Tomkraft Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2010 Witam, posiadam VW passata B5FL 1.9 TDi 130KM (3BG), od niedawna pojawiły się dziwne wibracje silnika podczas odpalania i gaszenia silnika. Jeśli ktoś miał już takie zjawisko i wie czym to jest spowodowane, to proszę o posta. Osobiście domniemam, że to wina dwu-masa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2010 Moze byc. Moga to tez byc poduszki silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2010 wszyscy mamy tutaj sprawny wzrok więc wystarczy normalna czcionka. co do problemów jak miałem rozwalony 2-mas to miałem te same objawy. zobacz jak zachowuje się podczas ruszania itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LUCAS_KA Zgłoś #4 Napisano 20 Listopada 2010 A mnie była wina poduszek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomkraft Zgłoś #5 Napisano 20 Listopada 2010 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Samochód rusza i przyspiesza rewelacyjnie. Jest jakiś sposób, na samodzielne sprawdzenie poduszek pod silnikiem bo nie mam zaufania do moich miejscowych mechaników? Mam nadzieję, że to właśnie to. Edytowane 20 Listopada 2010 przez Tomkraft Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #6 Napisano 21 Listopada 2010 Jakbys mial rozwalona dwumase to samochod by drgal podczas przyspieszania przy ok 2 tys obr i stukal podczas odpalania/gaszenia silnika. Jezeli sa tylko drgania podczas uruchamiania lub gaszenia i brak innych objawow stawiam na poduszki - mialem to samo. U mnie jedna byla nawet peknieta.Jesli masz cale poduszki to niestety jak je wymienisz to sie dowiesz czy to byla przyczyna.Poduszki pod silnikiem sa hydrauliczne,sprawdz czy z nich nie cieknie. Od razu wspomne,ze jak wymienisz poduszki na cos innego niz oryginaly,corteco lub loemforder to bedziesz mial gorzej,niz masz teraz plus wibracje podczas jazdy. Poduszki wymienia sie parami,lewa+ prawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacusnik Zgłoś #7 Napisano 21 Listopada 2010 Witam, Dołączę się do tematu. Posiadam pewien problem od około 2 miesięcy. Pojawiły się w moim passacie B5FL AVB 1.9TDi 100km 2000r 230tys przebiegu (kierowca z dynamiczno- spokojną nogą) pewne objawy (ciągle się nasilają): 1) W kabinie słychać nierównomierne chrobotanie. 2) Podczas przyspieszania muszę powoli wciskać pedał gazu, bo jeśli gwałtownie nacisnę do końca pojawia się przeokropny hałas i auto zaczyna drżeć. Stało się tak po ostatniej trasie do Austrii. Stałem w gigantycznym korku i co chwile musiałem ruszać pod górę. 3) Przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu pojawiły się mocne szarpnięcia. 4) Czasami czuć drgania trzymając drążek zmiany biegów. 5) W momencie gaszenia silnika słychać głośny stukot. Skrzynia pracuje b.dobrze. Biegi wchodzą normalnie. Silnika na jałowym biegu pracuje równo, tylko te dziwne dźwięki. Dodam, że muszę zrobić regeneracje turbiny bo w intercoolerze mam olej oraz elastyczny łącznik wydechu jest lekko popękany, ale jeszcze się trzyma i nie wydaje żadnych odgłosów. Proszę o radę fachowców i pozdrawiam Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 21 Listopada 2010 dwumasa lub problem z skrzynia ale bardziej dwumasa bo jesli dzialo by sie cos ze skrzynia problem bylby non toper co do oleju w intercolerze sprawdz najpierw szczelnosc wszystkich przewodow zaczynajac od puszki filtra powietrza jesli gdzies bedzie lewe powietrze to bedziesz mial olej wlasnie w ukladzie moze jakas opaska luzna no i jesli filter bedzie brudny to tez bedzie sie olej pojawial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #9 Napisano 22 Listopada 2010 Kolo dwumasowe padlo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
K_D_G Zgłoś #10 Napisano 23 Listopada 2010 Według mnie to 2mas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomkraft Zgłoś #11 Napisano 30 Listopada 2010 Hej Maxdax, jak ustalę czy to na pewno poduszki to się odezwę do Ciebie po te poduszki, pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goldeq Zgłoś #12 Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Panowie co może być przyczyną wpadania w wibracje całego samochodu na biegu jałowym po osiągnięciu temperatury 90'C ? pojawia się to po dłuższej jeździe ostatnio po 130km w trasie . Silnik AHU . Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #13 Napisano 22 Kwietnia 2014 Sprawdź czy problem się nie pojawia jak włącza się wichura chłodnicy . W firmowym T4 jak wichura się włączy muszę dać lekko gazu bo nic w lusterkach nie widać jak cofam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goldeq Zgłoś #14 Napisano 8 Marca 2015 (edytowane) Dołącze sie ponownie do tematu . Co może być przyczyną wibracji pedałów i lewarka zmiany biegów podczas jazdy ?? dodam również że ostatnio miałem jakieś wielkie stuknięcie .. Edytowane 8 Marca 2015 przez Goldeq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwmaniak1989 Zgłoś #15 Napisano 10 Lipca 2015 Witam mam wielki problem. Pacjent Passat B5 AFN '97. Na wolnych obrotach drga mi cała buda fotele,szyby itp. Niedawno posypała się dwumasa,wstawiłem sztywne koło trochę się poprawiło. Wymienilem poduszki silnika na uzywki olejowe AVON lecz nic to nie dało. Usztywniłem trochę środkowy wydech za katem bo słyszałem ze to pomaga. Plecionka OK. Zostały mi do sprawdzenia poduszki skrzyni biegów bo strasznie szarpie przy zmianie biegów oraz przy ruszaniu. Gdy dodam gazu tak do 1000rpm wibracje giną co to moze być? Wtryski ? Nie mam na razie vag'a żeby się podpiąć. Miał ktoś podobny problem ? Dodam jeszcze że przy hamowaniu np. ze 100km/h coś stuka tak jak by ze skrzyni nawet na biegu jałowym. Każda pomoc mile widziana. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach