Skocz do zawartości
lechu131

Szarpanie autem podczas przyspieszania, po zmianie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam problem z passatem B6 140KM 2.0 TDI rok 2005. Zatarł mi się silnik i zakupiłem nowy. Nowy silnik miał 17 tys. km tylko. Po zamontowaniu go w warsztacie auto podczas przyspieszania zaczyna szarpać. Dodam że pompa paliwa (w zbiorniku) kupiłem nową w salonie 6 miesięcy temu. Tego problemu nie było na starym silniku. Wymieniłem już:

-koło dwumasowe sprzęgło docisk tarcza oraz łożysko oporowe

-wyczyściłem EGR

- Wymieniłem wtryski (włożyłem od tego starego silnika) na vagu pokazuje, że są ok. czyli 00000, zamontowałem je na nowych śrubach.

- wymieniłem przekaźnik pompy paliwa

dodam, że jak odłączyłem czujnik N75 (czyli turbinę) i auto nie ma mocy to normalne ale w tedy nie szarpało autem. Zaczyna szarpać dopiero jak przyspieszam auto dostaje duży moment obrotowy. Już sam nie wiem co to może być. Myślę sobie czy może trzeba komputer przeprogramować do tego nowego silnika ale oznaczenie silnika jest taki same jak stary silnik BMP. Może pompa paliwa w zbiorniku znów zaczęła się psuć. Turbina wygląda na czystą.

CZY MA KTOŚ JAKIŚ POMYSŁ. PROSZĘ O POMOC I ROZWIĄZANIE TEGO PROBLEMU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego się zatarł napęd pompy oleju padł?

sprawdzić ciśnienie na tandem pompie i czy lewego powietrza nie ciągnie

można podmienić tandem pompę ze starego silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak napęd pompy olejowej był przyczyna zatarcia silnika.

Myśle sobie jeszcze czy koło dwumasowe jest dobrze ustawione, może trzeba przedstawić o jeden ząbek. Co myślisz?

Aha słyszałem jeszcze o tym, że trzeba wymienić czujnik N75 i wgrać nowe oprogramowanie. Co myślicie?

Przy drugim silniku nie mam tandem pompy

Edytowane przez lechu131

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam że gdy auto jest zimne to ten problem nie wyskakuje dopiero gdy temp troche się podniesie już jest odczuwalne szarpanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja zadam dość głupie pytanie,

 

wymieniając silnik, zostawiłeś stary ECU czy wymieniłeś na ten od Silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mówił, że został stary ECU. Czy to może być problemem.

Ale silnik miał być taki sam jak stary czyli BMP 140 KM.

 

Myślisz kolego, że będzie trzeba zakupić lub przeprogramować komputer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik mówił, że został stary ECU. Czy to może być problemem.

Ale silnik miał być taki sam jak stary czyli BMP 140 KM.

 

Myślisz kolego, że będzie trzeba zakupić lub przeprogramować komputer?

 

Każdy ECU teoretycznie ma tą samą mapę dla każdego modelu silnika.

 

Ale pamiętaj ze każda mapa, uczy się silnika, a dodatkowo każdy samochód ma średnio co 6 miesiecy aktaulizowaną mapę ECU przed wyjazdem z fabryki.

 

Ja poszedłbym w tą stronę i albo podłączył stary ECU, albo pojechał do tunera na wgranie oryginalnego softu (zrobią Ci to dużo taniej niż napisanie nowego, mocniejszego)

 

M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się ile kosztuje wgranie softu w serwisie?

 

A co myślisz żeby vcds-sem podnieś dawkę paliwa? Czy może to jest to samo co wgranie softu, bo czytałem że jak zmieniasz dawkę to zmienia się położenie mapy w ECU?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do cen, to nie mam pojecia, musisz podzwonic i popytać

 

VCDS'em nie zmodyfikujesz map ECU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze jest po prostu źle załozony, któras z łap moze byc napręzona itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dziwi mnie fakty, że gdy jest zimny to wszystko jest ok, a jak się tylko trochę rozgrzeje to już zaczyna szarpać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Listwa na pompkach , uszczelniacze pompek itp. To do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sprawdziłem i wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziękuje za wszystkie posty.

Mam już naprawione auto. Przyczyną szarpania było złe podłączenie węży od paliwa. Węże od zasysania paliwa i od odprowadzenia paliwa byłe zamienione. Dlatego też, gdy auto było zimne i dostawało większą dawkę paliwa było ok. Jest to ewidentny błąd mechanika, który przekładał silnik.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności