Skocz do zawartości
margmi

Przeładowanie turbiny a popychacze - TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mój samochód dostaje czkawki na obrotach biegu jałowego.

Wymieniono pompowtryski i problem częściowo ustał. Częściowo, bo nie łapie czkawki podczas jazdy i rzadko podczas postoju.

Czasem również odcina turbinę z powodu przeładowania.

Do sedna. Samochód dostaje czkawki po przeciągnięciu go na wyższych obrotach przy mocno wciśniętym gazie. Przykładowo depnę, przeciągnę i zaraz się zatrzymuję, zaczynają pływać obroty, sytuacja po chwili stabilizuje się i wszystko wraca do normy. Przy jeździe "emeryckiej" takich objawów nie ma.

Dziś w warsztacie padła opinia, że turbina notorycznie przeładowuje, co powoduje podstawianie się szklanek - wypełniają się olejem i przez chwilę ciśnienie w nich jest na tyle wysokie, że nie pozwala do końca zamknąć zaworów. Chwilowy spadek kompresji. Zaproponowano mi czyszczenie turbiny.

Zastanawiam się, czy taki związek przyczynowo skutkowy jest możliwy. Co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro przeładowuje,należy się skupić na początek nad szczelnością układu podciśnienia,oraz sprawności przepływomierza, działaniu zaworu N75 i N18.Najlepiej wykonać logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź czujnik doładowania turbiny, później czyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw sprawdź czujnik doładowania turbiny, później czyszczenie

 

Też to miałem. Czujnik ciśnienia doładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pytam głównie o wpływ przeładowań na nierównomierną pracę silnika na obrotach biegu jałowego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za porady odnośnie diagnozowania samej turbiny. Tego można dowiedzieć się z co najmniej kilku tematów na forum.

Jeśli natomiast chodzi o związek między przeładowującą turbiną a nierówną pracą silnika na postoju przez kilkanaście sekund, po dynamicznej jeździe, to odpowiedziałem sobie sam. Otóż po czyszczeniu turbiny problem ustąpił.

Wnisek? Nieprawidłowo pracujące kierownice w turbinie mogą mieć wpływ na pracę silnika na niskich obrotach po dynamicznej jeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść turbinę. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyczyść turbinę. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa?

 

Kolega napisał już , że po wyczyszczeniu turbiny problem ustał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i jak już wcześniej pisał niestety zapieczone kierownice mają wpływ nie tylko na spadki mocy, ale też na podstawianie zaworów i brak ciśnienia w cylindrach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności