dragoks Zgłoś #1 Napisano 21 Listopada 2010 (edytowane) Witam czy ciezko jest samemu wymienic połos kompletna z przegubami wew. i zew. Jak przegub wewnetrzny jestprzymocowany do skrzyni czy potrzebny mi bedzie jeszcze do tego jakis smar i jakie klucze potrzebuje do wymiany pólosi. prosze o pomoc czy zabierac sie za to sam czy oddac do warszatu.jestem aktuallnie w holandii i nie ukrywam ze serwisy spiewaja dosc duzo za takie naprawy.czy ktos ewentualnie moze krok po kroku dac instrukcje jak wymienic półos.powod wymiany uszkodzony przegub wewnetrznuy. nowego nie moglem dostac kupilem uzywke z dwoma przegubami zew i wew. zew i tak juz stukal wiec i tak czekala mnie wymiana go Edytowane 21 Listopada 2010 przez dragoks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #2 Napisano 21 Listopada 2010 jak masz dostęp do kanału to jest banalnie proste. Jak nie do też dasz radę ale się trochę nagimnastykujesz . Odkręcasz koło. dużą śrubę od piasty ( u mnie był imbus 17) zdejmujesz taką dziwną osłonę plastikową przymocowaną dobłotnika przy pomocy odpowiednich przedłużek (jak nie masz kanału) odkręcasz śruby przy skrzyni bodajże 6 śrub .... jak się nie mylę to jest to TORX na 12 "ząbków" teraz manewrujesz kierownicą w lewo i prawo (przydatna druga osoba) i wyciągasz całą półośkę) Powodzenia ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #3 Napisano 21 Listopada 2010 TORX na 12 "ząbków" jest to spline rozmiar 8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #4 Napisano 21 Listopada 2010 aha a nie musze odkrecac srub od wachaczy zeby zwrotnice odciagnac ? zeby wyszla oska z piasty ? nie mam kanalu niestety bede robil to pod domem.a jakis smar jest potrzebny do przegubu wewnetrzne go jak odkrece od skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #5 Napisano 21 Listopada 2010 wyglada to tak http://allegro.pl/klucze-torx-spline-imbus-40szt-stal-crv-warszawa-i1311591035.html Nie musisz kupować całego zestawu, samą 8 możesz kupić w markecie budowlanym. ---------- Post added at 13:56 ---------- Previous post was at 13:55 ---------- aha a nie musze odkrecac srub od wachaczy zeby zwrotnice odciagnac ? Nie musisz, wyskoczy bez problemu. Smar grafitowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #6 Napisano 21 Listopada 2010 żadnych wahaczy nic ! tak jak pisałem w skrócie nic poza tym nie musisz odkręcać . Nie potrzebujesz też żadnych smarów jak masz cała gotową półoś . Odkręcasz to co napisałem wyjmujesz starą, wkładasz nową i skręcasz i po zabawie . Bez kanału zajmie to Ci troszkę więcej czasu ale jak będziesz miał klucze żeby "sięgnąć" te śruby przy skrzyni to spokojnie sobie poradzisz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #7 Napisano 21 Listopada 2010 (edytowane) dokladnie jak przedmówca, ze 3 przdłużki bedziesz potrzebowal. ---------- Post added at 14:10 ---------- Previous post was at 14:06 ---------- Nie potrzebujesz też żadnych smarów jak masz cała gotową półoś Tak nie ma tam smaru... Zmien odrazu gumy przegubów, w przyszłości nie bedziesz mieć dodatkowej roboty. Edytowane 21 Listopada 2010 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #8 Napisano 21 Listopada 2010 Przy skrzyni musi mieć smar (przegub wewnetrzny), to chyba że skrzynia automat wtedy smaru nie ma. Faktycznie , sorry zapomniałem wspomnieć , ze mam automata Skleroza nie boli, tylko czasami przeszkadza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #9 Napisano 21 Listopada 2010 moja skrzynia automat. dzieki koledzy za pomoc jutro zabieram sie do pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #10 Napisano 21 Listopada 2010 Patrzałem na skrzynie manualne do 1.9 i tam smaru też nie ma. Za to przy 1.8 ben. manual smar jest, a przy automacie nie bylo. heh Jak masz automata to wystarczą ci 2 przełużki. Mozliwe że fabrycznie te śruby były klejone i trzeba szarpnać by puściły (zerwac). Poszukaj kanału, bedzie szybciej i wygodniej. powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #11 Napisano 21 Listopada 2010 DOKŁADNIE kolego, poszukaj kanału będzie o wiele łatwiej. Co do tych klejonych śrub to bardzo możliwe . Ja "ukręciłem" 2 z 6 i żeby nie kanał to kiszka , w takim wypadku bez kanału albo podnośnika się może nie obejść. Przecinak w łapkę lewą a w prawą porządny młoteczek i trzeba było je "sposobem" odkręcić Także dobrze radze kolego dragoks poszukaj kanału. Dla własnego bezpieczeństwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #12 Napisano 21 Listopada 2010 Mnie się żadna nie ukręciła, ale 2 po 2 tygodniach sie odkręciły:P były za słabo przykręcone. Jutro je smarne klejem do metalu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #13 Napisano 21 Listopada 2010 odkreciły się i co ? wypadły ? czy sprawdzałeś je ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #14 Napisano 21 Listopada 2010 Niewiele brakowało żebym zgubił te śruby. wydaje mi sie że ich nie dokreciłem bo to były 2 obok siebie. Jutro bede na kanale to sobie je sprawdze. Jesli beda slabo dokrecone to je klejem potraktuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #15 Napisano 21 Listopada 2010 To luz myslalem ze potrafia sie same odkrecac. Ja podokrecalem wszystkie dokladnie dwa razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #16 Napisano 21 Listopada 2010 posmarujcie zwykla olejna gwinty przy montazu ale nie za duzo i dokrecciew zapewniam ze sie nie odkreca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #17 Napisano 28 Listopada 2010 Wlasnie wymienilem połoske po jezdzi próbnej okazalo sie ze to faktycznie byl przegu wewnetrzny, fakt ciezko te sruby odkrecic trzxeba je tak jakby zerwac szrpnąć i przed odkrecaniem kilka razy musialem mlotkiem popukać.tak wiec temat do zamkniecia auto chodzi ok nic nie trzesie i nie szarpie.dzieki kolegom za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #18 Napisano 28 Listopada 2010 Gratuluje, mało skomplikowana robota. A kasa w portfelu została. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #19 Napisano 28 Listopada 2010 Gratulacje kolego, zawsze parę złociszy więcej na zimne piwko po ciężkiej pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość citivw Zgłoś #20 Napisano 25 Maja 2012 Czy ktos wie jak wyjac poloske z VW b 6 2.0 T Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach