (lub nie był kiedyś skracany) to jest on na tyle długi że powinieneś go bez problemu złączyć. W innym przypadku masz trochę rozbierania, gdyż istnieje możliwość popuszczenia go trochę od strony klapy. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach