Skocz do zawartości
dragoks

wymiana przegubu wew. z półosia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ciezko jest samemu wymienic połos kompletna z przegubami wew. i zew. Jak przegub wewnetrzny jestprzymocowany do skrzyni czy potrzebny mi bedzie jeszcze do tego jakis smar i jakie klucze potrzebuje do wymiany pólosi. prosze o pomoc czy zabierac sie za to sam czy oddac do warszatu.jestem aktuallnie w holandii i nie ukrywam ze serwisy spiewaja dosc duzo za takie naprawy.czy ktos ewentualnie moze krok po kroku dac instrukcje jak wymienic półos.powod wymiany uszkodzony przegub wewnetrznuy. nowego nie moglem dostac kupilem uzywke z dwoma przegubami zew i wew. zew i tak juz stukal wiec i tak czekala mnie wymiana go

Edytowane przez dragoks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz dostęp do kanału to jest banalnie proste. Jak nie do też dasz radę ale się trochę nagimnastykujesz .

-> Odkręcasz koło.

-> dużą śrubę od piasty ( u mnie był imbus 17)

-> zdejmujesz taką dziwną osłonę plastikową przymocowaną dobłotnika

-> przy pomocy odpowiednich przedłużek (jak nie masz kanału) odkręcasz śruby przy skrzyni bodajże 6 śrub .... jak się nie mylę to jest to TORX na 12 "ząbków"

-> teraz manewrujesz kierownicą w lewo i prawo (przydatna druga osoba) i wyciągasz całą półośkę)

 

Powodzenia !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TORX na 12 "ząbków"
jest to spline rozmiar 8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha a nie musze odkrecac srub od wachaczy zeby zwrotnice odciagnac ? zeby wyszla oska z piasty ? nie mam kanalu niestety bede robil to pod domem.a jakis smar jest potrzebny do przegubu wewnetrzne go jak odkrece od skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglada to tak http://allegro.pl/klucze-torx-spline-imbus-40szt-stal-crv-warszawa-i1311591035.html

 

Nie musisz kupować całego zestawu, samą 8 możesz kupić w markecie budowlanym.

 

---------- Post added at 13:56 ---------- Previous post was at 13:55 ----------

 

aha a nie musze odkrecac srub od wachaczy zeby zwrotnice odciagnac ?

Nie musisz, wyskoczy bez problemu.

Smar grafitowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żadnych wahaczy nic ! tak jak pisałem w skrócie nic poza tym nie musisz odkręcać . Nie potrzebujesz też żadnych smarów jak masz cała gotową półoś . Odkręcasz to co napisałem wyjmujesz starą, wkładasz nową i skręcasz i po zabawie . Bez kanału zajmie to Ci troszkę więcej czasu ale jak będziesz miał klucze żeby "sięgnąć" te śruby przy skrzyni to spokojnie sobie poradzisz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak przedmówca, ze 3 przdłużki bedziesz potrzebowal.

 

---------- Post added at 14:10 ---------- Previous post was at 14:06 ----------

 

Nie potrzebujesz też żadnych smarów jak masz cała gotową półoś
Tak nie ma tam smaru...

Zmien odrazu gumy przegubów, w przyszłości nie bedziesz mieć dodatkowej roboty.

Edytowane przez szewos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy skrzyni musi mieć smar (przegub wewnetrzny), to chyba że skrzynia automat wtedy smaru nie ma.

 

Faktycznie , sorry zapomniałem wspomnieć , ze mam automata :D

 

Skleroza nie boli, tylko czasami przeszkadza :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja skrzynia automat. dzieki koledzy za pomoc jutro zabieram sie do pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrzałem na skrzynie manualne do 1.9 i tam smaru też nie ma. Za to przy 1.8 ben. manual smar jest, a przy automacie nie bylo. heh

 

Jak masz automata to wystarczą ci 2 przełużki. Mozliwe że fabrycznie te śruby były klejone i trzeba szarpnać by puściły (zerwac). Poszukaj kanału, bedzie szybciej i wygodniej.

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DOKŁADNIE kolego, poszukaj kanału będzie o wiele łatwiej.

Co do tych klejonych śrub to bardzo możliwe . Ja "ukręciłem" 2 z 6 i żeby nie kanał to kiszka , w takim wypadku bez kanału albo podnośnika się może nie obejść. Przecinak w łapkę lewą a w prawą porządny młoteczek i trzeba było je "sposobem" odkręcić :D

Także dobrze radze kolego dragoks poszukaj kanału. Dla własnego bezpieczeństwa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie się żadna nie ukręciła, ale 2 po 2 tygodniach sie odkręciły:P były za słabo przykręcone. Jutro je smarne klejem do metalu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkreciły się i co ? wypadły ? czy sprawdzałeś je ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewiele brakowało żebym zgubił te śruby. wydaje mi sie że ich nie dokreciłem bo to były 2 obok siebie. Jutro bede na kanale to sobie je sprawdze. Jesli beda slabo dokrecone to je klejem potraktuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To luz myslalem ze potrafia sie same odkrecac. Ja podokrecalem wszystkie dokladnie dwa razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posmarujcie zwykla olejna gwinty przy montazu ale nie za duzo i dokrecciew zapewniam ze sie nie odkreca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wymienilem połoske po jezdzi próbnej okazalo sie ze to faktycznie byl przegu wewnetrzny, fakt ciezko te sruby odkrecic trzxeba je tak jakby zerwac szrpnąć i przed odkrecaniem kilka razy musialem mlotkiem popukać.tak wiec temat do zamkniecia auto chodzi ok nic nie trzesie i nie szarpie.dzieki kolegom za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje, mało skomplikowana robota. A kasa w portfelu została.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje kolego, zawsze parę złociszy więcej na zimne piwko po ciężkiej pracy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość citivw

Czy ktos wie jak wyjac poloske z VW b 6 2.0 T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności